Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:30

Neemt niet weg dat ik vind dat je geen snelheden moet willen verbeteren op de openbare weg, dat gaat m.i. namelijk altijd ten koste van de veiligheid. Daardoor krijg je die gevaarlijke situaties.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:32

Je kúnt gewoon andere trappers op je racefiets zetten zodat je niet vast zit. Als je beginnend fietser bent, 'wen' je zo eerst aan je fiets ;).

En mijn vriend gaat wel dégelijk harder op de fiets dan 30/35km/h hoor ;).

Ik vind solowielrenners niet vervelend hoor, groepen vaak echter wel. Ze lappen idd voorrangsregels aan hun laars en rijden 4 breed op de wegen. Op drukke zondagen gaan ze op de openbare weg fietsen, dat màg gewoon niet!!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:32

Ik heb ook geen problemen met het feit dat wielrenners onze wegen gebruiken, maar als er een fietspad is, horen ze ook écht DAAR thuis. Net als Sees zegt, zijn de groepen vaak vervelend.. :=

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:37

Ik hoor hier geroep dat er heel veel verkeersdeelnemers aso zijn, dat klopt.
Maar 1 op de 50 andere verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden ect vallen in het niet vergeleken met de 9 van de 10 wielrenners die zich alleen op de wereld voelen..hatelijk die mensen...

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:37

Ik haat ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! evenals mensen die in een hele groep naast elkaar gaan fietsen zodat je moet schreeuwen of je er even langs mag, omdat ze zo idioot langzaam fietsen. Soms ben ik gewoon bang dat ze me aanrijden als zo'n groep malloten mij tegemoet komt. Ik moest laatst gewoon hun ontwijken door de stoep op te rijden omdat ze gewoon het hele fietspad blokkeren en geen respect hebben voor andere fietsers. -:(- Vooral op zondagochtend is het hier erg als ik naar stal ga. Waar auto's maar 30 km/u morgen, gaan die malloten veel harder. Laatst ook nog zo'n brutaal kind (rond 8 jaar :oo ) dat voorrang neemt, ik riep al kijk uit! maar nee irritant kind kijkt me aan en fietst door, ja toen ben ik gewoon al schreeuwend: stop, ik heb voorrang! doorgereden. Het ergste nog: hij riep zelf toen ik gepasseerd was kijk zelf uit! Toen barstte de bom := . Hij wilde nog achter me aanfietsen maar zijn moeder hield hem tegen :+

Er zijn natuurlijk (hopelijk) uitzonderingen, maar die ben ik nog NOOIT tegengekomen helaas!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:38

vuurneon schreef:
lovemario schreef:
ik was er laatst zo klaar mee.. kwam een wielrenner van achteren en roept heel hard PAS OP!! dus ik bedenk me niet en ga gewoon midden op het fietspad fietsen. hij vol in de ankers en kwaad dat ie was. ik zo tja, jullie houden geen rekening met ons, dan wij ook niet met jullie ;)

Hij waarschuwt jullie en wat doe jij? Het verkeer opzettelijk belemmeren. Jij zat fout.

In beginsel is je plaats rechts op de rijbaan of in dit geval fietspad. Dus had Lovemario alleen iets te zoeken op het midden van het fietspad als zij zelf iets wilde ontwijken of inhalen (en in dat geval had ze eerst om moeten kijken om te kijken of ze veilig een inhaalmanoeuvre kon inzetten). Maar de wielrenner zat ook behoorlijk fout. Die had namelijk - net als iedere andere fietser - een fietsbel moeten hebben. Da's wettelijk verplicht voor ieder rijwiel op de openbare weg dus óók voor racefietsen.
Het handige van een fietsbel is dat het herkenbaar is als waarschuwingssignaal dat er een fietser achter je zit die er langs wil. Dit in tegenstelling tot PAS OP!! dat een waarschuwing tegen van alles en nog wat kan zijn. Los daarvan geeft het afgeven van een waarschuwingssignaal geen enkel recht om je weg op dezelfde snelheid te blijven vervolgen, pas als je er zeker van kunt zijn dat de waarschuwing effectief is mag je inhalen.

