Een anonieme roos en kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Re: Een anonieme roos en kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:16

Ik snap Lieveli ook goed. Ik zou het zelf ook allesbehalve appreciëren van iemand die ik totaal niet ken. Ik zou het dus ook niet romantisch vinden en me veel meer zorgen maken om het feit dat een voor mij totaal wildvreemde aan mijn deur geweest is en weet wie ik ben etc. Het komt ook gelijk heel dichtbij, heel dicht in je persoonlijke ruimte.

Dit is voor iedereen compleet persoonlijk hoe hij/zij zo'n actie opvat. Hierover discussiëren of sneren is een beetje belachelijk.

TS vindt het blijkbaar ook niet ZO leuk. Anders ging ze niet paardrijden om haar gedachten te verzetten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:19

Ik quote TS nog even.

Daaphh schreef:
Ik zou het raar/eng vinden.
Hij heeft me vorige week toegevoegd als vriend op facebook. Daarna begon hij te praten. Hij heeft blijkbaar op de toneel school gezeten waar ik heb opgezeten. Maar heb hem nooit gezien. Nu wou hij opnieuw een bijeenkomst organiseren en daarvoor had hij me toegevoegd... Weet dus niet hoe hij achter mij adres is gekomen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:21

Ja dat snap ik inderdaad ook. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan in hoeverre je diegene kent, zei het digitaal. Begreep dat de TS hem wel op FB heeft? Dan scheelt toch al iets als dat zo is.
Net als dat het scheelt of je alleen woont, op kamers woont of nog thuis. (Vind ik iig.)
En daarnaast zoals eerder gezegd, via internet is alles veel makkelijker te achterhalen, ook al denken veel mensen dat het wel mee valt. :)

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:24

Leuk Juist! Schijnbaar is TS opgevallen en zoekt hij een originele manier om dit te vertellen..TS, geniet lekker van dit compliment!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:25

Ik snap dat Daphne het raar of eng vind. Dat is allemaal persoonlijk natuurkijk, de een die vind het leuk en de ander vind het maar niets.
Maar 'creep' en 'stalker' vind ik te ver gaan.
Aan een adres kan je zo komen van veel mensen als je even googled, en misschien heeft hij het bij de toneelschool gevraagd. Dat vind ik dus niet zo vreemd hoe hij er aan komt.

Ik zou zeggen Daphne, als je er niks mee te maken wilt hebben zeg t gewoon duidelijk op fb of sms. Dan is het duidelijk voor jou en hem. Denk je van hmmmmmmmmmmmmmmm misschien is ie wel een beetje leuk... Dan kan je altijd nog verzinnen wat je gaat zeggen _O-
En idd geniet van het compliment :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:30

BarbaLala schreef:
Ja dat snap ik inderdaad ook. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan in hoeverre je diegene kent, zei het digitaal. Begreep dat de TS hem wel op FB heeft? Dan scheelt toch al iets als dat zo is.
Net als dat het scheelt of je alleen woont, op kamers woont of nog thuis. (Vind ik iig.)
En daarnaast zoals eerder gezegd, via internet is alles veel makkelijker te achterhalen, ook al denken veel mensen dat het wel mee valt. :)

Ze heeft hem een week op facebook. En we weten niet of ze heel die week gechat hebben of iets dergelijks. Ik vind overigens niet dat het uitmaakt waar je woont. Hoewel mijn ouders wel in het telefoonboek staan geloof ik :+

Mijn adres is misschien wel te achterhalen via internet, maar dat zal verdomd lastig zijn. Ik gebruik nergens mijn echte naam.

edit: En zoals ik het lees heeft hij inderdaad haar adres via de toneelschool.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:42

