Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:16

DAMWolf schreef:
- Als ik 's nachts naar de wc moet kijk ik NOOIT in de spiegel. Kijk ik er toch in krijg ik als ik van de wc af kom een paniek gevoel. Alsof er iets op het punt staat mij op de vreten :P

Bang om geesten te zien? heb ik ook, ik durf nooit me ogen open te doen in bed voordat ik een schaduwman met rode oogjes zie, toen ik hem op internet zag schrok ik me kapot vooral toen ik las dat ze vaak bij mensen zitten die aan het slapen zijn...
Of schrikfilmpjes, kijk ik altijd eerst de reacties van mensen :')

Ook heb ik altijd het probleem bij gym, over klasgenoten springen geen probleem, maar is de bok dinges er dan weigeren me voeten op de 1 of ander manier op het laatst te springen, soms kukkel ik dus ook letterlijk naar voren xD Terwijl klasgenoten niet geraakt wilt worden en sommige klasgenoten hoger zijn dan de bok xD
Laatst bijgewerkt door puppy1128 op 06-05-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:18

Met het autorijden zet ik mijn voet altijd onder de koppeling, anders lukt het simpelweg niet :')
Ook heb ik vaak dat ik hardop een liedje aan het zingen ben onbewust. Daar krijg ik op mijn werk altijd veel opmerkingen over (werk in het restaurant van een hotel :') )
En inderdaad ook die velletjes op handen/wangen/lippen ed eraf trekken
Ook moet ik altijd aan mijn tenen zitten voor ik ga slapen
Mijn vaste volgorde van eten is groente, aardappel en vlees. Ook vaste volgorde van opscheppen (vlees/aardappel/groente)
Als ik aan het nadenken ben, sla ik altijd op mijn wangen...

Tja.. Echt normaal kun je het niet noemen

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 02:36

Amber27 schreef:
Met het autorijden zet ik mijn voet altijd onder de koppeling, anders lukt het simpelweg niet :')
Ook heb ik vaak dat ik hardop een liedje aan het zingen ben onbewust. Daar krijg ik op mijn werk altijd veel opmerkingen over (werk in het restaurant van een hotel :') )
En inderdaad ook die velletjes op handen/wangen/lippen ed eraf trekken
Ook moet ik altijd aan mijn tenen zitten voor ik ga slapen
Mijn vaste volgorde van eten is groente, aardappel en vlees. Ook vaste volgorde van opscheppen (vlees/aardappel/groente)
Als ik aan het nadenken ben, sla ik altijd op mijn wangen...

Tja.. Echt normaal kun je het niet noemen

Haha dat heb ik ook! :')

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 03:25

Ik kijk en blaas in mijn glas/beker/bord voor ik er wat in doe en ga met mijn vinger over de rand zodat ik zeker weet dat er geen stof op/in zit. Bestek ook even met mijn vingers overheen. Blazen en kijken is een gewoonte geworden nadat ik een wesp op de bodem van mijn limonade vond en er wel eens stof in een beker ligt als hij verkeerd om is teruggezet. Ook lag er een keer wit poeder wat van de muur was afgekomen op mijn bord.. Over de rand gaan begon ik mee nadat ik een beker pakte die nat was teruggezet terwijl het al iets te lang geleden was sinds er voor het laatst een doekje over die plank was geweest. Bestek.. tja die worden soms niet helemaal schoon in onze wasmachine.

Hier vinden ze het maar grappig als ik weer eens in mijn beker blaas. :') Maar als het om bekers/borden/bestek gaat wil ik gewoon echt schoon spul. Qua eten ben ik gewoon een cleanfreak.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 06:23

puppy1128 schreef:
DAMWolf schreef:
- Als ik 's nachts naar de wc moet kijk ik NOOIT in de spiegel. Kijk ik er toch in krijg ik als ik van de wc af kom een paniek gevoel. Alsof er iets op het punt staat mij op de vreten :P

Bang om geesten te zien? heb ik ook, ik durf nooit me ogen open te doen in bed voordat ik een schaduwman met rode oogjes zie, toen ik hem op internet zag schrok ik me kapot vooral toen ik las dat ze vaak bij mensen zitten die aan het slapen zijn...

Och ja :') T zal dat wel zijn :) Rode oogjes??

Jojoju

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:17

Waar ik mezelf het meeste aan erger (bij mezelf) is dat ik áltijd aan een haarlok moet frutsellen! Op een of andere manier is dat zo lekker zacht en fluffy.. ik moet daar gewoon aan voellen! In de auto, op de bank, als ik aan het bokken ben..... Nu is het al zover dat ik s'avonds met een sok om mijn hand zit zodat ik het een beetje kan afleren (was een idee van mijn vriend)

Eten in volgorde opeten heb ik niet, het is wel zo dat mijn eten gescheiden op mijn bord ligt en ik ook niet op een vork aardappel én groente doe. Het is óf aardappel óf groente. Leuk als je chinees gaat eten... als ik die Mount Everest van mijn vriend zie verlies ik gewoon mijn eetlust, ál die sausjes en dinges over en door elkaar heen.... neej.

