Bokkers kleiner dan 1.60m

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:19

Mag ik me ook nog melden? :o
Ik word 23, ben al jaren uit gegroeid en ben 1.52m :D Ze hadden nog gezegd dat ik 1.58 ging worden toen ze foto's van mijn groeischijven maakte toen ik 12 was maar dat heb ik niet gehaald. _O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:21

ik ben 1.61 en 26 jaar.
Tis af en toe best lastig om klein te zijn, maar soms heeft het best wel voordelen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:21

Ik heb vaak wel eens zelf spot samen met een vriend van me die is ook klein en dan valt ie bijna op zijn plaat omdat ie een misstap naast de stoep doet en zeg ik pas op hoor dat is erg hoog voor ons zoiets haha :') achja mensen lachen vaak erom dat ik zelf spot er mee heb.. Ik denk maar zo het zou wel bij me horen ik zou er vast niet uitzien als ik 1.70 was :P

ik heb ook 37-38 maar mijn benen zijn erg kort en daar in tegen wat langer bovenlijf..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:22

Ayasha schreef:
Mag ik me ook nog melden? :o
Ik word 23, ben al jaren uit gegroeid en ben 1.52m :D Ze hadden nog gezegd dat ik 1.58 ging worden toen ze foto's van mijn groeischijven maakte toen ik 12 was maar dat heb ik niet gehaald. _O-

Ja jou D pony lijkt zelfs nog groot onder jou :)) Dat heeft Shanna ook, Dylano lijkt ook giga met haar haha
Laatst bijgewerkt door Nicole op 27-06-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:25

Van broeken pas ik eigenlijk alleen pk maat 36. De rest moet ik onder omslaan en daar krijg ik blaren van...

Wow Ayasha, jij bent echt klein, daar ben ik nog groot bij. No offence natuurlijk :p

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:25

Ik ben ook 1.52... :+ maar vind het wel goed haha!
Alleen als ik uitga... ik voel me altijd zo'n mini aan de bar :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:26

Nicole schreef:
Ik heb vaak wel eens zelf spot samen met een vriend van me die is ook klein en dan valt ie bijna op zijn plaat omdat ie een misstap naast de stoep doet en zeg ik pas op hoor dat is erg hoog voor ons zoiets haha :') achja mensen lachen vaak erom dat ik zelf spot er mee heb.. Ik denk maar zo het zou wel bij me horen ik zou er vast niet uitzien als ik 1.70 was :P

ik heb ook 37-38 maar mijn benen zijn erg kort en daar in tegen wat langer bovenlijf..

Ik heb ook nogal korte benen. Heb je daar geen last van met autorijden?
Meestal staat de stoel in de voorste stand en als ik pech heb, kan ik er nét bij. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:26

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:28

Angeliquee18, Awhh haha. Ook wel weer voordeel hoor. Vaak helpen leuke jongens je dan wel :D

Met autorijden pomp ik de stoel op tot het hoogst en helemaal naar voren. Daarbij heb ik ook nog graag sporen aan zodat ik m'n hak niet de hele tijd van de grond hoef te halen haha.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:30

Hier hetzelfde verhaal als nicole. Korte "dikke" pootjes, normale maat voeten en bovenlichaam -O-
Bijna alle rijbroeken die ik heb moet ik omslaan. Alleen die van epplejeck huismerk niet. Nu ook een broek van hary's horse binnen gehad. Veel mensen vinden hem kort vallen, ik mag hem alsnog omslaan.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:31

Ja ben zelf 1.59

Nog nooit last van mij lengte gehad of dat me klein voel

Rijden met D of E pony,s heeft me voorkeur maar paard stap ik ook zo op

Kleding en schoenen kan kopen wat wil

Meeste mensen schatten me jonger

Klein zijn heb er totaal geen problemen mee *\o/*
Laatst bijgewerkt door sporten op 27-06-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:31

Mijn pony van 1.48
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:35

Overigens voor de kleintjes die dressuurzadels zoeken:
Ik heb een prestige lucky dressage op de kop kunnen tikken en wil nooit meer wat anders...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:36

Ayasha schreef:
_O- Je zou mijn merrie eens moeten zien die is maar 4cm groter maar veel breder en ronder. Die wordt standaard minstens 1.65 geschat met mij er op. :')
Mijn "paard" dus:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2105_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0910_n.jpg
148 hele cm's!

