De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:42

Kom maar op met jullie foto,s ....leuk ...

CoonArt

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:07

Ja, ik ben er ook verzot op! Laatst nog in schiedam een klein winkeltje gezien en die had zo'n grote zware eikenhouten vitrinekast te koop... voor maar 100 euro! (echt!) Alleen tja, hoe versleep je zoiets? Soms breng ik ook wat dingen naar de Kringloop, ik heb gewoon VEEL TE VEEL rommel in mijn huisje! _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:01

Vandaag bij Wawollie geweest... in Goor heb ik een wasmand, 2 lampen, een prikbord en een gordijn om de kou tegen te houden bij de voordeur gescoord. 6 euro bijelkaar.
In Hardenberg niets gekocht. Daat stonden wel een zwartleren stoel in goede staat en een bruine lederen stoel in Engelse stijl voor een prikkie en eigenlijk precies wat ik nog wil hebben. Ik had zelfs de trailer achter mijn auto hangen... maar helaas, daar hadden ze me nog wel kunnen helpen sjouwen, thuis aber niet. En ik had het nooit gered, thuis alleen 2 dikke stoelen sjouwen. Nu heb ik spijt dat ik ze niet meegenomen heb... |(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:35

Oh, erg is dat he! Als er iets gaafs staat en je geen idee hebt hoe je het je huis in moet gaan krijgen.

Morgen ook weer even naar de kringloop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:40

Tja, dat is het nadeel als je alleen woont... maar we gaan binnenkort weer even kijken daar, aangezien ze regelmatig nieuwe spullen binnen krijgen. Met een beetje geluk zijn ze er nog... maar daar ga ik maar niet van uit :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:59

Nou, mijn huisje is weel heel wat leger, lekker alles naar de kringloop. Tijd voor een schone lei! :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:34

Ik vind het al heerlijk om jullie verhalen te lezen, tis inderdaad gewoon al leuk om lekker rond te neuzen tussen alle oude spulletjes. Nog tips voor leuke kringloopwinkels in friesland/drenthe?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:48

ik ga eerdaags idd ook eens huis uitmesten en een hoop naar de kringloop doen...kan ik huis weer vullen met spullen van een ander ;)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:59

Behalve de kringloop ook groot rommelmarktfan! Niks zo leuk als voor weinig geld je huis toch superleuk en origineel ingericht hebben, en CD's en kleding hoef je ook geen fortuin aan kwijt te zijn als je een beetje zoekt. Wie niet rijk is moet creatief zijn....
Kringloop is wel afhankelijk van welk type, ik ken er ook twee waar je net zo goed om nieuwe spullen kunt gaan, echt niet te betalen. Sterker nog, ik kwam er een keer een set in een andere kleur geverfde Ikea-stoelen tegen die notabene DUURDER waren geprijsd dan ze nieuw waren! Ja halloooo.... :')

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:27

Rommelmarkt ben ik in het voorjaar ook 2x in de maand te vinden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:19

Vandaag 4 kringloopwinkels in Assen bezocht! :D En thuisgekomen met allerlei leuke decoratieve spulletjes voor in huis, die inmiddels al in de verf staan. :D Een heleboel leuke spulletjes voor maar E4,10 in totaal!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:23

Foto's Wuis? *D

Ik ben van de week voor het eerst bij de dichtstbijzijnde kringloop geweest, niet helemaal wat ik ervan verwacht had (vooral de kleding was nogal rommelig en deed vies aan, maar dat kan ook mijn idee zijn), maar ze hadden wel wat leuke opknap kastjes staan. Daar moet ik alleen eerst een opslag plaats voor vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:29

Ik zal er binnenkort even foto's van maken! :))

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:30

GamblersCup schreef:
Nee... helaas niet. Heb net op google maps zitten kijken en waar ik geweest ben is echt een grotere, oudere fabriekshal. Op een oud terrein. Ik weet dat er op de zijkant van de hal een groot bord hangt met de naam van de kringloop... als ik me die nou eens kon herinneren...

Is dat niet in Eelde?

