vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:40

Goof schreef:
Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

Waarom is de oudere altijd een slechterik? -:(-
Uiteraard zijn er bij die speciaal jonge mensen zoeken om bv makkelijker te beinvloeden, maar soms worden mensen gewoon verliefd op een persoon ongeacht de leeftijd.

Ik snap niet waarom mensen altijd zo´n punt maken van leeftijd op zich en denken dat elke leeftijd vanzelf inherent is aan bepaald gedrag. Personen zijn individuen en ieder heeft een eigen karakter en achtergrond, ervaringen en verwachtingen. De een is een ouwelijk persoon met 16 de ander wordt nooit volwassen.
Als twee mensen op allerlei gebied "compatable" zijn, waarom dan kijken naar die kalenderjaren?

Daarbij, niet elke relatie, sterker nog heel weinig relaties, die op jonge leeftijd wordt aangegaan is blijvend.
Een persoon kan veel leren van een relatie, ook van een relatie met een ouder iemand.

Misschien is het over een jaar uit, of over twee jaar, misschien is het voor altijd, wie zal het zeggen, maar het is HAAR relatie.

DaraBariton

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:58

Hier 19 en 28 dus 9 jaar verschil. Maar ik kan hem af en toe ook nog wel wat leren hoor! (vaatwasblokje kan gewoon mét folie in de vaatwasser) hij zat het er iedere keer af te peuteren. Oke.... Flauw!!! _O-

Wij zelf hebben er geen problemen mee gaat heel goed samen en ik merk niet echt het leeftijdverschil, alleen dat hij wel voor zijn 35e kinderen wil. Ik snap dat natuurlijk ook wel.. Maar we zien het wel dat duurt nog even. Merk soms vanuit de omgeving wel dat er wat raar op gereageerd wordt. vooral omdat ik 19 ben. Jammer dan :evaw:

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:08

Mijn ouders schelen ook bijna tien jaar, toen 17 en 27. Zijn nu al bijna 40 jaar getrouwd ^^

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:14

ja maar het hoef niet per definietie te zeggen dat het niet werkt, ik snap jullie wel, maar eigenlijk leeft iedereen op zijn manier, en de ene 16 jarige puber is nog druk aan het giegelen, en de anderen niet, ik wilde vanaf me 14de al alleen maar seriuze relaties, en heb op die man na ook echt geen kortere relatie's gahad als 2 jaar. dus ja daar kunnen mensen en kinderen veel in verschillen, en ja een man van 27 hoort meer met werk en huis en zo bezig te zijn, maar ik ken iemand is 30 werkt wel, maar hoeft alleen zijn zorgverzekkring te betalen ev verder is het lang leven de lol. dus iemand van 27 kan ook nog heel on volwassen zijn. en ik snap wel dat ern naar het algemmen gekeken word, maar dat houd niet in dat het ook altijd maar algeen is.

belangrijkste is dat TS er gelukkig mee is, en als het niet werkt dan komt ze er zelf achter.
hoe hard het oook is soms moet je hard plat op je bek gaan om er een wijze les uit teleren.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:16

Leeftijdsverschil... Vind ik zo'n belachelijk excuus van sommige mensen. Waarom zou dit een probleem zijn? Als de 2 personen in kwestie gelukkig zijn, dan vind ik niet iemand recht heeft om daar roet in het eten te komen gooien owv "leeftijd". Gelukkig zijn is het belangrijkste!!

Mijn beste vriend is vb 10-11 jaar ouder dan ik. Ik ben bijna 21, hij is 31 jaar. Toen we elkaar pas kenden was ik 16 jaar en hij 26 dus, kwamen elkaar toevallig tegen op een festival en hebben gewoon ongelooflijk veel fun gehad die dagen. Kreeg er in het begin wel heel wat kritiek op hoor, zels al hadden we geen relatie (maar iedereen was ervan overtuigd dat we verliefd waren :roll: ). Weet nog dat mijn jonger broertje zei " euhm waarom ga je daar nu mee om.. hij is bijna bejaard.. en zou je vader kunnen zijn". Heb er eens meegelachen, wat een belachelijke uitspraak. Is dit dan verkeerd en zouden we elkaar niet meer mogen zien? Zou niet weten waarom... En zoveel jaar later zijn we nog steeds heel goede vrienden, zou niet weten wat ik moet beginnen zonder hem trouwens.
Vandaag ben ik bij hem ingetrokken omdat ik even zonder woonst zat. Dat is dan weer een voordeel van iemand te kennen die wat ouder is dan je vind ik. Heeft al meer financiele zekerheid, is al afgestudeerd (en kan je daar tips over geven), heeft al meer werkervaring (zeker omdat we in zelfde sector zitten) en kan je dus veel meer tips geven over do en don'ts want persoon heeft al in die situatie gestaan. Dat vind ik best een voordeel, maar verder merk ik zelden dat er "zoveel" leeftijd tussen zit hoor.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:29

Ik heb even gegoogled nav de reacties van ''pedofilie'' en dergelijke en heb 2 interessante stukjes gevonden:

• Veel landen kennen een minimumleeftijd voor seksueel contact (in Nederland 16). Wanneer iemand seksueel contact heeft met een minderjarige beneden deze leeftijd, is deze persoon strafbaar omdat iemand van die leeftijd nog niet wordt geacht zelfstandig toestemming te kunnen geven. Wel knijpt justitie in veel landen een oogje toe wanneer de seksuele partner slechts enkele jaren ouder is (bijvoorbeeld bij seksueel contact tussen een 14-jarige en een 15-jarige).

