Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:14

Nou eh, zoals mijn forumnaam zegt heet ik Eline. Vind dat een leuke en fijne naam. Hoort gewoon bij me. Is een bekende naam, maar ook niet zo razend populair dat elk buurtmeisje om de hoek zo heet.

Ik heb als bijnaam Pienie (Is een beetje zo gegaan: Eline > lien > plien > pien > pienie)..

Vrienden noemen me gewoon Eline, een enkeling heeft Lwien bedacht.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:17

Vind m'n naam wel prima. :) (Sophie)
Sta er eigenlijk nooit zo bij stil :))

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:20

Over aparte namen.. Mijn nichtje heet S.hanella.. Ik heb dat net even opgezocht en daar zijn er maar 2 van in Nederland, volgens het register. Grappig. Vind het een aparte naam. Haar oudere zus heet D.anisha. Vind het leuk bij elkaar passen. Zou mijn kids zelf niet zo noemen haha, maar het is wel mooi.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:20

In de leeftijd van 14 tot 18 ongeveer heb ik mijn naam echt verafschuwd .. Ik heet tatjana en je raad het al tatjana met de dikke tieten !!! Een ik een jaar of 20 was had ik inderdaad de tieten en kaatste ik de bal terug met de dikke tieten heb ik wel wilde alleen dat ik het figuurtje ook had haha :p
Toen had ik maatje 40 dus echt absolluut niet dik dus dat was wel een goeie..

Nu vindt ik mijn naam wel leuk.. En je hoort hem ook erg weinig :)

Mijn 2e naam is samantha.. En ben wel blij dat het een 2e naam is en niet mijn eerste :)

Maartje1990

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:28

Tja pesten is niet vanwege een naam, ze doen t gewoon omdat het kan. Had je geen manon geheten hadden ze wellicht iets anders gevonden.

Opzich vind ik wel dat ik een leuke naam heb aeen blijft het altijd zon verkleinde naam (maarTJE). als je bijv. Bart heet en je word op je 4e bartje genoemd prima, kun je bart van maken. Maar van maartje kun je geen maar of maart maken. En ik heb ook in engeland gewoont en die naam kan echt niet uigesproken worden. Alleen nederlanders kunnen dit fatsoendelijk, dat vind ik wel jammer.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:30

Susyb schreef:
Mijn tante heet trouwens C.arolien
En mijn tante was vroeger scheel
Hun zongen thuis altijd:

Ik heb een vogeltje gevonden en dat beessie kon niet zien.. schele carolien schele carolien :') Heel banketstaaf

_O- ik kom werkelijk niet meer bij maar banketstaaf is het wel _O-

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:38

Susyb schreef:
Applelover schreef:
Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm :( ). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde :P )
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera _-:( ).

Ik vind hem mooi..
:+

Mijn gedachte ik vindt het een erg leuke naam *schrijft hem op haar verlanglijstje haha

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:43

Heb een naam die blijkbaar niet uit te spreken is
Laat staan dat mensen het goed schrijven
Heet Cathryn, engelse naam dus spreek je ook zo uit
Cathy is de afkorting ervan, vind ik ook prima
Maar toen ik als vijf jarig meisje hier kwam wonen, werd ik opeens omgedoopt na Katrijn
Dus sommige noemen me Cathryn of Cathy en andere Katrijn
Lekker verwarrend zo'n naam

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:52

Serra vind ik echt een super mooie naam wauw! :oo

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 03:22

Goed, Hollandser kun je het bijna niet krijgen maar, S.anne :+ Soms komen er hele grappige maar soms ook mooie namen voorbij. Zo heet een vriendin van mij D.yamilla (spreek uit als: djamilla, niet djamiela) en een vriend van mij Oek :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 03:42

Oek,,, dat is wel heel raar :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 03:46

Klopt :') Moest ook drie keer herhaald worden eer ik doorhad dat hij Oek heette en niet Poek :P

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 04:29

ik heet maar simpel Esther :') , maar ik ben er zeker niet ontevreden mee ofzo =) , ik had vroeger wel 2 meisjes in de klas... serieus.. : vivi & een kiki

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 04:40

ik heet j.oke en heb dan nog 2 middelnamen (meter en peter) en dan mijn achternaam. S.ilkens, het vervelende is dat veel mij silke noemen (en ik reageer er dan ook nog op |( ) en nu op kamers zeggen ze slik-eens tegen mij :') voor de rest redelijk tevreden in engeland stel ik mij wel voor als helena of maria, dat is wat makkelijker. wil later gewone namen voor mijn kinderen, niet te speciaal maar ook niet te boers ofzo :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 04:58

Mijn naam is zo verschrikkelijk populair -O-
Heb al 3 andere Jennifers in mijn klas zitten...
Ben er nooit echt blij mee geweest, behalve dat ik hem te lang vind werd hij in Nederland altijd verkeerd uitgesproken: jenniever ipv djennefr.
Het heeft ook zeker acht jaar geduurd voordat ik het zelf uit kon spreken... Ik word nog steeds liefkozend Jeffor genoemd :=