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:46

Vandaag ook maar weer eens naar de kringloop geweest. Eigenlijk alleen voor een toetsenbord en muis voor schoonmoeders (ook gevonden voor €1,50 :D ), maar er stonden ook een hoop leuke boeken, dus daar ook wat van meegenomen, kon het biet laten staan voor dat geld :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:43

Je moet wel een leuke kringloop hebben inderdaad.
Ken er die leuke prijsjes hebben voor meubels, maar ook die echt belachtlijk dure prijzen hebben voor meubeltjes etc.
Maar bij die me leuke prijsjes wip ik regelmatig binnen.

Vandaag niets gekocht, hadden zat, maar ik moet niet meer troep hebben, zoek specifieke dingen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:55

Ik heb gisteren ook niets gekocht , maar wel een bak koffie gedronken := .
Ze hadden wel leuke rieten opbergmanden met deksel ...maar daarvoor heb ik
geen plek in huis _O-
Het was er iig erg druk ...

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:12

ben al heel lang op zoek naar een mooi salontafel maar nog niets gevonden blijf kijken alleen kom ik dan steeds met wat anders thuis :o

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:21

4 in Assen Wuis? Ik ken alleen t Goed in Assen, kun je me eens tippen? Dan rij ik binnenkort ook eens een rondje :))

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:43

janique schreef:
4 in Assen Wuis? Ik ken alleen t Goed in Assen, kun je me eens tippen? Dan rij ik binnenkort ook eens een rondje :))

Dacht ik ook ? die achter de kazerne (aan de witterstraat) was opgedoekt dacht ik (als dat al iets van een kringloop is) ....
Dan nog zijn het er maar 2....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:26

Je hebt het goed, die is heel groot en netjes. Dan heb je het Struunhuus, die zit er vlak bij. Is echt een oude bende en het stonk er ook echt vies naar oud. :+ Vervolgens zijn we naar de andrre kant gereden, naar Terre des Hommes. Maar dit bleek een superklein winkeltje te zijn, met voornamelijk kleding. Tot slot zijn we naar de Kiekshop geweest die daar weer vlak bij zat. En die was gaaf! Daar heb ik een aantal dingen gekocht. Die zit idd ergens bij een militair terrein. :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:18

Hier hebben ze ook een kringloop maar 1 die geen winst wil behalen. Al het geld gaat naar basisscholen in deze plaats om leerspullen van te kopen. Ze hebben Echt belachelijke lage prijzen.
Hier een mooie kunstkerstboom van 2.45m hoog :o 7 euro
Later nog 3 dingetje voor mn dochtertje gekocht. Nijntje auto opbergtas, leuke vlinderspiegel om te pimpen en een winnie the pooh luisterboek (nieuw 20 euro) voor samen..... 1,50 euro.
Pas nog een nijntje leercomputer gescoord voor 2 euro. Nieuw waren ze 32 euro. En zo nog veel meer dingen gescoord.

Maar ben ook een grote fan van marktplaats. Mooie ikea dressoir incl spiegel van 2 meter lang voor 50 euro. Normaal vragen ze al 200 euro voor zo'n kast. Heb de spiegel verkocht voor 35 euro. Kast heeft me nu 15 euro gekost :D
Nieuw in de winkel voor 300 eurie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:28

Heb laatst deze oude zilveren oorbellen gekocht voor 1,50

Afbeelding

en deze stoel voor 12 euro.

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:31

Via een kringloop die op marktplaats adverteert een longsleeve gekocht, die bij mijn oude werkgever (postorderbedrijf) vandaan komt. Ding is helemaal nieuw, ongedragen, mooie print erop. 6 euro. Bij mijn oude werkgever kost ie 29,99 euro... sorry oude collega's (waar ik het nog heel goed mee kan vinden en ze zijn nog wel klant van mijn bedrijf), hoe zeer ik het jullie ook gun, dat brood op de plank, ik ga voor mijn portemonnee! :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:34

mogley74 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 a 3 keer per dag op marktplaats rond speur. Jawel, op gratis.
Vrijwel alles in ons huis is gratis opgehaald. Niet vanwege het geld (vaak zijn we het wel kwijt aan benzine), wel vanwege het verhaal achter het meubel. Nieuw is niet mijn ding.
Likje verf, fles schoonmaakmiddel... We hebben een inrichting waar ik met trots van durf te zeggen dat ik dit bij elkaar verzameld heb. Aan de reacties van iedereen te horen zodra ze binnen komen mag ik dat ook met trots zeggen ;)

Foto? :)