&

• Dan nog iets... De wet stelt dat jongeren vanaf 16 jaar seksuele omgang mogen hebben. Jongeren onder de 16 jaar kunnen juridisch geen toestemming geven voor seks. Seks met een jongere onder de 16 jaar is strafbaar. Als de persoon, die seksuele betrekkingen heeft met een minderjarige < 16 jaar, zelf meerderjarig is (zoals je vriend dus): is deze meerderjarige persoon strafbaar en kan eventueel een gevangenisstraf opgelegd krijgen. Zelfs als de minderjarige toestemming gaf, is dit strafbaar! Want minderjarigen <16jaar kunnen juridisch geen toestemming geven tot seksuele handelingen. Zo ik hoop dat dit een duidelijk antwoord was... Als je nog vragen hebt, kan je natuurlijk steeds opnieuw contact opnemen!! Veel succes, De Kinderrechtswinkel

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:38

Als mensen jullie betrappen is hij strafbaar.. Hij is meerjarig en jij minderjarig.. En het bed delen met een minderjarige is strafbaar dus zou oppassen

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:41

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:34

Rowdine schreef:
En no offense, maar ik vraag me eigenlijk wel enigszins af of de personen die een relatie en een dergelijk groot leeftijdsverschil hebben een fatsoenlijke opleiding hebben genoten en uit welk milieu zij komen. Ik zou hier vroeger namelijk nooit mee thuis hoeven te komen. En nu nog niet overigens.

Hier een leeftijdsverschil van 13 jaar, samen sinds mijn 18e en beiden universitair geschoold. Mijn vriend komt uit een doktersfamilie, ik kom uit een familie waarin de meesten wel gestudeerd hebben (hbo dan wel universiteit). Dus je vergelijking gaat niet echt op :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:42

Rowdine schreef:
En no offense, maar ik vraag me eigenlijk wel enigszins af of de personen die een relatie en een dergelijk groot leeftijdsverschil hebben een fatsoenlijke opleiding hebben genoten en uit welk milieu zij komen. Ik zou hier vroeger namelijk nooit mee thuis hoeven te komen. En nu nog niet overigens.

Waarom moeten dit soort dingen nou weer betrokken worden op afkomst/opleiding? Grote leeftijdsverschillen komen in meer bevolkingsgroepen voor hoor, niet alleen bij mensen die lager geschoold zijn of uit een 'ander' milieu komen. Neemt niet weg dat ik het leeftijdsverschil ook aan de grote kant vind, niet zozeer vanwege die 11 jaar maar wel vanwege de leeftijden. Als TS 10 jaar ouder was geweest had het (voor mij) al veel verschil gemaakt.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:49

Jeetje wat wordt er hier heftig gereageerd zeg.. Iemand van 16 hoeft zich niet perse naar die leeftijd te gedragen en dat zelfde geldt voor iemand van 27. Ik was 15 en mijn vriend 20 toen we iets kregen, en dat gaat prima samen. Jammer dat er altijd zo beoordeelt wordt op leeftijd. Als er geen cijfertje aan vast zat geplakt hadden we beoordeelt op manier van gedragen en doen. Denk dat er dan een stuk minder moeilijk werd gedaan. :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:53

Hier ook beiden universitair geschoold. Ik nog bezig met een studie diergeneeskunde, hij met een master meertalige professionele communicatie op zak. Ik ken wel meerdere hooggeschoolde mensen die in een relatie zitten met een groot leeftijdsverschil. Gelijkgezinden kan je vinden in mensen van alle leeftijden. Wat een vooroordeel.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:56

Ies_, het heeft wat mij betreft niet zoveel met gedragingen te maken. Iemand van 27 zal hoogstwaarschijnlijk bezig zijn met zaken als werk, eigen huisje, misschien (!!) een beginnende kinderwens... Iemand van 16 zal daar ook hoogstwaarschijnlijk nog helemaal niet naar talen. Die is nog bezig met middelbare school/vervolgopleiding, woont nog thuis, alles ontdekken, noem het maar op. Ik zeg niet dat dit voor iedereen opgaat, dat dat wel even duidelijk is. Maar je moet toegeven dat mensen van die leeftijden vaak in een andere levensfase zitten.