Gelukkig matcht het wel goed met mijn achternaam :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:16

Ik hou niet zo van mijn naam, had liever anders geheten. :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:34

Ik vind mijn naam te standaard. Zat met 3 Lieke´s in de klas... Lekker verwarrend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:51

Ik vind mijn tweede naam leuker (Roxanne) :Y) Mijn eerste naam is C.herry, soms vind ik 'm leuk.. maar als ik er even over nadenk en 'm een paar keer uitspreek niet meer :')

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:54

Susyb schreef:
Applelover schreef:
Ikke haat mijn naam! Ik heet Sera(en dan niet Séra maar je zegt eigenlijk Serra). Je kan het niet afkorten(ja Ser, maar das stomm :( ). Iedereen vind het moeilijk om mijn naam te zeggen als ze het papier hebben zien staan, dan noemen ze me dus vaak Séra. De helft van de leraren op school noemen mij Séra, al hoewel is er eentje die mij wel gewoon Sera noemt, maar dan met een ongelooflijk Engels accent(hij geeft wiskunde :P )
Ik corrigeer mensen die mij Séra noemen ook niet meer, dat kost me echt veels te veel moeite om elke keer te zeggen: Tis Sèra!
Ik had echt liever Fenna, Simone of Carice ofzo geheten. Of iets makkelijks zoals Lisa ofzo. Maarja papalief vond het leuk om mij te noemen naar een engelse actrice(Sara Jessica Parker geloof ik, en dan inplaats van Sara, hoe je het zegt, Sera _-:( ).

Ik vind hem mooi..
:+

Hahaa, misschien is de naam ook wel mooi, maar ik vind het best moeilijk om daar nu nog een beoordeling over te geven als ik die naam al zoooo vaak vervloekt heb. Misschien niet omdat de naam lelijk was, maar misschien omdat ik mijn naam zovaak overnieuw moet zeggen en daar wordt je heel moe van.. :O Hihi

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:56

hmm opzich wel, ik heet Emma.
inmiddels door veel familie omgedoopt tot Emdepem haha :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:05

Applelover schreef:

En kun je niet gewoon een streepje er zelf op zetten? :)
Mijn moeder heet J.éke en officieel schrijf je het gewoon als J.eke maar omdat je het echt uitspreekt als J.eeke heeft ze zelf het streepje er gewoon opgezet omdat ze het mooier vond staan (en het helpt wel als mensen de naam zien staan, er word geen J.ekke meer van gemaakt). Kun jij natuurlijk ook doen!

Schrijf je het in het vervolg gewoon op als; "Sèra" ?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:45

_Marinke_ schreef:
Applelover schreef:

En kun je niet gewoon een streepje er zelf op zetten? :)
Mijn moeder heet J.éke en officieel schrijf je het gewoon als J.eke maar omdat je het echt uitspreekt als J.eeke heeft ze zelf het streepje er gewoon opgezet omdat ze het mooier vond staan (en het helpt wel als mensen de naam zien staan, er word geen J.ekke meer van gemaakt). Kun jij natuurlijk ook doen!

Schrijf je het in het vervolg gewoon op als; "Sèra" ?

Ja das wel een idee! Misschien eens proberen :)

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 09:46

Maartje1990 schreef:
Tja pesten is niet vanwege een naam, ze doen t gewoon omdat het kan. Had je geen manon geheten hadden ze wellicht iets anders gevonden.

Opzich vind ik wel dat ik een leuke naam heb aeen blijft het altijd zon verkleinde naam (maarTJE). als je bijv. Bart heet en je word op je 4e bartje genoemd prima, kun je bart van maken. Maar van maartje kun je geen maar of maart maken. En ik heb ook in engeland gewoont en die naam kan echt niet uigesproken worden. Alleen nederlanders kunnen dit fatsoendelijk, dat vind ik wel jammer.

Absoluut waar!
Een vriendin van me heet R.owena. Vind ook een mooie naam !!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:00

Ik heet Denise, niet ontevreden mee. Zou niet weten hoe ze me anders moeten noemen.
Het enige wat ik af en toe irritant vind is dat sommige het echt uitspreken als Duhhniezuh. En je kunt het niet leuk afkorten, Niese vind ik lelijk en Den is natuurlijk ook niks. Thuis noemen ze me Dennie en dat vind ik al helemaal vreselijk :')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:04

ik ben nog steeds heel tevreden met mijn naam :)
als kind wat minder gezien het een niet voor de hand liggende naam is en bijna dagelijks worden er wel fouten tegen gemaakt gezien er geen kat mijn naam juist kan uitspreken.. Bovendien denken de meeste dat ik een vrouw ben... (mijn naam is Lawrence en de verwarring met LaUrence is ontzettend snel gemaakt). Maar goed, dat heeft me al een paar voordelen in het leven gebracht ook :9