Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:25

Ik herken het gevoel van niet zoeken en laat het allemaal maar zitten. Alleen toen ik dat gevoel had werd ik ineens smoorverliefd op een jongen, die nu al meer dan 3,5 jaar mijn vriend is. Je zult het net zien dat je op dat moment een leuke jongen tegen komt :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:07

Ik ben nu 24 en heb nog nooit echt een relatie gehad. Tuurlijk heb ik niet onder een steen gelegen maar ik ben nooit de juiste tegen gekomen. Op dit moment heb ik er ook niet echt behoefte aan. Hoop nog steeds dat ik mijn leven kan omgooien en dan heeft het helemaal geen zin een vriend te hebben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 03:28

Woogy schreef:
ben het eens met hannanas...liefde is eng

Liefde is mooi!!
Maar voor nu.. Liefde is pijnlijk :(..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:50

Ben 39 en mijn langste relatie duurde 8 maanden :') Toen was ik hem zat :D Sinds dien wel "gescharreld" maar echt een relatie :n Vind het goed zo :j Kan lekker mijn ding doen waar wanneer en met wie ik wil zonder gezeur/jaloers gedoe.
'T is alleen wel duurder dan met zijn 2en -O- (denk aan belasting, huursubsidie, gemeente/waterschap lasten...........)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:00

Ik wilde 2 jaar terug dus ook gewoon wat zekerheid, een nieuw leven, en dan het liefst samen met iemand... En hij zocht iemand met een inkomen omdat hij dan wat makkelijker kon leven :')

Ik ben bij hem ingetrokken met mijn stomme kop toen :') En we hebben het echt wel leuk gehad, maar had er een jaar eerder mee moeten kappen.. Ik was half huisslaaf en had nog genoeg dingen te doen.. En hij was getrouwd met zijn PS3... + Het feit dat ie zo'n typisch "kijk mij geweldig zijn" mentaliteit had en dat ik maar blij met hem moest zijn en ik altijd afgekraakt werd :') (want ja, onzekere mensen doen dat graag, want dan blijf je bij ze, want je moet blij met ze zijn :')) Dus voor mij ook geen onzekere mannen meer :')

Ben er vooral voor mijn baan toen nog even gebleven als een wederzijds misbruik, maar is niet aan te raden :D Nog nooit zo opgelucht geweest toen ik weg ging :$

Dus mjah.. Om die reden ga ik dus nooit meer een relatie beginnen, dan kun je beter vrijgezel zijn..

Dus hier om deze reden deze keer wel echt bewust single, totdat ik iemand tegenkom die echt op elk gebied leuk is :) en niet iemand die hetzelfde wil in de toekomst...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:04

Lianne86 schreef:
Ik wilde 2 jaar terug dus ook gewoon wat zekerheid, een nieuw leven, en dan het liefst samen met iemand... En hij zocht iemand met een inkomen omdat hij dan wat makkelijker kon leven :')

Ik ben bij hem ingetrokken met mijn stomme kop toen :') En we hebben het echt wel leuk gehad, maar had er een jaar eerder mee moeten kappen.. Ik was half huisslaaf en had nog genoeg dingen te doen.. En hij was getrouwd met zijn PS3... + Het feit dat ie zo'n typisch "kijk mij geweldig zijn" mentaliteit had en dat ik maar blij met hem moest zijn en ik altijd afgekraakt werd :') (want ja, onzekere mensen doen dat graag, want dan blijf je bij ze, want je moet blij met ze zijn :')) Dus voor mij ook geen onzekere mannen meer :')

Ben er vooral voor mijn baan toen nog even gebleven als een wederzijds misbruik, maar is niet aan te raden :D Nog nooit zo opgelucht geweest toen ik weg ging :$

Dus mjah.. Om die reden ga ik dus nooit meer een relatie beginnen, dan kun je beter vrijgezel zijn..

Dus hier om deze reden deze keer wel echt bewust single, totdat ik iemand tegenkom die echt op elk gebied leuk is :) en niet iemand die hetzelfde wil in de toekomst...