Het lijkt er toch op dat het probleem in dit topic niet zozeer zit in wielrenners of mensen die midden op het fietspad fietsen als wel in een nogal gebrekkige kennis van de verkeersregels en wettelijke verplichtingen aan o.a. rijwielen. Veel genoemde voorbeelden zouden helemaal niet zijn ontstaan wanneer de regels gewoon waren opgevolgd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:44

LadyMadonna schreef:
Overigens amable: een baanwielrenner met een weg renner vergelijken is net zo iets als een dressuurruiter met een springruiter vergelijken

Juist. En waar rijden die? Allebei in een daarvoor bestemde bak of rijplaats. Aangepast op de tak van de sport. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:45

Sees: op een vlakke etappe rijden profs gemiddeld 47...
GC: en een weg renner rijdt dus op de weg...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:47

Ik heb echt zo'n hekel aan wielrenners. Ze denken dat de weg van hun is en alles en iedereen moet maar uitwijken voor ze. Is toch hetzelfde als met een Ferrari gaan oefenen op een gewone weg voor de TT, en je dan nergens wat van aantrekken. Logisch dat er dan ongelukkig gebeuren.
Heb ook al verschillende dingen meegemaakt met wielrenners. Fietste een keer met een vriendin en er kwam een tegenliggende wielrenner aan en wij gingen heel dicht naast elkaar fietsen (op dat fietspad kon je zelfs met zn 4en naast elkaar), spuugt die gast in haar gezicht. En nog familieleden van mij. Nr 1 fietste met vrienden op een fietspad, komt er zo'n wielrenner keihard aan en zij gaan achter elkaar fietsen, maar hij remde niet genoeg af en kwam met zijn stuur tegen die van een vriend aan en viel. Toen werd die wielrenner (in de 40) boos en heeft een van die jongetjes (jaar of 15) geslagen. :\ En het adres van die jongen geeisd en gezegd dat hij de schade op hem zou verhalen, zo'n 15 jarige durft daar natuurlijk niet tegenin te gaan. Helaas heeft die klootzak nooit gebeld, wist zelf wel dat ie fout zat. En nr 2, omgefietst door zo'n peleton en heeft haar pols gebroken. Die wielrenners zijn gewoon doorgereden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:47

LadyMadonna
Ja, dus die vergelijking klopt niet, wilde ik maar even aangeven :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:48

LadyMadonna schreef:
Sees: op een vlakke etappe rijden profs gemiddeld 47...
GC: en een weg renner rijdt dus op de weg...

De weg heeft een functie, mensen van A naar B laten gaan. Dient niet als sportveld oid. Kan ik ook wel aan wegtennis gaan doen, en ja dat hoor ik op de weg te doen want het heet wegtennis. :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:52

Die vergelijk klopt in die zin wel dat het twee compleet verschillende sporten binnen een sport zijn ;)

Loose: waar rijdt een Ferrari? Op een parcours.
Ik blijf erbij dar er ontzettend wordt gegeneraliseerd en ontzettend overdreven. "Ik haat ze!" ? Meid, denk om je hart....
Ik ben ook weleens half van de weg gereden door wielrenners, trekkers, motoren, etc...
Op je laatste bericht loose... Tja...
Wielrennen maar helemaal verbannendan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:53

Amable schreef:
Neemt niet weg dat ik vind dat je geen snelheden moet willen verbeteren op de openbare weg, dat gaat m.i. namelijk altijd ten koste van de veiligheid. Daardoor krijg je die gevaarlijke situaties.

Dan mag ik dus ook niet meer hardlopen, want ik wil mijn tijden ook verbeteren... -O- ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:54

Het gaat hier over wielrenners, niet over hardlopers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:55

Kennelijk wel gc: want de weg is bedoelt om mensen van a naar b te brengen. Overigens gaat een wielrenners ook gewoon van a naar b over het algemeen, maar vooruit

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:57

GamblersCup schreef:

Hoewel hardlopers ook over de openbare weg gaan, net als wielrenners. En hardlopers ook gerust eens flink in de weg lopen (hardlopen op een fietspad, oh foei!). Om maar even duidelijk te maken dat die vergelijking met wielrenners heus wel wat opgaat. Meer dan pietje die in de bak rijd om zijn springrecord te verbeteren.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:58

LadyMadonna schreef:
Die vergelijk klopt in die zin wel dat het twee compleet verschillende sporten binnen een sport zijn ;)

Loose: waar rijdt een Ferrari? Op een parcours.
Ik blijf erbij dar er ontzettend wordt gegeneraliseerd en ontzettend overdreven. "Ik haat ze!" ? Meid, denk om je hart....
Ik ben ook weleens half van de weg gereden door wielrenners, trekkers, motoren, etc...
Op je laatste bericht loose... Tja...
Wielrennen maar helemaal verbannendan?

