Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:31

Pff belachelijk he die kinderen van tegenwoordig.

Reed laatst ook op mijn scooter en ik haalde 2 fietsers in, van die 15-jarige meisjes met nickelson jassen, al rokend met leipe rapmuziek, van die typetjes, en ze scholden me uit voor k*prutsmuts zonder reden. Dus ik reed terug, ik zo poeslief: Hee meiden wat riepen jullie ik kon het niet zo goed verstaan omdat ik mijn muziek in had, was het iets belangrijks?
Ze wisten niet waar ze moesten kijken.. Domme wichten die denken dat ze stoer zijn -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:42

Ik noem ze altijd 'pingsletjes' :')
Meestal Nickelson jas aan, bijna altijd lang haar, teveel make up, rokend en idd van die 'prachtmuziek' ..

Nrkee schreef:
Pff belachelijk he die kinderen van tegenwoordig.

Reed laatst ook op mijn scooter en ik haalde 2 fietsers in, van die 15-jarige meisjes met nickelson jassen, al rokend met leipe rapmuziek, van die typetjes, en ze scholden me uit voor k*prutsmuts zonder reden. Dus ik reed terug, ik zo poeslief: Hee meiden wat riepen jullie ik kon het niet zo goed verstaan omdat ik mijn muziek in had, was het iets belangrijks?
Ze wisten niet waar ze moesten kijken.. Domme wichten die denken dat ze stoer zijn -O-

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:44

unihorses schreef:
en er wat van zeggen en meteen alle moeders op je dak want die kinderen doen nooooooit wat fout... :x _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

jep dat ken ik.... slaat nergens op zo laf he!!

unihorses

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:47

zaterdag in de efteling ook.. voordringen, roken,roken,roken,roken,roken, achterlijk harde muziek, meebrullen, schudden met al dat vet... en een te klein shirt en een te dikke buik... brr

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:48

:n :n :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:02

En die mannen denken ooit een vrouw te krijgen, ik krijg nu al de rillingen over m'n rug. %)

unihorses schreef:
zaterdag in de efteling ook.. voordringen, roken,roken,roken,roken,roken, achterlijk harde muziek, meebrullen, schudden met al dat vet... en een te klein shirt en een te dikke buik... brr

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:22

Ben niet veroordelend, en ik weet dondersgoed hoe iets bedoeld word, dat gegriemel van hem bevestigde mijn gedachte alleen, rare vent, bah.
Ik heb niks tegen buitenlanders, echt niet, genoeg vrienden van me zijn van buitenlandse afkomst, maar het is wel het enige volk dat op straat staat te schreeuwen (niet mijn vrienden hè, andere buitenlanders) dat Moslims de wereld gaan veroveren en dat alle mensen die niet Moslim zijn dood moeten, niks waard zijn... Weet niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:25

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het met die moslims snel over zal gaan, als je kijkt naar
vroeger. Toen waren er al moslims die in opstand kwamen en de hele wereld wouden hebben,
nu probeer ik zelf eigenlijk gewoon de meeste die aan het klooien zijn gewoon te negeren, het
zal toch niet over gaan. Gewoon geen aandacht geven, misschien stoppen ze dan iig met op straat roepen..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:26

Ik vind dat Nederland niet zo tolerant moet zijn, zij krijgen macht en nemen het met beide handen aan... Logisch, zou ik ook doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:28

Oh, vertel mij wat..

Hier in de buurt is een flatje gebouwd voor allemaal moslims. Maarja ze waren er niet blij genoeg mee, want ze wilden nog gratis balkonnen, schotels en een speeltuin met rekken etc. voor de kids. Ze gingen in staking en hingen allemaal doeken op met 'probleme voorkomen is beter dan geneze!'

Stelletje terroristen :r

Nu hebben ze alles gekregen. :x Die kinderen zijn altijd wel buiten aan het spelen als ik langs fiets of langs rijd met de scooter. En schelden dat ze doen dan.. Spugen, dingen gooien.

De moslims is andere gebieden zoals haarlem enz. zijn veel aardiger :=
Laatst bijgewerkt door Berdien op 13-04-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats op verzoek verwijderd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:30

En dan vinden ze het vreemd dat wij vooroordelen hebben ... _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:32

Geryon schreef:
Oh, vertel mij wat..

