Wie doet ook een Coursera-cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Wie doet ook een Coursera-cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:23

Szan: ik heb ook het gevoel dat alle leuke cursussen tegelijk komen :P
eind mei heb ik weer een cursus gepland staan, half juni eentje en in juli eentje (dat gaat dus lekker door elkaar lopen want ze duren volgens mij allemaal 8 weken).

maar ik ben nu klaar met mijn studie (wacht op diploma) en heb dus nu niet zoveel te doen, ging net even op coursera kijken of er nu geen leuke cursussen lopen waar ik nu mijn tijd een beetje mee kan vullen.
zag gelijk alweer veel te veel leuks haha.

aangemeld voor Human behavioral genetics die al 1,5 week bezig is. en kwam er achter dat de deadline van de eerste quiz vandaag al is en dat ik die quiz met geen mogelijkheid kan doen zonder de college's te luisteren haha.
dus ik zit op mijn balkonnetje, in de zon, met ipad lekker college's te luisteren.
En hoewel ik psychologie doorgaans echt niet boeiend vind zit ik echt aan mn ipad gekluisterd haha.
die man verteld echt spannend haha.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:49

Ik begin de komende week met Vital Signs. Ik ben benieuwd! :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:18

Zwitsal schreef:
Szan: ik heb ook het gevoel dat alle leuke cursussen tegelijk komen :P
eind mei heb ik weer een cursus gepland staan, half juni eentje en in juli eentje (dat gaat dus lekker door elkaar lopen want ze duren volgens mij allemaal 8 weken).

maar ik ben nu klaar met mijn studie (wacht op diploma) en heb dus nu niet zoveel te doen, ging net even op coursera kijken of er nu geen leuke cursussen lopen waar ik nu mijn tijd een beetje mee kan vullen.
zag gelijk alweer veel te veel leuks haha.

aangemeld voor Human behavioral genetics die al 1,5 week bezig is. en kwam er achter dat de deadline van de eerste quiz vandaag al is en dat ik die quiz met geen mogelijkheid kan doen zonder de college's te luisteren haha.
dus ik zit op mijn balkonnetje, in de zon, met ipad lekker college's te luisteren.
En hoewel ik psychologie doorgaans echt niet boeiend vind zit ik echt aan mn ipad gekluisterd haha.
die man verteld echt spannend haha.

Ik volg ook Human behavioral genetics en ik vind het interessanter dan ik had verwacht! Vanuit mijn studie heb ik er al wel het één en ander van meegekregen, maar daar werd zo'n onderwerp niet altijd heel interessant verteld :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:30

Haha ja ik vind het ook leuk tot nu toe. :)
Moest in t begin wel erg wennen aan de stem van de professor haha. (Ik speel m ook iets versneld af :p).

Ik heb wel wat voorkennis mbt genetica maar vrijwel niets over psychologie. Gedrag enz is ook nooit iets geweest waar ik geinteresseerd in was. Ik heb altijd fysiologie boven psychologie verkozen.
Maar vind dit dus wel heel leuk :) (maar heb dus pas net week 1 gehad dus net de intro enz)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:17

The Horse ga ik volgende week beginnen. Gewoon uit nieuwsgierigheid naar hoe hun insteek is in het managen van paarden. En morgen begint de cursus Edi-Vet, over wat je van een da mag verwachten, ben benieuwd :)

Weet iemand trouwens wanneer Genetics And The Human Condition begint? Heb wel een melding gekregen, maar meer dan dat het in Juni is geven ze niet. Ik zou dan 3 cursussen tegelijk doen, en dat kan wel eens net teveel zijn. Hoewel ik verwacht dat die twee eerste cursussen niet idioot veel werk zullen zijn.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 03:00

Siamsmeesje: er staat me iets bij van 23 juni. Heb wel een datum zien staan geloof ik (heb me er ook voor aangemeld).
Volgens mij als je bij course overzicht kijkt bij upcoming dan staat er wel een startdatum bij

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:31

Klopt inderdaad, ik heb inmiddels bericht gekregen en me aangemeld.

