Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:04

Ts dat komt met de leeftijd vanzelf.
Een keer een glas wijn bij je eten bijvoorbeeld, dat soort dingen gaat je smaken als je wat ouder word. :)

En zo niet, dan niet. Geen probleem toch?

unihorses

Re: Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:56

maar waarom moet er in drinken alcohol zitten... moet je dronken wordne? ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:07

BarbaLala schreef:
Ts dat komt met de leeftijd vanzelf.
Een keer een glas wijn bij je eten bijvoorbeeld, dat soort dingen gaat je smaken als je wat ouder word. :)

En zo niet, dan niet. Geen probleem toch?

Hoelang moet ik nog wachten? :')

Wie weet dat als ik 50 ben dat ik het opeens ga waarderen :j smaak verandert wel, olijven kon ik jarenlang echt niet waarderen en nu ben ik er gek op!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:44

Ik lust ook geen bijna geen alcohol, een mixje op zijn tijd is best lekker, maar bier of wijn brrrrr..
Ga het ook niet 'leren drinken' want ik heb geen zin om eerst een tijdje een goedje naar binnen te werken waar ik eigenlijk al na 1 slok misselijk van wordt :=
Geef verder ook weinig om alcohol, rijd vaak bij feestjes, ik vermaak me prima met frisdrank :+ Snap ook niet dat de term 'gezellig' gehangen wordt aan een drankje met alcohol :o . Ik vind het gezellig om een terrasje te pakken, ongeacht wat ik drink.. Een biertje/wijntje maakt dat voor mij niet gezelliger dan een glas ijsthee bijvoorbeeld. :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:46

Ik snapte dat vroeger ook nooit toen ik niet dronk. Ik had het ook super gezellig zonder alcohol. Maar nu ik zelf drink snap ik wel wat andere er mee bedoelen. Soms is het gewoon echt lekker om een drankje te pakken waar wel wat inzit. Het is zeg maar de kers op de taart :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:50

Ik lust het ook niet, en ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen. Nooit hoofdpijn en het scheelt een hoop geld, zeker zonder die mixtroep :') Het enige wat ik er irritant aan vind is het gezeur van anderen over 'waarom ik niet gezellig mee doe'.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:54

ik lust ook geen alcohol.
Wel nee, het probleem is dat ik de smaak op zich van het drankje wel lekker vind, maar zodra er alcohol in zit zit er zon vieze nasmaak in (dat tegelijk komt met de smaak zeg maar)
Bier drink ik niet (eventueel een kriek maxx, maar dan ook maar 1 of 2, daarna keert die smaak zich om), wijn nog minder, champagne ook niet, schuimwijn niet, cava niet. (nou, ik drink ze allemaal wel, maar lekker vind ik het niet, er is een soort cava dat ik wel redelijk lust, maar om te zeggen, oh , ik drink nu eens een glaasje zomaar. Nah)
Wodka redbull drink ik soms wel eens tijdens het uitgaan (2 vingers wodka; rest redbull), maar wederom, écht lekker vind ik het niet.
Sambuca drink (dronk, ben er eens ziek van geweest) wel redelijk graag, maar ook weer die rare bijsmaak. Zelfde van boswandeling.

Ik hou het meestal bij de cola'tjes. als de andere mensen aan een sangria zitten doe ik het met druivensap met fruit in :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:32

Ik luste ook geen wijn, maar ik moest en zou het lusten van mezelf.
Heb toen gewoon een fles gepakt en ik moest een paar glazen van mezelf opdrinken, vies of niet vies :')
En sinds dien lust ik wijn. Tuurlijk heb je wel betere wijnen er tussen zitten maar ik lust het wel :+

verder lust ik wel alle andere alcohol hoor :P Maar die zijn in horeca gelegenheden zo duur om heel de avond te drinken... dus vandaar de wijn :P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:35

Werkte dat echt? Ik heb al best veel wijn gedronken maar vind het nog steeds niet lekker.
Alleen de echt duurdere zoete wijn gaat erin :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:37

Ja ik lust ook alleen nog maar witte zoete wijn hoor :')
Maar ja het werkte blijkbaar... al ben ik nog wel kieskeurig :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:40

Maar de eerste vraag die dan in mij opkomt is, waarom moet en zou je dan per se wijn leren drinken? Wat is er zo erg aan als je het gewoon niet lust? Gewoon omdat de rest het wèl bij een etentje drinkt ofzo?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:42

Kwanyin schreef:
Maar de eerste vraag die dan in mij opkomt is, waarom moet en zou je dan per se wijn leren drinken? Wat is er zo erg aan als je het gewoon niet lust? Gewoon omdat de rest het wèl bij een etentje drinkt ofzo?