:(:) Er bestaan echt leuke jongens hoor.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:19

Ik weet het :') maar dit was gewoon een duidelijk gevalletje "om de verkeerde reden samen" en dan te lang samen blijven...

Dus mjah... Nooit samen zijn voor het samen zijn ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:43

Ik ben jaloers! Ben namelijk het tegen overgestelde. Heb het idee zonder mijn relatie niet compleet te zijn :+ heel irritant. Heb voor de rest genoeg gaande...maar toch! Ik denk dat dit juist een hele goede instelling is!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:49

Met een fulltime baan,paarden hond en huis simpelweg geen tijd en wil ook niet de moeite doen om er tijd voor vrij te maken. Leventje is compleet zo,lekker doen en laten wat ik zelf wil,met niemand geen rekening te houden. Bevalt prima!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:13

Bewust singel ben ik niet, maar kan mij wel voorstellen dat er mensen (tijdelijk) bewust single zijn.

Ik heb gewoon de pech dat ik alleen maar val op mannen die niet op mij vallen. De jongetjes (ja serieus... ze zijn met gemak 10 jaar jonger) die dan interesse tonen in mij die hoef ik absoluut niet (dan voel ik mij net een tweede moeder ofzo :') )

Dus hier gewoon aan het accepteren dat single zijn ook prima is, maar ik heb wel eens een dipje en dan vind ik mijzelf wel zielig _O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:41

Haha zo'n "Ik wil eigenlijk tegen iemand aan kunnen kruipen om te knuffelen"-gevoel :p

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:57

Nou sinds 2 maanden ben ik weer single, en had liever gehad dat het niet zo was.. Maar ik merk wel dat ik in die tijd niet altijd mezelf was en veel verwacht van iemand.. Maargoed ik mis het wel super erg, iemand die je echt liefde geeft, iemand waar je altijd bij terecht kan en we hadden altijd super veel lol.. maar nu ik zo gekwetst ben 'durf' ik me denk ik niet meer echt zo aan iemand te hechten..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:01

Lianne86 schreef:
Haha zo'n "Ik wil eigenlijk tegen iemand aan kunnen kruipen om te knuffelen"-gevoel :p

Idd, of de "ik wil ook eens een +1 mee kunnen nemen op een feestje" gevoelens...

Maar goed daar moeten we maar mee leven, want die man ga ik niet tegenkomen :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:20

Na het gezeik van de afgelopen weken heb ik voorlopig ook even geen behoefte aan een vriend. Ondertussen hopst meneer alweer van meisje naar meisje, en was het bij mij gewoon een kwestie van afwachten tot ik er achter kwam dat alleen ik niet interessant genoeg was.
Heeft 11 maanden geduurd, maar als er naar terug kijk heeft hij het een beetje afgedwongen om het zo maar te noemen.

En nu, sinds november alleen, vind het wel even prima zo. Ja mis het gevoel van samen zijn soms ook wel. Maar heb er nu de tijd niet voor, en loop ook de juiste persoon niet tegen het lijf. Heb wel heel wat meer eisen gehad, maar wie niet?
En al wordt ik oud zonder iemand anders .. voor sommige is dat not done .. en ik leer er wel mee leven, en dat is het belangrijkste toch? Dat je er zelf mee kan leven ...

Zonder pijn en verdriet ..?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:34

Ik ben zelf bijna 22 en heb tot mijn 19e nooit een vriendje gewild en daarmee dus altijd bewust de mannen op afstand gehouden of direct in de friendzone gegooid :') Ik had het veel te druk met andere dingen en had altijd de instelling dat je toch niet samen zou blijven met degene waarmee je verkering hebt op je vijftiende. En indien wel, zou je naar mijn mening veel te veel missen. Wat een puberbrein al niet kan bedenken :D Ik wilde mezelf er vooral veel pijn mee besparen. Vanaf mijn 19e dacht ik naja, als het nu komt dan sta ik daar wel voor open :)