HAHA die lijkt idd echt 1.65 _O-
Maar haar chiquere koppie verklikt wel beetje dat ze niet is.. Maar wat lijkt ze grooooooottt haha _O-

Sunneva schreef:
Angeliquee18, Awhh haha. Ook wel weer voordeel hoor. Vaak helpen leuke jongens je dan wel :D

Met autorijden pomp ik de stoel op tot het hoogst en helemaal naar voren. Daarbij heb ik ook nog graag sporen aan zodat ik m'n hak niet de hele tijd van de grond hoef te halen haha.

Met auto rijden moet mijn vriend altijd lachen als ik de stoel bijna helemaal naar voren doe, zegt ie als je uitstapt wil je wel ff weer naar achteren doen anders kom ik er niet meer in als ik ga rijden :')

Maar heb hem bijna op de laatste stand en wat omhoog gepompt idd :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:38

mijn stoel staat altijd helemaal naar voor, en dan nog tenenwerk. als ik flink gas moet geven ga ik altijd staan :D
moet zeggen, mams heeft een bus achtige auto waar ik wel eens in rijd, maar heerlijk ! ik zie gewoon alles op de weg ! je zit zo lekker hoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:39

@ Nicole: In eerste instantie stond een gesloten castratie op de planning via de lies voor begin juni, in de kliniek. Half april kwam een drinkprobleem aan het licht dat door de nieren veroorzaakt werd. Daar is eerst behandeling voor geweest via de DA. Dit pakte echter niet uit zoals gehoopt, dus is hij in juni 5 dagen opgenomen geweest in de kliniek. Het is nu prima aan de beterhand. Alleen hebben zij chemische castratie aangeraden om de nieren nog enkele maanden de tijd te geven om echt weer 100% correct te werken. Het komt volledig goed, maar het heeft tijd nodig.
Omdat onder narcose voor een paard zo al flinke risico's inhoud is dit het alternatief. De narcose zou een extra belasting zijn voor de nieren en dat willen we er niet nog een keer bovenop, dat kan erg snel misgaan.
Chemisch is dus veel minder belastend en zou ongeveer hetzelfde effect hebben. Als je ermee start moet je paard 2x een prik krijgen, met 4 weken tussen. Daarna is het 1 prik om de x maanden, afhankelijk van paard tot paard hoelang het werkt. Meestal is het tussen de 4 à 6 maanden. Op lange termijn is het dus wel duurder dan gewone castratie, maar als het paard er goed op reageert is het omkeerbaar. Maw, lijkt hij plots toch interessant voor de fokkerij, dan is dat gewoon nog mogelijk. Hier is echter geen garantie op, onvruchtbaarheid kan ook voorkomen.

Als het goed aanslaat denk ik dat ik het zo ga houden, tenzij er uitkomt dat het op lange termijn schadelijk is voor zijn gezondheid. De prik kost hier €130 incl. visite van de DA (woont op uur rijden bij de stal vandaan, is eentje specifiek voor sportpaarden). Het wordt onderhuids ingespoten, je paard ondervindt er geen hinder van, het kan het hele jaar door en je kan gewoon blijven doortrainen, er zit geen wonde of revalidatieperiode aan vast.

Iemand op stal gaat bekijken hoe het met de mijne verloopt. Is het een goed resultaat, dan overweegt zij ook om op deze manier te castreren. Haar paard is vroeger al erg vaak geopereerd en ze wil elke onnodige narcose vermijden omdat daar in haar geval nog hogere risico's aan verbonden zijn.

Mijn vriend kan niet eens op de stoel gaan zitten als ik achter het stuur heb gezeten _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:39

ik wil me ook melden. 28 en maar 1.58m. Sinds m'n 16de geen cm meer gegroeid. Kan ook nog makkelijk op kleinere pony's mits ze een beetje body hebben, maar een paard tot 1.65m kan ook nog wel. Alleen het opstappen is dan niet zo chramant. Wij kleintjes worden 2x "afgestrafd":
- we staan korter bij de grond
- door de kortere stijgbeugels moeten we onze voet hoger tillen :+

ik las dat iemand in winkelrekken klautert, dat durf ik ook al eens doen. Klein maar dapper is mijn motto :D
Vroeger wel vaak complexen gehad en soms gepest (hoewel mijn aziatisch uiterlijk er ook wel voor iets tussen zat). Maar ondertussen draag ik met evenveel zelfvertrouwen hoge hakken als platte schoenen.
4/5 broeken zijn een zaligheid, die moet ik niet meer laten inkorten :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:40