Omdat mixjes etc allemaal zo duur zijn bij horecagelegenheden, en omdat het gewoon gezellig is bij de rest.
Tuurlijk hoeft het allemaal niet persé, ieder zo zijn ding toch?
Ik drink nogsteeds weinig wijn, omdat het van mij ook niet hoeft. Vind als ik uit eten ga een jus d'Orange even lekker! :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:49

En een mixdrankje met ice tea? :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:48

Herkenbaar! Ik dronk ook nooit, vond het ook niet lekker! En ik snap je wel. Ik wil helemaal niet dronken worden, het is net zo gezellig met een ice tea maar het lijkt me ook wel heerlijk om s'avonds lekker een wijntje te drinken ;) Ik heb vorig jaar de tequila Sunrise (cocktail) ontdekt en vraag dan of ze hem niet zo sterk maken/maak hem zelf niet zo sterk.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:19

lenaa_tje schreef:
Jette schreef:
De mixdrankjes en zoete rommel als breezer vind je waarschijnlijk wel lekker, maar let op, je hebt niet eens door dat er alcohol inzit. En je wordt er heel dik van :+

Maar bier en wijn, ik vond het eerst ook niets, maar hoe meer ik nu af en toe een glas drink, hoe lekkerder het wordt. Goede kwaliteit wijn scheelt vaak al een hele boel.

Ben ik het mee eens ik vind de wijn uit sommige kroegen hier echt niet te drinken.

En sinds wanneer is alcohol geen drugs?
Sterker nog, als je kijkt naar wat de verschillende soorten drugs aanrichten in je lichaam, zou je alcohol kunnen scharen onder de harddrugs. (Net als nicotine, heroine etc).
Het zou eerder andersom 'dom' moeten zijn: namelijk al die nederlanders die wel alcohol drinken :)
Ik zou het dan ook helemaal niet 'leren' drinken of daar extra je best voor doen. :)

(Ok ik klink een beetje als een gezondheidsfreak nu haha, en ja ik ben hypocriet want soms drink ik ook alcohol. Ik vind t trouwens ook meestal niet lekker)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:35

Ik zie het 'probleem' eigenlijk niet, wees blij :D Je hebt iig geen last van katers etc. Ik drink ook nooit zoveel, mede omdat ik voorheen héél veel dronk, je kan met of zonder drank evenveel plezier hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:37

Als je drinkt, hoef je niet perse kater te krijgen. Ik heb nog nooit een kater gehad. Heb wel eens een kater bij mij op bed gehad :j Maar ben ook nog maar 1 x dronken geweest en dat vond ik dus niks. Maar cola malibu gaat er sowieso altijd wel in.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:35

Zwitsal schreef:
En sinds wanneer is alcohol geen drugs?
Sterker nog, als je kijkt naar wat de verschillende soorten drugs aanrichten in je lichaam, zou je alcohol kunnen scharen onder de harddrugs. (Net als nicotine, heroine etc).
Het zou eerder andersom 'dom' moeten zijn: namelijk al die nederlanders die wel alcohol drinken :)
Ik zou het dan ook helemaal niet 'leren' drinken of daar extra je best voor doen. :)

(Ok ik klink een beetje als een gezondheidsfreak nu haha, en ja ik ben hypocriet want soms drink ik ook alcohol. Ik vind t trouwens ook meestal niet lekker)

Toen ik zei dat ik niet vies ben van drugs en toch alcohol niet lekker vind (en het dus niet niet-drink door 'het effect', maar puur voor de smaak) werd gezegd dat alcohol geen drug is, nah wat is het dan?
Het geeft een heftig effect (drink eens veel, word je wakker in je eigen kots, met blauwe vlekken, in een struik of misschien in een huis dat je nog nooit gezien hebt, vak kun je je ook weinig tot niets meer herinneren) en werkt verslavend.
Vind het persoonlijk heftiger dan wiet, en wiet zit tegenwoordig al krap tegen de harddrugs aan door alle troep die erin zit.