Speeddating - horloge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Speeddating - horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:55

Ik word altijd spontaan jaloers als ik foto's zie van jouw woonomgeving en het bijbehorende weer..moet een heerlijk gebied zijn. :j

Ze kúnnen wel hoor, als accessoire. Straalt uit dat je (een zekere mate van) design wil maar ook praktisch. Al vind ik de analoge te eenvoudig, de digitale is iets specialer omdat-ie digitaal is en daarmee meer opvalt. Geen horloges die een outfit áf maken, dat niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:56

Je mag ook best een beetje losjes en casual overkomen toch? Ik vind de rechtse op de 2e het mooiste.
Volgens mij houden vrouwen meer van "echte" horloges in de zin van een klok ipv digitale weergave. Vroeger heb ik zelf ook wel digitale versies gehad hoor, maar nu helemaal niet meer en zou ze ook niet meer aanschaffen. En vind een echte klok meer uitstraling hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:58

fargo schreef:
Zonder voor een man vind ik toch niets eigenlijk.
dus welke keuze gaat het dan nu tussen??

Afbeelding

en dan de goudkleurige op een tan bandje, maar wie weet pak ik gewoon mijn ´Jessica´

Afbeelding

voor de relativerende privé-lol daarvan.
Dat is een el cheapo russische handopwinder met een uurwerk-kwaliteit gelijk aan Rolex.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:59

Ah nee bah, geen goud. :P De linker vind ik mooier. :j Al heeft de onderste ook wel wat, en dan kan je leuk vertellen over hoe je aan een Russisch horloge komt. En zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:01

DaniBanani schreef:
Ik word altijd spontaan jaloers als ik foto's zie van jouw woonomgeving en het bijbehorende weer..moet een heerlijk gebied zijn. :j

...en de ávonden... Zés maanden lang romantische avonden buiten op terrasjes. Ook de hele zomer lang allerlei optredens en allerhande culturele activiteiten in de open lucht op fantástische historische locaties.
Waarom denk je datik een ruime keuze aan dates wil :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:03

Niet eerlijk. ^)
Doe eens een trektocht organiseren. Of zoiets. Overdag rijden, en dan 's avonds met een wijntje discussiëren over allerhande onderwerpen. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:05

DaniBanani schreef:
Al heeft de onderste ook wel wat, en dan kan je leuk vertellen over hoe je aan een Russisch horloge komt. En zo.

Die is echt zó gaaf.
De onderste helft van de wijzerplaat is heel knap gemaakt in steeds donkerder blauwtinten die in 3D ´bewegen´als golven waardoor de dolfijn door die golftoppen springt.
Heeft verder veel diepte en opzette markeringen.
Ik heb er een origineel ´70 blauw bandje met ´rally´ gaten bij gevonden.
Echt het anti-horloge :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:09

DaniBanani schreef:
Niet eerlijk. ^)
Doe eens een trektocht organiseren. Of zoiets. Overdag rijden, en dan 's avonds met een wijntje discussiëren over allerhande onderwerpen. :D

Dat doe ik. Mijn gf beheert een vakantiehuisje hier naast de boerderij.
´Helaas´ laten mijn paarden niet iedereen toe en kan slechts een enkeling rijden zoals zij dat gewend zijn.
Kijk op mij site onder ´de beloning´ het tweede deel.
Boek gerust een vakantie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:13

DaniBanani schreef:
Ah nee bah, geen goud. :P De linker vind ik mooier. :j Al heeft de onderste ook wel wat, en dan kan je leuk vertellen over hoe je aan een Russisch horloge komt. En zo.

Mee eens met beide opmerkingen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:52

´Jessica´ is 40 jaar oud, haar maten zijn 42 x 11 x 37 mm. en je kan haar met de hand opwinden.

Hier een artikel over de Cornavin Dolphin wat de Rolex wereld op beschamende wijze op de nek van de onbetwist zeer deskundige schrijver heeft doen springen:

http://people.timezone.com/library/horo ... logium0031

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:00

Huertecilla schreef:
Boek gerust een vakantie.

Haha, wie weet doe ik dat nog wel een keer.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:29

Huertecilla schreef:
´Jessica´ is 40 jaar oud, haar maten zijn 42 x 11 x 37 mm. en je kan haar met de hand opwinden.

