Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:15

sflj schreef:
Cayenne schreef:
De reclame van Victoria Milan komt inderdaad gewoon overdag voorbij. Op die manier stamp je het er bij kinderen al vroeg in dat vreemdgaan blijkbaar heel normaal is. Dat kan imo gewoon niet.

Lijkt me een mooi moment om je kinderen te leren dat je gerust meerdere partners kunt hebben maar dat je daar dan wel eerlijk over bent en niemand bewust kwetst. Dus dat ze dat later helemaal zelf mogen weten! Omdat ze in een land leven waar dat gelukkig mag!

Perfect verwoord _/-\o_

Leve transparante integriteit +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:17

En het opdringen van jullie normen en waarden valt niet onder egoïsme en hekken?
Maar da's vast iets heel anders he?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:18

Ayasha schreef:
Ik hoop dat als mijn lief wat mist in de relatie, hij dan met me komt praten VOOR dat hij besluit vreemd te gaan.
Nu betwijfel ik of hij het uberhaupt geheim zou kunnen houden (al mag je nooit, nooit zeggen).

Ik vind het jammer dat deze reclames en sites er komen inderdaad, omdat het me het idee geeft dat vreemd gaan, stiekem vreemd gaan, normaler en normaler wordt... En IMO is vreemd gaan al smerig, maar er dan nog eens niet voor uit komen/het heel bewust achter iemands rug doen... Die van je houdt en die je vertrouwd...
Dan verdien je gewoon een trap in het kruis die zo hard is, dat het de eerste zes maanden al pijn doet als je denkt aan seks. (of dat nu een vrouw of een man is).

Ik geef je hier 100000% gelijk in!
Als mijn vriend iets tekort komt, hoop ik dus ook dattie bij mij komt om erover te praten..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:18

joyce_eddy schreef:
ik hoorde het ook...
Ik geloofde mijn oren niet...
Alsof dat een oplossing is... Nog meer relaties op de fles en het ' vreemdgaan' wordt als normaal aangeprijst...
Te gek voor woorden..

Juist een mogelijkheid voor mínder relaties op de fles :)*

Nu de hypocrisie nog uit de wereld.
SFLJ verwoord het perfect.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:19

joyce_eddy schreef:
ik hoorde het ook...
Ik geloofde mijn oren niet...
Alsof dat een oplossing is... Nog meer relaties op de fles en het ' vreemdgaan' wordt als normaal aangeprijst...
Te gek voor woorden..

Als een relatie het door die site het niet redt, dan zat er sowieso al geen toekomst in. Als een man/vrouw een uitweg zoekt door stiekem vreemd te gaan, dan was het al geen fijne, open relatie (open vooral in de zin van goede communicatie).
Als mijn vriend de spanning mist, dan mag hij dat gerust zeggen tegen mij :)

En ach, relatieplanet staat toch ook vol van mensen die er graag een tweede liefje op na willen houden? Op datingsites kun je alles en iedereen voor de gek houden als je dat wil :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:22

Ayasha draait de boel om. Ik dring niemand iets op.
En deze reclame zegt nergens dat je stiekem vreemd moet gaan of je partner moet kwetsen.

Waar zijn jullie toch allemaal zo bang voor? Zijn jullie relaties zo slecht? Ja he? ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 14:25

sflj schreef:
En deze reclame zegt nergens dat je stiekem vreemd moet gaan of je partner moet kwetsen.

Waar zijn jullie toch allemaal zo bang voor? Zijn jullie relaties zo slecht? Ja he? ;)

Wat heb jij een nare manier van discussieren. Dat mensen het niet met je eens zijn wil toch niet zeggen dat de relaties meteen slecht moeten zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:26

sflj schreef:

Helpt het je, als je deze rottige manier van discussiëren hanteerd? :)
Voel je je dan beter over jezelf? :)

Ik draai niks om, je beseft geloof ik zelf niet hoe opdringerig je eigenlijk over komt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:27

joyce_eddy schreef:
Ayasha schreef:
Ik hoop dat als mijn lief wat mist in de relatie, hij dan met me komt praten VOOR dat hij besluit vreemd te gaan.
Nu betwijfel ik of hij het uberhaupt geheim zou kunnen houden (al mag je nooit, nooit zeggen).