Hier in de buurt (amsterdam-osdorp) is een flatje gebouwd voor allemaal moslims. Maarja ze waren er niet blij genoeg mee, want ze wilden nog gratis balkonnen, schotels en een speeltuin met rekken etc. voor de kids. Ze gingen in staking en hingen allemaal doeken op met 'probleme voorkomen is beter dan geneze!'

Nu hebben ze alles gekregen. :x Die kinderen zijn altijd wel buiten aan het spelen als ik langs fiets of langs rijd met de scooter. En schelden dat ze doen dan.. Spugen, dingen gooien.

Vergeet niet dat het ook zo is dat ze elkaar opzoeken.
Als ik geen/slecht Nederlands zou spreken, zou ik ook mensen opzoeken die mijn taal spreken.
Zo is dat met hun ook. Al vind ik dat als jij in Nederland woont, dat je ook Nederlands moet spreken (of in ieder geval HEEL hard je best doen om het te leren), dat je op openbare plekken/ ruimtes Nederlands praat, ben je op een openbare plek aan de telefoon, praat je Nederlands. Vind dat als jij in Nederland woont, je je ook zo moet gedragen, of in ieder geval je best doet. Dat zie ik hier in de buurt weinig terug.
Ook Polen, die bijvoorbeeld aan mijn kassa staan, die alleen het woord Bon kennen. Net zoals de Chinezen en weet ik het wat allemaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:35

xSlvna schreef:
Ben niet veroordelend, en ik weet dondersgoed hoe iets bedoeld word, dat gegriemel van hem bevestigde mijn gedachte alleen, rare vent, bah.
Ik heb niks tegen buitenlanders, echt niet, genoeg vrienden van me zijn van buitenlandse afkomst, maar het is wel het enige volk dat op straat staat te schreeuwen (niet mijn vrienden hè, andere buitenlanders) dat Moslims de wereld gaan veroveren en dat alle mensen die niet Moslim zijn dood moeten, niks waard zijn... Weet niet.

Je bent veroordelend, kortzichtig en naïef. Althans, zo kom je wel over.

Waar staan die moslims dat te schreeuwen? Ik bedoel, er zijn haatimams, maar moslims hebben niet het alleenrecht op religieuze haat kweken hoor. cristenen, joden, you name it, doen net zo goed mee.

Volgens mij is het enige vredige geloof het boeddhisme :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:36

xSlvna schreef:
En dan vinden ze het vreemd dat wij vooroordelen hebben ... _O-

Ja.. :+

Maar dat is eigenlijk bij elke groep wel zo. Vooroordelen komen er niet voor niets. Wilt alleen niet zeggen dat iedereen uit die groep daar dan aan voldoet.

LoveUggs schreef:
Geryon schreef:
Oh, vertel mij wat..

Hier in de buurt (amsterdam-osdorp) is een flatje gebouwd voor allemaal moslims. Maarja ze waren er niet blij genoeg mee, want ze wilden nog gratis balkonnen, schotels en een speeltuin met rekken etc. voor de kids. Ze gingen in staking en hingen allemaal doeken op met 'probleme voorkomen is beter dan geneze!'

Als ik geen/slecht Nederlands zou spreken, zou ik ook mensen opzoeken die mijn taal spreken.
Zo is dat met hun ook. Al vind ik dat als jij in Nederland woont, dat je ook Nederlands moet spreken (of in ieder geval HEEL hard je best doen om het te leren), dat je op openbare plekken/ ruimtes Nederlands praat, ben je op een openbare plek aan de telefoon, praat je Nederlands. Vind dat als jij in Nederland woont, je je ook zo moet gedragen, of in ieder geval je best doet. Dat zie ik hier in de buurt weinig terug.
Ook Polen, die bijvoorbeeld aan mijn kassa staan, die alleen het woord Bon kennen. Net zoals de Chinezen en weet ik het wat allemaal.

Ja dat herken ik. Heel jammer altijd..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:36

Lieshorses schreef:
En die mannen denken ooit een vrouw te krijgen, ik krijg nu al de rillingen over m'n rug. %)

unihorses schreef:

tja... dit ging over meiden :')
maar de jongens versie heb ik ook wel gezein hoor :P naveltopjeachtighemd , broek halverwege en constand opheizen :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:41

LoveUggs schreef:

Huh? Dus als ze in de metro met het thuisfront bellen moeten ze dat in het Nederlands doen?

