Whaa ik ga stuk hier
Citaat:
Ik heb eens tegen een reiziger gezegd op de vraag of ik als machinist machinist niet op de bok moest zitten:
"Nee hoor, er zit een leerling voorin die ook eens alleen wil rijden!"
Die reiziger schrok zich wezenloos
Citaat:
Passagierende machinist gaat in een coupé bij de reizigers zitten: "Ik kom maar hier zitten. Het is buiten zo mistig, ik zie toch niets."
Citaat:
Trein van Amsterdam naar Beverwijk, conducteur komt binnen: "Goede middag dames en heren, heeft u allemaal een geldig plaatsbewijs?", (korte stilte), "Ja?, fijn zo, goedemiddag."
Citaat:
Twee conducteurs komen de coupe binnen: "Hier zijn de knippendales!!"
Citaat:
Toen de OV-studentenkaarten net uit waren, bekeken twee controleurs uitgebreid de kaarten waarbij ze die tegen het licht hielden, met steeds de opmerking: "Ja, een haantje" of "Ja, een visje". Toen een student vroeg waarom ze dat deden, vertelden de controleurs bloedserieus dat het watermerk voor jongetjes een haantje is en voor meisjes een visje. Alle studenten in die coupé zaten vervolgens minutenlang hun OV-kaarten tegen het licht te houden op zoek naar de haantjes en de visjes.
Citaat:
Een reiziger, Robert Kissen, zit met m'n vriendin in de IC naar Ehv, en laat de conducteur zijn OV zien met het commentaar: "Zij (m'n vriendin) reist met me mee".
Zegt de conducteur: "Nou ja, dat kun je niet maken, gisteren was je nog met een ander meisje"
Robert liet weten dat als blikken konden doden, hij deze anekdote niet na had kunnen vertellen.