Ik vind het jammer dat deze reclames en sites er komen inderdaad, omdat het me het idee geeft dat vreemd gaan, stiekem vreemd gaan, normaler en normaler wordt... En IMO is vreemd gaan al smerig, maar er dan nog eens niet voor uit komen/het heel bewust achter iemands rug doen... Die van je houdt en die je vertrouwd...
Dan verdien je gewoon een trap in het kruis die zo hard is, dat het de eerste zes maanden al pijn doet als je denkt aan seks. (of dat nu een vrouw of een man is).

Ik geef je hier 100000% gelijk in!
Als mijn vriend iets tekort komt, hoop ik dus ook dattie bij mij komt om erover te praten..

Ik vermoed dat de meesten eerder stiekem vreemd gaan dan dat ze dat doen. ;)
Juist omdat jullie zo reageren als in dit topic!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 20-04-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:28

Ayasha schreef:
sflj schreef:

Helpt het je, als je deze rottige manier van discussiëren hanteerd? :)
Voel je je dan beter over jezelf? :)

Ik draai niks om, je beseft geloof ik zelf niet hoe opdringerig je eigenlijk over komt.

Je hebt de knipoog gemist? ;)

Jij bent degene die opdringt, schat!

Maar dan nu serieus; waar ben je dan zo bang voor?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:28

Ayasha schreef:
En het opdringen van jullie normen en waarden valt niet onder egoïsme en hekken?
Maar da's vast iets heel anders he?

Inderdaad.

Wij leggen namelijk helemaal niets op.
Wat wij stellen is dat je kan afspreken wat je wil en dat eerlijke openheid voorwaardelijk is voor een echt betenisvolle relatie.
Als het klokje thuis het beste tikt is geen verplichting nodig.
Als ´jullie´ huwelijksrelatie zo goed is heb je ook geen huwelijksbriefje nodig :)*
Heb je wel een verplichting nodig dan is dat een zware belasting van de levenskwaliteit wat de prostitutie en het vreemd gaan in de hand werkt.

Nogmaals; niemand hier wil jouw opleggen om niet te huwen of wel ´vreemd´ te gaan.
Dat is andersom bepaald anders. Waarom is dat? Vanwege de zekerheid over de duurzaamheid van exclusieve monogamie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:30

Uhm je hebt een quote verkloot denk ik...?
Vriendlief kan prima met me komen praten als hij wat mist. Dat weet hij.
Maar niet me EERST bedonderen zonder te praten en dan denken dat ik hem met open armen terug ontvang.

En ik ben eigenlijk nergens bang voor. Zoals ik al zei, zeg nooit, nooit, maar als ik bang was dat hij vreemd zou gaan had ik er geen relatie meer mee want dan is je basis niet in orde.
Het gaat mij om het principe dat dit stiekeme aangeprijst wordt. :)

En al zet je er 100 knipogen achter, dat maakt je manier van schrijven niet minder rottig.
Als ik een heel bericht vol zet met scheldwoorden over jouw persoon kom ik er ook niet van af met een " ;) "

HC; dat antwoord had je zelfs niet moeten geven. Daar ging ik nl. van uit. :(:) Het bevestigd mijn reactie slechts.
Jouw manier en enkel de jouwe is de juiste. Toch?
Ik leg jou ook niet op, om trouw te zijn aan je "GF". Maar laat mij dan ook in mijn waarde, dat ik dat wel van mijn relaties verwacht. Wil mijn partner dat niet, dan moet hij niet met mij beginnen. Simpel zat toch? Op elk potje past een dekseltje. Als hij er andere waarden op na houdt, dan is hij niet mijn dekseltje. Worden we allebei niet gelukkig van dan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:34

Opvallend hoe de voorstanders van verplichte monogamie vinden dat ze naar hartelust subjectieve waardeoordelen kunnen ventileren en problemen hebben met veel genuanceerder verwoorde liberaler denkwijzes.

Ayasha
Blogger

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:35

Ik begrijp enkel de lidwoorden van die zin dus daar kan ik niet eens op reageren.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:37

Maar daar zeggen we toch niks over? Over jouw keuzes dus.
(Ik lees trouwens nu net jouw onderschrift... over knipogen gesproken! ;) )

Waar t om gaat is dat wij mensen vrij laten. En jij wil een reclame verbieden die dat ook doet. Dat is niet bepaald vrij.

