en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:56

Ik zwaaide laatst mijn kinderen uit en gaf ze een handkusje. Een meneer die ik niet kende zei tegen me; "Wat een liefde... Daar gaat je liefde in een auto..."
Ik zei; "ja... Helaas..."
Waarop die meneer zei; "maar gelukkig komen ze weer terug..."

Het was een interactie van een paar seconden maar het raakte me.

Gisteren was ik aan het hardlopen en ik kwam hele hordes wielrenners tegen. Dat kleine handje opzij datbze dan doen om hun achtervolgers voor me te waarschuwen waardeer ik enorm :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:18

Paard schiet los langs de weg...gloednieuwe jaguar stopt, eigenaar stapt uit, laat motor draaien, auto volledig openstaand. Meneer pakt mijn paard en wacht geduldig tot ik weer met paard herenigd ben. :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:59

Ik word ook helemaal vrolijk en warm van dit topic.

Inderdaad lente mooi gezegt van die man <3

Gisteren vertrokken er een hoop mensen weer terug naar Nederland en het is zo´n mooi gezicht hoe ze door een hele horde mensen worden uitgezwaaid.
Het uitzwaaien heeft inderdaad ook iets.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:39

Toen ik zo´n 20 jaar geleden alleen op vakantie ging naar Milaan met de trein stapte ik uit de trein en dronk op het station een drankje.
Er zaten twee meisjes aan een tafel die lastig gevallen werden door een jongen.
Mensen die aan een tafel zaten een stukje verderop stonden op en schoven bij de meisjes aan alsof ze hun konden.
De jongen die hun lastig viel was zo weg. :D
Later was ik bang dat hij misschien naar mij toe zou komen maar dat was gelukkig niet zo.

Kort hierna hier ging ik geld pinnen op het station zodat ik wat cash geld had.
Het pinapparaat at mijn kaart op. -:(-
Daar stond ik een vriendelijke man zei dat hij mij wel naar de bank zou brengen.
We liepen zo´n half uur door Milaan naar de bank. :=
Deze bank bleek toen drie dagen staking te hebben. 8)7
De vriendelijk man bracht me weer naar het station terug (wist ondertussen echt niet waar ik was) en gaf me wat lires om de komende dagen redelijk door te komen. <3
Wat me tenslotte ook gelukt is.
Zo ontzettend lief dat een vreemde je zo helpt.
Tot op de dag van vandaag zou ik hem graag zijn geld terug willen geven maar helaas weet ik helemaal niets.
Voor mij hebben sinds dien Italianen mijn hart gestolen. <3

Ik bedacht mij dit ineens omdat mijn zoon op het moment in Australie is en mij vertelde dat ze daar alleen maar mac drive hebben.
Maar aangezien hij geen auto heeft had hij daar aan iemand gevraagt of ze een menuutje voor hem konden bestellen.
Dat hebben ze gedaan en die mensen zeiden laat dat geld maar zitten.
Mijn zoon heeft genoeg geld om zijn menuutje te betalen maar ze wilden het geld niet aannemen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:51

Dingen die ik nog steeds leuk vind om aan terug te denken;
Net mijn rijbewijs hebben en in de ondergrondse parking te ver van het ticket-machinetje af staan. Dus kon niet aan het ticketje. Wilde net mijn deur open doen en maar uit stappen toen een jongen van mijn leeftijd langs de auto op dook, met een grijns het ticketje voor me pakte en het me aan gaf. :+:

De vrachtwagen-chauffeur die ik er tussen laat, en die dan, op zijn vrachtwagens, een bedankje "pinkt" (de richingaanwijzers afwisselend opzetten) of de jaguar die, hoewel hij voorrang had, toch stopt en even flitst met zijn lichten dat ik door mocht komen omdat hij door had dat ik anders never nooit voorbij de fout geparkeerde vrachtwagen kwam omdat ik de tegenovergestelde rij-richting dus niet goed kon zien (niet ver genoeg vooruit om veilig er langste gaan).

