Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Brontofobie (angst voor onweer) Wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:50

Vreselijk om zo je paard te moeten verliezen!
Het was hier de afgelopen nacht goed raak, rond 00.20 is het begonnen en rond 02.30 trok de onweer weg, het was constant aan het lichten, zo erg dat ik goed kon zien dat de wei steeds meer blank kwam te staan van de vele regen.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:32

Ik meld mij! Ik ben ook onwijs bang van onweer! Ik krijg nu ook de rillingen van de verhalen over bliksem die in de weilanden inslaan! Wat verschrikkelijk dat je dat als eigenaar mee moet maken. Snap dat je dan niet al te beste vrienden met het onweer bent! ;(

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 00:15

Pfoe Ik kan mn lol weer op :\

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:17

Sterkte! Hier ( achterhoek) is alles nog rustig

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 00:18

Dankje !!! Vanavond al onweer gehad en net een klein onweersbuitje.... maar als ik buienradar zo zie. ... :n

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:21

Lampen aan, muziekje op, kletsen op bokt.. helpt allemaal!
En joh, wie weet valt het mee, en wordt het niet zo erg als het nu lijkt op buienradar.

Nogmaals sterkte
( ik ga nu slapen... sorry...)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 00:22

Weltruste !!!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:25

Sinds ik vorig jaar in Spanje twee keer in een enorme onweersbui heb gezeten (op de hoogste berg helemaal bovenop in een houten huisje, top! :D ) ben ik ook erg bang voor onweer. Rond een uur of 11.30 opeens uit het niks een gigantische flits, (alledrie de kanten vh huis) en nu ik dit aan het schrijven ben begint het weer wat te flitsen en te rommelen. Raad eens wie er zenuwachtig op d'r kamertje zit en niet goed slaapt vanavond -O-

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:26

Ik ben nergens bang voor behalve voor onweer.
Nooit leuk gevonden maar een paar jaar geleden was ik alleen thuis met mn dochtertje toen het begon te onweren, was overdag, het regrnde niet, het waaide niet. De stoppen vlogen eruit, de boom achter ons huis werd geraakt en spleet in tweeën. Sindsdien ben ik erg bang. Ga niet naar buiten en hou buienradar in de gaten, als het om 2 uur snachts gaat onweren blijf ik op tot het voorbij is met mn vingers in de oren...aan de ene kant ben altijd blij als het winter is, dan heb je niet van die klappers

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:28

Hier nog een, brr!
Is gekomen na een klassen reis- liep een dag langs een houten school. Volgende dag liepen we er weer langs, was die afgebrand, getroffen door de bliksem!!
1 oud oom een 2 oud tantes zijn ook nog eens overleden nadat ze getroffen waren door de bliksem, reden genoeg om er bang voor te zijn, vind ik!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:31

Zo dat zijn ook wel goed heftige verhalen ja :(:)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:33

Ik meld me, typ dit bericht onder de dekens vandaan omdat het in de verte rommelt en ik er niet onderuit durf te komen. Daarnaast heb ik uit voorzorg al met haarclipjes m'n gordijnen extra goed dicht gedaan. Vroeger is hij eens ingeslagen toen ik alleen thuis was, dat heeft mij nog veel banger gemaakt dan ik altijd al was. Zeker in het donker ben ik doodsbang ervoor.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:36

Ik ben niet echt vreselijk bang voor onweer, maar vind het toch wel erg eng... Voel mij in huis altijd wel veilig, maar maak mij altijd zo onwijs druk over mijn paard! Ik weet nooit wat ik moet doen, haar op stal zetten of op de weide laten staan.. Stal heeft geen bliksemafleider. Maar land is vrij open.. Naast de stallen staan hoge bomen (niet veilig, mochten die getroffen worden is de stal ook niet heel meer..) maar verderop aan de andere kant van het weiland staan ook bomen.
Ik weet het nooit, wat ik moet doen. Vannacht staat paardlief op het land..

Vorige zomer was ik 's avonds met een vriendin van mij op stal toen het ook ineens keihard begon te onweren. Echt klap na klap, zo onwijs eng! We leken het gewoon aan de grond te voelen, de onweer hing letterlijk boven ons!
Dus wij samen naar het land toe, vlak langs de muur van de stallen zodat die het hoogst zouden blijven.. Paarden renden heen en weer op het land. Zo eng was dat.. Brrr. Hoop dat niet meer mee te maken!
Op een gegeven moment op de fiets terug naar huis door het boerenland... Omringd door allemaal flitsen. Wij kei- en keihard fietsen, niet normaal. We waren echt bang haha.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:40

Ik ben er altijd al als de dood voor geweest....
Hier gaat het nu ook flink te keer!
Ik heb ooit een keer gehad dat we met wat vriendinnen gingen "kamperen" bij vrienden van een vriendin haar ouders, want hun hadden een mooi groot veld tussen het bos, waar we onze tenten mooi konden zetten, en we hadden een soort kleine veranda, om te "schuilen"
Was allemaal heel leuk, tot dat we midden in de ergste onweersbui van dat jaar terecht kwamen.....
Tenten waren weggewaait, er was ingeslagen op een boom 50 meter bij ons vandaan, en de tenten die 200 meter verderop lagen, waren helemaal overspoelt met water door de regen.

