Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Uitgemaakt met vriend, kan hij dit eisen van mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:32

ohh wat triest zeg :=

Toen mijn ex 't uit maakte heb ik juist alles wat me aan hem herrinnerde terug gegeven. Ik wilde er niets meer van zien.. Zijn moeder gaf me wel z'n ring en 2 bedeletjes terug.. Deze weigerde ik en heeft ze die via mijn moeder terug gegeven. Ergens op m'n kast gegooid en enige tijd geleden weer gevonden. Heb ze toen in de kliko gegooid... Maar nee, geen haar op mijn hoofd of op zijn hoofd die ooit zo gedacht heeft. Dat weet ik zeker.. Wat triest zeg :=

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:35

omg wat een kinderachtige jongen... ik zou er gewoon niet opin gaan. gaat zijn moeder er nogmaals mee bemoeien stuur dan de waslijst met dingen die hij bij jullie heeft gebruikt gegeten en eis dat dan ook maar terug..

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:37

Roosch schreef:
Als hij het zo gaat spelen zou ik hem een rekening sturen van het x aantal minuten dat hij bij jou is geweest x een x bedrag ivm het verspillen van je tijd.

:') Die is goed!
Inderdaad, maak je geen zorgen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:37

Zou hem een mooie rekening sturen van zijn verblijf bij jullie. Bij een normaal hotel betaal je al 40 euro per nacht incl enkel een ontbijt :') _/-\o_

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:53

Vergis je niet gezien er heel wat sneue figuren rondlopen :+ .

Zo heb ik een hele zaak nu aan m'n broek en dat alleen maar omdat ******* voor haar zoon onze loopstoel destijds ''Geleend'' had, maar nooit terug gegeven, een loopstoel van jawel 15euries :') .

Kan er niet verder over uit wijden i.v.m de zaak en het ook om een bokker gaat :o.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:15

Wat een sneu figuur. Hoe bedenkt hij het om geld te gaan eisen voor een pizza en drankjes.
Eens gegeven blijft gegeven. Wat dat betreft had je die ketting ook niet eens hoeven teruggeven. Maar die zou je nu toch niet meer met plezier dragen dus het is wel verstandig dat je hem hebt teruggegeven.

In het vervolg zou ik echter wel voorzichtig zijn met het accepteren van dure cadeaus.
100 euro meebetalen aan stalling is echt een hoog bedrag in verhouding tot zijn salaris.
Je moet niet de indruk willen wekken dat je "te koop" bent of "gebruik van hem maakt"
Dus als je weer zo'n gulle jongen tegenkomt die aanbied van alles voor je te kopen of te betalen dan kun je dat beter afslaan.

Wees maar blij dat deze trieste figuur je ex is en niet meer je vriend.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:45

Laat n pizza bij m bezorgen en vraag of ze er een briefje bij doen; hier heb je je pizza terug:')

Gegeven is gegeven hoor. Heb ook zo'n soortgelijke situatie gezien maar zou alleen spullen terug geven zoals n ring of ketting. Spullen voor je paard lekker houden. Geleend geld, hmm twijfelgeval ondanks dat hij zei dat je t mocht houden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:30

lindsey schreef:
Wat een sneu figuur. Hoe bedenkt hij het om geld te gaan eisen voor een pizza en drankjes.
Eens gegeven blijft gegeven. Wat dat betreft had je die ketting ook niet eens hoeven teruggeven. Maar die zou je nu toch niet meer met plezier dragen dus het is wel verstandig dat je hem hebt teruggegeven.

In het vervolg zou ik echter wel voorzichtig zijn met het accepteren van dure cadeaus.
100 euro meebetalen aan stalling is echt een hoog bedrag in verhouding tot zijn salaris.
Je moet niet de indruk willen wekken dat je "te koop" bent of "gebruik van hem maakt"
Dus als je weer zo'n gulle jongen tegenkomt die aanbied van alles voor je te kopen of te betalen dan kun je dat beter afslaan.

Wees maar blij dat deze trieste figuur je ex is en niet meer je vriend.

Ik heb als 18 jarige ooit een hele rijke jongen gedate waar ik snel achter kwam dat hij had rond verteld dat hij alleen het bed wilde delen met me.
Ik heb toen uiteraard gedaan alsof mijn neus bloedde.
Tijdens dates een dure Vuitton tas gekregen, een starbucks klantenkaart met £250 tegoed er op en een Dior zonnebril.
Uiteraard nooit met hem het bed gedeeld en meer dan een kus op zijn wang heeft hij nooit gekregen.
Waarna hij zei dat we beter vrienden konden blijven en toen heeft hij nog even betaald voor de veel te dure lunch die we als laatste date hadden.

