Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:16

Spierpijn is gelukkig over :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:11

Beter, ik wist nog dat ik na de eerste les niet uit bed kon komen de volgende ochtend...
Mooi waardeloos dus.
Maar na een avond dansen op hakken ben ik nog wel blij als ik die ondingen uit kan doen! :')

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:17

Hoi, mag ik me ook hier melden?

Ik volg sinds september iedere week salsa les in eindhoven samen met mijn vriend.
We vinden het super leuk, maar krijgen helaas nog maar weinig vrienden warm om ook te dansen... :Y)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:41

Nee, en dan vooral de mannen niet!!! Ik ken het, dans met mijn ma en zusje en een vriendin.
Wel heel erg gezellig, maar de mannen op les waren er bijna niet.
Op feestjes daarin tegen, zijn er genoeg...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:42

Mijn eerste lessen heb ik op gewone schoenen met gladde zool gedanst. En nu sinds vrijdag dus op dansschoenen. Maar was blij dat ik mijn heerlijke platte schoenen weer aan had erna.

Hoi Els_175 Ook een beginner dus! Gewoon stug volhouden en dan krijg je vanzelf vrienden mee ;) Zo ben ik ook begonnen na een jaar gezeur van een vriend en steeds meer vrienden en vriendinnen die het gingen doen

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:43

Wij hebben een aardig volle les denkstuk of 20 vrouwen en er dansen maar 3 mannen uit hoger niveau mee omdat wij te weinig mannen hebben

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:35

Wij hebben gelukkig lessen waarbij je je als een paar op moet geven. Er zijn er wel een paar bij ons in de les die toch solo zijn gekomen en daarom wisselen we af en toe. Zo leren we ook gelijk "social" te dansen.

Wat betreft hakken: Ik heb heerlijke Latin hakken, nog van toen ik op stijldansen zat. Die trek ik dus ook aan met mijn Salsa lessen.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:50

Ik heb 4 niveau's op eigen laarzen met hakken gedanst, tot we de dubbele draai (spin) moesten leren. Toen ben ik overgestapt op dansschoenen. Ben nu al aan mijn tweede setje, is een hele verandering, maar heerlijk :D Moet wel zeggen dat ik geen enorme hak heb, zodat ik ze op feestjes gewoon de hele avond aan kan houden. Leuk! Meer mensen die lessen in Eindhoven!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:41

leuk els! welke dag les je en hoelaat?
wel benieuwd naar, als je vrienden niet meegaan moet je gewoon daar vrienden maken haha!
hebben wij ook gedaan :)

gisteren weer naar breeze geweest, heel veel gedanst (bachata) wel alleen maar met mensen die we kennen, maar dat vind ik wel fijner :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:53

hahaha idd maar heb we gemerkt dat al ik iemand mee neem na een feestje dat ze vaak zoiets leuker vinden dan ze verwacht hadden.

Had alleen laast een kameraad die dacht dat deed stijldansen :S hahaha

Ik heb ook 2 setjes dansschoenen. met een hak circa 7 cm

Ik had er 3 ma 1 die zat niet lekker dus heb verkocht:).

Ik ga 19 nokt na sittard is een venici party gemaskerd bal.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:34

Mensen die naar de Rookie party in Tilburg gaan? Ik ben er nog nooit geweest maar overweeg om er komende vrijdag heen te gaan :D

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:57

@wennii. Ik volg op donderdag avond de beginnersles met mijn vriend :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:16

oh dan ga ik je morgen zeer waarschijnlijk zien :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:42

Ik zit nu in mijn tweede seizoen met salsa dansen en vind het helemaal leuk! Zijn hier mensen die het leuk vinden om een keer samen naar een salsa feestje regio Arnhem te gaan?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:28

Mag ik me ook melden hier? Sinds September ook begonnen met lessen en al helemaal verslaafd! :D
Ik les op donderdagavond in Deventer, bij Esta Manera, blijf dan tot na de lessen voor het vrijdansen wat we altijd nog hebben en dat doe ik op dinsdagavond ook in Apeldoorn bij Artcafé SamSam, waar Esta Manera ook nog 2 beginnerslessen geeft. Het vrijdansen bij SamSam is openbaar, dus ook voor niet-lesklanten, dus wie es zin heeft om te komen kijken daar is welkom.
Ik ben echt fanatiek, sinds m'n 2e les ga ik ook naar party's en 't gaat echt super, dans met veel ervaren mannen waardoor ik al veel meer doe/kan dan wat ik in de les leer.
Vanavond hebben we weer party in Apeldoorn, in Artcafé SamSam en heb er weer goed zin in. Wie zin heeft, gewoon lekker komen, locatie is niet groot maar dat maakt de party heel gezellig en echt een 'cubaans' intiem sfeertje, écht 'social dancing' (voor mij hoe salsa bedoeld is, ik houd niet zo van het 'tadaaa, kijk es hoe goed ik ben' showballerige wat je soms op grotere parties ziet)

