Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:48

Ik ga ook standaard 2 x per dag onder de douche.. Heb ik vanuit thuis meegekregen, doet de hele familie.
Het kan zijn als ik mijzelf verslaap en dus te laat ben ik het een keertje oversla. Haren wassen om de dag, maar rijd dan ook 6 dgn per week paard met een stinkcap op het hoofd. Ik heb ook een droog huidje, dus olie of lotion na het douchen. Nu ook nieuwe bodylotion voor onder de douche van nivea ontdekt!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:48

_MelloW_ schreef:
Ik douche om de dag en was me iedere ochtend, gezicht, oksels, en dat vrouwelijk ding daaronder. 2 x op een dag douchen, wat een handdoeken zullen jullie dan wel niet gebruiken.... Of gebruiken jullie een handdoek vaker dan 1 keer. Dat vind ik dan weer minder fris eerlijk gezegd ;-) j

Je doucht je toch schoon? Dus dan is het toch alleen water wat je afdroogt?

Ik gebruik mijn handdoeken ongeveer 2 á 3 keer, ligt eraan hoe ik met m'n wasjes zit.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:49

Ik gebruik een handdoek Een aantal dagen, je bent tocht schoon als je hem gebruikt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:50

Femek2902 schreef:
Woow man, ik douch echt 2 keer in de week ofzo.. Ik doe het gewoon als mijn haar niet zo fris meer ruikt.. Al dat douchen is echt niet goed voor je huid hoor!! Daarnaast houd ik ook gewoon de hele week dezelfde spijkerbroek aan en wissel ik 2 keer in de week van t-shirt.. Tenzij het natuurlijk stinkt of er natuurlijk een dikke vlek op zit..
En neu ik was me ook niet sochtends. En de grap is dat ik vooral opmerkingen krijg over dat ik lekker ruik als ik een dagje later ben met douchen, en ja die opmerkingen zijn serieus!!
Btw, ik heb wel een poosje vaker gedoucht, elke 2e dag maar daar werd mijn haar ontzettend vettig van en nu kan ik bijna een week rondlopen zonder vettig haar.

Wow.
Ik wou dat ik dat kon.
Maar echt een dag en ik ruik!

Ohja die vraag over pyama.
Ik slaap in mijn ondergoed.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:51

Holy crap, iedere dag of zelfs twee keer per dag douchen incl. douchegel etc?
Krijg er al kippenvel van hoe trekkerig mijn huid dan zou voelen.. brr.

Ik douche vaak om de dag, afhankelijk van wat ik gedaan heb. In de zomer vaak meer ivm. zweten.
Douchegel gebruik ik dan alleen onder mijn oksels en af en toe sop ik mij helemaal in, maar dat vind mijn huid niet prettig, ookal heb ik al een milde douchegel zonder aggresieve dingen er in.
Haren met shampoo wassen max. 3 keer in de week. Vaker is echt niet goed voor je hoofdhuid... en dan wordt het inderdaad heel snel vet omdat je het vet wat er hoort te zitten hebt weggehaalt en je huid dat weer wil herstellen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:53

lisetteexx schreef:
Ik gebruik een handdoek Een aantal dagen, je bent tocht schoon als je hem gebruikt?

Tja, als je je iedere keer dat je onder de douche staat douchegel gebruikt en scrubt.. Maar dat is niet gezond.
Handdoek werkt ook licht scrubbend, ik vind het viezer om die vaker te gebruiken.. op vakantie vind ik het overigens wat anders, dan ben je gewoon even zuiniger aangezien een was draaien dan niet zo goedkoop is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:54

lisetteexx schreef:

Dus het deel van de handdoek waarmee je je geslachtsorgaan daar beneden afdroogt, daarmee veeg je de keer daarop gerust je gezicht af? Dat vind ik dan persoonlijk een minder leuke gedachte :+

Ik douche om de dag en was dan ook telkens m'n haar. M'n haar is standaard vettig na 2 dagen, dus dat komt uit.

