Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:31

Zolang je ouders je nog je warme prak voor je betalen en klaarmaken, en zorgen dat je bedje gespreid is, je en de stalling van je paard betaald, zou ik daar op jou leeftijd heel dankbaar voor zijn.
Als je het erg vind dat ze je dan graag op zaterdag op tijd thuis willen (wsl kunnen ze niet slapen voor je thuis bent, dat is uit BEZORGDHEID!) dan ga je lekker kostgeld betalen of op jezelf.

Tel je zegeningen, en vraag je af of die inderdaad op wil geven voor zo'n jongen. Geen hand vol maar een land vol. :)

Net als bovenstaande ben ik trouwens ook vroeg het huis uit gegaan.

Poiuytrewq

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:00

Helemaal mee eens :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:14

Het maakt geen bal uit hoe streng je ouders zijn, al moest je op zaterdag avond thuisblijven. Je bent oud genoeg om voor je eigen haggie te zorgen en je mag in je verwende handjes knijpen dat ze je nog binnen laten.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 01:01

Jeetje, wat een updates in zo'n korte tijd! Een kamer vinden binnen één dag? Ik moest een maand intensief op zoek naar een kamer! Fijn dat je de jongen nu achterwege laat in ieder geval! De jongen kwam toch uit Tunesië en niet uit Turkije?

Misschien is het beter voor jou om op zoek te gaan naar je eigen plekje? Ik ben inderdaad van mening dat je als 22-jarige toch echt meer vrijheid mag verwachten. Wel vind ik het onvolwassen dat je dingen gaat eisen. Maak goede afspraken met je ouders, je bent volwassen! Wat zijn trouwens de consequenties als je ouders jouw eisen niet nakomen?

Ik vind het vervelend voor je dat je niet op 'buitenlanders' mag vallen, al snap ik wel dat je ouders je van deze jongen hebben willen beschermen. Je dochter die terug wil keren naar een vreemd land met enkel haar vriendin als reisgenoot om haar vlam te zien, dat zou ik als ouder ook geen prettig idee vinden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:11

Gypsy schreef:
Zolang je ouders je nog je warme prak voor je betalen en klaarmaken, en zorgen dat je bedje gespreid is, je en de stalling van je paard betaald, zou ik daar op jou leeftijd heel dankbaar voor zijn.
Als je het erg vind dat ze je dan graag op zaterdag op tijd thuis willen (wsl kunnen ze niet slapen voor je thuis bent, dat is uit BEZORGDHEID!) dan ga je lekker kostgeld betalen of op jezelf.

Tel je zegeningen, en vraag je af of die inderdaad op wil geven voor zo'n jongen. Geen hand vol maar een land vol. :)

Net als bovenstaande ben ik trouwens ook vroeg het huis uit gegaan.

Heel goed verwoord. Ben het helemaal met je eens :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:31

Niet eens.
Als je bij je ouders woont, zijn er natuurlijk regels waar je je aan te houden hebt.
Maar dat moeten wel redelijke regels zijn passend bij de leeftijd van het kind, of je nu 10 of 22 bent.
Dat hoort bij goed ouderschap. Als je een kind hebt van 22 dat je bij je laat wonen, dan kun je die niet behandelen als een puber van veertien, dat is ongezond. Ouders moeten hun kinderen op den duur kunnen loslaten en vrijheden gunnen. Ts is 22!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:14

Kan, maar je weet niet wat de ouders van TS al die jaren te stellen hebben gehad of niet met haar.

Soms zijn 22 jarige die aan het lijntje gehouden moeten worden als een 14 jarige en soms laat je 14 jarige al los.

Goed dat je weer naar huis bent, nu hopen dat het allemaal goed gaat komen.

Mijn ouders hadden de deur dicht gehouden hoor... op hun voorwaarden terug en anders blijf je maar mooi buiten die deur.
Het is geven en nemen binnen een familierelatie.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:34

Boras schreef:
Niet eens.
Als je bij je ouders woont, zijn er natuurlijk regels waar je je aan te houden hebt.
Maar dat moeten wel redelijke regels zijn passend bij de leeftijd van het kind, of je nu 10 of 22 bent.
Dat hoort bij goed ouderschap. Als je een kind hebt van 22 dat je bij je laat wonen, dan kun je die niet behandelen als een puber van veertien, dat is ongezond. Ouders moeten hun kinderen op den duur kunnen loslaten en vrijheden gunnen. Ts is 22!