Mag ik me ook melden? :)
Ik meet 1.58 en ben 32 jaar

Het merendeel van de tijd heb ik ook geen probleem met mijn lengte maar er zijn toch genoeg momenten dat ik flink baal.
Dan probeer ik mezelf eraan te herinneren dat ik het toch niet kan veranderen en dat mensen me maar moeten nemen zoals ik ben. (mezelf inclusief :') )

Als iemand me vraagt of ik wil zitten zeg ik bijna standaard: "ik ben groter als ik sta" :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:41

4/5 broeken komen hier net boven mijn enkel zodat het lijkt alsof ik mijn broek te kort heb gekocht, ofwel heb laten krimpen in de was -O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:42

Varekaj schreef:
@ Nicole: In eerste instantie stond een gesloten castratie op de planning via de lies voor begin juni, in de kliniek. Half april kwam een drinkprobleem aan het licht dat door de nieren veroorzaakt werd. Daar is eerst behandeling voor geweest via de DA. Dit pakte echter niet uit zoals gehoopt, dus is hij in juni 5 dagen opgenomen geweest in de kliniek. Het is nu prima aan de beterhand. Alleen hebben zij chemische castratie aangeraden om de nieren nog enkele maanden de tijd te geven om echt weer 100% correct te werken. Het komt volledig goed, maar het heeft tijd nodig.
Omdat onder narcose voor een paard zo al flinke risico's inhoud is dit het alternatief. De narcose zou een extra belasting zijn voor de nieren en dat willen we er niet nog een keer bovenop, dat kan erg snel misgaan.
Chemisch is dus veel minder belastend en zou ongeveer hetzelfde effect hebben. Als je ermee start moet je paard 2x een prik krijgen, met 4 weken tussen. Daarna is het 1 prik om de x maanden, afhankelijk van paard tot paard hoelang het werkt. Meestal is het tussen de 4 à 6 maanden. Op lange termijn is het dus wel duurder dan gewone castratie, maar als het paard er goed op reageert is het omkeerbaar. Maw, lijkt hij plots toch interessant voor de fokkerij, dan is dat gewoon nog mogelijk. Hier is echter geen garantie op, onvruchtbaarheid kan ook voorkomen.

Als het goed aanslaat denk ik dat ik het zo ga houden, tenzij er uitkomt dat het op lange termijn schadelijk is voor zijn gezondheid. De prik kost hier €130 incl. visite van de DA (woont op uur rijden bij de stal vandaan, is eentje specifiek voor sportpaarden). Het wordt onderhuids ingespoten, je paard ondervindt er geen hinder van, het kan het hele jaar door en je kan gewoon blijven doortrainen, er zit geen wonde of revalidatieperiode aan vast.

Iemand op stal gaat bekijken hoe het met de mijne verloopt. Is het een goed resultaat, dan overweegt zij ook om op deze manier te castreren. Haar paard is vroeger al erg vaak geopereerd en ze wil elke onnodige narcose vermijden omdat daar in haar geval nog hogere risico's aan verbonden zijn.

Mijn vriend kan niet eens op de stoel gaan zitten als ik achter het stuur heb gezeten _O-

:oo das duur ! hier wordt gesproken over 35 euro ( als je naar kliniek gaat )

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:42

ik ben 1.58..
woog 125 kilo.
inmiddels afgevallen naar 47 kilo.
kan nu in de kindermaten, wat als voordeel heeft dat ik broeken niet meer hoef in te korten :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:42

Oh met autorijden heb ik de stoel inderdaad ook helemaal naar voren staan en vaak ook nog iets extra omhoog. En als het stuur omlaag kan, dan doe ik die omlaag :')
Het liefst rij ik in de auto van mijn vader, hij heeft een Hyundai Tucson V6. Lekker hoog :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:43

Wirobelgje schreef:
Als iemand me vraagt of ik wil zitten zeg ik bijna standaard: "ik ben groter als ik sta" :o

_/-\o_

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:44

magicmist schreef:
ik ben 1.58..
woog 125 kilo.
kan nu in de kindermaten, wat als voordeel heeft dat ik broeken niet meer hoef in te korten :D

Wouw! Respect. 47 is wel licht hoor! Ik ben 1.60 en weeg 52.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:46

magicmist schreef:
ik ben 1.58..
woog 125 kilo.

Wauw! Top hoor :D Dan zijn wij nu even zwaar, ik weeg ook 47 kilo met 1.58 :)