Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nanno_123 schreef:ik vind dat sommige mensen wel erg kort door de bocht zijn..
het is een keuze om onzeker te zijn, het is een keuze om gepest te worden, het is een keuze om geslagen te worden..
ik denk eerder dat het ene mens karaktereigenschappen heeft waardoor hij of zij onzeker/gepest/geslagen is.. en daarna is het een keuzen, blijf je daar in hangen of werk je aan jezelf, vind je je zelf zielig of zie je dat het ook anders kan?
ik ben nooit gepest en nooit geslagen en toch ben ik onzeker.. al vanaf jongs af aan(dus ik praat even niet meer in de relatie sfeer)
nu ik uit mijn puberteit ben gaat het steeds beter, onzekerheden over mijn uiterlijk heb ik bijvoorbeeld niet meer.. maar wel onzekerheid over mijn presteren.. heeft niet iedereen een onzekerheid?
Zolang je van jezelf bewust bent dat je zo bent en je probeert dat het niet je leven beïnvloed en misschien wel met behulp van anderen aan je zelf werkt.. vind ik het erg sneu dat er gezegt word dat het een keuze is.
lady62 schreef:nanno
helemaal mee eens je gevoel daar heb je geen controle over
en niemand is hetzelfde
maar door de jaren leer je er wel beter mee omgaan en vooral jezelf accepteren je bent zoals je bent
dat geeft rust
Nynke1 schreef:@ Wildgirl ik zit op dit moment met een grote angst voor de paarden, ik heb in ausgustus een ernstig ongeluk gehad en ja, ik ben daardoor nu bang geworden. Dat ik vandaag voor het eerst weer op het paard stap is omdat ik van die angst af wil. Maar voor die angst heb ik zeer zeker niet gekozen.
_Naomii_ schreef:Nanno_123 schreef:ik vind dat sommige mensen wel erg kort door de bocht zijn..
het is een keuze om onzeker te zijn, het is een keuze om gepest te worden, het is een keuze om geslagen te worden..
ik denk eerder dat het ene mens karaktereigenschappen heeft waardoor hij of zij onzeker/gepest/geslagen is.. en daarna is het een keuzen, blijf je daar in hangen of werk je aan jezelf, vind je je zelf zielig of zie je dat het ook anders kan?
ik ben nooit gepest en nooit geslagen en toch ben ik onzeker.. al vanaf jongs af aan(dus ik praat even niet meer in de relatie sfeer)
nu ik uit mijn puberteit ben gaat het steeds beter, onzekerheden over mijn uiterlijk heb ik bijvoorbeeld niet meer.. maar wel onzekerheid over mijn presteren.. heeft niet iedereen een onzekerheid?
Zolang je van jezelf bewust bent dat je zo bent en je probeert dat het niet je leven beïnvloed en misschien wel met behulp van anderen aan je zelf werkt.. vind ik het erg sneu dat er gezegt word dat het een keuze is.
Erg kort door de bocht? Kan jij mij dan heeel gemakkelijk ook vertellen hoe ik er volgens jou vanaf kom?
Denk je dat ik het leuk vind om met dat gevoel rond te lopen? Ik probeer mezelf niet te laten zien op het moment dat ik heel onzeker ben.. en ik probeer me zelf vaak genoeg te zeggen dat ik best een leuke meid ben! Ik krijg ook vaak genoeg van mannen om me heen te horen dat ik er leuk uit zie enz. maar even goed blijf ik voor mezelf onzeker over het gevoel van een ander..
Vind jouw reactie ook een beetje makkelijk gezegd dan gedaan..
... Bij mij hangt te veel in mijn hoofd: Ik kan het niet, dus nee jezelf opbeuren valt echt niet altijd mee. RedPassion schreef:maura schreef:Ik ben dan ook volgens mij niet de enige die de derde feministische golf compleet heeft gemist. Naar mijn idee is misgegaan vanaf de jaren '90.
