Chubby schreef:Wij straffen ons kind ook niet. Straffen heeft helemaal geen nut namelijk voor de relatie op de lange termijn en dat is waar het om gaat bij opvoeden. Kinderen leren ook niets positiefs van straffen. Wij hebben en stellen wel grenzen en leggen vooral veel uit waar die grenzen liggen en waarom die er zijn. Als grenzen overschreden worden, leiden we zoonlief af.
En ja, opvoeden kost tijd en energie en geduld. Zeker wanneer je niet voor kortetermijn oplossingen kiest. Maar ik ben er van overtuigd dat het op de lange termijn leidt tot sociale, betrokken volwassenen met zelfvertrouwen en zelfbewustzijn.
je zal zo 20 kinderen in je klas hebben en iedere keer in overleg moeten met ieder kind waarom ze nu echt die rekensommen moeten gaan maken
knettergek worden die meesters en juffen van zulke kinderen
als de juf zegt dat ze moeten rekenen, gaan ze rekenen, over en uit
geweldig als je als juf dat kinderen moet gaan leren omdat de ouders liever oeverlose besprekingen houden met hun kinderen
ik vraag me altijd af hoeveel kinderen zulke mensen hebben en hoe snel achter elkaar
precies zoals urielle het schrijft, daar heb je met meerdere kinderen echt geen tijd voor, hoppa luisteren