:')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:32

dat is wel stijl hoor Raponsje :') die wil ik ook tegenkomen :))

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:46

Wat een triest geval. Geld terug eisen voor benzine? :') Kan je die jongen niet blokkeren op je mobiel en op facebook (en andere social media als je dat hebt)?

Raponsje. :=

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:51

Raponsje schreef:
Ik heb als 18 jarige ooit een hele rijke jongen gedate waar ik snel achter kwam dat hij had rond verteld dat hij alleen het bed wilde delen met me.
Ik heb toen uiteraard gedaan alsof mijn neus bloedde.
Tijdens dates een dure Vuitton tas gekregen, een starbucks klantenkaart met £250 tegoed er op en een Dior zonnebril.
Uiteraard nooit met hem het bed gedeeld en meer dan een kus op zijn wang heeft hij nooit gekregen.
Waarna hij zei dat we beter vrienden konden blijven en toen heeft hij nog even betaald voor de veel te dure lunch die we als laatste date hadden.

:')

Doe je goed :)) _/-\o_

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:59

wat een eikeltje zeg... ik zou een pizza door zn brievenbus douwen,, :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:09

Sarcasm schreef:
Roosch schreef:
Als hij het zo gaat spelen zou ik hem een rekening sturen van het x aantal minuten dat hij bij jou is geweest x een x bedrag ivm het verspillen van je tijd.

:') Die is goed!
Inderdaad, maak je geen zorgen!

Ja ga jezelf vooral verlagen naar zijn niveau.. Niet doen hoor ts! Schiet je niks mee op, je lokt er enkel nog meer agressie mee op.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:13

Ik zou anders echt geen seconde bang zijn voor een jongen die zijn moeder laat bellen om zijn pizza zakgeld terug te vragen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:33

Bovendien is de vriend serieus en TS zou dat niet zijn. Da's niet echt verlagen tot hetzelfde niveau dan, wat mij betreft.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:29

Raponsje schreef:
Ik zou anders echt geen seconde bang zijn voor een jongen die zijn moeder laat bellen om zijn pizza zakgeld terug te vragen.

Mijn idee :') .
We praten hier echt niet over een jongen die veel dure cadeaus heeft gegeven en nu zijn geld komt terug dreigen, we hebben het over iemand die met mama komt jammeren dat hij voor dat stom meisje die hem gedumpt heeft een pizza heeft gekocht en benzine verkwist :)) .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:08

DaniBanani schreef:
Bovendien is de vriend serieus en TS zou dat niet zijn. Da's niet echt verlagen tot hetzelfde niveau dan, wat mij betreft.

Maar waarom zou je dat doen? Het is toch niet leuk dat die jongen dat doet voor ts? En ze heeft vast ook wel leuke dingen met hem mee gemaakt waarom dan nog erger maken dan het is, gewoon eerlijk zijn en dan klaar.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:19

Hij heeft geen poot om op te staan en blijft hij je lastig vallen ga aangifte doen.
Blijf aangifte doen...heb je nog kans dat ze hem pakken op stalking en bedreiging.
Maak van je facebook een uitdraai en je smsjes op slaan en dan naar de politie gaan.
Daar de rekening daar heeft hij je voor mogen liefhebben. mijn moeder zei altijd daar heeft hij voor je voor mogen......piep.....bij de h...was hij meer kwijt geweest. :j Moest er altijd om lachen als ze dat zei. :o
Is gewoon nog een kind...ben maar blij dat je van hem af bent !

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:06

:(:) Ach wat sneu zeg, die jongen zit nu vast vol met allerlei vervelende emoties waar hij niet mee om kan gaan.. En dan ook nog een stokende moeder erbij. Gutteguttegut. :(:) Oke, genoeg over het jongetje. :')

Lekker laten gaan TS, bij zulke exen is negeren altijd nog het toverwoord. Laat hem maar lekker in zijn sop gaar koken, hij komt er wel overheen. Gewoon niet op in gaan, op alle mogelijke manieren blokkeren en negeren. :D

Ik had ooit een ex die zijn ketting echt niet terug wou want die was voor echt voor mij. Helaas heb ik de ketting nooit mooi gevonden :Y) , hij had hem ook samen met zijn mammie voor me gekocht. |o Heb hem voor zijn neus in de kliko gegooid, en toen wou hij hem ineens wel terug. Nou, je weet waar hij ligt, succes. Klets, deur dicht :D Hij was ook heel boos op mij, heeft wel een jaar niet met me gepraat, wat ik overigens lekker rustig vond. Zonde dat hij daarna wel weer met me wou praten.. Nee, ik ben nooit echt onder de indruk geweest van dit soort dingen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:08

Nee. Gegeven is gegeven. Jij bent nu de eigenaar van de spullen, niet hij.
Als ik jou was zou ik helemaal niks geven, laat hem maar lekker stikken in zijn dreigementen! Die spullen zijn nu van jou en niet van hem.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:13

Jeetje wat een gezeur..
Ik krijg van mijn ex nog €400 euro voor m'n scooter die hij kapot gereden en m'n bed die hij kapot heeft gemaakt.
Helaas nooit aangegeven (toen logisch, ga niet m'n vriend aangeven bij de politie.. :+ ) En hij had toen weinig geld.
Kreeg erg veel ruzie met hem en heb het toen uitgemaakt.