Trouwens nog een beetje een gelijkaardig verhaal dat ik me net herinner.
Een vriendin van me ging een tijdje geleden naar een telefoonshop. Ik weet niet meer exact waarom, maar ik weet nog dat er achter de balie blijkbaar een ex-klasgenoot (lagere school) van haar werkte. Samen wat staan bijpraten, en tijdens het gesprek had hij al een aantal keren aangegeven dat hij vond dat ze er goed uitzag. Mijn vriendin had haar gegevens in de winkel achtergelaten zodat die haar kon contacteren voor het één of het ander. Ik geloof dat ze een mobiel had besteld oid. Toen ze een halfuur de deur uit was begon die kerel haar te smsen (had haar nummer gewoon uit het systeem gehaald uiteraard) en gaf hij aan dat hij erg geïnteresseerd was en haar wel terug wilde zien etc.
Mijn vriendin wist toen ook niet echt wat ze hiermee aanmoest. Ze wilde helemaal geen contact met die kerel, had naar haar gevoel ook niet de indruk gegeven dat ze dit wel wilde (zeker niet op dat vlak), ze had op dat moment ook een vriendin, dus ze vond het een beetje een vage actie. Ik persoonlijk vond het vooral niet kunnen dat vertrouwelijke gegevens door die medewerker 'misbruikt' werden. Als hij het haar gewoon had gevraagd had ze tenminste zelf kunnen aangeven wat ze wilde, maar dit was wel wat bizar. Gelukkig was een duidelijke sms dat ze hier niet op zat te wachten genoeg en heeft ze er daarna niets meer van gehoord.

Dat verhaal is ook zo'n randgeval. De ene vindt het schattig en romantisch, de ander is er gewoon totaal niet mee opgezet en vindt het maar een rare, enge actie. De lijn tussen romantisch en eng of ongemakkelijk is soms erg dun.

Ik ben benieuwd wat TS ermee gaat doen. Ik volg het verhaal nog even :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:02

Ik volg ook even, ben benieuwd hoe dit eindigt :)

Wat ik zou zeggen, doe gewoon lekker wat goed voelt. Niet tegen je zin in tóch contact op gaan zoeken om hem niet te kwetsen ofzo...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 19:04

Zo ben even terug maar moet zo terug naar een bbq.
Heb snel even gelezen.
We hebben slechts 1 gesprek gehad op facebook dat ivm de toneel bijeenkomst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:05

Brrr ik vind dat veel moeite na 1 gesprek waarin je elkaar niet echt hebt leren kennen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:19

MarcoBorsato schreef:
BarbaLala schreef:

Ze heeft hem een week op facebook. En we weten niet of ze heel die week gechat hebben of iets dergelijks. Ik vind overigens niet dat het uitmaakt waar je woont. Hoewel mijn ouders wel in het telefoonboek staan geloof ik :+

Mijn adres is misschien wel te achterhalen via internet, maar dat zal verdomd lastig zijn. Ik gebruik nergens mijn echte naam.

edit: En zoals ik het lees heeft hij inderdaad haar adres via de toneelschool.

Dat over waar je woont bedoelde ik i.v.m. mogelijke angst. Als je ergens alleen woont zou het mij eerder eng lijken dan wanneer je nog bij je ouders woont. Daar heb je toch steun aan.

En niet om je bang te maken Lieveli, maar jij bent inderdaad niet moeilijk te achterhalen via internet :)
Maargoed ik ben dan ook een speurneus :+

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:28

ow mensen dit is leukkkkk!!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:32

Je zou bijna denken dat het een grapje is?
Of misschien een ludieke actie ivm het nieuwe toneelstuk? Misschien hebben de andere toneel-leden ook zo'n roos en kaartje gekregen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:17

Ben er bang voor Luckystory :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:21

Denk dat het gewoon een nogal fanatieke jongen is :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:26

Ik vind het ook wel een beetje... apart := als hij je nou nog gewoon in het echt kent vind ik het een ander verhaal, maar iemand die je eigenlijk amper gesproken hebt en nog nooit gezien? Ik zou er sowieso al niet zo weg van zijn als iemand me meteen rozen ging geven (echt niet mijn ding :') ) maar dit zou mij al helemaal iets te ver gaan :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:31

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe ik te achterhalen ben op internet, naast wat ik op bokt zet. :=

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:48

Wat een geweldige aktie met lef van die jongen zeg. Pluim voor jou jongeman!
Wat een geneuzel over stalken enzo. Als ze er niks mee had gewild had ze de roos plus brief
In de vuilnis moeten gooien en geen contact moeten maken.
Als ze hem niet leuk vind kan ze dat nu gewoon netjes aan hem laten weten, en als
Ze hem wil ontmoeten kan dat ook natuurlijk.