Dit ben ik wel met je eens, maar.... Ligt dat dan alleen aan de vrouwen? Onzekerheid komt niet uit de lucht vallen, misschien zijn vrouwen en gevoeliger voor (weet ik niet eens zeker), maar naar mijn idee komt het voort uit een wisselwerking tussen mensen (niet alleen man/vrouw) en de maatschappelijke mentaliteit als het gaat om de rol van een vrouw en relaties. Wordt er sinds de jaren '90 niet steeds meer verwacht van mensen, maar zeker van vrouwen? Een leuke vrouw zijn, een goede moeder, een goede werkneemster en een goede vriendin? Je moet alle ballen hoog houden. Voor wie dat niet lukt ligt onzekerheid en een minderwaardig gevoel al snel op de loer.
En dan is er nog de tendens om niet meer zo hard voor een relatie te vechten, zoals dat met alles in de maatschappij is. Telefoon ouder dan een half jaar? Oud ding, tijd voor een nieuwe. Nieuw paard voldoet niet aan de verwachtingen en valt tegen op wedstrijden? Verkopen en een nieuwe aanschaffen. Relatie loopt niet zo lekker? Punt er achter zetten, het moet wel leuk blijven... Mensen zijn zo gewend dat alles maar kan en mag, zonder te veel moeite, als iets dan even minder loopt is het ineens heel zwaar om er voor te vechten. Als je relatie even niet leuk is kan je tegenwoordig zelfs terecht op een datingsite voor vreemdgangers.![]()
De manier waarop we omgaan met elkaar en de gehele wereld om ons heen hangt naar mijn idee behoorlijk samen met de onzekerheden van nu (en alle ellende die daaruit voortvloeit).
Kana schreef:Hoe weten jullie dat jullie onzeker zijn?
Ik roep altijd dat ik zelf verzekerd ben. Ben blij met mijn lichaam en hoofd en vind mijn karakter ook heel oké. Tuurlijk ben ik niet perfect maar ik kan goed leven met mijzelf.
Op het gebied van vriendjes ben ik in een relatie geen jaloerzig type, eerder het tegenovergestelde. Als een partner het ergens anders beter denkt te kunnen hebben dan gaan ze maar. Ik heb nooit de behoefte gehad om WA te controleren ofzoiets.
Maar nu date ik met een bijzonder mooie man die denk ik overal meisjes vandaan kan plukken en o my, ben ik wel leuk genoeg? grappig genoeg? lief genoeg? Vind hij me wel mooi? Zit mijn make-up goed? Het houdt niet op wat er allemaal door mijn hoofd gaat!
Ik denk dat je dus op meerdere vlakken onzeker kunt zijn ofzo? Of ik ben gewoon compleet veranderd door die ene man.
Wildgirl schreef:Hoi
Naar aanleiding van o.a deze topics
[LZP] In love op een kerel met een vriendin
en
[LZP] na 10 jaar de stekker eruit?
Valt het mij op hoe ongelofelijk onzeker de meeste vrouwen hier, maar waarschijnlijk ook in ''de grote boze buitenwereld'' zijn.
Vrouwen die compleet flippen als hun vriend/man/partner eens een whatsappje ontvangt van een andere vrouw,die aan zichzelf gaan twijfelen bij iedere stilte die er valt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daarnaast, een hoop verbittering door bepaalde mensen waar je ook niet echt vrolijker van wordt.
Wat is dat toch met onzekerheid en vrouwen en, zien jullie ook dat dit op bokt erger is dan in je eigen persoonlijke kring vriendinnen?
dus ik ben zeker niet erg rooms) en had toen we net een relatie hadden had hij ook zo nu en dan sms of chatcontact met vrouwen. Volgens hem kon hij niet zo veel doen aan het vreemdgaan, het overkwam hem.
