mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:45

haha voor elk probleem is wel een oplossing , als je maar een beetje open staat en een klein beetje crea .
zorgt wel voor leven in de brouwerij :=

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:46

:') hanny_jelke, gelukkig hebben jouw ouders nooit het stukje fantasie helemaal de grond in geboord!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:49

ja nadeel heb geen vent dus kan alleen fantaseren _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:49

fantasie of wishfull thinking?!?........... :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:51

De fantasie van een kind levendig houden is natuurlijk iets anders dan als volwassene er helemaal in meegaan. Je wilt ook geen twaalfjarige die zich alleen op zijn kamer meer met zijn denkbeeldige vriendje bezig houdt dan dat die lekker buiten speelt met echte vriendjes bijvoorbeeld. Dat is geen gezonde situatie.
TS heeft het goed opgelost, daar niet van hoor.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:53

hanny_jelke schreef:

wie weet kan je op de kamer van je zoontje gaan liggen ... wie weet heb je dan nog wat aan "het" := ;)
*scary movy hebben ze het ook een keer gedaan*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:53

Natasja, hoe verklaar je het verhaal van rumay dan bijvoorbeeld?
Natuurlijk probeert het menselijk brein zaken aan te vullen, en kan een vage schim worden aangezien voor een geest.. Maar er zijn genoeg mensen, en vooral kinderen, die echt duidelijke mensen zien. Ik heb vroeger geesten of iets dergelijks gezien toen mijn moeder me in bed legde, nog voordat ik sliep, dus dat was 100% zeker geen droom of hallucinatie. En het waren ook geen vage schimmen, want ik kon ze duidelijk beschrijven.
Natuurlijk zijn er mensen die dit wetenschappelijk willen verklaren en daar boeken over schrijven, maar veel dingen kunnen ook door die mensen niet worden verklaard (al zetten ze dat natuurlijk niet in hun boek ;) )
Ook zoals de kat van TS, hoe verklaar je dat die het ook zag?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:55

cherell0 schreef:
hanny_jelke schreef:

wie weet kan je op de kamer van je zoontje gaan liggen ... wie weet heb je dan nog wat aan "het" := ;)
*scary movy hebben ze het ook een keer gedaan*

*zeg nu tegen me zoon, jij mag in mama's bed ik ga in jou bed* *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:57

En dat natuurlijk álleen maar voor zijn bestwil!! :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:57

:')
over een tijdje , lieverd je krijgt een denkbeeldig broertje of zusje ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:01

8nnemiek schreef:
Natasja, hoe verklaar je het verhaal van rumay dan bijvoorbeeld?
Natuurlijk probeert het menselijk brein zaken aan te vullen, en kan een vage schim worden aangezien voor een geest.. Maar er zijn genoeg mensen, en vooral kinderen, die echt duidelijke mensen zien. Ik heb vroeger geesten of iets dergelijks gezien toen mijn moeder me in bed legde, nog voordat ik sliep, dus dat was 100% zeker geen droom of hallucinatie. En het waren ook geen vage schimmen, want ik kon ze duidelijk beschrijven.
Natuurlijk zijn er mensen die dit wetenschappelijk willen verklaren en daar boeken over schrijven, maar veel dingen kunnen ook door die mensen niet worden verklaard (al zetten ze dat natuurlijk niet in hun boek ;) )

ja de reactie van mij kat geeft me nu nog rillingen.
nu weet ik al langer dat mijn kat net zo min spoort als mij, maar dit was echt het top punt :')
kat wilde ook bij mijn zoontje blijven liggen, terwijl hij heel goed weet dat hij niet bij de kinderen mag slapen.

hij moet bij mij slapen heb ik teminste nog een beetje een man in bed :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:03

cherell0 schreef:

nee niet lieverd maar lieverds.

wel een oplossing, dan hoef ik die kleine vingertjes nooit te missen. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:03

cherell0 schreef:

_O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:06

8nnemiek schreef:

Een kat schurkt zich per dag waarschijnlijk tegen 100 dingen aan en net nu was dat toevallig in de buurt van de geest.

Als geesten bestaan waarom zijn het dan altijd personen waarmee wij ons toch kunnen identificeren? Westerse, blanke mensen uit de 20ste-21ste eeuw.
Waarom is de geest die ons bezoekt nooit een Romeinse soldaat die de dood vond in 53 v. Chr.? Of een boerendochter uit de 10de eeuw? Of een zwarte persoon, een Marokkaan,...?
Waarom zien wij wat we willen zien?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:06

Ik weet niet of het werkt, maar:

Je kunt ook een (lucht/wc-verfrisser/iets anders onschuldigs) -spuitbus beplakken met een geprint papier met iets erop als ''spoken-wegjager''. (Wel zonder dat hij dat ziet natuurlijk.) Dan kun je hem die spuitbus geven. Als hij dan 's nachts wakker wordt, spuit je gewoon even waar ''de persoon'' zit en gaat die weg.. :Y) Kan hij zelf eventueel ook doen.

edit: Ik lees dat het al opgelost is. Gelukkig :)
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-07-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:08

ene er worden wel andere personen gezien ...
ook andere tijden , geslachte , kleuren .

