Het volgende is het probleem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:58

Maaike162 schreef:
Dat is inderdaad zo op twitter. Je kan je tweets afschermen zodat alleen volgers die je toestemming hebt gegeven je volgen. Dit wil ts alleen niet, want dan kunnen anderen, bekende mensen bijvoorbeeld, je tweets niet lezen en beantwoorden.

Want ts heeft vast echt tweets waar zij op zitten te wachten. Sommige mensen maken/voelen zich wel erg belangrijk. En ja, dat heeft gevolgen :j

Maar is dat zo dat als je iemand noemt in je twitterbericht dat diegene je bericht niet zowiezo kan lezen? Of je nu wel of niet je tweets beschermd?

Tja het is gewoon een kwestie van consequenties dragen. TS wil niet dat haar tweets afgeschermd zijn, nou dan moet je oppassen met wat je tweet. Maarja dat wil TS niet. En dat ligt natuuuuuurlijk aan iedereen behalve ts :)*

Esmee_RS

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar zou je dan niet eens iets minder over anderen gaan tweeten?

Anoniem

En jullie bepalen even of mijn volgers mijn berichten niet zullen missen? Sure...

anne3000

A few hours of fame on bokt.nl ....

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:59

anne3000 schreef:
A few hours of fame on bokt.nl ....

:') :') :')

Kitty1985

Lasca_1987 schreef:
En jullie bepalen even of mijn volgers mijn berichten niet zullen missen? Sure...

Nou ja, als ze net zo levenloos zijn dan zullen ze de berichten inderdaad missen

Kirsha

Femke_L schreef:
@ Kirsha: dat ze op zijn minst kan zeggen dat ze het waardeert of fijn vindt, zal voor Martine echt bijna onmogelijk zijn..
Dat heeft niet zoveel met haar bereidwilligheid te maken, maar meer met het werkelijk niet KUNNEN..
Althans, niet in de staat waarin ze nu verkeerd..
Met hulp zou ze dat waarschijnlijk wel kunnen leren.

Hoezo niet? Zie haar meerdere keren op bepaalde berichten reageren met 'Dank je wel, hier kan ik wat mee', ook in andere topics. Waarom dan niet in het algemeen ook even zo'n berichtje?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:00

Kitty1985 schreef:
Meid, je bent 25.

Ga je eens gedragen naar je leeftijd en niet als een puber van 16.

Ruzie via twitter, echt hoe kinderachtig.

Kan je je tijd niet beter besteden dan een kinderachtige ruzie via twitter?

Verwijder je account, maak desnoods een nieuwe aan.
Nummers blokkeren en klaar..

Ben ik mee eens.

Gewoon niet moeilijk over doen en over in zitten, ze is 16 en jij bent 25, ga met je eigen leeftijdgenoten om.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

xMyrth schreef:
Wat een grapje?
- Dat ik dat typ? Nee geen grapje. Zo zie ik het echt als ik kijk wat ze op twitter zet.
- Dat ze nu slachtoffer voelt van bokt? Ja het staat zo min of meer op twitter...

Pfff, had gehoopt dat ze het niet zo zag, maar ze ziet zichzelf dus echt als zielig hoopje dat door het Grote Boze Bokt alleen maar word uitgelachen etc. Lijkt me moeilijk om zo in het leven te staan, maar uiteindelijk kom je jezelf wel tegen.

zap

Lasca_1987 schreef:

Wat zouden moeten missen dan? Gemekker over anderen? Ja, heel interessant!

Maar krijgen anderen zowiezo niet jouw bericht als jij ze noemt? Ik zou daar graag antwoord op hebben.

kuzznathalie

Of je nou in het Zweeds of in het Chinees twittert, mensen hoeven alleen maar naar Google Vertalen te gaan en ze weten wat je tweet. Ook ik heb je zo gevonden, ik begrijp dat je geen privéaccount op Twitter wil, dan is het ook niet raar dat ze jouw tweets nog kunnen lezen. Want iedereen kan dat dan, of je ze nou geblokkeerd hebt of niet.

En ook ik vind je een beetje kinderlijk over komen, ik ken je verder niet en weet ook niet wat je problemen zijn, hoef ik ook niet te weten, maar aan je reacties te lezen moet jij nog veel leren.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:01

zap schreef:
Lasca_1987 schreef:

Wat zouden moeten missen dan? Gemekker over anderen? Ja, heel interessant!