xSlvna

Ik douche me voor ik opstap ga/naar buiten ga, ga ik niet op stap/naar vrienden, douche ik voor ik ga slapen (of na het rijden als ik gezweet heb, dan schoon de pyama in).
Handdoeken gebruik ik maar een keer, handdoeken voor mijn haar worden de tweede dag voor mijn gezicht gebruikt (make-up, wassen...)
Haren was ik alleen als ik gereden heb met cap en daarna weg ga (waarbij een staart niet acceptabel is), anders wacht ik daar een dag mee. Heb ze tijden om de 10 dagen gewassen, ook tijden iedere dag.
Ik pas me gewoon aan op wat ik zweet, zweet ik een hele dag niet was ik me alleen downunder.

Muronia

Mijn handdoek gaat na 1x in de was. Dat vind ik niet fris, die weer laten opdrogen en nog een keer gebruiken.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:56

Mellow

lisetteexx schreef:

Handdoek is wel nat, droogte weer op. Llijkt me dat je daar beneden ook jezelf afdroogt. En dan de volgende dag weer over het gezicht.... Maar wilde een nuance aanbrengen voor diegene die zeiden niet iedere dag douchen vind ik vies. Zo bekijkt dus iedereen het anders ;-)

Udo2001

Ik vind het echt ronduit smerig als ik er aan denk niet elke dag onder de douche te kunnen, zeker als ik elke dag bij de paarden bent! Daar krijg ik juist kriebels van.... Getsie. Over handdoeken, elke dag onder de douche en om de 2 a 3 dagen wisselen. Zal wel gek zijn iedere dag 2 handdoeken te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:57

ik douche net wanneer het me uitkomt, maar als ik naar school ga in elk geval elke ochtend + ook nog wel eens 's avonds na het sporten.
Ik douche zo'n 3-7 minuten en was mijn haar (meestal) 1x per dag.

Als ik een dag niet douche voel ik me heel erg vies.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:57

Tieneke schreef:
lisetteexx schreef:

Dus het deel van de handdoek waarmee je je geslachtsorgaan daar beneden afdroogt, daarmee veeg je de keer daarop gerust je gezicht af? Dat vind ik dan persoonlijk een minder leuke gedachte :+

Ik douche om de dag en was dan ook telkens m'n haar. M'n haar is standaard vettig na 2 dagen, dus dat komt uit.

Vergeten erbij te zeggen!
Dat daar beneden doe ik met een kleine zachte handdoek en die gaat wel elke keer de was, maar gewoon me haar en de rest van me lichaam doe ik dus wel 2x met een handdoek

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:58

Meestal in de ochtend, bijna elke dag tenzij ik me verslapen heb :7. Als ik heel vroeg op moet douche ik ook wel vaak de avond ervoor. Soms 2x per dag, als ik ergens heen moet (werk oid) in de ochtend zodat ik fris mijn dag begin, en als ik dan bv aan het eind van de dag nog ga sporten oid dan douche ik daarna weer.

Haar wassen dus wisselend, soms elke dag, soms om de dag. Soms 2 dagen niet oid. Ik gebruik wel altijd douchegel, alleen die van dove, want daar krijg ik nooit een droge huid van, heerlijk :+: Als ik die niet gebruik krijg ik juist een droge huid na het douchen. En verder smeer ik me vaak nog in na het douchen met voedende crème.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:58

Ik gebruik een handdoek twee keer. Huidschilfers verlies ik de hele dag door al en ik lig niet wakker van die paar extra die dan al in de handdoek zitten.
Overigens gebruik ik de (grote) handdoek voor mijn haar wel twee weken ofzo (oftewel vier tot vijf keer)? Die gebruik ik na het douchen 10 minuten om het meeste water uit mijn haar op te vangen. Vind het onzin om die vaker uit te wassen.

