Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar leg er wel bij uit dat een roze pasje straks niks meer uithaalt met de nieuwe wet. Mars schreef:Mwah, ik wordt ook niet boos hoor. Maar af en toe heb je gewoon een beetje haast om je boodschappen binnen te halen en nog 1001 dingen te gaan doen die dag. Dan is het af en toe gewoon vervelend om voor 15 jarige aangezien te worden op je 25ste als je een flesje Canei ofzo haalt. Dan denk ik wel af en toe 'kom op, kijk even wat verder dan je neus lang is'. Maar meestal lach ik er maar om, ach ieder doet zijn werk.
Wel vraag ik me af hoe er precies gecontroleerd wordt? Staan er dan echt controleurs in/buiten de winkel die achteraf mensen om hun ID vragen? Of sturen ze jonge personen de winkel in om te kijken of zij drank mee krijgen? Daar ben ik wel benieuwd naar
wemkelover schreef:Ik vraag me af.
Hoe doen ze het dan als er een moeder met dochter/zoon bij de kassa komt, terwijl die moeder er ook nog piepjong eruit ziet? Hoe kan je dan bewijzen dat het jou kind is?
Ik zie het mezelf straks wel gebeuren haha

Sammy_xxs schreef:@ Samiyah, nou als je ziet dat het kind al ouder is, lijkt me stug dat een kind van 15 een moeder kan zijn van een kind van 5, die is dan wel eruug vroeg begonnen
Bovendien gaat het wat ver dat de cassiere dan moet gaan inschatten hoe oud jou dochtertje is om dan een schatting te maken dat jij ouder bent dan 21... En ze weet idd niet dat het jou dochter is, het zal ook je nichtje/zusje/oppaskind kunnen zijn. Samiyah schreef:Sammy_xxs schreef:@ Samiyah, nou als je ziet dat het kind al ouder is, lijkt me stug dat een kind van 15 een moeder kan zijn van een kind van 5, die is dan wel eruug vroeg begonnen
ze zitten er genoeg tussen hoorBovendien gaat het wat ver dat de cassiere dan moet gaan inschatten hoe oud jou dochtertje is om dan een schatting te maken dat jij ouder bent dan 21... En ze weet idd niet dat het jou dochter is, het zal ook je nichtje/zusje/oppaskind kunnen zijn.
En mn dochtertje is 2 druppels water mij, dus dat is ook te zien.
Snap het wel maar vind het irritant

Sammy_xxs schreef:Nou ouder als 21 hoeft ze me niet te schatten, maar zal wel ouder zijn als 16 danEn mn dochtertje is 2 druppels water mij, dus dat is ook te zien.
Mja anywayy, ik vind het gewoon irritantSnap het wel maar vind het irritant

!