Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:23

Wat een verhaal!
Wanneer heb je nog contact gehad met ethan of sage?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:31

slimmerik schreef:
Mavelle schreef:
Wil Ethan niet als nog een foto van zichzelf sturen?

En dan? Wachten op de volgende leugen?

Nee, ze geeft aan dat ze alsnog wil weten met wie ze al die tijd contact heeft gehad. Nuttig? Misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat dat wel wat rust geeft.

Alja

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:48

jemig wat een verhaal zeg!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:14

Ik ben al bijna 7 jaar getrouwd met mijn catfish, hebben samen een dochtertje en word gewerkt aan een 2de :P
Het kan ook anders zijn dus haha

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:47

Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe die persoon, in wie je zo lang je vertrouwen hebt gesteld en die je nu ontzettend belazerd blijkt te hebben, er uitziet. Dat hij blijkbaar het lef niet heeft om je uit zichzelf te tonen wie hij nu eigenlijk is... Wat een lamzak.
Ik vraag me af of jij of Sage eigenlijk geen aangifte kan doen. Hij heeft duidelijk een identiteit gestolen. Wellicht is hij daar zelf ook wel bang voor.
Veel sterkte, want het moet ontzettend rot voelen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:57

Mavelle ik heb al een aantal keer gevraagd om een foto.. Hij heeft 2 foto's gestuurd en ik kan duidelijk zien dat het niet dezelfde personen zijn. Dus ja, ik denk dat hij nooit zijn echte 'ik' gaat laten zien. Het zou mij inderdaad wel meer rust geven, al moet ik zeggen dat het in mijn hoofd al een stuk rustiger is op het moment.

Mieske wow... Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe jij het destijds hebt aangepakt/erachter kwam..

Tieneke Sage wil aangifte doen ja.. Hij zegt dat ik hier ook naar de politie moet stappen maar ik denk dat ze er vanuit hier weinig aan kunnen doen..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:06

Hoe ik er achter kwam.. Tja.. Ik leerde hem kennen via een chat, toen hebben we een half jaar veel op msn gezeten.. Toen vonden we het tijd om af te spreken, alleen kwam hij niet opdagen, terwijl ik nog met hem had gesmst in de trein onderweg naar hem >;)
De volgende trein terug naar huis genomen, behoorlijk in de was omdat ik niet begreep waarom hij er niet was..
Toen ik thuis kwam had ik niet verwacht hem nog te spreken, maar ik had ene hele uitgebreide email van hem in mijn inbox met uitleg en dat het hem echt speet. Hij had niet verwacht dat het zo ver zou komen.
Uiteindelijk kwam ik er achter door die mail dat hij wel de persoon was met wie ik al die tijd had gechat, alleen zijn naam en woonplaats en familie klopte niet. We hebben toen nog wat gekletst op msn, want ik had ik echt het idee dat zijn gevoelens wel echt waren.
Na een maand toch nog een keer afgesproken en hij bleek idd zo te zijn als ik dacht, inclusief de foto die hij had gestuurd was echt (GELUKKIG !!! :P )
Sindsdien ben ik elke week naar hem toe gegaan, na 8 maanden woonden we samen en nu inmiddels bijna 7 jaar getrouwd en dochtertje van 5 jaar en nog eentje in de maak hoop ik :)
Hij is mijn alles en ik ben blij dat ik hem ontmoet heb, want ik kan mij geen leven voorstellen zonder hem.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:18

Ik vind dit soort dingen fascinerend naïef en indrukwekkend. Hoe kom je erbij om niet binnen een maand door te hebben dat iemand je vet aan het voorliegen is? En dan heb ik het niet over het antwoord: "Hij draaide de camera weg”, maar meer dat je jezelf blijkbaar voor de gek (wil) houden met het idee dat het zo supergaaf is verliefd te zijn op die ene persoon. Ik ben (nog) nooit (alleen) online verliefd geweest, maar heb wel jaren een LAT/Skype relatie gehad met iemand uit een bananenrepubliek en de capriolen die we toen al uithaalden om elkaar live te zien via de camera, was bewonderingswaardig. Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat redenen als "ik heb geen telefoon" zoals ik een dezer dagen in Catfish voorbij zag komen, genoeg kan zijn om 2 jaar lang cybers@x te hebben. Ik vind het echt heel erg knap dat je je verhaal hier beschrijft, maar tja...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:35

Zunzuncito schreef:
Ik vind dit soort dingen fascinerend naïef en indrukwekkend. Hoe kom je erbij om niet binnen een maand door te hebben dat iemand je vet aan het voorliegen is? En dan heb ik het niet over het antwoord: "Hij draaide de camera weg”, maar meer dat je jezelf blijkbaar voor de gek (wil) houden met het idee dat het zo supergaaf is verliefd te zijn op die ene persoon.
Waarom zou je gelijk denken als iemand nep is? Die jongen zit aan de andere kant van de wereld, berichtte haar altijd, stuurde ontiegelijk veel foto's, filmpjes, foto's/filmpjes van de paarden, had FBfoto's waar hij door allemaal andere mensen in getagged was, belde haar heel veel, sproken elkaar uren per dag. Waarom zou ze dan moeten denken "Goh, dit is vast nep"???