Op de weide waar mijn paarden staan, bedreigd worden door de grote buurman (nouja, hij woont in de buurt, niet echt er langs) waarop mijn lief die net in de buurt was, met me naar de echte buren ging (die wonen tegenover) om te vragen of zij wisten wie het was (ik had wel een naam maar dat zei mijn lief niks) en ze herkende hem meteen, waarop zij boos werden omdat zo'n man zo'n meiske (ik ben maar 1.52m) gaat bedreigen op een afgelegen weide en die sinds 3x per dag (afwisselend, 2 broers en 1 neef) even langs wandelen met de honden en er is altijd iemand thuis van de drie en ze houden dus ook in de gate of er een vreemde richting de weide komt. :+:
Voel me een stuk veiliger sinds!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:46

Buurjongetje van 8 die even mee komt om m'n pony te poetsen, en dan met z'n gezicht en armen wijd helemaal tegen ponylief aan gaat staan:" Hij ruikt echt heeeeel lekker"

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:04

Moeilijke vraag...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:32

Vandaag bij de DIY (Do It Yourself) winkel, ik had een stuk witte achtergrond nodig voor mijn fotografieopleiding en had inmiddels tafelzeil gevonden, waarvan ik de achterkant kan gebruiken. Dit was echter minimaal € 9,- per meter en ik had ècht wel meer dan 1 meter nodig. Ik had de beste man van de DIY zaak uitgelegd wat ik waarom zocht en hij liep met me mee. Achter de schotten vonden we nog een stuk van zeker 3 meter. Hij houd de liniaal ernaast en zegt met een glimlach: "Volgens mij is dit 1 meter". Kijk, daar werd ik dus echt blij van! Dank u wel meneer van de DIY zaak!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:34

Een van mijn beste vriendinnen, heeft mij altijd, maar dan ook altijd gesteund en geaccepteerd zoals ik ben. Heb met haar sinds de kleuterschool nog nooit ruzie gehad. Ja, van haar wordt ik helemaal warm van binnen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:32

eclair98 schreef:
Een van mijn beste vriendinnen, heeft mij altijd, maar dan ook altijd gesteund en geaccepteerd zoals ik ben. Heb met haar sinds de kleuterschool nog nooit ruzie gehad. Ja, van haar wordt ik helemaal warm van binnen!

Dat heb ik ook, maar dan van de brugklas. We zijn nu 33 jaar vriendinnen... (auw, wat voel ik me nu oud! :7 )

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:53

Agossie schreef:
eclair98 schreef:

Dat heb ik ook, maar dan van de brugklas. We zijn nu 33 jaar vriendinnen... (auw, wat voel ik me nu oud! :7 )

Heerlijk <3

Blondie_ zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?
Een beetje openstaan is nooit verkeerd.
Tip lees dit topic :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:06

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:02

Collegas die woordgrapjes zitten te maken, genieten van de malle associaties die dan boven komen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:12

Wat een leuk topic! Ik heb zovaak van die kleine geniet momentjes, precies die dingen jij omschrijft idd! Of dat ik iemand voor laat op het zebrapad en dan dankbaar even zwaait van "bedankt!". Een moeder die aan het lachen en dollen is met haar kindje op straat. Een spontane groet van iemand etc. Ik zie het elke dag wel gelukkig, maakt me een vrolijk mens! :D
Ik merk ook wel dat mensen ook heel erg reageren op hoe jezelf als persoon bent! Mensen die wat "minder prettig en positief zijn" die negeer ik maar ;) Hele mooie voorbeelden hier ook in het topic!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 11:21

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:39

Prinslover schreef:
Wat een leuk topic! Ik heb zovaak van die kleine geniet momentjes, precies die dingen jij omschrijft idd! Of dat ik iemand voor laat op het zebrapad en dan dankbaar even zwaait van "bedankt!". Een moeder die aan het lachen en dollen is met haar kindje op straat. Een spontane groet van iemand etc. Ik zie het elke dag wel gelukkig, maakt me een vrolijk mens! :D
Ik merk ook wel dat mensen ook heel erg reageren op hoe jezelf als persoon bent! Mensen die wat "minder prettig en positief zijn" die negeer ik maar ;) Hele mooie voorbeelden hier ook in het topic!

Dat klopt inderdaad. :j
ik zeg altijd maar je krijgt wat je geeft en als positief mens lijk je op de een of andere manier positieve mensen aan te trekken evenals dat negatieve mensen elkaar aantrekken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:44

Die aardige trucker die mijn zoon 600 kilometer verderop heeft afgezet <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:46

Wauw, dat is inderdaad mooi!

En het klopt, positieve mensen trekken positieve mensen aan!

Het genieten van kleine dingetjes en dan alleen maar een blik met elkaar te hoeven wisselen :+:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:56

Lente schreef:
Wauw, dat is inderdaad mooi!

En het klopt, positieve mensen trekken positieve mensen aan!

Het genieten van kleine dingetjes en dan alleen maar een blik met elkaar te hoeven wisselen :+:

Ja en een glimlach, zo geweldig <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:24

Mijn baas die me naar huis stuurt als ik bleek zie. Zit een heel verhaal achter, maar ik ben niet een persoon die zich ziek meldt, al helemaal niet als ik al op de werkvloer ben. Gevolg: ben mezelf mega voorbij gelopen een paar weken geleden.

