Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susyb schreef:Applelover schreef:Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde
)
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera).
Ik vind hem mooi..
Susyb schreef:Applelover schreef:Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde
)
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera).
Ik vind hem mooi..
Applelover schreef:Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde
)
_Marinke_ schreef:Applelover schreef:Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde
)
En kun je niet gewoon een streepje er zelf op zetten?
Mijn moeder heet J.éke en officieel schrijf je het gewoon als J.eke maar omdat je het echt uitspreekt als J.eeke heeft ze zelf het streepje er gewoon opgezet omdat ze het mooier vond staan (en het helpt wel als mensen de naam zien staan, er word geen J.ekke meer van gemaakt). Kun jij natuurlijk ook doen!
Schrijf je het in het vervolg gewoon op als; "Sèra" ?
Maartje1990 schreef:Tja pesten is niet vanwege een naam, ze doen t gewoon omdat het kan. Had je geen manon geheten hadden ze wellicht iets anders gevonden.
Opzich vind ik wel dat ik een leuke naam heb aeen blijft het altijd zon verkleinde naam (maarTJE). als je bijv. Bart heet en je word op je 4e bartje genoemd prima, kun je bart van maken. Maar van maartje kun je geen maar of maart maken. En ik heb ook in engeland gewoont en die naam kan echt niet uigesproken worden. Alleen nederlanders kunnen dit fatsoendelijk, dat vind ik wel jammer.