Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:59

Ach ja, sommige mensen.. Jammer voor hem, goed voor jou in dit geval (afgezien dan dat iemand je aanvalt)!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:39

rooswita schreef:
hmm wat vaag dan meet jet och eerst je eigen kuiten op

Dat heb ik haar ook gestuurd. Dat ze de volgende keer eerst zeker moet zijn dat iets de juiste maat is. En niet iemand mailen dat het verkocht is als het voor bepaalde prijs weg mag, en dan opmeten.
Voorkomt teleurstelling voor beiden.

Alja schreef:
dat is toch idd het principe van mp of ben ik nu gek?

Moet zeggen dat ik dat nieuwe systeem ook niet echt handig is.
Als je nou een bieden vanaf prijs plaatst, staat hij erbij als zijnde prijs.

Voorheen stond er dan bieden. En stond er bij het biedvakje de bieden vanaf prijs.

Heb mij er ook al een aantal keren in vergist dat ik dacht dat het de prijs was, maar dat dan blijkt dat het de bieden vanaf prijs is.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:56

Debbie schreef:
Ik heb nu iemand die een boek van mij wil komen maar per se via Paypal wil betalen.. Weet niet echt wat ik er mee moet..
Heb geen Pay Pal account en voel ook niet echt de behoefte om er een aan te maken.
Wat zouden jullie doen?

Als jij als verkopende partij geld krijgt, dan rekent Paypal daar kosten voor en bij een bedrag van 9 Euro blijft er niet veel over, ik vind het alleen makkelijk als ik iets gekocht heb en de verkoper zelf aangeeft dat het via Paypal betaald kan worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:19

Heb manlief net ff het verhaal van vrouwtjetheelepel laten lezen, maar ook hij kan nu niet meer normaal naar vrouwtje theelepel kijken. En laat die nu net opgezet zijn door dochterlief.
Om 19.00 op Pebble tv voor degene die ook willen kijken _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 20:22

Ach gossie, arm vrouwtje theelepel. :')

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:27

NoTrouble schreef:
Ja daar kan ik niets op vinden verder. Vind het heel erg vervelend dit.

Kan nog vervelender hoor... had een goede laptop, was van mijn oom geweest. Door mijn werk wist ik van een gezin met 10 kinderen met een moeder die inburgering deed, aantal kinderen op middelbare school. Denk verstuur hem, met de groeten van Sinterklaas. Zet het postkantoor een verkeerde postcode in het systeem. Is dus op ander adres afgeleverd. Ik die mevrouw bellen, maar die begon gelijk gigantisch hoog van de toren te blazen dat ze geen pakje gehad had want ze was helemaal niet thuis enzo. Dus ik ben bang dat de laptop met tas en webcam en alles nu bij die mevrouw is. Bewijs dat maar eens... Gelukkig weten de mensen voor wie het was niet dat ze het zouden krijgen...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:30

Oh hahahatsjoe... wat vreselijk.. sommige mensen :r

staroo schreef:
Debbie schreef:
Ik heb nu iemand die een boek van mij wil komen maar per se via Paypal wil betalen.. Weet niet echt wat ik er mee moet..
Heb geen Pay Pal account en voel ook niet echt de behoefte om er een aan te maken.
Wat zouden jullie doen?

Als jij als verkopende partij geld krijgt, dan rekent Paypal daar kosten voor en bij een bedrag van 9 Euro blijft er niet veel over, ik vind het alleen makkelijk als ik iets gekocht heb en de verkoper zelf aangeeft dat het via Paypal betaald kan worden.

Ah.. dus dan is het voor mij al helemaal niet aantrekkelijk.
Ik heb terug gemaild dat ik het niet zie zitten om voor 1 transactie paypal aan te maken.
Of we het ook gewoon via internetbankieren konden regelen. Maar niks meer terug gehoord.. :')

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:31

kiki1976 schreef:
Heb manlief net ff het verhaal van vrouwtjetheelepel laten lezen, maar ook hij kan nu niet meer normaal naar vrouwtje theelepel kijken. En laat die nu net opgezet zijn door dochterlief.

Jij bent erg :')

Verder nog wat van je zadel gehoord?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:07

Ha, jullie moesten es weten hoe de vloer onder me wegzakte toen dat 'schattige vrouwtje' me al dat marteltuig liet zien :') En dan die rondleiding door een soort van grot met spiegels, kettingen, kaarsen, ENZOVOORTS (18+).....ik wou niet onbeschoft lijken en heb overal zéér geïnteresseerd naar staan luisteren. Volgens mij heb ik er zelfs nog een vraag uit weten te persen over hoe ze een bepaalde zweep had gemaakt 8)7

En als ik nu een vrouwtje Theelepel zie....met een grijze knot en een hobbezak jurk...vraag ik me af of zij 's avonds ook leren lieslaarzen draagt ~~}>

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:11

Zou het nu voor mannen andersom ook zo werken?????

Dat wanneer ze nu een meesteres zien, ze die ook voor zich zien met grijze haren en een knot?! :')

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:17

Kentaro schreef:
Zou het nu voor mannen andersom ook zo werken?????

Dat wanneer ze nu een meesteres zien, ze die ook voor zich zien met grijze haren en een knot?! :')

Nou, dat weet ik niet.....maar de 'klanten' van Vrouwtje Theelepel dus wél :D

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:55

ik heb een bod van wel 8 hele euro's op een deken die nieuw 80 euro kost...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:17

rooswita schreef:
ik heb een bod van wel 8 hele euro's op een deken die nieuw 80 euro kost...