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:38

Ik kan het terugkaatsen: waarom wil je iemand die je leuk gaat vinden niet "zien"? Ik heb het nog niet eens over nep, gewoon over "zien". Het gaat er mij niet zozeer om dat je dat niet snel genoeg doorhebt, het gaat er mij meer om, dat op het moment dat je iemand wel graag wil zien, er ineens x redenen zijn waarom dat dat niet kan, en dat je je dan niet afvraagt: hoe zit dit?

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:42

Ik denk dat je zoiets eerst zelf meegemaakt moet hebben voor je het echt begrijpt :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:44

Achteraf vallen al die stukjes vaak pas op hun plaats, op het moment zelf heb je het 9 vd 10x niet eens door. Daarna ga je je altijd pas afvragen; "Ja, waarom kon dat eigenlijk niet?" "Dat is eigenlijk wel raar". Iemand op foto's zien en er iedere dag mee praten, daar kan je "vanzelf" iemand leuk gaan vinden, als hij altijd leuke en lieve dingen zegt, leuke foto's stuurt en dergelijke. Ruzie maakt en het weer goed maakt, je gaat zo iemand vertrouwen, doordat je elkaar zoveel spreekt. En als het dan zo afloopt, vallen puzzelstukjes vaak pas hun plek.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:49

Joscaa schreef:
Zunzuncito schreef:
Ik vind dit soort dingen fascinerend naïef en indrukwekkend. Hoe kom je erbij om niet binnen een maand door te hebben dat iemand je vet aan het voorliegen is? En dan heb ik het niet over het antwoord: "Hij draaide de camera weg”, maar meer dat je jezelf blijkbaar voor de gek (wil) houden met het idee dat het zo supergaaf is verliefd te zijn op die ene persoon.
Waarom zou je gelijk denken als iemand nep is? Die jongen zit aan de andere kant van de wereld, berichtte haar altijd, stuurde ontiegelijk veel foto's, filmpjes, foto's/filmpjes van de paarden, had FBfoto's waar hij door allemaal andere mensen in getagged was, belde haar heel veel, sproken elkaar uren per dag. Waarom zou ze dan moeten denken "Goh, dit is vast nep"???

Ben het wel eens met Zunzuncito, ik kan me niet voorstellen om verliefd te zijn op iemand die je nog nooit in het echt heb gezien, dus heb daar geen ervaring mee.. Ik zou alleen inderdaad ook iemand eerst willen zien op webcam oid en zeker niet halsoverkop ergens heen gaan..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:50

Alexandra_ schreef:
en zeker niet halsoverkop ergens heen gaan..

Halsonderdekop is het niet hoor, na 2 a 2,5 jaar dagelijks contact met iemand :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:52

Joscaa schreef:
Alexandra_ schreef:

Halsonderdekop is het niet hoor, na 2 a 2,5 jaar dagelijks contact met iemand :)

Als je iemand nog nooit heb 'gezien' via webcam vind ik dat toch wel halsoverkop..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:56

Alexandra_ schreef:

Zou je misschien eerst willen lezen wat er staat in mijn verhaal en mijn reacties? Dankje.
Alexandra misschien moet je de betekenis van halsoverkop even googlen.

Zunzuncito ik zal straks op jouw post reageren als ik wat meer tijd heb.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:57

Nou ja, voor mij is het dan meer de combinatie, ik kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent op iemand die je nog nooit hebt ontmoet, maar dat dan weer niet in combinatie met een bezoek aan het buitenland terwijl je diegene nog nooit live hebt gezien. Dat ik persoonlijk niet verliefd zou worden op iemand die ik nog nooit live heb gezien is dan blijkbaar mijn geluk...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:59

Zunzuncito schreef:
Nou ja, voor mij is het dan meer de combinatie, ik kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent op iemand die je nog nooit hebt ontmoet, maar dat dan weer niet in combinatie met een bezoek aan het buitenland terwijl je diegene nog nooit live hebt gezien. Dat ik persoonlijk niet verliefd zou worden op iemand die ik nog nooit live heb gezien is dan blijkbaar mijn geluk...

Snap ik. En zoals je in mijn vorige reacties kan lezen had ik ook nooit van mezelf verwacht om online verliefd op iemand te worden. En tja, zoals ik zei leek alles gewoon te kloppen en heel echt.. Daarbij, als ik zelf nep was geweest en hij wilde deze kant op komen, had ik daar nooit mee ingestemd... Dus ja, dat hij er mee akkoord ging zag ik ook weer als een soort bevestiging.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:38

Jeetje wat een verhaal...

