Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:49

Soms zou bokt ook de vind ik leuk knop moeten hebben. Hoe jij de dingen beschrijft, maar ook voor veel opmerkingen van andere bokkers.

Je kunt letterlijk met een frisse blik aan je opleiding in Zwolle beginnen, ik hoop dat je tegen die tijd gewend bent aan je nieuwe blik en de hoofdpijn tot het verleden behoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:51

Wat is het toch gaaf om zo met je mee te mogen genieten :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:57

Wat ontzettend fijn voor je zeg! :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:09

Elke keer als ik het lees krijg ik echt kippenvel! ongelofelijk.. je word nu even met je neus op de feiten gedrukt.. Alles zien is nog niet zo heel normaal als wij vinden! ook dat is iets waardevols..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:18

Wat ontzettend mooi.om te lezen hoe jij het ervaart Paulien.
En wat gaaf dat je zo veel meer ziet.. Kun je je eigen mooie figuurtje in de spiegel zien.
De kroon op al je harde dappere werk!
Je mag echt met recht trots opjezelf zijn meissie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:19

Wow echt mooi hoe jij de wereld beleeft en ziet gewoon , al die nieuwe dingen. Diepte mag je dan niet zien maar al die hele normale dingen voor mij , zijn o zo speciaal voor je!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:23

Wat een leuk verhaal zeg

Ik zit in een ander situatie, en goed bevonden voor operatie aan oor zou ik van 3% naar 75-85% gaan alleen zitten er veel risico's aanvast ben er nog niet uit.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:26

Madeira_ schreef:
Vanavond trouwens naar mijn nicht geweest die pas is bevallen. Voor het eerst mogen genieten van de mooie uitdrukkingen en oogjes van een baby.. heb er zooo zitten genieten <3 wat zijn baby's toch een mooie wondertjes! :)

<3 wat is dit prachtig om te lezen, geweldig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:38

Jeetje wat lijkt me dat bijzonder om ineens een paard te zien bewegen en dingen die je nooit eerder gezien heb. Echt te gek om je verhaal te lezen en ik ben heel erg blij voor je. Als adhder zie je ook alles om je heen want we krijgen veel meer prikkels dan gewone mensen dfat is misschien een klein beetje te vergelijken met wat jij schrijft . Je word moe van alles wat je ziet maar ook proeft ruikt en hoort. Geniet ervan het is je gegund

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:39

tita schreef:
Wat een leuk verhaal zeg

Ik zit in een ander situatie, en goed bevonden voor operatie aan oor zou ik van 3% naar 75-85% gaan alleen zitten er veel risico's aanvast ben er nog niet uit.

Hoi wat voor risico's want met zon verbetering zou je eigenlijk meteen zeggen doen wat heb je te verliezen. Maar risico's wil je niet lopen dat snap ik.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:39

Nou ik er over nadenk hoe heb je dit stuk zo goed kunnen schrijven? Trouwens vanmiddag moest mn vriend me door het huis begeleiden naar de fohn om mn ogen te drogen van de make up en ik moest mn ogen dichthouden dat is al erg confronterend als je er over nadenkt

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:44

Wauw respect zeg. Bijzonder hoe je dit omschrijft. Lijkt me bizar om dan in eens te weten hoe een paard er uit ziet. Over risico's gesproken hè, welke risico's zaten er aan de operatie? Dat je volledig blind werd of nog meer?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 00:48

Tita, wat mij de overweging gaf om de operatie te doen: ik had nog een andere oog waarmee ik 'meer' zag (3%). Dus heb ik besloten mijn slechte oog wel te laten doen (1%, bijna verwaarloosbaar) en ben super blij dat ik het heb gedaan.. vooral je gevoel volgen en je goed laten inlichten. Mijn oogarts heeft ook eerlijk gezegd deze operatie niet bij mij aan te durven, ik moest naar een professor hiervoor, zij had meer ervaringen en ben heel blij dat ik het heb gedaan :)

franka75 schreef:
Nou ik er over nadenk hoe heb je dit stuk zo goed kunnen schrijven? Trouwens vanmiddag moest mn vriend me door het huis begeleiden naar de fohn om mn ogen te drogen van de make up en ik moest mn ogen dichthouden dat is al erg confronterend als je er over nadenkt

Hoe bedoel je dat, hoe heb je dit stuk zo goed kunnen schrijven? :) Ik typ blind, bedoel je dat? En mijn beeld is flink vergroot waardoor ik de letters kan lezen :)

Nicol, ze waren erg bang dat mijn netvlies eventueel zou loslaten, dit is een zware operatie (als je te laat bent, kun je ook blind van worden). Ook zijn mijn lensbandjes erg zwak, dus mijn kunstlens moet wel blijven ''zitten''. Moet daarom ook echt heel rustig aan doen tot mijn 2e controle (13 mei) mag niet werken (werk met dieren) niet sporten (dus ook niet paardrijden ect). Vind het best wel zwaar (ik verveel me echt heel erg) maar het is allemaal voor het goede doel :D