TS, je zou overigens schijt moeten hebben aan mijn mening :P Het gaat erom dat JIJ gelukkig bent. En als je dat bent, waarom zou je dat dan door anderen laten verpesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:58

VogeltjeM schreef:
Rowdine schreef:

Hier een leeftijdsverschil van 13 jaar, samen sinds mijn 18e en beiden universitair geschoold. Mijn vriend komt uit een doktersfamilie, ik kom uit een familie waarin de meesten wel gestudeerd hebben (hbo dan wel universiteit). Dus je vergelijking gaat niet echt op :=

Er staat geen vergelijking, er staat dat ik het mezelf afvraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:59

Ine23 schreef:
Hier ook beiden universitair geschoold. Ik nog bezig met een studie diergeneeskunde, hij met een master meertalige professionele communicatie op zak. Ik ken wel meerdere hooggeschoolde mensen die in een relatie zitten met een groot leeftijdsverschil. Gelijkgezinden kan je vinden in mensen van alle leeftijden. Wat een vooroordeel.

Ook geen vooroordeel, want ik vraag het mezelf af. Ik stel niets.
Voor universitair geschoolden kunnen jullie wel slecht lezen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:04

Rowdine schreef:

_O- _O- _O-

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:09

Leeftijd is maar een getal als je maar gelukkig bent.

Met mijn ex (7 jaar mee samen gewoond) scheelde ik 16 jaar . Ik was 16 en hij 32. Prima relatie gehad alleen was ik op hem uitgekeken na 7 jaar.Hij dacht dat hij 18 bleef en het leven een groot feest is.Daar was ik klaar mee.

Met mijn huidige man scheel ik 12 jaar . Ik 29 en hij 41. Super relatie getrouwd en een zoontje van 2 . Nee voor mij nooit een man van mijn Eigen leeftijd.

De mannen hiervoor waren ook allemaal stukken ouder dan ik. Val gewoon niet op jongetjes moeten ook mannelijke mannen zijn geen babyface.

Overigens zie ik er ouder uit en al mijn exen stukker jonger dus merkte nooit iemand het grote leeftijdsverschil.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:16

iig heel veel geluk samen! geniet er maar van, het leven is kort zat!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:29

De relatie tussen mij en mijn man begon toen ik 19 was en hij 27! 8 jaar verschil dus!! Het klikt onwijs goed!! En we zijn na 4,5 jaar nog steeds dol gelukkig met elkaar! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:22

11 jaar is niet veel, maar op deze leeftijd vind ik het wel echt een aardig verschil. Vraag mijzelf ook altijd af wat een volwassene met een kind moet. Andersom vind ik het een ander verhaal, als je jong bent kijk je toch best op naar ouderen oid.
Ik zou het niet waarderen als mijn kind met een volwassen man thuis komt. :n Van beide kanten niet.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:41

Rowdine schreef:

:')

Feit blijft dat jij je dus afvroeg of een leeftijdsverschil met opleidingsniveau/sociaal economische status te maken heeft. Je hebt nu een aantal voorbeelden gezien waarin dit niet zo is. Dus hetgeen je je afvroeg blijkt niet (altijd) zo te zijn. Dit wilde ik graag even laten weten, omdat ik me een beetje persoonlijk aangevallen voelde door je statement/hetgeen je je afvroeg. Zo beter?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:42

VogeltjeM schreef:
Rowdine schreef:

:')

Feit blijft dat jij je dus afvroeg of een leeftijdsverschil met opleidingsniveau/sociaal economische status te maken heeft. Je hebt nu een aantal voorbeelden gezien waarin dit niet zo is. Dus hetgeen je je afvroeg blijkt niet (altijd) zo te zijn. Dit wilde ik graag even laten weten, omdat ik me een beetje persoonlijk aangevallen voelde door je statement/hetgeen je je afvroeg. Zo beter?

Misschien wat wetenschappelijke onderzoeken opzoeken? Opleidingsniveau is al aan heel veel gekoppeld (zoals zelfs overgewicht) en het verbaast me daarom echt niets als dat ook is te koppelen aan leeftijdsverschillen in relaties.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:48

Ik heb verder het topic niet helemaal gelezen dus weet niet of het al gezegd is, maar het is toch strafbaar als je als volwassenen met iemand onder de 18 een relatie hebt. Als de ouders er niet mee eens zijn kan het volgens mij nog ene recht zaak worden ook.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:51

Op de een of andere manier val ik niet op mannen van mijn leeftijd :+
De man die k nu wel zie zitten is 36 en ik ben 21 :+
Maar goed, ik vind leeftijdsverschil echt een lachertje, wat maakt het oud hoe oud je bent.
Als je maar gelukkig bent.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:51

Ik weet het ik kan er nog niet echt over meepraten, gezien mijn leeftijd.
Maar: Zeg nou zelf, Age is just a number..!!
Als ik me volmaakt gelukkig voel met een vriend die 10 jaar ouder is, dat is er gewoon simpelweg geen probleem. Verzin eens een goede rede waarom het echt niet kan, zo'n leeftijdsverschil :Y)
Ik bedoel maar, je moet er toch wel echt iets van maken, je kan ook niet je hele leven wachten op iemand die precies even oud is als jij :P