Waar sparen jullie voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:36

Mijn reis door Indonesië in 2014

Sky_As

Re: Waar sparen jullie voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:37

Ons nieuwe huis die als het goed is volgend jaar gebouwd gaat worden......

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:38

Een spiegelreflexcamera

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:43

-allerlei tekenmateriaal
-manga tekenboeken
-manga strips
-nagellak
-spullen voor mijn VZ paard
maar ik vind dingen boven de 10 euro al veel dus geef niet veel uit.....

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:47

ilovesil schreef:
-..
maar ik vind dingen boven de 10 euro al veel dus geef niet veel uit.....

^ Dat ken ik ..
Ik heb echt wel genoeg geld om eens iets leuks te doen, of iets leuks te kopen, maar ik vind alles te duur..
ik ben echt een 'zuinige zeeuw' haha

silverwind

Een cruise naar de Caribbean.
Maar zolang ik "geplaagd " wordt door paniekaanvallen kan ik nog wel even doorsparen..

_Michelle__

Sky_As schreef:

Dan spaar maar flink, want het geld vliegt er uit.
Weet er alles van -O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:49

_Michelle__ schreef:
Sky_As schreef:

Dan spaar maar flink, want het geld vliegt er uit.
Weet er alles van -O-

jepz, gelukkig wonen we al samen dus de inboedel is er al een heel deel...... en de rest zal vooral hypotheek worden

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:55

Spaar voor een goed zadel voor mijn paard (waar ik ook fijn mee kan rijden), heb ook al gespaard voor zijn castratie die in de toekomst plaats gaat vinden.
Verder zet ik vooral veel geld achteruit voor het geval mijn paard eens in de ziektewet terecht komt.
Hij is jong en een volle hengst dus je weet niet wat ze uitvreten.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:57

Ik spaar voor mijn ponykamp gaat voor mijn gevoel echt sloom! Ik heb al krantenwijkje en geef haast niks uit!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:30

Ik begin al een beetje te sparen voor ergens een appartementje te kunnen huren :)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:38

Ik spaar al eeuwen voor een eigen paard, heb nu een mooi bedrag gespaard en ook een (redelijk vast) maandelijks inkomen waar ik en paard van zou kunnen onderhouden. Alleen koop ik nog geen paard, want ik ben echt bang dat ik dan tijdgebrek krijg. Ik kan nu nog 3x in de week naar mijn bijrijdpaardje toe, maar ik weet niet of me dat volgend jaar ook nog gaat lukken (ik ga óf op stage, of ik ga geneeskunde studeren).

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:43

Ik ben aan het sparen voor een nieuw hoofdstel voor me paard.
En een vriendje :o

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:12

Aan het sparen voor een vriendje? dan spaar maar even door :P die kosten heel veel geld ;)
of je doet het nog beter, en je zoekt een vriendje uit zodat je NOOIT meer zelf hoeft te sparen :P

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:14

Airmiles.

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:14

Sky_As schreef:
Aan het sparen voor een vriendje? dan spaar maar even door :P die kosten heel veel geld ;)
of je doet het nog beter, en je zoekt een vriendje uit zodat je NOOIT meer zelf hoeft te sparen :P

Haha ik kan 't proberen :P

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:17

Ik spaar altijd voor verre reizen. We proberen elk jaar/ anderhalf jaar een verre reis te maken.
Afgelopen augustus een splinternieuwe auto gekocht, nu sinds september hard aan het sparen in juli willen wij 3 a 4 weken rondreizen in Borneo!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:23

In heb een 3 jarige en een 4 jarige die ik dit voorjaar wil inrijden (dan zijn ze 4 & 5). Dus ik spaar voor de complete dierenarts & tandarts controle (doe ik bij elk paard voor ik er op stap, even checken dat alles goed is), twee nieuwe zadels en twee nieuwe hoofdstellen. Voor een paard al een duur grapje maar met twee echt niet grappig.

Daarnaast wil ik dit of volgend jaar verhuizen dus daar spaar ik ook voor. Maar de paarden gaan voor want als ik eenmaal een huis heb denk ik dat er een stuk minder ruimte is voor nieuwe zadels e.d.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:07

Een autootje, maar eerst nog maar me rijbewijs halen haha

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:09

Een nieuwe mobiel, maar ik weet al hoe laat het is bij mezelf, die komt dr pas over een jaar of wat, ik en sparen :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:13

Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen :)

Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment :)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:16

Marley schreef:
Voor degene die voor pensioen sparen, gebeurd dit niet bij jullie werkgever?
Ik bouw namelijk pensioen op en twijfel weleens of ik daarnaast niet ook nog voor pensioen bij moet sparen :)

Voor degene die nog thuis woont de tip om geld op een spaarrekening te zetten voor een huis. Hypotheken worden steeds moeilijker te krijgen en het is dus echt in je voordeel om een deel zelf al te hebben.
Heb ik nooit gedaan en nu spijt van haha want wij zijn nu als een dolle aan het sparen omdat we besloten hebben van huur naar koop te gaan. Maar de hypotheken zijn erg veranderd op t moment :)

Ik twijfel ook of ik moet sparen voor mijn pensioen. Maar ik denk dat ik dat ga doen zodra ik een vaste baan heb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:23

De laatste jaren zijn we hier juist gespaard geld aan het uitgeven i.v.m. nieuw huis, verbouwing, en oud huis dat nog te koop staat :=

Nu doen we wel zo veel mogelijk zelf en met flinke kortingen via vriendendiensten en Marktplaats enzo, maar we moeten nu echt weer nodig gaan sparen.... bovenaan het lijstje staat zo'n mooie vaste stenen BBQ / haard voor in de tuin waar nu ein-de-lijk na 3 jaar geen modder meer, maar bestrating ligt *\o/*

Van de zomer dan lekker een paar keer relaxen (als we dat nog kunnen, altijd bezig...pfffft) en met familie en vrindjes de BBQ / tuinhaard aansteken, daar kijken we wel naar uit, eindelijk eens buiten rustig zitten i.p.v. altijd maar werken :j

Dus daar maar voor geen sparen, kost al snel tegen de 700 euro zo'n ding :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:28

Ik woon sinds oktober in een appartementje helemaal voor mezelf en ben ook net terug van een maand Australie. k ben nu dus weer bijna blut.
Ik ga nu sparen voor nieuwe dingen voor in mijn huis die ik nu tweedehands heb + een rolgordijn voor de woonkamer en een eettafelset en weer mijn spaarrekening wat uitbreiden zodat ik wat achter de hand heb. Ook heb ik een aparte spaarrekening geopend deze maand waar ik elke maand geld op wil storten voor 'later', mocht dat voor een koophuis zijn of pensioen dat weet ik nog niet.

Een mooi doel om te gaan sparen voor Australie :j het is een duur land en ik zou zeker zorgen dat je genoeg geld hebt zodat je in ieder geval zeker geen dingen hoeft te laten vanwege het geld. Dat zou echt heel zonde zijn want er is zoveel moois! Ook kun je daar altijd nog werken voor bv ruil voor accomodatie. Mag ik vragen hoelang je wilt gaan? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:31

Ik spaar niet bij voor mijn pensioen. Ik moet nog 40 jaar tot de huidige pensioenleeftijd, heb een eindloonregeling bij mijn werkgever, probeer elk jaar 10% van mijn hypotheek af te lossen en ik ben enig kind :')
Als ik voor mijn pensioen dood neerval heb ik voor niets gespaard voor mijn pensioen.