Bedankt allemaal verder!! Vind het zo leuk om te lezen dat jullie mee kunnen genieten van mijn enthousiasme! :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:46

Dus hou ons op de hoogte en blijf schrijven over alle nieuwe ervaringen. Je schrijft leuk en makkelijk leesbaar. Start een blog, dat is later (voor jou maar ook wellicht voor je kinderen) super gaaf om terug te lezen hoe je alle nieuwe dingen hebt ervaren en hoe je met eventuele tegenslagen omgaat.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 10:14

Dankjewel Krissis, hihi dit lijkt wel een beetje op een blog voor mij .. :) ik sla ook alles op wat ik hier (en op fb) vertel. Ook fijn om te lezen dat ik makkelijker/leuk schrijf, want als mensen er niet veel van begrijpen wat ik zeg is het natuurlijk ook niet echt leuk voor jullie om te lezen :D

Moet zeggen, ik heb echt nog veel hoofdpijn, maar geniet nog steeds met volle teugen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:05

Maar schrijf niet voor ons!! (Liever wel ;) ) maar vooral voor jezelf. Als je straks een jaar of 80 bent, is het toch super gaaf om te lezen hoe je de eerste keer een baby zien ervaren hebt! En mocht je ooit kinderen (mogen) krijgen die wel zien, is het super gaaf om te lezen hoe hun moeder dat proces heeft doorgemaakt.
Mocht je (onverhoopt -O- ) weer terug gaan naar minimaal zicht, kun je letterlijk terug kijken en misschien opnieuw ervaren hoe het geweest is.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:22

Dat is waar :) ben nu ook voor mijzelf een worddocumentje aan het maken, alle reacties, 'vind ik leuks', alles wat ik zie, schrijf ik op :)

Vandaag ook weer. Ik loop met mijn paard over het terrein, en ik voel altijd heel duidelijk aan haar (het is een combinatie van dat je het voelt aan je halstertouw + iets wat gewoon ''in'' je zit) of ze ergens naar kijkt. Vandaag zag ik dus ook haar ''blik'' terwijl ze keek naar de weg (wat daar was zag ik dan weer net niet). Eigenlijk ziet het er veel rustiger uit dan dat ik het altijd heb ervaren (dan ik het voel). Ben echt benieuwd hoe het zou gaan met rijden.. maar dat duurt nog een hele lange tijd :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:25

Wat bijzonder; stukje opnieuw geboren worden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:07

Wat een prachtig verhaal...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:52

Wat een geweldig verhaal TS, ik ben heel blij voor je *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:59

Wat fijn dat je ineens zoveel meer kunt zien! Wat een paar procent extra zicht al kan betekenen, heel bijzonder! Het zal wel wennen zijn, ook met paardrijden, maar dat komt vast allemaal wel goed.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:04

Wauw, Paulien!

Ten eerste heb ik ontzettend veel respect voor je. Zo'n operatie is niet niks.
Ten tweede ben ik zo ontzettend blij voor je. Van zo goed als niets zien, naar het zien van een prachtige wereld.
Ten derde wil ik je bedanken dat je ons er allemaal aan helpt herinneren dat de wereld prachtig is, en dat het heus niet zo vanzelfsprekend is dat we alles kunnen zien.

Super! :D

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:08

Wauw, wat ongelooflijk mooi om te lezen dit zeg!
Geniet maar van de wereld door je 'nieuwe bril'. :D

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:13

Wat een bijzonder verhaal.. Ik ben oprecht blij voor je!! Geniet van het 'zien' :)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:14

Wat een práchtig verhaal! Zit met een brok in mijn keel, echt heel mooi om te lezen.
Misschien is dit heel raar om te zeggen, maar ik bedacht het volgende. Ik weet dat ik geëmotioneerd ben omdat jij het zo fijn vindt om meer te zien en omdat iets in mij het 'zielig' vindt dat jij eerder minder zag. In de omgang met doven heb ik gemerkt (en uberhaupt als hulpverlener) dat iemand 'zielig' vinden of medelijden hebben niet iets positiefs hoeft te zijn (afhankelijk van de situatie natuurlijk, misbruikte kinderen zijn bijvoorbeeld wel zielig, maar iemand met een beperking niet per se). Het is belangrijk dat je iemands mogelijkheden voor ogen houdt. Doven vinden het soms moeilijk dat jonge dove kinderen een cochleair implantaat krijgen. Doven willen niet per se 'beter' worden, ze zijn goed zoals ze zijn. Ze hebben een eigen taal en cultuur die verloren gaat als alle dove kinderen een cochleair implantaat krijgen.
Heel verhaal... Maar mijn vraag is, herken jij dit gevoel of ervaar jij dit helemaal niet? Vind je het ergens lastig dat mensen om je heen het fijner/beter/wat dan ook vinden dat je meer ziet, meer zoals andere zienden wordt; of heb je dat helemaal niet?