Ik word 23, ben al jaren uit gegroeid en ben 1.52m
Ze hadden nog gezegd dat ik 1.58 ging worden toen ze foto's van mijn groeischijven maakte toen ik 12 was maar dat heb ik niet gehaald.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ze hadden nog gezegd dat ik 1.58 ging worden toen ze foto's van mijn groeischijven maakte toen ik 12 was maar dat heb ik niet gehaald.
achja mensen lachen vaak erom dat ik zelf spot er mee heb.. Ik denk maar zo het zou wel bij me horen ik zou er vast niet uitzien als ik 1.70 was
Ayasha schreef:Mag ik me ook nog melden?
Ik word 23, ben al jaren uit gegroeid en ben 1.52mZe hadden nog gezegd dat ik 1.58 ging worden toen ze foto's van mijn groeischijven maakte toen ik 12 was maar dat heb ik niet gehaald.
Dat heeft Shanna ook, Dylano lijkt ook giga met haar haha Nicole schreef:Ik heb vaak wel eens zelf spot samen met een vriend van me die is ook klein en dan valt ie bijna op zijn plaat omdat ie een misstap naast de stoep doet en zeg ik pas op hoor dat is erg hoog voor ons zoiets hahaachja mensen lachen vaak erom dat ik zelf spot er mee heb.. Ik denk maar zo het zou wel bij me horen ik zou er vast niet uitzien als ik 1.70 was
![]()
ik heb ook 37-38 maar mijn benen zijn erg kort en daar in tegen wat langer bovenlijf..
Je zou mijn merrie eens moeten zien die is maar 4cm groter maar veel breder en ronder. Die wordt standaard minstens 1.65 geschat met mij er op. 
Ayasha schreef:Je zou mijn merrie eens moeten zien die is maar 4cm groter maar veel breder en ronder. Die wordt standaard minstens 1.65 geschat met mij er op.
Mijn "paard" dus:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2105_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0910_n.jpg
148 hele cm's!
Sunneva schreef:Angeliquee18, Awhh haha. Ook wel weer voordeel hoor. Vaak helpen leuke jongens je dan wel
Met autorijden pomp ik de stoel op tot het hoogst en helemaal naar voren. Daarbij heb ik ook nog graag sporen aan zodat ik m'n hak niet de hele tijd van de grond hoef te halen haha.

)
Varekaj schreef:@ Nicole: In eerste instantie stond een gesloten castratie op de planning via de lies voor begin juni, in de kliniek. Half april kwam een drinkprobleem aan het licht dat door de nieren veroorzaakt werd. Daar is eerst behandeling voor geweest via de DA. Dit pakte echter niet uit zoals gehoopt, dus is hij in juni 5 dagen opgenomen geweest in de kliniek. Het is nu prima aan de beterhand. Alleen hebben zij chemische castratie aangeraden om de nieren nog enkele maanden de tijd te geven om echt weer 100% correct te werken. Het komt volledig goed, maar het heeft tijd nodig.
Omdat onder narcose voor een paard zo al flinke risico's inhoud is dit het alternatief. De narcose zou een extra belasting zijn voor de nieren en dat willen we er niet nog een keer bovenop, dat kan erg snel misgaan.
Chemisch is dus veel minder belastend en zou ongeveer hetzelfde effect hebben. Als je ermee start moet je paard 2x een prik krijgen, met 4 weken tussen. Daarna is het 1 prik om de x maanden, afhankelijk van paard tot paard hoelang het werkt. Meestal is het tussen de 4 à 6 maanden. Op lange termijn is het dus wel duurder dan gewone castratie, maar als het paard er goed op reageert is het omkeerbaar. Maw, lijkt hij plots toch interessant voor de fokkerij, dan is dat gewoon nog mogelijk. Hier is echter geen garantie op, onvruchtbaarheid kan ook voorkomen.
Als het goed aanslaat denk ik dat ik het zo ga houden, tenzij er uitkomt dat het op lange termijn schadelijk is voor zijn gezondheid. De prik kost hier €130 incl. visite van de DA (woont op uur rijden bij de stal vandaan, is eentje specifiek voor sportpaarden). Het wordt onderhuids ingespoten, je paard ondervindt er geen hinder van, het kan het hele jaar door en je kan gewoon blijven doortrainen, er zit geen wonde of revalidatieperiode aan vast.
Iemand op stal gaat bekijken hoe het met de mijne verloopt. Is het een goed resultaat, dan overweegt zij ook om op deze manier te castreren. Haar paard is vroeger al erg vaak geopereerd en ze wil elke onnodige narcose vermijden omdat daar in haar geval nog hogere risico's aan verbonden zijn.
Mijn vriend kan niet eens op de stoel gaan zitten als ik achter het stuur heb gezeten
das duur ! hier wordt gesproken over 35 euro ( als je naar kliniek gaat )