fargo schreef:Huertecilla schreef:Bij nader inzien ken ik wel een goed voorbeeld; ´the watch´ gemaakt door Ventura. Is een stijl-icoon wat in verschillende musea als zodanig wordt tentoonsgesteld.
Zeer goede kwaliteit van topmateriaal en een paar honderd Euro.
[
Afbeelding ]
Dus je hebt deze omgehad?
Ja, en open gehad ook.
Fargo schreef:En er zat dus niet echt een treffer bij de speeddates? Jammer! Maar wel een leuke avond gehad dus?!
Leuke avond van gemáákt. Dat is zoals ik in elkaar zit
Citaat:
EDIT: hoeveel horloges heb je? En zijn ze allemaal duur?
Geen idee en nee.
Ik heb de grootstmogelijke lol met de Casio F91W. Daar heb ik zelfs een oliegevuld 1000M WaterResistent klokje van gemaakt
Volledige eigenmakelij broodje serranito, zálige wijn, top-olie en

en het resultaat is ook nog een veel beter zichtbaar display omdat de refractie aan de binnenzijde wegvalt.

Hier als ijsblok uit -20 vriezer in whiskey. Voor de foto alleen; was appelsap want ik verknoei whiskey niet met ijs.

Verder koop ik niet nieuw (de Seiko EPD was de uitzondering) en neem de tijd om op een koopje te wachten. Ik heb principieel geen horloges die te duur zijn om te durven dragen op een willekeurige avond uit.
Nee Fargo ik kick niet op radertjes. Dat staat compleet los van mijn appriciatie. Ik kick áf van voor de huidige mode in luxe zwitserse klokjes gemaakte mechanische uurwerkjes zonder enige technische vooruitgang.
Ik appricieer de aesthetische waarde van de art pour ´art van de techniek van nauwkeurige tijdmeting* onafhankelijk van de gebruikte technologie ook al is mechanisch hopeloos verouderd en dus is er niet veel innovatiefs.
Dit technische hoogstandje dan in een nauwkeurig goed gemaakte kast van een echt ontwerp en
Zo´n RB is een duidelijk voorbeeld van een Veblen horloge zonder enige technische betekenis wat je alleen kan dragen in reservaten voor rijken.
De Ulysses Nardin is veel interessanter mbt het uurwerk en bovendien net een ´boutique horloge´ waardoor het wel draagbaar is als je het lef zou hebben reparatiekosten te riskeren.
* neem bv. mijn dagelijk ´beater´. Ogenschijnlijk een eenvoudig digitaal horloge.
Het is echter halucinante techniek: Photonen die fysiek helemaal van de zon komen drijven een electronenpomp aan welke een reservoir vult. De electronen in dat reservoir gaan fysiek rond in een electronisch uurwerk op moleculair niveau.
Radiogolven van een station op 2500 kilometer afstand kaatsen s´nachts tegen de ionosfeer en activeren de antenne in het horloge waardoor een electromagnetisch veld weer een circuit aan electronen rondstuurt wat het horloge elke dag tot op de microseconde op tijd houdt, terwijl het uurwerk zónder dit signaal al binnen 1 seconde per maand blijft.
Omdat ik hier in de bergen woon komt het signaal moeilijk aan en heb ik een ´versterker´. Niets anders dan een stukje van 7 cm weekijzer omwikkeld met koperdraad. Dit is veel groter dan de antenne in het horloge en er wordt dus door een zwakkker signaal toch een sterk magnetisch veld opgewekt. Door het horloge in dat magnetische veld te leggen wordt door inductie de antenne ervan gestimuleerd en heb je perfecte signaalontvangst.
Het display is opgebouwd uit een matrix van nano-buisjes met omgekeerd ´geladen´ metalige bolletjes in wit en zwart welke via electrische stimuleren van de onderplaat fysiek omoog of omlaag gaan en zo in electronische inkt een beeld weergeven.
Je kan het een mechanisch horloge op nano-schaal noemen
Tot slot is het voor de échte liefhebber een bonus dat de ontwerpers er hun privé lol mee hebben gehad en verschillende ´Easter Eggs´ (google maar) in hebben geprogrammeerd. Zo stak om 13.00 op de 13de van maart de koning zijn tong een seconde uit...

Ik heb zelf een exemplaar uit de O0 serie uit Japan laten komen en dat pakte 50% goedkoper uit dan het een half jaar later in Europa in de winkels kostte.
Volstrekt irrelevant voor een dating accessoire uiteraard