Ik zei een hekel, niet haten. :D Maarja als die aso's jongetjes van 15 gaan slaan en iemand omrijden die dr pols breekt en dan gewoon verder fietsen dan snap ik niet waarom ik sympathie voor dat soort mensen zou moeten hebben.
Wielrennen hoeft niet per se verbannen te worden, alleen de asociale wielrenners wel. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:00

Tja, net als asociale vrachtwagen chauffeurs en automobilisten die mensen dood rijden.... Maar daar is niet elk jaar weer een topic over.
Jij zei idd niet dat je ze haat, dat was on algemene strekking tot het topic

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:01

Winged schreef:
GamblersCup schreef:

Hoewel hardlopers ook over de openbare weg gaan, net als wielrenners. En hardlopers ook gerust eens flink in de weg lopen (hardlopen op een fietspad, oh foei!). Om maar even duidelijk te maken dat die vergelijking met wielrenners heus wel wat opgaat. Meer dan pietje die in de bak rijd om zijn springrecord te verbeteren.

Hardlopers, breek me de bek niet open... Komen ze daar aangesjeesd met 10 km/h en dan ook nog eens aan de andere kant van de weg zodat je altijd voor hen moet uitwijken of op de rem moet wanneer er een tegenligger aankomt :(.

;) :D.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:05

_San87_ schreef:
Winged schreef:

Hardlopers, breek me de bek niet open... Komen ze daar aangesjeesd met 10 km/h en dan ook nog eens aan de andere kant van de weg zodat je altijd voor hen moet uitwijken of op de rem moet wanneer er een tegenligger aankomt :(.

;) :D.

hee, ik ga harden dan die 10 km per uur hoor >;) :p
hier wel eens zo'n auto meet bord, op de fiets ga ik vrij ontspannen 30 km/uur dus wielrenners zullen hier nog wel eindje boven zitten

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:06

Ik als zeer fanatiek racefietser zal even een opmerking plaatsen

Ik rij op de rijbaan waarom omdat ik meerdere malen zelf zeer ernstig te val ben gekomen door recreatiefietsers die ik meerdere malen toegeroepen heb dat ik er aan kwam, en ze ook omkeken maar niet uit de weg gingen, en ik me vervolgens in alle bochten moest wringen om eerst abeide voeten lost te maken en dan pas af te kunnen rennen. want tja omvallen met je voeten nog vast is nog veel erger. mensen dan plots op de rem gingen staan. (slechtste wat je kan doen in zon situatie)

ik ben vrij sociaal ik zal ook altijd wat afremmen etc. maar in mijn ogen degene met de hoogste snelheid heeft voorrang. Neemt niet weg dat je wel aan moet kondigen dat je eraan komt.

Ik heb ook een situatie meegemaakt waar ik me rot geschrokken ben. Ik was bezig met mijn rondje en moest een fietspad op door een bos. ernaast lag een voetpad. en er kwamen mensen aan lopen over het fietspad. In mijn mening is dat zij dan aan de kant moeten gaan als ze mij zien aankomen. (even ter illustratie: reed zon 30-32 km/u) er waren achter mij andere racefietsers. en ze gingen niet aan de kant. ik heb meerdere malen geroepen. ik ben toen naar de andere kant van het fietspad gegaan, zij ook toen ben ik erop geklapt en over de kop gegaan. toen is de man van de vrouw op mij gaan schelden terwijl ik in zeer ernstige pijn (si gewricht scheur) daar lag. dat ik had moeten stoppen. de rest van de groep was ook gevallen maar behalve een gekneusde knie niks. Ik lag onderaan de hoop. Hij wou zelfs in eerste instantie niet eens een ambulance bellen. Ik had de telefoon van de groep bij mij en tsja die zat op mijn rug en die was niet meer heel.

Wat ik hierbij wil zeggen, er wordt veel gescholden op racefietsers. maar wij kunnen ook niet super snel reageren en de meesten waarschuwen ver van te voren. wij kunnen ons dan wel voorbereiden maar er wordt ook verwacht van andere dat zij ook actie ondernemen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:08

De hoogste snelheid heeft voorrang? Ik hoop toch dat je dat zelf hebt verzonnen en dat dit niet daadwerkelijk een regel is :').

Edit: Ik zie het al, in jouw ogen. Heb jij even pech :D.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:10

_San87_ schreef:
De hoogste snelheid heeft voorrang? Ik hoop toch dat je dat zelf hebt verzonnen en dat dit niet daadwerkelijk een regel is :').

In mijn ogen ja.

als je heel langzaam loopt met een groep. ga je toch ook niet het hele voetpad innemen. en dan ook asociaal het tempo door blijven lopen terwijl anderen aangeven dat ze er graag langs willen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:11

pandour4evuh schreef:
_San87_ schreef:

In mijn ogen ja.

als je heel langzaam loopt met een groep. ga je toch ook niet het hele voetpad innemen. en dan ook asociaal het tempo door blijven lopen terwijl anderen aangeven dat ze er graag langs willen.

dus ik in mijn 45 km autootje zou nooit voorrang mogen krijgen? want iedereen rijdt wel 60

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:12

Dat is handig want dan zou ik altijd voorrang hebben _O-