) vroeg ik aan hem wat zijn doel was en wat háár doel was van dat contact volgens hem. Na lang nadenken bedacht hij zélf dat het begon als checken of hij nog een beetje goed op de markt lag (egoboost om, jawel-> de onzekerheid te lijf te gaan), vervolgens elkaar wat beter leren kennen met als gevolg spanning en door het meer dat gemiddelde contact een groter 'risico' op vreemd gaan als ze elkaar dan in het echt zouden zien. _Naomii_ schreef:Erg kort door de bocht? Kan jij mij dan heeel gemakkelijk ook vertellen hoe ik er volgens jou vanaf kom?
Denk je dat ik het leuk vind om met dat gevoel rond te lopen? Ik probeer mezelf niet te laten zien op het moment dat ik heel onzeker ben.. en ik probeer me zelf vaak genoeg te zeggen dat ik best een leuke meid ben! Ik krijg ook vaak genoeg van mannen om me heen te horen dat ik er leuk uit zie enz. maar even goed blijf ik voor mezelf onzeker over het gevoel van een ander..
Junia schreef:_Naomii_ schreef:Erg kort door de bocht? Kan jij mij dan heeel gemakkelijk ook vertellen hoe ik er volgens jou vanaf kom?
Waarom is het gevoel van een ander belangrijk voor je? Ik denk dat je het daar moet gaan zoeken. Je gevoel en je verstand zitten duidelijk niet op één lijn. Je weet dat je een leuke meid bent, je weet dat het belangrijk is wat je zelf vindt en niet wat een ander vindt, je weet dat er best mannen zijn die je leuk vinden en tóch voelt het niet zo. Je bent duidelijk diep van binnen ergens heel bang voor, want je verstopt je ook voor anderen op het moment dat je je kwetsbaar voelt. Als je je dan niet laat zien ben je veilig en doet niemand je iets. Dit doe je waarschijnlijk omdat het voor jou natuurlijk en veilig voelt. Wáárom voelt dit voor jou veilig? Wat zegt jouw gevoel dat er gebeurt als jij je met al je onzekerheden zou laten zien aan de wereld? En dan bedoel ik niet wat je echt denkt dat er gebeurt, maar wat je voelt.
Dat zijn stappen die je kunt zetten om te ontdekken waarom je je zo voelt en wat je nodig hebt om je zekerder te voelen. Dus je komt er niet gemakkelijk vanaf, het is geen kwestie van 1-2-3 en nu maak ik voortaan andere keuzes en voel ik me zeker. Je hebt iets nodig om te leren minder waarde te hechten aan andermans mening en meer aan die van jezelf. Vaak ontdek je pas wat je nodig hebt/mist als je je verstand even uitzet en gaat voelen.
Je wilt er duidelijk vanaf en ik gun het je ook echt dat je je zekerder voelt.
... wij vrouwen hebben veel meer last van onzekerheden en willen het liefst dat alles op rolletjes verloop.. Vergelijken ons sneller met een ander etc. doemaar schreef:Ik wou in zulk soort gevallen liever een man zijn die zijn gewoon veel relaxter en lekker nuchter in het koppie... wij vrouwen hebben veel meer last van onzekerheden en willen het liefst dat alles op rolletjes verloop.. Vergelijken ons sneller met een ander etc.
doemaar schreef:Ik wou in zulk soort gevallen liever een man zijn die zijn gewoon veel relaxter en lekker nuchter in het koppie... wij vrouwen hebben veel meer last van onzekerheden en willen het liefst dat alles op rolletjes verloop.. Vergelijken ons sneller met een ander etc.

vanLotje schreef:doemaar schreef:Ik wou in zulk soort gevallen liever een man zijn die zijn gewoon veel relaxter en lekker nuchter in het koppie... wij vrouwen hebben veel meer last van onzekerheden en willen het liefst dat alles op rolletjes verloop.. Vergelijken ons sneller met een ander etc.
deze vrouw gelukkig niet hoor
Maar mannen denken minder (al ken ik ook wel een paar exemplaren die zich suf piekeren). Denk dat dat het geheim is.
Think / worry less, enjoy more