Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:00

Mijn schoonouders zijn ook zuiplappen. Alleen met drank op kunnen ze emotie tonen, waar overigens niemand op zit te wachten...Ik heb nog nooit mensen ontmoet die zo slecht voor hun kinderen zijn geweest als deze mensen. Ze voelen eerder afgunst naar hun kinderen dan liefde, lijkt me vrij ziek en onnatuurlijk. Vooral schoonpa is een soort van Hitler,en schoonma houdt hem altijd de hand boven het hoofd,ten koste van hun kinderen. Het zijn ras narcisten. Mijn man en ik blijven ver uit de buurt van deze mensen, we zijn door schade en schande wel wijzer geworden, helaas..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:23

PortRoyal schreef:
Mijn schoonouders zijn ook zuiplappen. Alleen met drank op kunnen ze emotie tonen, waar overigens niemand op zit te wachten...Ik heb nog nooit mensen ontmoet die zo slecht voor hun kinderen zijn geweest als deze mensen. Ze voelen eerder afgunst naar hun kinderen dan liefde, lijkt me vrij ziek en onnatuurlijk. Vooral schoonpa is een soort van Hitler,en schoonma houdt hem altijd de hand boven het hoofd,ten koste van hun kinderen. Het zijn ras narcisten. Mijn man en ik blijven ver uit de buurt van deze mensen, we zijn door schade en schande wel wijzer geworden, helaas..

zo erg is het nog net niet :n
mijn schoonouders kunnen niet met en niet zonder elkaar, en dat verdrinken ze...
constant ruzie etc...
mijn schoonvader heeft eens in de zoveel tijd last van agresieve neigingen...
en als dan mijn vriend in de buurt is en dat merkt...
tjah, kom niet aan zijn moeder... :o
mijn schoonmoeder zuigt... maar niet op de manier zoals mijn schoonvader graag zou willen...
constant zieken naar elkaar, zegt zei niks roept hij keihard zit niet zo te zeiken...
kijkt hij een beetje raar naar haar bord met eten flikkert zei zo alles terug de pan in...
met bord en al, zodat niemand meer kan eten door de scherven die door het eten zitten...

niks is goed bij de mensen, is de een lief begint de ander te ruzieen is de ander lief begint de een te ruzieen...
zo vermoeiend...
en idd... hun kinderen... zo mochten alles, maar dan ook alles, maar het is duidelijk dat de oudste het lievelingetje is, ze hebben zich zelfs in de schulden gestoken voor hem en zijn zus en broer mogen alles zelf doen...
maar dat geruzie is die kinderen niet in kouwe kleren gaan zitten...
het is zelfs zo erg dat ze alle drie eerst door het raam kijken alvorens te beslissen of ze naar binnen gaan of weer vertrekken...

zo zonde... :n

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:32

Sommige dingen komen me bekend voor...
Mijn schoonouders hebben menige vredige kerst verprutst door dikke bonje met elkaar te maken. Het 10 jarig huwelijksfeest van hun dochter heeft schoonpa verprutst door ruzie te maken met de schoonouders van hun dochter. Dit was echt niet best, de tuinstoelen werden op elkaars rug aan flarden geslagen,ik geloofde mijn ogen niet. En jawel, het ligt nooit aan schoonpa, maar altijd aan de andere partij. Nou geloof me, het lag wel aan mijn schoonpa, wat een etter van een man, je gelooft het niet. Hij heeft met werkelijk iedereen al ruzie gemaakt. En dan mijn schoonmoeder: Ach , je vader bedoelt het niet zo...Toen ze gingen verhuizen hebben sommige buren een feestje gevierd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:38