_O- _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 15:38

Nah... Jessica komt toch niet tot haar recht aan mijn arm.

Ik heb déze ook nog:

Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:16

Ik vind de sushi een stuk interessanter dan de horloge die ertussen gedopeneerd is, maar wellicht komt dat omdat ik honger heb en nog niet gegeten heb :+

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:23

Huertecilla schreef:
Ik prefereer deze, zonder datum, want vind een datumvenster zeer a-symetrisch en storend.
Ik hou van eenvoudige perfectie. Geen fratsen of marketing hype; gewoon kwaliteit.

Zoo n topic waar ik eindelijk reageer :) Ik werk bij n juwelier, nu anderhalf jaar en ik kijk altijd naar iemands sieraden en horloge. 'K vind het echt machtig mooi wanneer n jongen/man een mooi horloge draagt.
Zelf heb ik n seiko op t oog, http://www.seiko.nl/products/ProductDet ... d=SNDX97P1
Ik vind deze zoo mooi, met de zwarte accenten en de chronograaf. We hebben hem in de winkel liggen en ooit word ie van mij O:)

TS, ik heb ff gequote. Ben je bekend met het merk Jacob Jensen? Dat staat ook bekend om zn eenvoudigheid. Elk horloge heeft een bepaalde accent wat dat horloge zo uniek maakt. En persoonlijk vind ik dat ze niet veel reclame maken, of met marketing bezig zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 08:45

Die Seiko is een klassieke chronograaf waarbij de stopwatchfunctie de wijzerplaat hoogst onoverzichtelijk maakt. Vrijwel niemand die een chronograaf draagt gebruikt de stopwatchfunctie dus is vind dat erg wannabee. Maar goed dat in mijn mening.

Jacob ´B&O´ Jensen :D
Beetje erg simpel, teleurstellende kwaliteit/afwerking en bovendien is wat erín zit totaal oninteressant. Net een mooie exclusief vormgegeven doch massaproductie sportcoupé met een Opel Astra motor.

Heb gister de keuze tussen de GS en de Fancelli Ventura voorgelegd en die was glashelder; die Fancelli is bijzonder en dat past bij je. Die heb ik dus omgedaan. Zit een technisch héél interessant uurwerk voor fijnproevers in dus Win-Win :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:01

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:08

CM_ schreef:
Ik kijk liever naar de ogen , horloges boeien me totaal niet. Zelf heb ik ook geen horloge :')

Ik ook.
Ik ben echt een ogen mens en gelukkig zitten die ook boven de tafel. :))
(Nog nooit gespeeddate maar oke).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:25

Graag gedaan Mars!

Goof schreef:
Ik vind de sushi een stuk interessanter dan de horloge die ertussen gedopeneerd is, maar wellicht komt dat omdat ik honger heb en nog niet gegeten heb :+

Toch ís de sushi niets bijzonders en het horloge een hoogwater-punt én mijlpaal-horloge in horlogerie.
Het is écht handgemaakt in de tijd voor automatiserering van productie en het loopt op een 25% hogere frequentie dan zeg Rolex, met bijgaande hogere nauwkeurigheid. Het is vergelijkbaar met een Formule 1 auto en motor. Het verpletterde de astronomische chronometer competitie welke daarop is afgeschaft.
De vorm van de kast en de manier van maken waren voor Seiko het begin van een fundamenteel nieuw styling welke sterk heeft bijgdragen aan het wereldwijde succes van Seiko; het was het eerste horloge volgens de ´Grammar of design´.
Maar goed dat ziet geen date-dame er aan af ;)
Ik heb het niet in de keuze-mogelijkheden opgenomen; paarlen voor de zwijnen....