Maar nu ik zeker weet dat ik in 2015 naar Australië ga en geen idee heb of ik 3 weken wegblijf of gewoon niet meer thuiskom heb ik de poort toch wel weer dichtgegooid. Als het even kan wil ik mezelf in die tijd niet laten beperken doordat ik dan een vriendje achter zou laten in Nederland. :)

Ik heb dus nooit een relatie gehad en daardoor mis ik eigenlijk ook niks, omdat ik niet weet hoe het is :)
En als het meant to be is, dan komt het vanzelf!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:35

Mwah... als single heb je op andere manieren pijn en verdriet. Maar kun je het minder snel met iemand delen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:36

Hier ook een semi-bewust single. Of eigenlijk niet meer bewust. Een tijd na een hele moeilijke pijnlijke relatie heel lang niks serieus gewild.. Feesten en doen waar IK zin in heb!

Dit is eigenlijk zo een gewenning geworden dat ik eigenlijk niet eens meer weet hoe het zou moeten, een relatie..

Inmiddels wel over het echte feest leven heen. En eigenlijk serieus genoeg voor iets 'echts'. Maar de pogingen die ik heb gedaan sloegen nergens op.. Totaal niet matchende types waar ik hopeloos verliefd op werd.. Tot een gebrek aan beter scharrelperiode..

Nu zou ik het af en toe best willen maar dan meer voor de weekendavonden dat ik niet ga stappen, lazy sunday alleen is ook maar saai en uitjes/weekendjes en trapjes, tja dat zou leuk zijn om dat met iemand te delen (alleen doe ik het niet).
Maar verder voelt het eigenlijk heel erg veilig om gewoon alleen te zijn: niks om te verliezen, niks om jaloers op te zijn, niemand om rekening mee te houden.

Als het ooit komt, dan komt het... Komt er niemand ook prima. Zou ook niet weten waar ik iemand moet leren kennen..

Edit: ik ben overigens 28 en iets van 6 jaar vrijgezellig :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:16

Tja, ik ben ook wel een bewuste single denk ik ergens. Ik heb hiervoor samengewoond en toen dat klaar was wist ik totaal niet wat ik wilde. Nu een jaar later neem ik het er echt van. Ik vind het fantastisch om lekker uit te gaan en me alleen te hoeven verantwoorden naar mijn vriendinnen toe of ik hun niet in hun uppie op de dansvloer achterlaat.
Ik ga zo af en toe wel op dates, maar elke keer als iemand voor de tweede date wil gaan merk ik gewoon dat ik daar echt geen zin in heb. Ook op mn werk merk ik gewoon dat ik op een andere manier naar mannen ben gaan kijken. Ik ben niet meer op zoek naar een potentiële partner zoals ik dat vroeger wel was. Het komt wel, of het komt niet, ik heb het nu heel leuk!

Het enige wat mij wel het idee geeft dat ik er ooit weer aan wil, is dat ik heel graag kinderen wil ooit. Maar zelfs dat kan tegenwoordig zonder mannen als het echt moet, dus veel zorgen maak ik me niet :p

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:39

renee16 schreef:
Dit is eigenlijk zo een gewenning geworden dat ik eigenlijk niet eens meer weet hoe het zou moeten, een relatie..
....
Maar verder voelt het eigenlijk heel erg veilig om gewoon alleen te zijn: niks om te verliezen, niks om jaloers op te zijn, niemand om rekening mee te houden.

Als het ooit komt, dan komt het... Komt er niemand ook prima. Zou ook niet weten waar ik iemand moet leren kennen..

Haha, dat is hier dus ook zo. Het is bijna vijf jaar geleden dat ik een vaste relatie had. Ondertussen wel genoeg buddy's en Ons gehad, maar niets blijvend. Ik heb erg vaak het gevoel dat ik niet eens meer weet hoe een vaste relatie aanvoelt, en ik vraag me vaak af of ik het nog wel zou 'kunnen/willen', verantwoording afleggen voor de dingen die ik nu zomaar kan doen in mijn leven, rekening houden altijd met een ander.