Wbt de ene dag je intieme delen afdrogen en de volgende dag je gezicht: ik hou daar wel een beetje rekening mee, ik droog 'down under' af met een gedeelte aan de zijkant van mijn handdoek en mijn gezicht met het middelste gedeelte.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:59

Downunder is dan toch ook net schoon gewassen? Als je het over handdoeken gaat hebben?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:03

Udo2001 schreef:
Downunder is dan toch ook net schoon gewassen? Als je het over handdoeken gaat hebben?

Ja is ook zo, maar dat doe ik toch altijd apart met een kleine handdoek

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:04

Ja, maar dan zou de routine van het afdrogen (gezicht romp armen benen down under en tot slot voeten) ook niet heel veel verschil maken. En toch heb en hou ik de routine. Zal wel een gevoelsdingetje zijn ofzo.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:05

lisetteexx schreef:
Ik gebruik een handdoek Een aantal dagen, je bent tocht schoon al

Vergeten erbij te zeggen!
Dat daar beneden doe ik met een kleine zachte handdoek en die gaat wel elke keer de was, maar gewoon me haar en de rest van me lichaam doe ik dus wel 2x met een handdoek[/quote]
oké, dit vind ik dan Idd minder "vies" klinken;-) maar goede wasbeurt dp oet volgens mij niet onder voor douchen. Gewoon op de plekken waar nodig. Ik gebruik dan 2 washandjes. 1 om te wassen 1 om te drogen. En met douchen wel iedere x nieuwe handdoek. Vandaar mijn vraag over de handdoeken. Maar toch als ze nat zijn geweest en weer opdrogen lijkt mij wel mooie bron voor bacteriën. Maar ben geen micro bioloog. Dat idee heb ik er zelf bij ;-)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:14

Ik kan me er dus echt niet druk om maken dat ik een handdoek down under zou gebruiken en daarna weer op m'n gezicht :') ja vlak na seks oid is een ander verhaal maar na het douchen?

Als ik sommige reacties hier lees voel ik me net een cave(wo)man.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:15

Ik douche mij minstens 1 x per dag; standaard na het sporten. Met warm weer douch ik sowieso ook wanneer ik van bij de paarden kom, op regenachtige/koude dagen geldt eigenlijk hetzelfde. Als ik een dag achter de kassa heb gezeten douch ik mij ook als ik thuiskom, omdat ik me dan zo vies voel van al die bacteriën :+

Dus het komt wel vaker voor dat ik me tweemaal per dag douch. Als ik 's ochtends geen douche neem, was ik me van kop tot teen aan de wastafel met water en zeep. Ik gebruik verschillende handdoeken: 1 voor na het douchen, 1 voor 's ochtends en 1 voor mijn handen, maar elke handdoek gebruik ik zo'n dag of 2 a 3.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:16

Daenerys schreef:
Dyonepooh1 schreef:
Dat is mij ook altijd geleerd hoor dat het slecht is voor je huid, maar je haar om de 5-6 dagen? Na 2 dagen word mijn haar alweer dof, en gaat snel klitten! Heb je n foto van je haar?

Ik heb mijn haar meestal opgestoken of in een vlecht, dan 'schuurt' het niet met mijn kleding. Verder was ik het met shampoo zonder siliconen en gebruik ik na het wassen voedend masker. Hier een foto (raar gezicht weggeshopt :P ) :

[ Afbeelding ]

fiets hell ;(

Geef aan mij!! Ik kan doen wat ik wil, maar zo wordt het niet hoor!

Maar ja ik ben blond dat maakt het weer goed :))

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:17

Ik douche altijd s'avonds. Een enkele keer s'ochtends. Ik douche bijna elke dag. Na weinig inspanning sla ik wel eens een dag over. Handdoek gaat na 1x gebruiken al in de was.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:23

Ik heb eigenlijk 2 soorten douchen.. Er onder staan om me lekker even af te spoelen en als ik meer tijd heb ook even haar wassen e.d.
Vaak ligt het even aan wat voor dag ik heb gehad.

Hier gaan de handdoeken gewoon na 1x in de was. Ik heb voor 's ochtends als ik dus een keer niet douche gastendoekjes, dan gewoon gezicht e.d. wassen, die gaan ook direct in de was.