Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:35

Jans schreef:
Jolliegirl schreef:
Conducteur die vraagt of je nog mee moet en dan instappen via de machinisteningang?
Had de conducteur de deuren allemaal al dicht dan? Ging hij zelf niet mee?

Had ik 1 keer bij de syntus op Arnhem, hij was al dicht, (zit alleen een machinist op die trein), en ik kwam de trap op rennen en ik zwaai naar die machinist, wie niet waagt wie niet wint in mn gedachten. En hij opende zijn deurtje en ik mocht mee :P

Dat kan ja :j

maar een conducteur van de trein... die je door de machinisteningang laat gaan..
Neh... Dan was het vast niet de conducteur van die trein :P

friendly

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:38

Klink ook niet logisch. Gezien bij een normale deur alles dichtdoen en en door die sleutel van ze blijft hun deur nog open. Zeer waarschijnlijk voor de laatkomers en pas na een paar seconden gaat die deur ook dicht. Tenminste..zo zie ik het elke keer gebeuren..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:40

friendly schreef:
Klink ook niet logisch. Gezien bij een normale deur alles dichtdoen en en door die sleutel van ze blijft hun deur nog open. Zeer waarschijnlijk voor de laatkomers en pas na een paar seconden gaat die deur ook dicht. Tenminste..zo zie ik het elke keer gebeuren..

Ja, maar dat is dus de conducteur, en niet de machinist.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:41

Ja klopt. Maar in dat verhaal zou de conducteur ze via de machinistenhok naar binnen gelaten hebben. Wat ik zei was alleen maar om aan te tonen dat in dat geval het wel de machinist moest zijn geweest.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:52

dwaallicht schreef:
Mag een bus vertraging ook? Wij zaten vandaag vast bij vredenburg utrecht, omdat de bus voor ons vast zat in een soort tijdelijke sluis.... Alles wordt verbouwd daar, en de bus voor ons had de bocht te krap genomen en bleef haken op de betonblokken aan de zijkant. Als ie zou gaan rijden zou de stijger boven ons naar beneden komen. We hebben een uur langer over de reis gedaan want we zijn maar uitgestapt, maar De andere bussen hadden ook vertraging..

-O- zo, da's ook lekker stuurwerk...
Ik heb wel eens in een bus gezeten waarvan de chauffeur DACHT dat hij wel over een brandweerslang (daar liggen dan van die blokjes omheen) paste, maar de axhterkant van de bus was dus te laag :')
Toen moest 'ie wachten tot iemand hem erover heen kon "trekken", gelukkig ander vervoer geregeld :j
En de missende machinisten kwamen geregeld voorbij hier :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:59

ik zat een keer in de bus, moesten er oude mensen instappen, maar toen zat die vrouw met haar rollatortje vast. en er vroeg nog een jongen of ie moest helpen, maar die vrouw was heel eigenwijs, die is dus een paar minuten aan het tobben geweest.

Gelukkig was de buschauffeur wel zo beleeft om even te wachten :P. want ik vind het altijd zo aso als ze al gaan rijden voor (oude) mensen zitten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:05

'goede morgen dames, heren, jongens en meisjes en een enkele hond of ander huisdier. We naderen station Amsterdam centraal en zullen hierna doorrijden naar Brede etc...Ik zei Amsterdam he?...Ik zei het echt...We naderen dus station Dordrecht en zullen hierna verder rijden, weet alleen de volgorde van de stations niet meer...Dussss...Fijne dag nog iedereen'

Geen vertraging maar heb wel m'n billen uit m'n broek gelachen toen :)

Oh en een machinist die al wegreed voor de conducteur in de trein was...die bleef dus achter op het station :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:06

Machinist die wegrijd zonder conducteur is ook echt erg :=
veiligheid.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:07

vooral heel grappig dat die man zwaaiend op het perron mee rende en de machinist geen kik gaf om af te remmen...misschien een persoonlijk iets tussen die twee ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:09

Jolliegirl schreef:
Conducteur die vraagt of je nog mee moet en dan instappen via de machinisteningang?
Had de conducteur de deuren allemaal al dicht dan? Ging hij zelf niet mee?

Ik heb geen verstand van treinen dus hoe het werd geregeld weet ik niet maar ja het is echt gebeurd en ja de conducteur ging mee, die was namelijk degene die me door die deur naar binnen liet, ze laten me niet alleen in dat hokje - het was de achterkant van de trein niet de voorkant :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:12

In principe is de machinisteningang achterin toch hetzelfde als voorin? Alleen dan niet in gebruik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:13

Ik heb overigens meermaals meegemaakt dat de conducteur of vanaf het achterste machinistenkamertje fluit, of van een van de twee in het midden als het een dubbele trein is. Dit is vaak wanneer het erg druk is, en dan komt het inderdaad wel eens voor dat iemand nog even in mag stappen daar.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:14

Oh, mijn vreemdste vertraging was omdat de machinist kwijt was.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:14

Steekpartij in de trein voor ons :\

Helaas mochten we dus station Tilburg niet binnen, en konden we ook niet terug naar station Eindhoven. 2 uur lang stilgestaan tussen zatte, paniekerige en agressieve mensen totdat er een vervangende trein was gearriveerd.. vre-se-lijk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:21

Ook vaak genoeg gezien inderdaad Jans.

