Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrazyCat schreef:Men paard is er inderdaad ook zo eentje. Dan lees ik toch echt eerst menpaard (een paard voor de kar) voor het kwartje valt dat het mijn paard moet zijn.
Nies_ schreef:Bij mij ook, als iemand op die manier "me" gebruikt lees ik vaak de rest van het bericht al niet eens.Zelf ben ik ook vaak te lui om "mijn" te typen, maar dan maak je er toch gewoon "m'n" of "mn" van, dan lijkt het in ieder geval nog ergens op
LindyH schreef:Toch is 'hij wilt' wel correct volgens de regels van de werkwoordsvervoeging. Ik weet wel dat 'hij wil' meer gebruikt wordt en dat doe ik dus ook, maar ik heb het nooit geleerd als uitzondering.
Neonlight schreef:CrazyCat schreef:Men paard is er inderdaad ook zo eentje. Dan lees ik toch echt eerst menpaard (een paard voor de kar) voor het kwartje valt dat het mijn paard moet zijn.
Ik ook, en ik moet me ook altijd inhouden om dan niet als reactie te typen waar de kar is.
DaniBanani schreef:Haha, die ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen. Maar het valt me wel in algemene zin op hoe weinig mensen de taal écht goed beheersen. Zelfs als er geen spel-, taal-, of interpunctiefouten worden gemaakt zie ik vaak nog zóveel ruimte voor verbetering in woordkeuze en zinsopbouw..
Ik ben wel benieuwd waar dat aan ligt. Ik ben zelf behoorlijk kritisch op wat ik schrijf, zeker als het belangrijk is (studie, sollicitatie) en als ik dan eerder in dit topic lees dat me/mijn-fouten zelfs in toetsen van atheneumleerlingen voorkomen vraag ik me toch af hoe dat kan. Vinden mensen het niet belangrijk genoeg om er moeite voor te doen? Beseffen ze niet dat het nogal van belang is voor een sollicitatie of toets? Kennen ze de regels gewoon echt niet, krijgen ze nooit aangeleerd hoe je een echt nette brief schrijft?
Mir_U schreef:http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/
Voor de hij wilt/hij wil kwestie
Ik krijg als redacteur vaak genoeg de kriebels van het taalgebruik op Bokt. Nog een mooie die ik vaak voorbij zie komen is 'jou' waar het een bezittelijk voornaamwoord moet zijn..'jou paard', 'jou dekje'