rainbow8 schreef:Heb niet alles gelezen, maar wilde toch even reageren....
- Mijn dochter (15) riep al vanaf haar 6e dat ze mijn achternaam wilde en niets meer met haar vader te maken wilde hebben. Heb haar altijd gezegd dat ze dat mocht bepalen als ze 12 werd. Op haar 12e hoorde ik er niets meer van totdat.... ik haar in moest schrijven voor voortgezet onderwijs... Ze ging uit haar panty toen ik haar toenmalige achternaam opschreef. Ik heb met haar de deal gemaakt dat ze dan zelf de helft moest betalen. Toen nog 487,50 aan dienst justis en niet de garantie dat het werd goedgekeurd + de benodigde papieren bij gemeentehuizen enz. Per direct heeft ze haar kluis gepakt en gekeken of er genoeg in zat. Dit zat er. Na veel pijn en moeite had haar vader beloofd het formulier te tekenen... Dit heeft hij toen niet gedaan. Dit heeft hij pas gedaan nadat er een advokaat aan te pas was gekomen. Na 6 maanden was het officieel en heeft ze nu mijn achternaam...
- Mijn zoon wilde daarna ook mijn achternaam... dit weigerde ex in eerste instantie vanwege zijn IQ en autisme. Uiteindelijke heeft hij het formulier getekend zonder dat er een advokaat aan te pas hoefde te komen. De kosten waren inmiddels naar 830,00 gestegen + benodigde papieren van gemeentehuizen enz.... Ook hij moest de helft zelf betalen...
- Mijn ouders vonden het zo sneu dat ze voor zowel zoon als dochter de wijziging hebben betaald. Vond en vind ik nog steeds ontzettend lief van ze.
Sorry, voor het lange verhaal.
Geen sorry zeggen, ik vind het een interessant verhaal. Wat ontzettend lief van je ouders en wat kost zoiets dan een hoop geld! Fijn dat het allemaal opgelost is.