Ook mee eens. Alleen zo lang je onder het dak van je ouders woont heb je hun regels te respecteren. En het enige wat je kunt doen is er over praten, eisen is wel van de gekken. Trek je het niet (kan ik me heel goed voorstellen) dan zoek je wat voor jezelf.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:03

als je toe bent aan je eigen regels en zelf willen beslissen waar je bent op welk tijdstip etc dan wordt het tijd dat je uit huis gaat. als dat op de één of andere manier niet lukt, dan heb je je aan te passen aan de regels van je ouders. natuurlijk moeten ze je een bepaalde mate van vrijheid gunnen en geven, maar dat ligt er ook aan of jij daar verantwoordelijk mee om weet te gaan.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:43

iedereen in ieder geval bedankt voor alle tips enz..
ik geloof alleen tot er ook zeker mensen zijn die niet begrijpen..
ikzelf ben namelijk absoluut geen probleem kind..
ik zit gewoon netjes op school 5 dagen in de week...
ik werk het hele weekend *vrijdag zaterdag en zondag..*
en daarnaast heb ik me paard nog..

en heb ik al meerdere keren aangegeven dat ik dingen zelf wil gaan betalen..
behalve me telefoon die kan ik niet betalen omdat mijn moeder een iphone heeft op mijn nummer..
en ik niet voor haar telefoon wil gaan betalen *ikzelf wil simonly..*

maar dit laat mijn moeder niet toe.. ook de huishoudelijke dingen.. die mag ik ook niet doen.. zoals wassen enz.. okal wil ik dit wel..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:40

Captain schreef:
Juulxx schreef:
ik hoef geen moslim te worden hoor.. :P
dat heeft ie allang aangegeven...

Een serieus praktiserende moslim man wil dat zijn vrouw ook moslima wordt.
Een moslim man die dat niet belangrijk vind is geen praktiserend moslim en zal het dus ook niet zo precies nemen met de regeltjes w.b. respect en eerlijkheid naar anderen.
Ik denk dat je nog beter iets kan beginnen met een praktiserende moslim dan met iemand die maar wat aanrommelt en voor de gein meedoet aan de ramadan..

Ik viel hiervan haast van m'n stoel af... Wat een onzin! Een Nederlandse niet praktiserende gelovige is toch ook niet meteen iemand die dan maar geen normen en waarden heeft en die automatisch niet eerlijk is, enkel omdat hij niet naar de kerk gaat?! Mijn ervaring hier in Tunesie is dat het over het algemeen veel makkelijker is met iemand die openminded is dan iemand die heel traditioneel ingesteld is! En dat praktiserende gelovigen betere mensen zouden zijn daar ben ik het al helemaal niet mee eens.. Kijk nou eens naar al die salafisten/islamisten, die zien zichzelf als goede praktiserende moslims, nou daar zou ik toch liever uit de buurt blijven als Nederlandse meid...

Ben het helemaal eens met het verhaal van Boras.
Het kan goed gaan, er zijn zat voorbeelden te vinden van stellen die het 'gered' hebben tegen de algemene verwachting in, maar vergeet niet dat het werkelijk in 95% van de gevallen niet lukt en zelfs heel naar kan eindigen (zeker wanneer het bvb relaties met animateurs en paardenjongens betreft). Ik weet niet of jullie nu nog kontakt hebben, zo ja, blijf lezen op fora ook oa over het fenomeen 'bezness', houd alle tips in je achterhoofd en geef jezelf niet te makkelijk weg en/of bloot, mocht het dan misgaan is de klap niet zo hard. Ik wens je veel succes en wijsheid :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:19

Hoe is het nu met je TS? Hoor je nog iets van hem?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:49

heyhey, ja ik heb nog wel contact met hem.. maar we zijn er over uit gekomen tot we gewoon goede vrienden zijn en zullen blijven. maar wel dat hij het leuk zou vinden tot ik volgend jaar naar het hotel kom waar hij dan werkt.. gewoon als vrienden dus..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:29

Tot = dat!!

Alleen vrienden blijven lijkt me verstandig! :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:30

haha sorry