zorgt wel voor leven in de brouwerij
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) 8nnemiek schreef:Natasja, hoe verklaar je het verhaal van rumay dan bijvoorbeeld?
Natuurlijk probeert het menselijk brein zaken aan te vullen, en kan een vage schim worden aangezien voor een geest.. Maar er zijn genoeg mensen, en vooral kinderen, die echt duidelijke mensen zien. Ik heb vroeger geesten of iets dergelijks gezien toen mijn moeder me in bed legde, nog voordat ik sliep, dus dat was 100% zeker geen droom of hallucinatie. En het waren ook geen vage schimmen, want ik kon ze duidelijk beschrijven.
Natuurlijk zijn er mensen die dit wetenschappelijk willen verklaren en daar boeken over schrijven, maar veel dingen kunnen ook door die mensen niet worden verklaard (al zetten ze dat natuurlijk niet in hun boek)
Ook zoals de kat van TS, hoe verklaar je dat die het ook zag?
8nnemiek schreef:Ook zoals de kat van TS, hoe verklaar je dat die het ook zag?
Kan hij zelf eventueel ook doen.
Gini schreef:8nnemiek schreef:Ook zoals de kat van TS, hoe verklaar je dat die het ook zag?
Een kat schurkt zich per dag waarschijnlijk tegen 100 dingen aan en net nu was dat toevallig in de buurt van de geest.
Als geesten bestaan waarom zijn het dan altijd personen waarmee wij ons toch kunnen identificeren? Westerse, blanke mensen uit de 20ste-21ste eeuw.
Waarom is de geest die ons bezoekt nooit een Romeinse soldaat die de dood vond in 53 v. Chr.? Of een boerendochter uit de 10de eeuw? Of een zwarte persoon, een Marokkaan,...?
Waarom zien wij wat we willen zien?
nergeens tegen aan of zo.Kentaro schreef:gini, omdat die overledenen allang al weer gereïncarneerd zijn.
(en over het algemeen zeggen ze van entiteiten dat ze op plaatsen ronddwalen waar ze mee verbonden zijn geweest, dus erg logisch is het dan niet dat er bijvoorbeeld hier een marokaanse meneer rond zou dwalen)
Gini schreef:Als geesten bestaan waarom zijn het dan altijd personen waarmee wij ons toch kunnen identificeren? Westerse, blanke mensen uit de 20ste-21ste eeuw.
Waarom is de geest die ons bezoekt nooit een Romeinse soldaat die de dood vond in 53 v. Chr.? Of een boerendochter uit de 10de eeuw? Of een zwarte persoon, een Marokkaan,...?
Waarom zien wij wat we willen zien?
Kattenbak schreef:marleen_usar schreef:Geesten bestaan niet roept hier iemand, nou als je dat denkt prima. Maar er zijn mensen die daar heel anders over denken, dus steun die dan ook. Als je denkt dat je kind een geest ziet, komt dat omdat je er dan zelf ook voor open staat en ze dus ook ziet. Overigens dat zien klopt niet altijd, het is meer dat je het voelt.
Lariekoek, ik sta niet open voof irreëele angsten. Ik zou de angst weghaleb met de waarheid.