Een keer een glas wijn bij je eten bijvoorbeeld, dat soort dingen gaat je smaken als je wat ouder word.

En zo niet, dan niet. Geen probleem toch?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BarbaLala schreef:Ts dat komt met de leeftijd vanzelf.
Een keer een glas wijn bij je eten bijvoorbeeld, dat soort dingen gaat je smaken als je wat ouder word.
En zo niet, dan niet. Geen probleem toch?
smaak verandert wel, olijven kon ik jarenlang echt niet waarderen en nu ben ik er gek op! 
Snap ook niet dat de term 'gezellig' gehangen wordt aan een drankje met alcohol
. Ik vind het gezellig om een terrasje te pakken, ongeacht wat ik drink.. Een biertje/wijntje maakt dat voor mij niet gezelliger dan een glas ijsthee bijvoorbeeld.
Het enige wat ik er irritant aan vind is het gezeur van anderen over 'waarom ik niet gezellig mee doe'.

Maar die zijn in horeca gelegenheden zo duur om heel de avond te drinken... dus vandaar de wijn

Kwanyin schreef:Maar de eerste vraag die dan in mij opkomt is, waarom moet en zou je dan per se wijn leren drinken? Wat is er zo erg aan als je het gewoon niet lust? Gewoon omdat de rest het wèl bij een etentje drinkt ofzo?
Ik heb vorig jaar de tequila Sunrise (cocktail) ontdekt en vraag dan of ze hem niet zo sterk maken/maak hem zelf niet zo sterk. lenaa_tje schreef:Jette schreef:De mixdrankjes en zoete rommel als breezer vind je waarschijnlijk wel lekker, maar let op, je hebt niet eens door dat er alcohol inzit. En je wordt er heel dik van
Maar bier en wijn, ik vond het eerst ook niets, maar hoe meer ik nu af en toe een glas drink, hoe lekkerder het wordt. Goede kwaliteit wijn scheelt vaak al een hele boel.
Ben ik het mee eens ik vind de wijn uit sommige kroegen hier echt niet te drinken.

Maar ben ook nog maar 1 x dronken geweest en dat vond ik dus niks. Maar cola malibu gaat er sowieso altijd wel in. Zwitsal schreef:En sinds wanneer is alcohol geen drugs?
Sterker nog, als je kijkt naar wat de verschillende soorten drugs aanrichten in je lichaam, zou je alcohol kunnen scharen onder de harddrugs. (Net als nicotine, heroine etc).
Het zou eerder andersom 'dom' moeten zijn: namelijk al die nederlanders die wel alcohol drinken
Ik zou het dan ook helemaal niet 'leren' drinken of daar extra je best voor doen.![]()
(Ok ik klink een beetje als een gezondheidsfreak nu haha, en ja ik ben hypocriet want soms drink ik ook alcohol. Ik vind t trouwens ook meestal niet lekker)