PortRoyal schreef:
Sommige dingen komen me bekend voor...
Mijn schoonouders hebben menige vredige kerst verprutst door dikke bonje met elkaar te maken. Het 10 jarig huwelijksfeest van hun dochter heeft schoonpa verprutst door ruzie te maken met de schoonouders van hun dochter. Dit was echt niet best, de tuinstoelen werden op elkaars rug aan flarden geslagen,ik geloofde mijn ogen niet. En jawel, het ligt nooit aan schoonpa, maar altijd aan de andere partij. Nou geloof me, het lag wel aan mijn schoonpa, wat een etter van een man, je gelooft het niet. Hij heeft met werkelijk iedereen al ruzie gemaakt. En dan mijn schoonmoeder: Ach , je vader bedoelt het niet zo...Toen ze gingen verhuizen hebben sommige buren een feestje gevierd.

:+
iedereen is altijd fout behalve mijn schoonvader...

wij geven aan dat we komen eten, hebben het gezegd, hebben het op de kalender gezet...
maar helaas, de trein reed niet dus ik moest met de bus verder en mijn vriend carpoolde met iemand en die iemand werkt met olifanten dus MOET douchen :+ dus was ook later...
denk maar niet dat we nog welkom waren...
wij komen binnen en konden geld mee krijgen voor de friettent (iets wat ik beter niet kan eten door mijn ziekte en meneer weet dat) en vlak na ons kwam de vriend van de familie en die werd vrolijk een bordje met eten voor geschoteld...
mijn vriend sprong uit elkaar van boosheid...
maar het lag aan ons want wij hadden niks aan gegeven en we waren te laat en blablabla...
dus ik heb ze uit eindelijk medegedeeld dat ik vertrok naar een plek waar het wel gezellig was en waar onze aanwezigheid wel gewaardeerd werd...
en we zijn naar zijn zus gegaan...
allebei de telefoon niet meer opnemen, zijn zus werd uit eindelijk gebeld (nadat we al 4 uur weg waren) of we bij haar waren, dus zei zegt van niet, kreeg zij een lang verhaal over hoe slecht wij waren etc...
dus zei heeft ze vrolijk verteld dat ze het begreep dat wij naar mijn ouders waren gegaan, misschien was het daar ook wel gezelliger... :+

njaa uiteindelijk maar terug gegaan voor zijn moeder, die helemaal in tranen was en overstuur en nou ja... ze had al een paar dagen niet gedronken vanwege een operatie dus ze was een keer helder...

maar de hele familie had meneer al gebeld met dat wij slecht waren etc...

nooit ligt iets aan hem het ligt altijd aan ons...
hij vind mij dan ook erg vervelend dat ik hem tegenwoordig alles laat ondertekenen als bewijs en dat onder zijn neus schuif als hij weer eens in een vergeet situatie komt :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:39

Ik ben heel tevreden met mijn schoonouders en ik geloof zij ook met mij.

Maar waar mijn broer soms mee thuis komt is mijn moeder niet altijd even gelukkig mee. Desondanks probeert zij (met heel veel moeite) die meiden altijd te accepteren. Maar na het laatste incident was de maat toch wel even vol. Moeders wilde het bed verschonen maar er zat een grote gele vlek. Volgens mijn broer kwam dit door de daad. Maar ze heeft gewoon in bed geplast en vervolgens de dekens dicht geslagen tot dat mijn ouders het zouden vinden. Lees matras was verpest terwijl die nog geen maand oud was. Mijn ouders waren op zijn zachts gezegd pissig :=

Dit was slechts een kleine greep :')

NatasjavE

Re: Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:43

Vanaf het eerste moment dat ze me zagen.
Toen ik mijn man net had leren kennen is een van z'n broertjes getrouwd. Mijn man was de laatste die nog niet getrouwd was.
Zeiden mijn schoonouders tegen mij:
Nou, we hebben nog een zoon over,....we zouden het heel erg fijn vinden als jij het zou zijn met wie hij wil trouwen....
Nou, dat is duidelijk dan he? :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:46

NatasjavE schreef:
Toen ik mijn man net had leren kennen is een van z'n broertjes getrouwd. Mijn man was de laatste die nog niet getrouwd was.
Nou, we hebben nog een zoon over,....we zouden het heel erg fijn vinden als jij het zou zijn met wie hij wil trouwen....