Maar krijgen anderen zowiezo niet jouw bericht als jij ze noemt? Ik zou daar graag antwoord op hebben.

Nee alleen haar volgers kunnen het lezen, de mensen die ze noemt (als zij haar niet volgen) kunnen het dan niet lezen, tenzij zij haar wel volgen.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:02

zap schreef:
Maaike162 schreef:
Dat is inderdaad zo op twitter. Je kan je tweets afschermen zodat alleen volgers die je toestemming hebt gegeven je volgen. Dit wil ts alleen niet, want dan kunnen anderen, bekende mensen bijvoorbeeld, je tweets niet lezen en beantwoorden.

Want ts heeft vast echt tweets waar zij op zitten te wachten. Sommige mensen maken/voelen zich wel erg belangrijk. En ja, dat heeft gevolgen :j

Maar is dat zo dat als je iemand noemt in je twitterbericht dat diegene je bericht niet zowiezo kan lezen? Of je nu wel of niet je tweets beschermd?

Tja het is gewoon een kwestie van consequenties dragen. TS wil niet dat haar tweets afgeschermd zijn, nou dan moet je oppassen met wat je tweet. Maarja dat wil TS niet. En dat ligt natuuuuuurlijk aan iedereen behalve ts :)*

Als je iemand noemt kan diegene het wel lezen, maar volgens mij niet reageren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:02

kuzznathalie schreef:
Of je nou in het Zweeds of in het Chinees twittert, mensen hoeven alleen maar naar Google Vertalen te gaan en ze weten wat je tweet. Ook ik heb je zo gevonden, ik begrijp dat je geen privéaccount op Twitter wil, dan is het ook niet raar dat ze jouw tweets nog kunnen lezen. Want iedereen kan dat dan, of je ze nou geblokkeerd hebt of niet.

En ook ik vind je een beetje kinderlijk over komen, ik ken je verder niet en weet ook niet wat je problemen zijn, hoef ik ook niet te weten, maar aan je reacties te lezen moet jij nog veel leren.

In het Zweeds of Chinees twitteren doen mensen vaak om interessant gevonden te worden (of dat denken ze tenminste). Dat zijn ook vaak dezelfde mensen die met alle geweld hun account niet op prive willen zetten, want dan krijgen ze die aandacht niet meer ;)

kuzznathalie

Re: Het volgende is het probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:03

Precies.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:04

Maaike162 schreef:
zap schreef:

Als je iemand noemt kan diegene het wel lezen, maar volgens mij niet reageren.

Nee, als je een slotje hebt kan niemand die jou niet volgt je tweets lezen.
Maakt dus niet uit of je ze vermeld of niet :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:05

Lasca_1987 schreef:
Ik heb (dacht vorig jaar) ook een verwijsbrief gevraagd en gekregen. Zelf een psycholoog uitzoeken, wilde ik. Want naar mijn vorige psycholoog wilde ik niet gaan. En die stap naar de psych is gewoon erg groot. En ja, ik kan zeker dat gesprek herinneren die wij gehad hebben. Mocht ik maandag niet op stage aangenomen worden, ga ik mijn schoolvakantie gebruiken om deze stappen dus daadwerkelijk te zetten.

Met andere woorden 'ik zoek een smoes om niet naar de psycholoog te gaan'. Wees eerlijk tegenover jezelf, je vind schijnbaar die hulp overbodig, want anders had je het gedaan ondanks je stage.

Laat het een wijze les zijn, alles wat jij niet op de juiste manier beschermt op internet, is voor iedereen beschikbaar. Ook voor hen die het tegen je willen gebruiken. Dus ja, als jij gaat twitteren dat je naar de efteling gaat, en zoals ik je op dit moment inschat ga je zelfs nog twitteren voor welke atractie je in de rij staat, ja, dan kun je inderdaad verwachten dat ze je op komen zoeken. En tjah, er is ook geen wijzere van de twee in dit geval, want zij zijn 16 en jij gedraagt je als 14.
Wil je niet door ze lastig gevallen worden, val ze dan niet aan met woorden -ja, dat 50 relatie met 25 zie ik als aanvallen-, negeer ze en wees de wijzere door niet erop in te gaan, en ook niet impulsief meerdere malen per dag de twitters van hen te bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:09

RusselNuwell schreef:
Lasca_1987 schreef:
Ik heb (dacht vorig jaar) ook een verwijsbrief gevraagd en gekregen. Zelf een psycholoog uitzoeken, wilde ik. Want naar mijn vorige psycholoog wilde ik niet gaan. En die stap naar de psych is gewoon erg groot. En ja, ik kan zeker dat gesprek herinneren die wij gehad hebben. Mocht ik maandag niet op stage aangenomen worden, ga ik mijn schoolvakantie gebruiken om deze stappen dus daadwerkelijk te zetten.