Om jouw voorgaande post heb ik net hartelijk zitten lachen! :D ( en dat is niet rottig bedoeld!)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 20-04-13 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:37

sflj schreef:
Maar dan nu serieus; waar ben je dan zo bang voor?

Ik begrijp dat ook niet.
Als de relatie zo goed is, wat is dan het probleem met die reclames?
Als de relatie niet goed is, dan is dát het probleem en niet die reclames!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:38

Ik vraag me af of de mensen die gebruik maken van zulke sites door hebben wat voor invloed het heeft/kan hebben op hun omgeving (bv de kinderen).

Mijn ouders hadden niet een dergelijke website nodig gehad, maar hebben wel een "open relatie".
Als kind vond ik het vreselijk, en nu nog steeds. Ik heb geen behoefte om te weten met wie mijn ouders het bed delen en al helemaal niet om dat ook te horen.
Helaas weet ik het wel van een aantal mensen. Op verjaardagen/feestjes geef ik bepaalde mensen dus ook absoluut geen hand (ik wil niet weten waar die hand vlak daarvoor heeft gezeten :x ).

Vanwege mijn ervaring vind ik een open relatie absoluut een no-go.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:39

sflj schreef:
Maar daar zeggen we toch niks over? Over jouw keuzes dus.

Waar t om gaat is dat wij mensen vrij laten. En jij wil een reclame verbieden die dat ook doet. Dat is niet bepaald vrij.

Om jouw voorgaande post heb ik net hartelijk zitten lachen! :D ( en dat is niet rottig bedoeld!)

Quote eens waar ik zeg dat die reclames verboden moeten worden?
Ik vraag slechts waarom je haar mening kortzichtig vindt. :+
En had je mijn onderschrift werkelijk begrepen, had die zin er niet eens bij moeten staan. _O-

En sja, ik kan het niet helpen, ik heb echt lang mijn best gedaan maar HC spreekt gewoon een type nederlands dat ik niet begrijp. Af en toe zit er een meevaller tussen die ik begrijp maar meestal snap ik er niks van. :+ ben er gewoon niet intelligent genoeg voor.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-04-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:39

sflj schreef:
Maar daar zeggen we toch niks over?

Jouw voorstel om het juist te benutten als een goed moment om je kinderen uit te leggen dat dat eerlijkheid en openheid het belangrijkste zijn is een _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:45

Mri schreef:
Vanwege mijn ervaring vind ik een open relatie absoluut een no-go.

Kijk, dan maak jij andere afspraken :)*
Hopelijk op een manier die het jouw partner niet defacto onmogelijk maakt eventuele ongenoegens/wensen te bespreken.

Dat is jouw goed recht.
Héél wat anders dan het iedereen te verplichten en die reclames te verbieden.
Ieder ander heeft namelijk net zo goed het recht om af te spreken wat díe wil.

Daarbij blijft fundamenteel dat IEDEREEN in wat voor relatie ook het recht heeft op open eerlijkheid. Vandaar dat het belangrijk is om je afspraken niet vanuit een onbespreekbare hogere moraal te maken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:45

Dat snap ik. Ik ben het met Mri eens dat ouders hun kind moeten beschermen.
Voor de rest waren en zijn je ouders natuurlijk vrij in hun doen en laten.

En Ayasha; jij discussieert ook niet zo prettig. ;) ik denk nl. dat ik je onderschrift wel begrijp maar jij mij(n opmerking daarover) niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:47

Dat is me nogal verteld ja. :+ Al was het lang geleden deze keer.

Hc; dat bericht begrijp ik wel en ben ik het ook mee eens.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:50

Sorry, zit op m'n telefoon te kloten! ;) ik stop er ff mee!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 20-04-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:51

O en ik vind het kortzichtig om iets te verbieden omdat je blijkbaar ergens bang voor bent.
Daarnaast leg je met een verbod iets op aan mensen die dat verbod niet nodig hebben. ;) persoonlijk vind ik dat walgelijker dan vreemdgaan.

Anoniem

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:54

En daarom hoop ik dat mijn vriend naar mij toe komt, als hij meer verlangt oid. Of ik andersom natuurlijk. Zodat we samen een oplossing kunnen bedenken. En ik sta voor veel dingen open :D