Overigens werd er wél naar gekeken. Niets over opgemerkt, maar met name bij de eerste indruk ´scan´ was de dwaaltocht van de ogen echt _O-
Schoenen, pakket, horloge werden niet gemist.
Was geweldige lol met een heel diverse set vrouwen. Hoogst inefficient ´daten´, want er in núl voorselectie. Het is gewoon een greep uit de pot. dus als je normaal in een selecte vijver vist is het vrijwel zeker dat er niemand bij zit voor je.
Dat maakt wel dat je zonder enige agenda kan flirten en lol maken; rationeel kan opletten op de non-verbale communicatie. Nog nooit zó duidelijk het vergroten van de pupillen opgemerkt.
Gewéldig leerzaam, maar niemand aangevinkt.
Mbt het onderwerp; ja er werd gericht naar gekeken, idem schoenen en pakket. Wat een pret.

Tot mijn :o moet ik bekennen dat ik er, op één uitzondering na, niet op gelet heb. Ik was te druk met het spel. Die ene was de enige met een passende smart-casual stijlvolle verschijning. Niet mijn smaak, maar duidelijk met zorg en een goed oog bij haar passend uitgezocht. Geen horloge, alleen een mooi ontwerp armband.

Ok, tijd voor mijn ochtendren....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:42

Huertecilla schreef:
Bij nader inzien ken ik wel een goed voorbeeld; ´the watch´ gemaakt door Ventura. Is een stijl-icoon wat in verschillende musea als zodanig wordt tentoonsgesteld.
Zeer goede kwaliteit van topmateriaal en een paar honderd Euro.

[ Afbeelding ]

Dus je hebt deze omgehad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:00

Die van Mars vind ik nou wel bijzonder, dat is echt iets aparts en heeft echt wel wat inderdaad!! :j

De rest wat ik zoal voorbij zie komen zal best allemaal heel bijzonder zijn op zijn eigen manier maar het is voor mij echt niets meer dan een gewoon horloge met een wijzerplaatje analoog of digitaal, en een leer- of metaal achtig bandje...niks bijzonders, niks interessant, gewoon een horloge. *haalt schouders op*

Zal wel een lompe hork zijn hoor dat ik dergelijke verfijndere dingen des levens niet zo hoog waardeer :P

Wel geinig HC dat jij toch ook niet op horloges gelet blijkt te hebben achteraf omdat je het toch te druk had met andere dingen.... :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:13

Jacob Jensen val ik toch ook altijd wel voor, mijn man heeft er 1. Ze zijn misschien simpel van binnen, maar ik vind ze altijd wel een elegante en strakke uitstraling hebben.

Jij bent wat dat betreft een echte "mannen"horloge gek. Die houden ook nog van hele moeilijke uurwerken - van de binnenkant, technisch gezien- en vaak ook van de buitenkant - radertjes en aparte dingetjes zien.

Ik ben wel horlogegek, maar ook vrouw :D , en mij maakt het dan weer minder uit of het van "binnengezien" ook een technisch hoogstandje is of niet. Ik hou gewoon van horloges, van hele gave sportieve voor tijdens sporten/paardrijden (of koken ivm timer ;-) ), tot leuke kleurtjes tot hele elegante of hele strakke.

En er zat dus niet echt een treffer bij de speeddates? Jammer! Maar wel een leuke avond gehad dus?!

EDIT: hoeveel horloges heb je? En zijn ze allemaal duur?
Laatst bijgewerkt door fargo op 19-04-13 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:14

Die Roger Dubuis is een behoorlijk duur geval zie ik nu :')
Mag dus ook wel wat aandacht trekken als de heer in kwestie zo stevig in zijn buidel getast heeft! Maar hij blijft prachtig...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:15

Mars schreef:
Die Roger Dubuis is een behoorlijk duur geval zie ik nu :')
Mag dus ook wel wat aandacht trekken als de heer in kwestie zo stevig in zijn buidel getast heeft! Maar hij blijft prachtig...

Die Roger Dubuis trekt mij dan weer helemaal niet. Ex collega was ook (mannelijke) horlogefan en die was net als jij TS.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 11:08

fargo schreef:
Huertecilla schreef:
Bij nader inzien ken ik wel een goed voorbeeld; ´the watch´ gemaakt door Ventura. Is een stijl-icoon wat in verschillende musea als zodanig wordt tentoonsgesteld.
Zeer goede kwaliteit van topmateriaal en een paar honderd Euro.

[ Afbeelding ]

Dus je hebt deze omgehad?

Ja, en open gehad ook.