M'n baas houdt me scherp in de gaten en stuurt me zonder pardon naar huis als ik traag en bleek wordt. Vind ik super lief!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:24

Ik ben afgelopen zaterdag in mijn eentje Londen in gegaan, voor mijn verjaardag.
Ik had 's avonds tickets voor het theater en was te vroeg, dus ben ergens op een bankje gaan zitten en even rust van de drukte om je heen.

Ik kwam terecht naast een oudere vrouw die daar op haar dochter te wachten zat.
Ze wenste me een fijne dag en vond het leuk te horen wat ik allemaal gedaan had.

Iets heel simpels maar ik vond het wel bijzonder nadat ik al de hele dag alleen door die enorme stad ben gegaan, waar niemand tijd voor elkaar schijnt te hebben.

Die ochtend heb ik zelf nog mensen blij gemaakt bij de wisseling van de wacht voor Buckingham Palace.
Ik ben vrij groot, dus kijk makkelijk over mensen heen. Dus liet een paar kinderen voor, zodat zij ook wat konden zien.
Dat vonden de ouders erg tof :j

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:13

NoeskaMoos schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag in mijn eentje Londen in gegaan, voor mijn verjaardag.
Ik had 's avonds tickets voor het theater en was te vroeg, dus ben ergens op een bankje gaan zitten en even rust van de drukte om je heen.

Ik kwam terecht naast een oudere vrouw die daar op haar dochter te wachten zat.
Ze wenste me een fijne dag en vond het leuk te horen wat ik allemaal gedaan had.

Iets heel simpels maar ik vond het wel bijzonder nadat ik al de hele dag alleen door die enorme stad ben gegaan, waar niemand tijd voor elkaar schijnt te hebben.

Die ochtend heb ik zelf nog mensen blij gemaakt bij de wisseling van de wacht voor Buckingham Palace.
Ik ben vrij groot, dus kijk makkelijk over mensen heen. Dus liet een paar kinderen voor, zodat zij ook wat konden zien.
Dat vonden de ouders erg tof
:j

Doet mij ook weer ergens aan denken.
Wij gingen met alle 4e jaars van de middelbare school een weekje naar Engeland. We gingen toen ook naar changing of the guards alleen ik ben erg klein voor mijn leeftijd. Dus ik kon echt niks zien :P We hadden een reus van een leraar mee, die mij in 1 zwaai op zijn schouders zetten zodat ik alsnog alles kon zien, haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:31

Tja waar moet ik beginnen :D

Bijvoorbeeld toen ik geopereerd ben aan mijn oog en ik meer zicht terug kreeg, ik heb zoveel lieve, geweldige reacties gehad, terwijl ik niet eens iedereen persoonlijk ken.

Of toen ik ergens aan het eten was, en iemand loopt langs en glimlacht naar je.. geweldig!

Laatst een heel fijn gesprek gehad met mijn vriendin, ook al stel je je kwetsbaar op sommige mensen zijn dan zo voorzichtig met je, geweldig!

Ja, ik heb eigenlijk zoveel voorbeelden, het zou een érg lang bericht worden als ik dat allemaal ging opschrijven, hihi :D.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:55

Waar ik erg van kan genieten zijn kleine kinderen die zomaar ineens op je afkomen en een heel verhaal tegen je houden of ergens mee helpen en dan vervolgens tegen papa of mama zeggen; ''ik heb die mevrouw heel goed geholpen'' of ''de mevrouw vind het heel knap dat ik al in groep 1 zit'' <3

Of de kinderen op stage die al voor de deur staan te springen als ze me alleen al zien aankomen en me vervolgens plat knuffelen voor ik goed en wel binnen ben.
Er zijn zoveel mensen die wat van die kleintjes kunnen leren.. Altijd eerlijk en een stuk socialer dan de meeste mensen.

En waar ik ook erg blij van wordt zijn mensen die het werk van een vakkenvuller wél kunnen waarderen en even een praatje beginnen als ik aan het werk ben, en dan vertellen dat je je niets moet aantrekken van de vervelende klanten :D

En mensen die spontaan groeten of een glimlach laten zien als je in de vroege ochtend op de trein staat te wachten. Ineens is de ochtendhumeur verdwenen :))

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:15

Elke morgen als ik naar het werk ga kom ik altijd een oud vrouwtje tegen die haar hondje uit laat. Ze kan zelf niet zo heel goed meer lopen maar je ziet de liefde voor elkaar! Iedere morgen weer. Als ik ze niet tegen kom betekend het voor mij dat ik te laat ben haha want zei is altijd stipt op tijd met uitlaten. Heerlijk om zulke mensen te zien genieten.