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:09

Gini schreef:
8nnemiek schreef:

Een kat schurkt zich per dag waarschijnlijk tegen 100 dingen aan en net nu was dat toevallig in de buurt van de geest.

Als geesten bestaan waarom zijn het dan altijd personen waarmee wij ons toch kunnen identificeren? Westerse, blanke mensen uit de 20ste-21ste eeuw.
Waarom is de geest die ons bezoekt nooit een Romeinse soldaat die de dood vond in 53 v. Chr.? Of een boerendochter uit de 10de eeuw? Of een zwarte persoon, een Marokkaan,...?

hij zat echt kopjes in de lucht te geven he :') nergeens tegen aan of zo.
anders had ik zelf die link wel gelegt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:12

gini, omdat die overledenen allang al weer gereïncarneerd zijn.
(en over het algemeen zeggen ze van entiteiten dat ze op plaatsen ronddwalen waar ze mee verbonden zijn geweest, dus erg logisch is het dan niet dat er bijvoorbeeld hier een marokaanse meneer rond zou dwalen :+ )

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:14

Kentaro schreef:
gini, omdat die overledenen allang al weer gereïncarneerd zijn.
(en over het algemeen zeggen ze van entiteiten dat ze op plaatsen ronddwalen waar ze mee verbonden zijn geweest, dus erg logisch is het dan niet dat er bijvoorbeeld hier een marokaanse meneer rond zou dwalen :+ )

wel hoor als hij hier altijd gewoond heeft, kan het best denk ik :')

geen idee wat het is en het maakt me niet zoveel uit. wat het ook is veel kan het niet doen denk ik dus komt vast goed

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:14

Gini schreef:

Omdat het familie is (zoals opa's en oma's in eerdere reacties in het topic), of mensen die in het betreffende huis hebben gewoond en 'verdwaald' zijn in de tijd, er wordt wel eens gezegd dat die mensen niet weten dat ze dood zijn, en denken dat ze nog steeds in dat huis wonen.. ze weten dan niet hoe ze naar het licht moeten gaan. Een aantal pagina's terug stond een stukje over een soldaat uit de 2e wereld oorlog.. Gezien door een kind dat nog niet eens van het bestaan van de oorlog af wist.
Ik neem aan dat oudere geesten inmiddels wel de weg naar het licht hebben gevonden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:14

Kattenbak schreef:
marleen_usar schreef:
Geesten bestaan niet roept hier iemand, nou als je dat denkt prima. Maar er zijn mensen die daar heel anders over denken, dus steun die dan ook. Als je denkt dat je kind een geest ziet, komt dat omdat je er dan zelf ook voor open staat en ze dus ook ziet. Overigens dat zien klopt niet altijd, het is meer dat je het voelt.

Lariekoek, ik sta niet open voof irreëele angsten. Ik zou de angst weghaleb met de waarheid.

Het gaat op dat moment niet om jouw waarheid, het gaat om de waarheid van het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:15

oh lordie _O-

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:19

ik heb ook wel eens met een kind gehad dat spontaan uit het niets riep .
ga nou weg stom boe konijn , zo kan ik niet slapen .... dan sta je wel te kijken .

of dat je hele oude foto's aan het kijken bent en dat een klein kind ineens zeg , die meneer is echt lief ... die komt altijd met mij spelen (en dat ze dan ook daad werkelijk de juiste naam noemen) .

dit vind ik geen geest spinsels of psychische verklaarbaar .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:21

Mijn dochter zei jou oma staat daar en ze wees er naar, ik zei hoe ziet ze er uit? Ze had nog nooit een foto van haar gezien maar wist haar goed te omschrijven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:29

Een soldaat in WO II sterft toch niet bij zijn thuis?

Cherell0, ik lees best wel vaak geestverhalen en nooit gaat het om een Romeinse keizer die ineens naast mijn bed stond. Altijd gaat het ofwel over kinderen ofwel juist oudere mensen. Soms gewone volwassenen. Maar allen blank en verder terug in de tijd dan WO I gaat het niet. En meestal hangt er dan idd zo een verhaal aan vast van een gruwelijke dood van mensen die iets niet hebben kunnen afsluiten. Dan zou het dus eigenlijk moeten wemelen van onschuldige terdoodveroordeelden ten tijde van de Spaanse Inquisitie.

Ben te nuchter denk ik. Sorry TS, zal er ook niet meer over doorbomen. Dit gaat over jouw zoontje en de moeilijke tijd waar die nu doorheen gaat.