Nog eentje: wattenbolletjes. Als je daarin knijpt geven ze een soort van 'kraak' gevoel waar ik níét tegen kan, zelfde met glazen die uit de vaatwasser komen, die 'kraken' ook zo tussen mijn vingers. Houten stokjes van ijsjes hebben dat ook, eet mijn ijsje ook nooit helemaal op want stél dat dat hout tegen mijn tanden komt....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:43

In de spits wil ik altijd aan de kant van het gangpad zitten, zodat ik niet over mensen hoef te klimmen als ik de trein/bus uit moet. Dat is dus echt iets waar ik een hekel aan heb. Is het rustig zit ik wel aan raamkant.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:06

prugelpiet schreef:
xColorCross schreef:
Als ik met iemand praat en enthausiast ben kan ik met omg antwoorden, gewoon omg. Niet oh-em-gee, ofzo, maar zoals je het schrijft. Het floept er zo uit, en dat klinkt grappig volgens degene die ik dan spreek. Ik krijg het er gewoon niet uit. ;P

Of als ik me verveel in de auto, ga ik met een denkbeeldig Mariopoppetje over 'hindernissen' langs de weg heenspringen, zoals die kleine groene bordjes, kleine paaltjes, vangrails of schaduwen. Ik maak dan van die knikbewegingen met mijn hoofd, anders springt 'ie niet. :')

zelfde hier, maar dan met een paard :')

Hilarisch!! Ik dacht altijd dat ik de enige was die zoiets doms deed :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:29

prugelpiet schreef:
xColorCross schreef:
Als ik met iemand praat en enthausiast ben kan ik met omg antwoorden, gewoon omg. Niet oh-em-gee, ofzo, maar zoals je het schrijft. Het floept er zo uit, en dat klinkt grappig volgens degene die ik dan spreek. Ik krijg het er gewoon niet uit. ;P

Of als ik me verveel in de auto, ga ik met een denkbeeldig Mariopoppetje over 'hindernissen' langs de weg heenspringen, zoals die kleine groene bordjes, kleine paaltjes, vangrails of schaduwen. Ik maak dan van die knikbewegingen met mijn hoofd, anders springt 'ie niet. :')

Doe ik ook , maar dan met een Pegasus xD

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:48

Haha, blij dat ik niet de enige ben. :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:16

Kabayo schreef:
prugelpiet schreef:

Doe ik ook , maar dan met een Pegasus xD

nieuwe inspiratie :)

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:17

DAMWolf schreef:
puppy1128 schreef:

Zoek maar op internet 'schaduwman paronormaal' ofzoiets, geen idee maar durf niet meer te kijken naar die schrikwekkend plaatje (man met hoed gewoon helemaal zwart maar heeft rode ogen xD), sinds ik wist dat die 'bestaat' en langs bedden gaat, je doet je ogen open en dan schrik je vervolgens is ie weg xD

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:27

Bij het was ophangen, 1 kledingstuk moet opgehangen worden met precies dezelfde knijpers en 2 dezelfde sokken moeten ook dezelfde knijpers hebben. De paren hangen naast elkaar en kledingstukken die naast elkaar hangen mogen niet dezelfde knijpers hebben. Zo ook verschillende paren sokken die naast elkaar hangen, moeten verschillende knijpers.

In de auto (ik rijd zelf nog niet) als we een heuvel oprijden, ga ik voorover zitten en 'meetrekken' :+ Ook met remmen ga ik me schrap zetten om de auto als het ware af te remmen. Verder tijdens het autorijden nergens last van :o

Het volume moet inderdaad op ronde getallen. Mijn oren hebben het regelmatig erg te verduren omdat ik eerder naar boven afrond dan naar beneden :o

Ik geef mijn paard altijd voor ik wegga een nachtkusje. Ik sla geen dag over. Als ik daarna nog iets anders op stal doe, ga ik toch altijd nog even terug naar mijn paard. Het laatste wat ik doe voordat ik wegga, is altijd het geven van een nachtkusje.