Uiteraard nooit m'n geld gekregen, ach jammerdan.. Ben nu zoveel rijker zonder hem :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:38

Nou, Denise, daar zou ik dan weer niet van gedient zijn :n dat geld zou ie me dan wel terug moeten betalen, hij rijdt immers schade aan jouw scooter en sloopt jouw bed. Daar zou ik eerlijk gezegd wel echt achteraan gaan.
Ik heb mijn vriend ook wat geld geleend toen ie net een nieuwe huis kreeg. Nu vind ik het niet erg dat het even zal duren voor ik dat geld weer terug heb, maar ik weet van hem dat mocht het uitgaan, ik de volgende dag het geld op mijn rekening kan vinden. Hoe erg hij ook moet wringen om eraan te komen, een echte man doet dat gewoon :j (zegt ie zelf hoor)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:00

X_Sam_X schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb het vorige week uitgemaakt met m'n vriend (ben 17) en nu gaat hij al het geld terug eisen van mij wat hij aan mij heeft ''uitgegeven'', spullen die ik gekregen heb enz. Kan hij van mij eisen dat ik dat bedrag (best hoog voor mij) terug betaal? Ik krijg nu allemaal dreig berichtjes op facebok en een dreigend smsje van zijn moeder.

Wat moet ik doen?! Ik voel me niet echt lekker nu, straks wilt hij me wat aandoen of staat hij ineens voor de deur ofzo #)

Ik reageer alleen op dit bericht.. De rest nog niet gelezen. Kan er kort over zijn: NEE! Geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken. Spullen kan je teruggeven als dat per se moet...maar geld.. Echt niet. Pizza eet je samen en weet ik t allemaal.. Had ie maar niks aan je uit moeten geven heel simpel. Als je van elkaar houdt betaal je nou eenmaal het een en ander voor elkaar, moet je dan niet op terugkomen als je uit elkaar gaat. Dat is heel jammer en vervelend maar move on..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:20

X_Sam_X schreef:
bigone schreef:
Ts, je bent zelf nogal vaag over wat hij allemaal betaald heeft, zet het eens op een rijtje voor zover je het nog weet. Een verhaal heeft altijd twee kanten, ik vind zijn vraag ook te belachelijk voor woorden maar misschien ben je wel een aantal serieuse zaken "vergeten" te melden hier.

Stalling, dat wilde hij zelf, was €100,-
Leadrope 22 feet, was €60,-
Pizza's (denk 3 a 4 keer) + andere voedselgerelateerde dingen, rond de €100,-
Ketting (terug gegeven) ongeveer €40-50
Benzinekosten (dagjes weg, had hij aan mijn moeder gegeven) rond de €50,-
Hondenoppas (3x, ook dagjes weg) €30,-

Ik ben 17 indd en hij is 16, en het heeft precies 7 maanden geduurd, maar dan kan ik ook nog een hele waslijst maken met wat ik, of mijn moeder, uitgegeven heeft :D

Water
Douchespullen
Extra handdoeken in de wasmachine
Algemeen levensonderhoud toen hij een week hier was omdat hij het huis uit was gegooid
Pizza's, jaja ook ik had die een paar keer besteld :+
Avondeten (>50 keer, hij was vrijwel altijd hier, ik nooit daar door zijn moeder)
Liters drinken (van alles)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, aangezien ik maar een keer of 10 bij hem geweest ben in die 7 maanden... :j

:') :') :') heb even dubbel gelegen
dus jongen kan je eigenlijks niks maken

maar uit ervaring sprekende over super idiote mensen >;) >;)
bewaar de smsjes en dreigementen voor de zeker heid goed

heb ook pas geleden rechtzaak gehad waarvan ik dacht hoezo kan je hier een rechtzaak van maken _O- _O- _O- maar gelukkig ben ik toch in gelijk gesteld

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:43

Dit verhaal doet me denken aan het meisje en de jongen met de siliconenborsten.

De jongen had het meisje siliconenborsten kado gedaan, omdat hij dat mooi vond. Toen het uit ging heeft hij geëist dat het meisje hem het geld voor de operatie zou terug betalen. := Jammer maar helaas, het meisje mocht haar siliconen houden en de jongen mocht in zijn sop gaar koken. :D

Ik zou je ex lekker negeren. Hij heeft geen poot om op te staan namelijk!