Betalen zij dan ook?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:12

Denk dat je de strekking van de opmerking niet helemaal snapt :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:16

2 minuten haha.
Kan het gelukkig heel goed met ze vinden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:21

Heb mijn schoonouders nog nooit ontmoet.. Heb 13 jaar een relatie, drie kids, maar helaas wonen ze niet om de hoek..

Mijn ouders accepteerden mijn vriend meteen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:24

Sammie schreef:
Denk dat je de strekking van de opmerking niet helemaal snapt :')

Joh :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:40

Zijn er mensen die gewoon totaal verschillend zijn dan hun schoonouders? Zijn jullie wel snel geaccepteerd?

Ik was erg bang dat ik niet geaccepteerd werd. Mijn vriend komt uit Heemstede, hele nette mensen. En ik ben een woonwagenbewoner uit **. :+ Was erg bang dat ze veel vooroordelen zouden hebben en het niet zouden goedkeuren. Maar tegendeel was waar :D

Ja, mijn woordenschat is een stuk kleiner. Ik praat een stuk minder netjes, met de rrr. Ik gedraag me ook wat anders dan zij. Maar het gaat wel goed :D
Laatst bijgewerkt door Berdien op 13-04-18 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek woonplaats verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:04

Eerlijk, mijn schoonpa kan soms echt een boer zijn en hele lompe opmerkingen maken. Je ziet mijn schoonma dan vaak zitten met een gezicht "oh nee, niet weer". Denk dat zij allang blij is dat ik er humor wel van kan inzien.
Maar ik vraag me inderdaad af hoe het ooit gaat lopen als onze ouders elkaar eens ontmoeten. Mijn moeder is een workaholic, mijn stiefpa ook. Pittig detail: mijn stiefpa is 15 jaar jonger dan mams. Mijn schoonouders daarentegen werken allebei in de openbare sector dus take it easy en relax. Beetje clichébeeld van een ambtenaar helaas.
Mijn moeder hecht belang aan een diploma in de zin van de status die het meebrengt. Ze is dan ook trots om te kunnen zeggen "mijn schoonzoon is geograaf, werkt vaak in het buitenland bij firma X" :roll: Dat ze eerst vlakaf tegen me zei "dat iemand van zulk niveau nooit wat met mij zu uithouden wegens intelligentieverschil" vergeet ze dan maar.

Mijn schoonouders zijn nogal klassiek en eenvoudig van kleding. Door medicatie is mijn schoonmoeder best zwaar en heeft last met stappen dus die zie je eigenlijk altijd in eenvoudige omabroek (even geen ander woord voor), mooie bloes en makkelijke schoenen. Mijn moeder daarentegen is eh... klein, fijn, koket en weet zelfs kleding uit de Zeeman te dragen alsof het uit een dure boetiek komt. Met de nodige allure erbij en hakken. Alles op elkaar afgestemd tot in het detail.

Volgens mij gaan zijn ouders mijn ma nogal arrogant en hautain vinden, en gaat zij zich afvragen onder welke steen die vandaan zijn gekropen :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:05

Ohh nu je dat zegt.. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat tussen mijn ouders en schoonouders.. Hebben elkaar nog nooit ontmoet. Maar ze schelen 15 jaar en zitten ook echt in een compleet andere levensfase :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:17

Mijn moeder is de oudste van de 4 als ik me niet vergis. Die wordt 59 dit jaar. Mijn schoonouders zitten tussen 50 en 55 in geloof ik. En dan heb je m'n stiefpa met zijn 44 :)) Om het af te maken: mijn broer wordt er dit jaar 34 en ik ben er 29 ;)