Met andere woorden 'ik zoek een smoes om niet naar de psycholoog te gaan'. Wees eerlijk tegenover jezelf, je vind schijnbaar die hulp overbodig, want anders had je het gedaan ondanks je stage.

Laat het een wijze les zijn, alles wat jij niet op de juiste manier beschermt op internet, is voor iedereen beschikbaar. Ook voor hen die het tegen je willen gebruiken. Dus ja, als jij gaat twitteren dat je naar de efteling gaat, en zoals ik je op dit moment inschat ga je zelfs nog twitteren voor welke atractie je in de rij staat, ja, dan kun je inderdaad verwachten dat ze je op komen zoeken. En tjah, er is ook geen wijzere van de twee in dit geval, want zij zijn 16 en jij gedraagt je als 14.
Wil je niet door ze lastig gevallen worden, val ze dan niet aan met woorden -ja, dat 50 relatie met 25 zie ik als aanvallen-, negeer ze en wees de wijzere door niet erop in te gaan, en ook niet impulsief meerdere malen per dag de twitters van hen te bekijken.

Bepaal jij even of het een smoes is of niet?? Tjee, deze reactie slaat werkelijk alles en maakt mij wel echt heel erg boos!

RusselNuwell

Re: Het volgende is het probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:10

Dan maakt het je maar boos, ga je nu over me twitteren?

Ik doel erop te zeggen dat je nu uitstel gedrag vertoont. Als je zelf echt 100% achter die hulp had gestaan, dan had je direct na het krijgen van die verwijsbrief een intake-afspraak gemaakt met die psycholoog.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:11

Ik heb dit topic even geTeMd, loopt een beetje uit de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:12

RusselNuwell schreef:

Ik doel erop te zeggen dat je nu uitstel gedrag vertoont. Als je zelf echt 100% achter die hulp had gestaan, dan had je direct na het krijgen van die verwijsbrief een intake-afspraak gemaakt met die psycholoog.

Ik moet nog een verwijsbrief halen, die andere weet ik niet meer waar die is en zal wel oud zijn. Het is geen uitstel gedrag en je zal zelf wel niet ervaren hebben dat de stap naar een psych heel groot en moeilijk is!

Overigens; Ja, ik ga daar over twitteren, leuk he? :+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:14

Lasca_1987 schreef:
RusselNuwell schreef:

Ik moet nog een verwijsbrief halen, die andere weet ik niet meer waar die is en zal wel oud zijn. Het is geen uitstel gedrag en je zal zelf wel niet ervaren hebben dat de stap naar een psych heel groot en moeilijk is!

Het is maar hoe moeilijk je die stap voor je zelf maakt.
Ik heb zelf bij een psych gelopen en het heeft wel geteld een paar uur geduurd voor ik een afspraak had gemaakt.

Maargoed ik ga dit topic verlaten want het is puur een energielek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:15

Ik ben zelf ooit naar de psycholoog geweest wegens depressie en trauma's, maar dat is helemaal niet moeilijk wanneer je echt aan jezelf wilt werken. Dan wil je juist niets liever dan dat er duidelijkheid komt.

Afspraak was zo gemaakt en hij kwam zelfs bij me thuis! Het is het beste wat ik in jaren heb gedaan! Had het veel eerder moeten doen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:16

Lasca_1987 schreef:
RusselNuwell schreef:

Je had de verwijsbrief toch al?

Echt meid, je gooit je eigen glazen in met je kinderachtige twitter gedrag

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:16

Goh verrassend van dat twitter. Ja, de ironie erin zegt inderdaad over hoeveel 'bewondering' ik heb voor mensen die hun hele leven twitteren in de hoop op een beetje medeleven omdat ze alleen maar zelfmedelijden hebben.
Ik heb zelf bij een psycholoog gelopen, dus over hoe groot die stap is, die is zo groot als je hem zelf maakt. Ik wist dat ik op dat moment hulp nodig had, ik ben naar de huisarts geweest, en heb diezelfde middag nog mijn intake geregeld, en heb toen ondanks de drukte waarin ik zat 2 sessies per week gevolgd.