Las hier boven nog wat over dansschoenen. Omdat ik al wist dat ik zou gaan dansen in september en sowieso niks geschiktst had aan schoenen, heb ik es op Marktplaats gekeken naar dansschoenen. Voor 15 euro een paar mooie zwarte in Apeldoorn kunnen scoren die ik voor de les gebruik en een paar weken terug moest ik richting Drenthe en kwam ik bijna langs iemand die een paar zilveren schoentjes te koop had. Ook voor 15 euro nu dus een extra paar 'party-schoenen' met een iets lager hakje (lesschoenen zijn 7,5 cm. partyschoenen 5 cm.).

Ik ben inmiddels zwaar verslaafd en zó blij dat ik toch begonnen ben (vanwege verlies van m'n baan en geldtekort zou ik het eigenlijk toch weer uitstellen, maar m'n moeder vond dat ik dit gewoon moest gaan doen dus de lessen alvast voor m'n verjaardag gekregen). Ik krijg er enorm veel energie van en wordt er echt blij van, niet alleen als ik dans, maar gewoon permanent vrolijker.

Michelle, ik wil binnenkort eens bij Ziko in Arnhem kijken, ken jij dat? Lijkt me zo van de foto's wel gezellig daar. Ben laatst naar Stout geweest, die beginnen zaterdagavonden met salsa maar dat viel erg tegen, is niet echt een salsa-party maar meer 'eventjes salsa voordat je gaat stappen' dus mensen dansen vooral met hun eigen partner. Voor mij als single dus niet interessant. Als Apeldoorn voor jou te doen is kunnen we hier ook wel een keer afspreken. Esta Manera heeft elke 3e zaterdag van de maand party in SamSam en daar ben ik sowieso altijd, daarnaast ga ik nog wel es in Deventer of Apeldoorn naar andere party's maar dat moet ik - ook weer vanwege de centen - wel een beetje gaan beperken, maar ik wil best een keer iets afspreken, altijd leuk om met meer te gaan. Wil ook nog een keer naar Zeewolde, moet ook leuk zijn heb ik me laten vertellen.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:50

Hee Francis! Nog een Salsa danser uit de buurt :) ik dans bij salsashakers in Zutphen ook pas sinds september begonnen met salsa.
Ik kon vanavond naar een salsafeestje in Apeldoorn maar ik moet werken! Bij ons is elke maandagavond socialdance (vrijdansen) en aankomende vrijdag bachata loungeparty waar ook veel salsa gedanst word!

Ik wil binnenkort ook een keer naar Arnhem misschien kunnen we zorgen dat we tegelijk gaan?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:46

Is die social dance bij jullie ook voor niet-leden? Want helaas moet ik wat party's betreft wel even de rem er op gooien vanwege de centen. Die van m'n eigen dansschool is een vast gegeven, daar is het gewoon té gezellig om niet te gaan, maar ik probeer verder dus wat plekken te vinden waar ik zonder entree te betalen heen kan. Ik weet dat 't bij Ziko in Arnhem op vrijdag ook gratis is.
Bij ons is het vrijdansen na de les in Apeldoorn wel vrij voor 'buitenstaanders' (v.a. 10 uur tot meestal zo half 12. Ze zijn pas sinds september op deze locatie bezig dus moet nog een beetje bekendheid krijgen, 't is dan dus nog niet zo druk en Esta Manera is sowieso een relatief kleine dansschool, maar da's voor mij juist de charme).
Lijkt me leuk om es wat af te spreken ergens in de regio.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 18:45

gezellig nog meer mensen.