Toen ik in Londen woonde werd ik ook wel eens gebeld door mijn moeder, ik sprak dan gewoon Nederlands hoor. Je gaat wel heel erg ver zo _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:45

Dat met dat bellen bedoel ik vooral op plekken als supermarkten :+
Maak dat heel vaak mee, zowieso vind ik het asociaal als mensen staan te bellen aan je kassa, maar al helemaal als het ook nog eens in bijv het Pools is! Soms staan ze je zo lekker aan te kijken, en lijkt het net alsof ze het over jouw hebben.. Snap je wat ik bedoel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:01

Nee eigenlijk niet. Ik vind het onzin dat mensen niet in hun moedertaal met elkaar mogen communiceren omdat jij misschien een beetje paranoïde bent.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:09

En ik vind het onzin dat als ik op een openbare plek in Nederland ben, word lastig gevallen door buitenlandse mensen (in het NL) en vervolgens gaan ze in hun eigen taal met elkaar zitten praten, naar je kijken en lachen en doen. Dan ben ik niet paranoïde maar weet ik dat het over mij gaat. Dat is dus de reden waarom ik vind dat als je hier WOONT, je dus óf je best moet doen goed Nederlands te praten, óf gewoon Nederlands moet spreken. Als jouw ouders naar Nederland verhuizen, en jij in Nederland geboren bent, hoor jij gewoon Nederlands te spreken buiten je huis. Mensen die van uit het buitenland naar Nederland verhuizen moeten stinkend hard hun best gaan doen de taal te leren, en Nederlands te praten. Dat verschil merk je heel erg. Heb vaak genoeg klanten aan mijn kassa die vragen in het Engels aan mij (terwijl ze bijvoorbeeld Chinees zijn) hoe je weet ik veel wat in het Nederlands zegt. Maar je hebt er ook bij die je stom aan staan te kijken en nieteens hun best doen, terwijl ze 3x op een dag langs komen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:19

lieveli schreef:
xSlvna schreef:

Je bent veroordelend, kortzichtig en naïef. Althans, zo kom je wel over.

Waar staan die moslims dat te schreeuwen? Ik bedoel, er zijn haatimams, maar moslims hebben niet het alleenrecht op religieuze haat kweken hoor. cristenen, joden, you name it, doen net zo goed mee.

Volgens mij is het enige vredige geloof het boeddhisme :=

Daarom ben ik ook niet gelovig en zijn de christenen, joden etc. in mijn omgeving nauwelijks (zichtbaar) aanwezig, geen last van die mensen, zie ze nooit, houden zo.

Geloof hou je maar thuis waar niemand het merkt, vind ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:59

Nou ik vind dat je geloof mag uitdragen, tot een bepaalde grens. En die grens is voor ieder mens anders, ik heb duidelijk een andere grens dan jij. Maar feit blijft dat we in Nederland wonen, een multicultureel land en we moeten het toch samen doen. Tenzij je ergens gaat wonen in een land zonder 'buitenlanders'.

Maar ja, dan ben jij de buitenlander.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 23:26

Haha Lieveli, gek dat ik het zo vaak zwaar ineens met je ben, maar ook vaak onwijs met je eens ben! := toevallig kom ik je veel tegen in topics De laatste tijd :=

Hier dan wel met je eens hoor! :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:18

Dat komt omdat mijn tentamens afgelopen zijn, vriendje op vakantie is en beste vriendinnetje een nieuwe baan heeft.

Bokt is mijn leven deze weken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:07

Ik ben het met lieveli eens, geloven mag best, en dat mag je ook best laten zien tot op zekere hoogte. Je hoeft me niet te gaan bekeren ofzo en ik hoef ook niet te horen wat er in de boeken beschreven staat. Ik vind het dan wel weer erg interessant om te horen welke 'regels' meekomen met welk geloof en soms verbaas ik me echt dat mensen die regels ook daadwerkelijk naleven, maarja, dat is hun pakkie an. En ik stoor me er echt niet aan als iemand zichzelf te kort doet vanwege zijn geloof, moeten ze lekker zelf weten.
Waar ik me wel aan stoorde is dat ik vorig jaar een leerling had die hele lezingen gaf over Allah tijdens de praktijklessen, we hebben hem als onderwijzend team dan ook vriendelijk verzocht dat niet meer te doen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 08:14

Ik heb een Turkse collega en vind het altijd heel interessant om dingen te vragen en te weten te komen. Maar veder...? :p