Ik mis ook wel eens iemand waar je gezellig mee kan knuffelen en praten, maar mijn leven is veel te druk en prettig zoals het is, en als ik daar dan iemand fulltime bij moet nemen dan ben ik bang dat ik teveel leuke dingen moet laten vallen. :D

Ik sta open voor alles (hoewel, met een bang hart, omdat ik toch wel bang geworden ben van het "liefhebben" ) maar als het niet komt is het ook goed. Ik heb vrienden, de paarden & een homovriend als beste vriend, dus die knuffel ik wel, en daar houd ik filmavondjes mee als ik me echt eenzaam voel :D

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:17

Bij mij kwam hij dus aanwaaien toen ik weer happy met mezelf was. En dacht dat ik geen kerel nodig had enz. enz. Vaag, dat je dan denkt dat je er totaal niet voor openstaat en dan toch gevoelens krijgt voor iemand. En nu zo gek van m dat het toch wel weer een beetje eng is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:25

Als ik kijk welke mannen ik nu heb leren kennen en hoe kansloos ze doen/zijn whatever, dan is vrijgezel blijven nog steeds aantrekkelijker :') (Bezette mannen die toch te ver gaan en vervolgens zo'n beetje letterlijk vertellen dat je hun nieuwe schoenen mag zijn... Flikker dan een eind op :') Volgens mij zei ik dat ook heel onsubtiel, dat ik aan een slappe banketstaaf niets had :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:04

Ik meld me. :) Bewust singel? Mwaw.. Ik ben gewoon niet op zoek en ja, tot nu toe is prins Charming nog niet het erf op komen lopen! :o ;)

Ik heb nooit willen trouwen en heb ook geen kinderwens. Gelukkig maar, want het klokje tikt wel verder natuurlijk. Ik heb het zelf gewoon heel goed voor elkaar en ben door relaties in het verleden heel kieskeurig geworden. De man die mij nog kan veroveren moet wel erg zijn best doen! ;)

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:58

Hier nog iemand die op dit moment bewust singel is. In het verleden wel een aantal korte relaties gehad, maar had het gevoel me constant te moeten verantwoorden en dat ik niks meer voor mezelf kon doen. Nu ben ik eerst hard aan het werk om gelukkig te worden met mezelf, om mezelf te accepteren hoe ik ben. Mijn paard en hond en helpen mij hier enorm mee. Op zoek gaan naar een vriend/ man ga ik zowiezo niet doen, komt er iemand op mijn pad over een paar jaar, dan zien wel dan wel weer. Maar voorlopig blijf ik bewust singel....

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:27

*zwaait!*

Topic doorgelezen :) Volgens mij ben ik wel een zeldzaamheid als bewust-single-man.

Mijn vrouw heeft helaas een einde aan de relatie gemaakt; zag het niet aankomen, kon ook niet aan gewerkt worden, en weet nog steeds de echte reden niet :(

Maarrrr... voordat ik een bewust single vader was, was ik wel al bewust vader :) En hoewel ik een gebroken gezin al een ramp vind, vind ik samengestelde gezinnen voor de kids helemaal cru.

Dus, ik kies er voor om de komende jaren single te blijven; ik wil dat de kinderen weten dat ik er altijd helemaal voor ze ben. Ik hou/hield van mijn vrouw, en ik hou van mijn kinderen... 75% van het gezin is er nog :)

En dark clouds, silver linings... wegens co-ouderschap heb ik de kids helaas maar de helft van de tijd... maar heb ik de andere helft tijd voor paard en mennen en vrienden en harp en etc. etc. :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:48

ik meld me hier ook.. om nou te zeggen bewust singel.. het is gewoon zo gelopen na een paar teleurstellingen..
ook zie ik in mijn directe omgeving alleen maar ellende in relaties. 1 van de, waarvan ik dacht, weinige 'goede' relaties, met wederzijds respect enzo, gaan nu na 24 jaar uitelkaar -O-
maar weer eens een bevestiging, helaas..
Ik heb het op zich nu goed, een baan, paard, een eigen huisje met beestjes en plannen om te emigreren. komt er iemand op mijn pad, zal ik het zeker niet afwijzen, maar zo is het eigenlijk ook goed...