Mijn ma en schoonpaps hebben volgens mijn vriend wel hetzelfde karakter: koppig en ze weten alles altijd het beste en als ze iets bedenken dat moet gebeuren, dan moet dat zo snel mogelijk, liefst nu en dan wel helemaal op hun manier want da's de enige juiste.
Komt bij dat mams rookt, mijn schoonouders niet. Geen idee hoe ze daarin staan eigenlijk. 1 punt gaan ze wel gemeenschappelijk hebben: grijs haar krijgen van ergernis van mijn schoonzus :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:18

Danique_G schreef:
NatasjavE schreef:

Betalen zij dan ook?

oliebol goeie,....had ik toen direct moeten inkoppen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:20

Geryon schreef:
, met de Amsterdamse rrr.

Die ken ik niet. :D

Ik ken wel de kinderen voor kinderen (e)rrrr maar niet de Amderdamse. :D

(mijn vent zegt altijd dat ik een kinderen voor kinderen (e)rrrr heb... ^) )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:35

Ik heb echt zo een hekel aan de errrww :') Ik bedoel een rollende r denk ik?

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:18

De ouders van mijn vriend zijn gescheiden, maar beiden eeeerg fijne mensen :) Zijn vader is een man van weinig woorden en daar heb ik wel even mee om moeten leren gaan, maar ik geloof dat hij mij wel geaccepteerd heeft :+. Zijn moeder is een ontzettend lieve vrouw en heeft een hele lieve man. Zij hebben ook meermaals uitgesproken dat ze erg blij zijn dat mijn vriend en ik elkaar gevonden hebben.

Mijn ouders hebben in het begin wat moeite gehad om mijn vriend te leren kennen. Ze accepteerden hem zeer zeker, maar doordat mijn vriend érg veel werkt en hele lange dagen maakt, is het voor hem niet makkelijk om hier regelmatig over de vloer te komen en als hij dan niet hoeft te werken, is hij ook wel graag eens thuis of doet hij ook graag eens wat leuks. Ik was dan meestal gewoon bij hem, waardoor ik ook regelmatig van huis was. Tevens heb ik hier thuis ook geen 2-persoons bed of de mogelijkheid daarvoor, dus slapen we automatisch eigenlijk altijd al bij hem. Op een of andere manier leken mijn ouders dit niet helemaal te begrijpen. "Hij kan toch wel een keer tijd vrij maken". Ehm, mam, hij ziet zijn eigen moeder al nauwelijks.... (Hij woont nu nog bij zijn vader). Ik ben ook de eerste van 4 kinderen hier thuis die een serieuze, of eigenlijk uberhaubt, een relatie heeft, dus dat zal voor hun ook allemaal wel wennen zijn geweest.
Mijn ouders hadden na een goed half jaar wel in de gaten dat het hem gewoon echt niet lukt om hier vaker over de vloer te komen, hoe graag hij ook zou willen en nu is dat ook goed. Dat ik veel bij hem ben snappen ze nu ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:17

Geryon schreef:
Ik heb echt zo een hekel aan de errrww :') Ik bedoel een rollende r denk ik?

En bedankt }>

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:24

Hoewel ik nu weer denk ongeveer 6 jaar vrijgezel ben heb ik wel schoonouders gehad. Ouders van mn ex zijn gescheiden en ik kende alleen zn ma. Ik mocht haar niet zo, ik kon ook niet meepraten. Een x heeft ze in mijn bijzijn late weten dat ik eigenlijk niet had mogen slapen daar. Hij woonde nog bij zn ma in. Ook was ik toen een moeilijke eter en waarschijnlijk vanwege mn uiterlijk dat ze de grap maakte dat ik met avond eten alleen maar chips eet. Ik kon dit niet waarderen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:55

Hoe vervelend je schoonouders ook zijn, het belangrijkste is het dat je partner achter jou blijft staan en niet zijn ouders steunt in onredelijk gedrag.