Zelf ook eens een briefje onder mn ruiterwisser van mn auto gevonden (nee geen bekeuring)
Toen was ik ook nieuwschierig want had totaal geen idee wie erachter zat.
Mn vriendin hem laten sms'en en uiteindeljk met z'n vieren wat wezen drinken. Was gezellig maar totaal
Niet mijn type. Heb 'm dat ook gewoon gezegt want hij snapt echt wel dat die kans erin zit natuurljk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:05

missje schreef:
Wat een geweldige aktie met lef van die jongen zeg. Pluim voor jou jongeman!
Wat een geneuzel over stalken enzo. Als ze er niks mee had gewild had ze de roos plus brief
In de vuilnis moeten gooien en geen contact moeten maken.
Als ze hem niet leuk vind kan ze dat nu gewoon netjes aan hem laten weten, en als
Ze hem wil ontmoeten kan dat ook natuurlijk.

Hoe kun je zoiets zeggen? Want ze wist niet wie het was, smste hem en ontdekte toen wie hij was en vond dat eigenlijk best wel eng. Ik snap dat wel. Het is geen goeie vriend, of zelfs maar een goeie kennis die een lieve actie uithaalt. Het is een beetje veel voor een onbekende vind ik. Net zoiets als van die jongens die op de 1e date zeggen dat ze van je houden. Lief, maar een beetje veel...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:10

Lieveli wil je trouwens stoppen met mij pben?

Via bokt icm met FB kom je een eind bij heel wat members hier op bokt. (Please niet gaan denken dat ik Sherlock Holmes ben :') )
Ik ben zelf ook makkelijk te achterhalen helaas, ik was jong, en naïef met informatie verspreiden toen ik hier begon. :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:12

Jemig wat een gedoe om dat het een "stalker" zou zijn. Die jongen heeft alleen maar goeds in de zin tenminste zo lijkt het :D
Het wordt pas eng als hij na een afwijzing door blijft gaan. Ga eens uit van het goede in een mens ipv het slechte. Vind het echt super schattig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:14

BarbaLala schreef:

Via bokt icm met FB kom je een eind bij heel wat members hier op bokt. (Please niet gaan denken dat ik Sherlock Holmes ben :') )
Ik ben zelf ook makkelijk te achterhalen helaas, ik was jong, en naïef met informatie verspreiden toen ik hier begon. :+

Sorry, ik was gewoon nieuwsgierig naar de informatie die je kon vinden. Vooral omdat ik niet onder mijn echte naam op fb sta én hij dicht zit voor onbekenden. Veel gedoe om niets dus. Dacht ik al *D Overigens had je dit natuurlijk ook gewoon over PB kunnen vertellen maar ja he :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:25

Die arme Jos, heel bokt speculeerd over zijn insteek _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:34

MarcoBorsato schreef:
BarbaLala schreef:

Sorry, ik was gewoon nieuwsgierig naar de informatie die je kon vinden. Vooral omdat ik niet onder mijn echte naam op fb sta én hij dicht zit voor onbekenden. Veel gedoe om niets dus. Dacht ik al *D Overigens had je dit natuurlijk ook gewoon over PB kunnen vertellen maar ja he :')

Ik had uit nieuwsgierigheid ook een pb gestuurd, ik dacht nou komt er een of andere truuk maar blijkbaar niet (gebruik overigens ook niet m'n gehele naam op FB) :7 Ik ging inderdaad al aan Sherlock Holmesdingen denken ja :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-06-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:35

Nee ik ken geen trucs hoor :')