Vind sowieso de mensen die salsa danse zijn veel hecter en openen naar elkaar.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

In Amersfoort zijn er ook gratis feestjes, maar dat is waarschijnlijk te ver weg?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

@Francis. Ja de social dance is gratis voor iedereen! Er komen mensen uit oa Apeldoorn Deventer en Arnhem! Dus ik zeg kom een keertje dansen in Zutphen
Het feestje van as vrijdag heeft ook maar een entree van €5

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:58

Nee Joyce, op zich niet te ver voor een keertje, ik had idd zelf ook iets in Amersfoort gevonden, Grand Cafe Vyssotski, ken je dat? Daar is op maandagavond social dance. 't Is niet om de hoek maar ik ben ook wel naar Hengelo geweest waar wel entree betaald moet worden dus voor een keertje misschien wel leuk.

Leuk Tuttebel, vrijdag laat ik even schieten, hier in Deventer is ook een party maar ook daar ga ik niet heen denk ik. Zoals gezegd, centjes en deze maand al te veel 'extra's' gedaan. Maar ik kom zeker een keer naar de social dance. Gaat dat in December gewoon door? Dan hebben wij nl. een paar weken geen les, nieuwe cursus begint half januari, dus zou mooi zijn als ik ondertussen m'n 'fix' ergens anders kan halen ;)

Overigens, voor wie zin heeft, onze volgende party in Artcafe SamSam is op 21 December. Check voor info en de foto's van de party van oktober http://www.estamanera.nl/ , daar zullen die van gisteren avond ook snel genoeg komen te staan (de andere foto's zijn van de locatie in Deventer, daar wordt geen zaterdag-avond-party meer gehouden, maar komt vanaf januari wel op één zondag in de maand een matinee-dance, van 16.00 tot 21.00 uur).

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:38

Francis volgens mij gaat het in December gewoon door aangezien de volgende cursus ook meteen aansluitend is (1 weekje geen les door proeflessen wel social dance dan).

Ik heb trouwens even de foto's gekeken en zie echt meerdere mensen die ik ook wel eens in Zutphen op de social dance en bij feestjes zie :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:47

Francis schreef:
Nee Joyce, op zich niet te ver voor een keertje, ik had idd zelf ook iets in Amersfoort gevonden, Grand Cafe Vyssotski, ken je dat? Daar is op maandagavond social dance. 't Is niet om de hoek maar ik ben ook wel naar Hengelo geweest waar wel entree betaald moet worden dus voor een keertje misschien wel leuk.

Leuk Tuttebel, vrijdag laat ik even schieten, hier in Deventer is ook een party maar ook daar ga ik niet heen denk ik. Zoals gezegd, centjes en deze maand al te veel 'extra's' gedaan. Maar ik kom zeker een keer naar de social dance. Gaat dat in December gewoon door? Dan hebben wij nl. een paar weken geen les, nieuwe cursus begint half januari, dus zou mooi zijn als ik ondertussen m'n 'fix' ergens anders kan halen ;)

Overigens, voor wie zin heeft, onze volgende party in Artcafe SamSam is op 21 December. Check voor info en de foto's van de party van oktober http://www.estamanera.nl/ , daar zullen die van gisteren avond ook snel genoeg komen te staan (de andere foto's zijn van de locatie in Deventer, daar wordt geen zaterdag-avond-party meer gehouden, maar komt vanaf januari wel op één zondag in de maand een matinee-dance, van 16.00 tot 21.00 uur).

Dat ken ik zeker, daar dans ik ;) En toevallig ook nog eens op de maandagavond! Verder is Zandfoort aan de Eem ook leuk, daar zijn ook regelmatig gratis avonden met DJ's. Ook wel live muziek hoor, maar dan moet je vaak wel betalen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:51

Tuttebel, ik zag idd op de foto's van jullie ook al een paar bekende gezichten, zelfs een paar waar ik ook mee gedanst heb. Da's leuk want zo'n held ben ik nog niet met zelf vragen en als je als es met iemand gedanst hebt is dat toch nét weer wat makkelijker ;)

Oh leuk Joyce, dan is't wel leuk om een keer iets af te spreken. Ja, dat je voor live muziek moet betalen vind ik ook wel logisch. Lijkt me wel erg leuk, met live muziek. In Apeldoorn was in oktober een party met Axioma maar die moest ik helaas laten schieten.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:16

Francis ik durf het ook nog niet zo goed om een 'vreemde' te vragen ;) Vooral niet als ik ze nog nooit gezien heb (A) Maar dat komt vanzelf wel