De mooiste tot dusver vond ik nog dat een conducteur binnen kwam 'Goedenmiddag! Iedereen bevind zich vast wel legaal in de trein!' En iedereen zat een beetje van 'Uh, wat?' Dus ik als enigste wel oplettende 'Yep!' 'Helemaal top! Goedemiddag!' en meneer was weer weg :') Huh :P Of kaartjes van tieners knippen met de kinder knip tang, ook zoiets :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:22

anderhalf uur vertraging omdat er een schaap op het spoor stond was ook leuk. Keertje vroeg klaar van school...alsnog extreem laat thuis

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:31

Wartertje schreef:
Oh zo bedoel je, maar dat is dan een uitzonderlijke procedure. Een trein mag zomaar niet achteruitrijden wanneer hij een station gemist heeft maar moet daar geloof ik eerst toestemming van traffic control voor krijgen.

Achteruitrijden op de vrije baan zal ook niet voorkomen en ik geloof ook niet dat dat ooit is voorgekomen over langere afstanden. Als het ooit is gebeurt zal het over een hele korte afstand zijn geweest en moet er iemand in de achterste cabine zitten die in de gaten houd of alles goed gaat. En dan nog zal het inderdaad niet gebeurt zijn zonder toestemming van de treindienstleider :) .

Maar bij combineren moet niet alleen de koppeling pakken, ook de electrische en hydraulische aansluitingen moeten pakken en dat wil wel eens mis gaan. In sommige gevallen moet er dan worden ontkoppelt, een paar meter achteruit en dan weer opnieuw koppelen. Vaak lukt het dan wel :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:34

Wat een verhalen komen voorbij, die site is ook echt geniaal _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:38

Ino had jij ook niet iets geks met kipfilet een keer? :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:40

Treindienstleider informeert naar de lengte van een goederentrein: "Meester hoe lang bent U?" korte stilte "uh.. 1m 75" _O- _O- _O-

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:42

Tijdens het rijden over een overgang sloeg de motor af.. 45 min. geduurd voordat de machinist hem weer aan de praat kreeg.. ondertussen rechts en links fikse file door de blokkade..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:45

Haha, echt leuke verhalen! :D

Ik heb gelukkig bijna nooit vertraging.. Wel af en toe leuke teksten op de trein van de Arriva (aan de voorkant) zoals "Fijne Kerst" of "Paasexpress" i.p.v. de eindbestemming. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:45

Ik zit eens terug te lezen wat ik allemaal in de "met de trein" topics hier op Bokt heb gezet :') onder andere:

Onderwerp: Met de trein - deel 4

[***] schreef:
_O- het was echt zo.. ik zat in de 18:17 naar Rotterdam op spoor 18.. maar die werd ineens die van 18:26 naar Leiden, want die eigenlijk naar Leiden moest waren ze kwijt. Vervolgens word er omgeroepen dat de .29 naar DH vanaf 18 ook niet ging, want daar wisten ze ook niet waar het treinstel gebleven was _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:49

Whaa ik ga stuk hier _O-

Citaat:
Ik heb eens tegen een reiziger gezegd op de vraag of ik als machinist machinist niet op de bok moest zitten:
"Nee hoor, er zit een leerling voorin die ook eens alleen wil rijden!"
Die reiziger schrok zich wezenloos

Citaat:
Passagierende machinist gaat in een coupé bij de reizigers zitten: "Ik kom maar hier zitten. Het is buiten zo mistig, ik zie toch niets."

Citaat:
Trein van Amsterdam naar Beverwijk, conducteur komt binnen: "Goede middag dames en heren, heeft u allemaal een geldig plaatsbewijs?", (korte stilte), "Ja?, fijn zo, goedemiddag."

Citaat:
Twee conducteurs komen de coupe binnen: "Hier zijn de knippendales!!"

Citaat:
Toen de OV-studentenkaarten net uit waren, bekeken twee controleurs uitgebreid de kaarten waarbij ze die tegen het licht hielden, met steeds de opmerking: "Ja, een haantje" of "Ja, een visje". Toen een student vroeg waarom ze dat deden, vertelden de controleurs bloedserieus dat het watermerk voor jongetjes een haantje is en voor meisjes een visje. Alle studenten in die coupé zaten vervolgens minutenlang hun OV-kaarten tegen het licht te houden op zoek naar de haantjes en de visjes.

Citaat:
Een reiziger, Robert Kissen, zit met m'n vriendin in de IC naar Ehv, en laat de conducteur zijn OV zien met het commentaar: "Zij (m'n vriendin) reist met me mee".
Zegt de conducteur: "Nou ja, dat kun je niet maken, gisteren was je nog met een ander meisje"
Robert liet weten dat als blikken konden doden, hij deze anekdote niet na had kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:55

Ik heb me ook eens kapot gelachen :') ik, en mijn moeder en een goede vriend van mij en zijn moeder zaten in de trein. Die vriend en ik hadden een OV kaart. Afijn, conducteur komt, mijn OV is in orde, de kaartjes van beide moeders ook.

Het OV van die vriend van me daarentegen..

Conducteur: "Hij klopt niet" :n
Vriend: "Huh hij klopt niet?" (Stem klinkt gespannen)
Conducteur: "Uhuh"
Vriend: "Dat kan niet hoor"
Conducteur: "Jawel hoor"
Vriend trekt bleek weg
Conducteur houdt OV kaart bij zijn oor, en zegt "ik hoor hem toch echt niet kloppen"

Ik ging stuk _O-