Fargo schreef:
En er zat dus niet echt een treffer bij de speeddates? Jammer! Maar wel een leuke avond gehad dus?!

Leuke avond van gemáákt. Dat is zoals ik in elkaar zit :D

Citaat:
EDIT: hoeveel horloges heb je? En zijn ze allemaal duur?

Geen idee en nee.
Ik heb de grootstmogelijke lol met de Casio F91W. Daar heb ik zelfs een oliegevuld 1000M WaterResistent klokje van gemaakt _O-

Volledige eigenmakelij broodje serranito, zálige wijn, top-olie en

Afbeelding
Afbeelding

en het resultaat is ook nog een veel beter zichtbaar display omdat de refractie aan de binnenzijde wegvalt.

Afbeelding

Hier als ijsblok uit -20 vriezer in whiskey. Voor de foto alleen; was appelsap want ik verknoei whiskey niet met ijs.

Afbeelding

Verder koop ik niet nieuw (de Seiko EPD was de uitzondering) en neem de tijd om op een koopje te wachten. Ik heb principieel geen horloges die te duur zijn om te durven dragen op een willekeurige avond uit.
Nee Fargo ik kick niet op radertjes. Dat staat compleet los van mijn appriciatie. Ik kick áf van voor de huidige mode in luxe zwitserse klokjes gemaakte mechanische uurwerkjes zonder enige technische vooruitgang.
Ik appricieer de aesthetische waarde van de art pour ´art van de techniek van nauwkeurige tijdmeting* onafhankelijk van de gebruikte technologie ook al is mechanisch hopeloos verouderd en dus is er niet veel innovatiefs.
Dit technische hoogstandje dan in een nauwkeurig goed gemaakte kast van een echt ontwerp en :wow:

Zo´n RB is een duidelijk voorbeeld van een Veblen horloge zonder enige technische betekenis wat je alleen kan dragen in reservaten voor rijken.
De Ulysses Nardin is veel interessanter mbt het uurwerk en bovendien net een ´boutique horloge´ waardoor het wel draagbaar is als je het lef zou hebben reparatiekosten te riskeren.

* neem bv. mijn dagelijk ´beater´. Ogenschijnlijk een eenvoudig digitaal horloge.
Het is echter halucinante techniek: Photonen die fysiek helemaal van de zon komen drijven een electronenpomp aan welke een reservoir vult. De electronen in dat reservoir gaan fysiek rond in een electronisch uurwerk op moleculair niveau.

Radiogolven van een station op 2500 kilometer afstand kaatsen s´nachts tegen de ionosfeer en activeren de antenne in het horloge waardoor een electromagnetisch veld weer een circuit aan electronen rondstuurt wat het horloge elke dag tot op de microseconde op tijd houdt, terwijl het uurwerk zónder dit signaal al binnen 1 seconde per maand blijft.

Omdat ik hier in de bergen woon komt het signaal moeilijk aan en heb ik een ´versterker´. Niets anders dan een stukje van 7 cm weekijzer omwikkeld met koperdraad. Dit is veel groter dan de antenne in het horloge en er wordt dus door een zwakkker signaal toch een sterk magnetisch veld opgewekt. Door het horloge in dat magnetische veld te leggen wordt door inductie de antenne ervan gestimuleerd en heb je perfecte signaalontvangst.

Het display is opgebouwd uit een matrix van nano-buisjes met omgekeerd ´geladen´ metalige bolletjes in wit en zwart welke via electrische stimuleren van de onderplaat fysiek omoog of omlaag gaan en zo in electronische inkt een beeld weergeven.

Je kan het een mechanisch horloge op nano-schaal noemen _/-\o_

Tot slot is het voor de échte liefhebber een bonus dat de ontwerpers er hun privé lol mee hebben gehad en verschillende ´Easter Eggs´ (google maar) in hebben geprogrammeerd. Zo stak om 13.00 op de 13de van maart de koning zijn tong een seconde uit...
Afbeelding

Ik heb zelf een exemplaar uit de O0 serie uit Japan laten komen en dat pakte 50% goedkoper uit dan het een half jaar later in Europa in de winkels kostte.

Volstrekt irrelevant voor een dating accessoire uiteraard :D