Dan zeg je: doe dat x10 en hij is voor jou :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:19

Denise1984 schreef:
kiki1976 schreef:

Jij bent erg :')

Verder nog wat van je zadel gehoord?

Waarom erg :D

Nee nog geen reactie terug gehad....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:21

Nou ze zaten er net naar te kijken en ik kreeg de slappe lach....die koppen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:45

pmarena schreef:
Volgens mij missen hier wat mensen de clou "Postbus".... dat is dus geen kwestie van schuurtjes of buren :)*

Wel ontzettend balen zeg!

Ik ben bang dat mevrouw toch eens goed na moet vragen daar ter plekke, waar haar pakket gebleven is.
Ze betaalt toch niet voor niets voor een Postbus, en nu is haar pakket daar kwijtgeraakt, lijkt het :=

Postbodes maken er inderdaad soms een potje van, ook aangetekend verzenden daar hebben ze wel een oplossing voor: gewoon zelf een handtekening er op zetten dat hij bezorgd is :P

Volgens mij missen heel veel mensen niet de clou hoor maar hebben nergens gelezen dat het om een postbus gaat.
Dus... lekker makkelijk om weer over mensen te oordelen als het een bericht daarboven staat dat het om een postbus gaat hè.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:57

Annickkii schreef:
pmarena schreef:
Volgens mij missen hier wat mensen de clou "Postbus".... dat is dus geen kwestie van schuurtjes of buren :)*

Wel ontzettend balen zeg!

Ik ben bang dat mevrouw toch eens goed na moet vragen daar ter plekke, waar haar pakket gebleven is.
Ze betaalt toch niet voor niets voor een Postbus, en nu is haar pakket daar kwijtgeraakt, lijkt het :=

Postbodes maken er inderdaad soms een potje van, ook aangetekend verzenden daar hebben ze wel een oplossing voor: gewoon zelf een handtekening er op zetten dat hij bezorgd is :P

Volgens mij missen heel veel mensen niet de clou hoor maar hebben nergens gelezen dat het om een postbus gaat.
Dus... lekker makkelijk om weer over mensen te oordelen als het een bericht daarboven staat dat het om een postbus gaat hè.

Rustig maar, er wordt helemaal niemand veroordeeld, alleen een kleine uitleg gegeven :(:)

De vermelding van de postbus stond al in het originele bericht van 23-1 en er is verscheidene malen op teruggekomen, dus mensen die e.e.a. lezen, hadden het kunnen weten :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:42

Zo, ook goeiemorgen Annickkii, jij bent vrolijk wakker geworden :=

Het staat verschillende keren vermeldt inderdaad, het bericht boven mij stond er nog niet eens toen ik mijn reactie aan het typen was :P

Over oordelen gesproken, pffft.

Senks Shirley, jij snapt hem :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:00

Debbie schreef:
Ah.. dus dan is het voor mij al helemaal niet aantrekkelijk.
Ik heb terug gemaild dat ik het niet zie zitten om voor 1 transactie paypal aan te maken.
Of we het ook gewoon via internetbankieren konden regelen. Maar niks meer terug gehoord.. :')

Wat maf trouwens dat iemand per-sé via PayPal wil betalen :?

Het is inderdaad hartstikke handig om even snel mee te betalen, maar gewoon overmaken is toch nog verreweg het meest standaard bij aankopen op Marktplaats dus helemaal niet raar als iemand geen PP heeft of wil aanmaken.

Zou dan soms het idee zijn dat de koper bij PP wil gaan claimen ofzo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:02

Ik zou dan het idee krijgen dat ze geen goede bedoelingen hadden........

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:07

Geen goede bedoelingen of misschien door eerdere slechte ervaringen ( met een andere verkoper uiteraard :D ) beetje voorzichtig geworden ?
Paypal maakt het de koper inderdaad af en toe ietsjes TE gemakkelijk als je het mij vraagt :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:10

Ja is dat zo? Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel er geclaimd wordt en hoe PP daar mee omgaat.

Zelf een keer bedonderd bij een aankoop vanuit de USA (Ebay) , betaald via PayPal, maar mooi geen cent van teruggezien of ook maar iets aan gehad....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:40

Dat is vreemd, want via Ebay geniet je toch juist kopersbescherming als je betaalt via Paypal :?

Dat is namelijk niet altijd zo, bij particuliere transacties handelen ze weer heel anders ( of het moet veranderd zijn, ik ben de laatste anderhalf jaar niet meer zo actief ... )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:22

Bij mij was de pech dat ik weer veels te aardig en begripvol was, waardoor er een termijn verlopen was waarin je je moet beklagen... ik had geen haast met het pakket dus het was goedkoop verzonden (niet via de lucht) waardoor het wel een paar weken kon duren voordat het aankwam. Dan kun je nog pech hebben met douane enzo. Na melding dat het nu wel erg lang duurde en de vraag of het wel goed gegaan was, heel veel gedoe van de (toch vrij bedrijfsmatig bezig zijnde) verkoper om uit te zoeken wat er loos was, en na een poosje een groot excuus en de belofte dat het opnieuw verzonden was.

Ben je dus weer een aantal weken verder, weer niks, geen reacties meer van verkoper.... PayPal gecontacteerd, die keken naar de datum van de afloop van de veiling (dacht ik) en was meteen: hier kunnen we niks mee, tijd is verlopen. -O-

Dus tja.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:46

Ja, dat ken ik ... uit voorzorg leg ik dan in zo'n geval toch alvast een claim neer, just in case ;)

Zonde hoor, en ook wel "niet zo netjes" van de verkoper, dat levert hem toch ook een negatieve feedback op :(