Ook m'n moeder heeft speciaal facebook aangemaakt om mij te kunnen volgen omdat foto's versturen via mail toch net wat lastiger is dan even op facebook zetten. En zodra ik mijn foto's op facebook zet, hoef ik niet naar 10 verschillende mensen de foto's te sturen maar kan iedereen ze gelijk zien.
En ook thuis merk ik echt wel dat ik profijt heb van het feit dat whatsapp en facebook bestaat. Zo heb ik een ontzettende leuke groep meiden leren kennen omdat een van die meiden mij had toegevoegd aan hun groepsfacebook. Ik had haar leren kennen op een feestje en dit klikte goed, toen heeft zij mij via facebook voorgesteld aan haar vriendinnengroep om mij mensen te laten leren kennen in de stad waar ik volgend jaar ga studeren. Nu heb ik hen inmiddels gezien en blijkt het ook in real life te klikken zodat we nu om contact te houden een groepswhatsapp hebben. En zo kan ik eigenlijk nog wel doorgaan over de voordelen die ik door whatsapp en facebook heb.
Echter vind ik zoals ik al aangegeven heb dat er grenzen aan zitten. Maar om te zeggen dat ik mijn vrienden niks meer te vertellen heb als we afspreken, ik spreek niet voor niets met ze af. Het is gewoon fijner om even in real life te kunnen kletsen. Ik kan uren met een vriendin whatsappen en als ik haar dan zie nog net zoveel te vertellen hebben.
Ik denk dat social media en whatsapp voor velen echt een uitkomst zijn mits het met mate gebruikt wordt. Maar geldt dat niet voor alles? Geniet maar met mate?
Ook in de auto idd.
. Hoef toch niet meteen op stel en sprong te reageren. Maar blijkbaar is dat de standaard, meteen terug reageren. Om dat te voorkomen kijk ik nu gewoon vaak niet eens meer naar de appjes tot ik tijd en zin heb. Hoor ze wel binnenkomen, maar pak mijn telefoon dan niet. Vriendin van mij snapt dat niet "Ben je niet nieuwsgierig?" "Straks is het iets belangrijks?" Als het belangrijk is bellen ze me wel en nieuwsgierig, och, soms, maar vaak ook niet. Zie over een uur wel wat er binnen is gekomen.
.
.