Nooit meer vergeet ik hoe erg dat was, ik ben serieus nog nooit zo bang geweest.....

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:45

Hier komt (aan buienradar te zien) de grote onweersbui rond 2 uur 's nachts. Tot nu toe is het nog droog en rustig (Alkmaar).
In Utrecht etc gaan er nu al een tijdje allemaal kleine onweer buien over, straks het staartje van de grote bui.. Maar die trekt verder meer over het Noord Westen van het land.. Laat ik daar nou net wonen.. :s

Edit:
Oh wat eng, sannedeedee1! Getsie! Lijkt mij vreselijk!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:46

Ja! Ik! Als ik buiten kom en het komt dichtbij, raak ik helemaal in paniek!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:47

Goede tip als het 's nachts onweert.. Gordijnen goed dicht doen, hoofd naar de muur draaien, oortjes in en muziek op.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 01:28

Okee het onweert hier nu echt kapot hard... Arme Famke in de regen en hagel.. :(

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 01:37

Hier gaat het enorm te keer... zulke heldere flitsen en hard gedonder. Ik ben als de dood voor onweer heb de hartkloppingen en zweethanden al. Zie altijd horrorscenario's voor me brrrr

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 01:40

vroeger werd ik er altijd bang van, maar tegenwoordig is het niet dat ik onder mijn dekentje kruip
ik moet wel zeggen dat ik het nog steeds niet prettig vind hoor en zal zeker niet naar buiten gaan.

hier is het nu net weer gestopt, zit op het werk en de radio stopte er toch echt even mee net :+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 01:41

Het is heel raar, ik voel mijzelf heel veilig hier. Maar maak mij super druk om mijn paard!! Die staat in het weiland...
Ik ga never nooit kunnen slapen.. Zucht

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 05:33

Hier ging het gisteren ook helemaal los. Zat in de bus en mijn eerste reactie was wegduiken, maar dankzij de buschauffeur (hele goede vriend en de reden dat ik op die bus was) is mijn angst een stuk minder geworden.
Hij had de bus tijdens zijn pauze op een mooi, toch veilige plek gezet, de voordeur open en mij met tijd en rust steeds een stukje verder naar de deur laten gaan. Onweer was dichtbij, maar niet gevaarlijk dicht en op een droog moment heb ik zelfs heel even buiten staan genieten van het natuurgeweld. Na een paar minuten heb ik toch weer de veilige beschutting van de bus opgezocht, maar het heeft wel goed geholpen *\o/*

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:09

_Mondy_ schreef:
Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden :+ ben ik doods benauwd voor onweer.
Van kleins af aan en nog steeds heb ik er last van.
Zweet breekt me uit, klamme handjes, schrik van elke flits en knal (en als het tegenzit kan die flits dus een fototoestel of een glazen pot die kapot knalt zijn, op het moment dat het onweert)
Elke flits vraag ik me af of er nu een inslag komt.
Naar buiten gaan als t onweert, echt niet ! En moet echt zeker weten dat het echt echt echt niet meer onweert voor ik dat wel doe.
Nu moet ik zeggen dat het overdag iets beter gaat dan snachts.
Verder ben ik niet bang voor vuurwerk, schieten of harde knallen en dus puur hiervoor.

Maarja dan is de vraag ,hoe kom je er vanaf ?
Want ja, als je straks mama bent (wat ik wel hoop ooit) kun je je kindje moeilijk vertellen dat er niks aan de hand is terwijl mama onder de dekens zit verstopt :')
Films kan ik gewoon kijken en ook erover praten, al krijg je bij sommige beelden even een rilling haha.
Iemand die bang is voor spinnen begint met een knuffel, gaat naar een klein spinnetje en eindig met een vogelspin. Maarja wat doe je als je onweer eng vind ?

Dus wie heeft hier ook zo erg last van en wat doen jullie er tegen ?

Ikkee!!!!! Ging gisteren huilend naar beneden omdat ik niet kon slapen... Het ging niet eens zo heel hard, maar ik vond het rommelen al eng. Mn moeder kwam net thuis, dus ik kijk effe naar buiten. En wat zie ik? Een flits. De hele tijd rechtop in mn bed gezeten...

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:20

Ik WAS verschrikkelijk bang voor onweer, nu niet meer. Een of andere therapie heeft ongelooflijk goed geholpen :D
Het had zich ontwikkeld tijdens een vakantie in Frankrijk lang geleden. Ik lag samen met mijn zusje in de tent en mijn ouders lagen in de kleine caravan ernaast. Het was al de hele dag een beetje regenachtig, maar 's nachts brak de hel los. Het onweer was zó heftig dat de grond trilde als een aardbeving en het leek alsof er zwaar vuurwerk een paar meter verderop werd afgestoken. Zelfs mijn vader, die mij juist altijd geruststelde tijdens onweer was bang, haha! Gelukkig is het wel goed gekomen, maar sinds die was ik doodsbenauwd voor onweer. Tijdens onweer begon ik echt te trillen en janken als een geslagen hond.
Maar een vriendin van m'n moeder heeft mij toen écht geholpen! Zoek EFT maar eens op. Hierna was ik totaal niet meer bang. :)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:29

Als ik bij mijn vader ben vind ik het fijn, het stelt me gerust!