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die zich hebben aangemeld voor "The Horse Course: Introduction to Basic Care and Manegement" door de universiteit van Florida? Ze zijn vandaag begonnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:10

Ik heb me daar ook voor aangemeld. Kijken of ik er tijd voor kan vinden.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:23

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:32

Mja, ik heb vandaag zonder de video lectures te kijken de eerste quiz ingevuld en meteen 10 out of 10 gehaald. Makkelijk studeren zo :))

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:40

Haha mooi! Ben je goed op de hoogte. :)

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:04

Ik heb me ook aangemeld voor The Horse Course, om te zien of ik nog iets nieuws kan opsteken. Vroeger verslond ik de paardenencyclopedie en deed ik alle quizzen in de Penny, maar dat is toch al weer een tijdje terug :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:49

Ja, de eerste quiz was wel heel erg algemene kennis :j
Ik had ook 10/10 in 1 keer proberen. Ik heb me aangemeld juist om eens te kunnen vergelijken hoe ze dingen elders in de wereld doen. Dus de peer assignments probeer ik zoveel mogelijk te maken, zodat ik ook moet lezen hoe ze bijv in Zuid-Amerika sommige zaken aanpakken. Is wat makkelijker dan wereldwijd op stalbezoek te gaan :)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:02

Mag ik me ook melden?
Ik ben pas ook voor het eerst begonnen met de cursus:
EDIVET: Do you have what it takes to be a veterinarian? &
The Horse Course: Introduction to Basic Care and Management
vind het fantastische en nog leuk ook..
ook al ben ik erg slecht in Engels lukt het me redelijk ze te volgen..
en de opdrachten zijn leuk en erg afwisselend :)
al ben ik er wel achter gekomen dat twee tegelijk meer dan zat is hihi..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:26

Ben begonnen aan Tropical Coastal Ecosystems bij EDX. Studeer zelf Animal Behaviour and Welfare in Engeland. Kan eventueel certificaat krijgen als ik dat wil, maar dat zie ik dan wel weer. Ben net begonnen met week 1. Fijne is dat ik vanuit mijn studie een semester Ecology als basis heb.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:27

Deze week begonnen mett animall behaviour.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:28

janouk schreef:
Deze week begonnen mett animall behaviour.

*\o/* hihi. Van welke universiteit komt dat? (nieuwsgierig)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:20

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:53

Leuke course. Lijkt niet te ingewikkeld, maar interessant genoeg en een mooie basis in animal behaviour.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:57

De professor is een boeiend sprekende man, duidelijk Engels, goed te volgen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:14

Engels is voor mij niet zo'n probleem, want ik hoor, lees, spreek en schrijf niks anders. Heb meer moeite met Nederlands. Wel leuk dat de meeste in mijn course een Australisch accent hebben :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:20

Interessant topic, ik heb me ingeschreven voor Programming for Everybody :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:55

dribbel: bij jou is die cursus een leuke aanvulling/aansluiting op je studie zeg!

ik ben nu halverwege Human Behavioral Genetics maar vind het tot nu toe een beetje tegenvallen.
de introductieweek vond ik heel gaaf, maar daarna kwamen wat saaie onderwerpen (wat methodologie enz). wel goed dat ze dat meenemen in de course hoor maar kom nu maar weer op met alle leuke en interessante pathologieen en experimenten :P

Iemand hier trouwens die Preventing Chronic Pain doet?
Is deze week begonnen en wil ik ook gaan volgen. niet omdat ik het een leuk onderwerp vind (helemaal niet zelfs haha) maar omdat het binnen mijn vakgebied (fysio) nogal 'hot' is.

en over 2 weken begint Genes and the Human Condition.. wil ik eigenlijk ook volgen..
en over een maand Exercise Physiology.. (al denk/hoop ik dat ik daar zo door heen kan zonder de colleges te volgen)..
geloof niet dat ik hier allemaal tijd voor heb haha.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:17

Ben tot nu toe nog erg enthousiast !! :D
Wat ik me eigenlijk afvroeg of jullie het ook op jullie CV zetten als het afgerond is?? :P Ik heb geen idee hoe het afronden eigenlijk gaat .. maar ben erg benieuwd wat jullie er uiteindelijk mee doen.. En wat ik jammer vind is dat het via video's gaan.. Dat je het later niet meer terug kunt lezen.. (vind dit soort interessante informatie altijd leuk om nog eens terug te lezen of weer even bijspijkeren)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 20:51

Ik persoonlijk zet ze niet op mijn CV. Komt ook omdat ik weinig relevante cursussen deed tot nu toe :) Maar toch, ik denk niet dat dit zoveel meerwaarde heeft eigenlijk.

Verder, je kan video's toch downloaden? Dat doe ik wel altijd. Vaak zijn er ook notities of slides te krijgen die je ook kan downloaden.