Met leren heb ik de rare tic dat ik steeds een slok water moet nemen. Na een slok water kan ik me weer concentreren. Lastig gevolg is dat ik daarna steeds naar de wc moet.... :')

Als ik een briefje maak, ookal is het maar een snelle krabbel om iets niet te vergeten, en ik maak een fout, dan moet het hele briefje opnieuw.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:05

Ik maak ook to-do lijstjes, en dan schrijf ik hem 10x opnieuw, geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat ik bang ben iets te vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:27

-Als ik om 7 uur uit bed moet, zet ik hem om half 6 en om half 7, om daarna nog een halfuur te kunnen blijven liggen.
-Ik bijt nagels.
-Ik kan niet in een normale stem tegen dieren praten.
-Ik ben bang voor mijn eigen polsen (aanraken) en kan alleen maar armbandjes om links. Ik draag geen horloge om deze reden.
-Ik pak onbewust mijn telefoon 300 keer per dag.
-Ik vind aders eng en durf deze ook niet aan te raken. (Ook bij mezelf.)
-Ik pulk aan alle velletjes die ik heb, maar als er bv. verf los zit op een tafel of stoel dan ligt dat er ook in 3 minuten af.
-Ik kijk altijd 2x op mijn telefoon voor de tijd, omdat ik de eerste keer meer kijk of ik een bericht heb en dan vergeet om op de tijd te kijken.
-Ik kan niet eten met mijn vork in mijn linker hand en dat geeft hilarische taferelen in restaurants e.d.
-Ik kan, net zoals iemand in dit topic, ik weet niet meer wie; niet mijn linker been eerst in mijn broek doen want dan lig ik ondersteboven.
-Als ik iets moet vullen, zoals de waterbak van paard, waterfles van konijn, dan kan ik dat niet half. Het moet altijd vol en als dat niet kan allemaal op dezelfde hoogte, ik strijk mijn paards eten dus ook glad in plaats van dat ik het gewoon in z'n bakje douw.

Verder ben ik niet raar.

Edit: Oh toch wel, als ik de keuken uitloop met iets eten of iets drinken, moet ik er een hapje/slokje van in mijn mond hebben zodra ik op de drempel sta. Als ik iets al eerder in mijn mond heb gestopt, moet ik het doorslikken als ik op die drempel sta.

Er schiet me nog meer te binnen! Ik neem accenten heel gemakkelijk over, als ik bij mijn familie in Limburg ben geweest praat ik 2 dagen in dat dialect en dan is het weer over.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:53

Aan me wimpers pulken..
Helaas is hierdoor de helft al uitgevallen maar ik kan er maar niet vanaf komen!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:00

Als ik naar bed ga, kijk ik ik de gang ook altijd of er geen spinnen zitten, en als ik uit bed kom, en het is nog donker, doe ik dat ook in de woonkamer en de keuken :o

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:36

Ik ben er net achter gekomen dat ik tijdens het tandenpoetsen ook een vaste volgorde heb..
Vanavond deed ik 1 ding anders en was helemaal in de war xD Ik wist niet meer wat ik al gedaan had en wat niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:58

puppy1128 schreef:
DAMWolf schreef:

Zoek maar op internet 'schaduwman paronormaal' ofzoiets, geen idee maar durf niet meer te kijken naar die schrikwekkend plaatje (man met hoed gewoon helemaal zwart maar heeft rode ogen xD), sinds ik wist dat die 'bestaat' en langs bedden gaat, je doet je ogen open en dan schrik je vervolgens is ie weg xD

ach ja, als hij dan toch weg is, boeie :P

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:01

als ik voor een spiegel kleren sta te passen zit ik altijd aan t puntje van mn neus.... en t gekke is..... mn vader doet dat dus ook!!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:51

Ik spuit altijd als ik deo op doe, ook deo in mijn knieholtes. Slaat echt nergens op hahaha.. 8-)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:03

:')

Als ik van a naar b ga kan ik niet twee keer dezelfde weg nemen. Dus al moet ik er voor omrijden, ik wil niet twee keer hetzelfde lopen / fietsen / rijden. Als ik dat wel doe, ben ik helemaal uit m'n hum.. :')

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:08

* volgorde van eten ( herkenbaar ) is bij mij : groente, aardappel, vlees
* vaste volgorde van pc, ( facebook, hotmail, bokt, schoolsite, anders ) die MOET zo,.
* aan de rechterkant van me vriendje lopen, zitten, fietsen.. anders voelt het niet fijn..
* bij m'n zusje enz. wil ik juist weer rechts lopen, zitten, fietsen..
* mijn tanden "douchen" onder de douche.. vriendjelief vond het zoooo vreemd toen ik dat deed, nooit bij stil gestaan
* vaste volgorde van de was ophangen , (broeken, shirts, ondergoed, sokken)
* korstjes van wondjes kapot krabben
* mes en vork verkeerd om bij het eten, verder ben ik wel rechtshandig

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:56

Ik geef ponyrijlessen en merk als een pony gaat draven ga ik ook lopen in de bak, stapt de pony dan loop ik langzamer, gaat hij/zij stilstaan, sta ik ook stil :+
Met springen til ik een been op en zet ik weer neer als de pony landt :Y)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 00:46

Ik kop al het briefgeld dat in mijn portemonnee zit of dat in 'mijn' portemonnee van het werk zit. Vandaag had een collega 'mijn' portemonnee gebruikt en ik zag meteen dat hij er mee bezig geweest was. Briefgeld zat allemaal verkeerd om en door elkaar heen. Tja, toen vond hij dat dat een rare tic van me is...