Mijn ex-schoonvader kwam elke kerst een week logeren, dat betekende het huis op zijn kop zetten want met drie kinderen was er geen logeerkamer. Zodra hij kwam moest alles zoals hij het wilde.
Hij is een tirannieke man, die vrouwen minderwaardig en dom vindt. Zelf heeft hij altijd gelijk, hoe kortzichtig, onjuist en ongefundeerd zijn mening soms ook is.

Hij nam nooit iets voor zijn drie kleinkinderen mee, want daar 'kwam hij niet voor'. (Ze zagen hem eigenlijk alleen met kerst.)
Het maakte niet uit wat ik deed, het was nooit goed.
Daar had ik allemaal mee kunnen leven, als mijn ex daar maar niet in was meegegaan. Het enige wat hij deed was met zijn vader in de kamer zitten, sherry drinken en praten. Op zich prima, maar zelfs als ik even hulp nodig had met de kinderen (die ik weg moest houden bij hen) of met iets anders, kwam hij niet en snauwde me af.

Eenmaal was ik ziek (voedselvergiftiging opgelopen in een restaurant) maar werd wel geacht te koken. Ik voelde me zo hondsberoerd dat ik het liefst naar bed was gegaan. Mijn ex wist dat en had gezegd dat ik zijn vader echt niet zo kon behandelen (zo = niet uitgebreid koken). Hij is die hele middag-avond niet eens komen kijken of vragen of hij kon helpen. En toen ik op een gegeven moment iets uit de kamer moest hebben zei hij: 'dat duurde lang, wij willen al lang nieuw drinken en nootjes.' Ik was te ziek, maar anders was ik ontploft van woede.

Ook als schoonpapa weg was, bleef mijn ex me nog minstens drie weken lang rot behandelen. Heel minachtend en als ik het niet met hem eens was, begon hij altijd te schreeuwen en verbaal geweld te gebruiken. Ik zie nu wel dat ik veel te veel van hem heb gepikt, maar ik deed het vooral vanwege de kinderen.

Daarom: als je partner je steunt kun je heel veel meer hebben!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:33

Oei, ik moet bekennen dat toen ik je eerste alinea las Hevonen, dat ik je geen gelijk gaf. Ik zat te denken aan ouders waarvan hun kinderen net een vriendje krijgen, en dan ineens opstandig worden.. Tja, het blijven je ouders en die hebben (meestal) het beste met je voor. Het kan zijn dat je ouders al lang in de gaten hebben wat voor vlees ze in de kuip hebben, en daar niet zo blij mee zijn. Als je dochter (of zoon) daar dan in mee gaat, lijkt mij best moelijk als ouder zijnde.

Maar toen ik jou verhaal over je ex las: dat lijkt me ook heel erg! Het is nu niet voor niks je ex, maar wat erg dat je dit hebt moeten mee maken terwijl je al kinderen had van die man! Lijkt erop dat je ook later zijn 'ware aard' zag? Dat ie echt niet zou veranderen?

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:01

toen ik 16 was en me eerste relatie had moesten mijn schoonouders niets van me hebben ik was niet van de kerk en ik was volgens hun zijn type niet en het ging nooit werken uiteindelijk is het ook uit gegaan door al het gezeur en gedoe. bij mijn andere relatie heb ik ze nooit ontmoet, nu ga ik dinsdag mijn nieuwe schoonouders ontmoeten en ze waren volgens hem al enthousiast en nieuwsgierig dat vind ik leuk om te horen :) mijn eigen ouders accepteren altijd wel tenzij ik met een buitenlander thuis kom (waar ik zoiezo al niet op val :D )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:06

Marocje schreef:
Ik zat te denken aan ouders waarvan hun kinderen net een vriendje krijgen, en dan ineens opstandig worden..

Ik vind het in dit kader dan ook bijzonder dat hier mensen van 15-19 jaar 'klagen' over hun 'schoon'ouders :D