Ik dacht zelf eigenlijk ook altijd dat je niet iemand leuk kon vinden (laat staan verliefd worden!!) zonder diegene irl te hebben gezien. Tot voor héél kort...

Ik denk dat de mens van nature snel goedgelovig is en als alles zó lijkt te kloppen en je zulk leuk, regelmatig en goed contact hebt verdwijnen je twijfels toch gauw naar de achtergrond. Wat josca al zegt; achteraf vallen dingen pas op zn plaats. Een kapotte camera of plotselinge crisissituatie zijn in eerste instantie helemaal niet zo gek, pas achteraf dat al die dingen bij elkaar opgeteld ineens heel anders eruit zien.

Tsja en waarom niet naar het buitenland? Is het nou midden in een of ander achterstandsland waar je alleen kunt komen per moeizaam geboekt watervliegtuigje.....ok. Maar de vs.. Als ie niet op zn foto lijkt zit je zó in t eerstvolgende vliegtuig naar huis.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:48

Ik ben aan het kijken of ik het om kan boeken en dan ga ik op vakantie, heb waarschijnlijk al iemand die met me mee wil. Maar dan ga ik wel naar de andere kant van 't land en niet naar waar hij woont.

Verder heb ik contact gehad met Sage en hebben we besloten het er bij te laten. Ik heb gister nog wel contact gehad met Ethan maar ik kreeg echt een enorme trap na waardoor ik er nu wel echt goed 'klaar' mee ben. Omdat ik wat onderzoek had gedaan en gezegd had dat ik de Blacksburg authorities zou bellen, heb ik mijn 'ware karakter' getoond en nu ben ik in hem ogen de slechterik.

Ik hoop dat het me lukt om er een leuke vakantie van te maken met iemand en dat ik dit gauw achter me kan laten.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:13

Ik heb naar aanleiding van dit topic de film Catfish gezien. Bizar als je zelf in zo'n situatie zit zeg...
Hoe gaat het nu TS?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:23

Yasmine schreef:
Pfoe, wat een verhaal. Ik heb het hele seizoen van Catfish gezien en vind het altijd sneu dat er zo'n mensen bestaan.

Google eens op de oorsprong van het begrip ´catfish´.

Het begrip is al verrassend oud en verwijst naar de bedriegerij in de samenleving. De oorsprong is onder meer een waarschijnlijk al in de 19de eeuw geventileerde uitspraak van een filosoof dat de katholieke kerk de ´poisson-chat´ van de samenleving was.

´Catfish´ staat voor bedrieger.
Pas heel recent is het main stream voor internet oplichters dóór het MTV programma.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:26

Huertecilla schreef:
´Catfish´ staat voor bedrieger.
Pas heel recent is het main stream voor internet oplichters dóór het MTV programma.

en voor een vissoort, laten we dat vooral niet vergeten...

On topic: Het is altijd makkelijker iemand anders de schuld te geven van iets waar jij aandeel in hebt, dus ik kan het snappen dat "Ethan" begint te mormelen over "jouw ware karakter". In zo'n geval denk ik dan altijd maar dat zo iemand het eigenlijk over zichzelf heeft. Wel jammer als iets wat ooit leuk begon een nare nasmaak geeft.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:31

Vivian__ schreef:
Ik heb naar aanleiding van dit topic de film Catfish gezien. Bizar als je zelf in zo'n situatie zit zeg...
Hoe gaat het nu TS?

Wel redelijk :j . Het dringt nu allemaal een beetje tot me door en heb geaccepteerd dat ik er waarschijnlijk nooit achter zal komen wie Ethan nu echt is. Ik heb hem nog wel gesproken en daar bleek uit dat hij vindt dat ik nu van persoonlijkheden heb gewisseld en een andere kant van mezelf heb laten zien. Waarschijnlijk had hij dus verwacht dat ik zou zeggen dat het me niet uit maakt dat hij 1,5 jaar heeft gelogen en ik alsnog kom van de zomer. Tsja, dat hij het nu een beetje op mij afschuift zegt meer over hem denk ik.

Ik denk er nog wel iedere dag aan maar heb er nu meer vrede mee dan een week geleden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:34

Ik denk hetzelfde als ik elke keer denk bij Catfish; Hoe kan je zo naief zijn?!
Als je wel skyped etc. maar nooit face tot face hebt gepraat, dan weet je toch gewoon dat het nep is?
Snap niet dat vandaag de dag er nog mensen zijn die daar in trappen, in deze internet-generatie.
Vind het sneu voor je, maar medelijden, nee.
Je had beter kunnen weten...

Hoop wel dat je je ticket hebt kunnen annuleren :)