Wisten jullie dat …

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: Wisten jullie dat …

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:40

Heel veel geluk samen!

En over dat leeftijdsverschil zou ik me niet zo druk maken... Ik scheel namelijk heel veel met mijn man in leeftijd en toen ik hem leerde kennen was ik ook nog maar 17. Ondertussen getrouwd en nog steeds gelukkig samen!

Maar wij hebben hier wel goed over gepraat met mijn ouders.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:42

_AlMaraam_ schreef:
Tjah, bokt is niet bokt als er nooit kritiek zou zijn over de stomste dingen ;)

Dankje!
ooh ook erg leuk weer om te horen :D

Gelijk heb je :')

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:32

rienne schreef:
Heel veel geluk samen!

En over dat leeftijdsverschil zou ik me niet zo druk maken... Ik scheel namelijk heel veel met mijn man in leeftijd en toen ik hem leerde kennen was ik ook nog maar 17. Ondertussen getrouwd en nog steeds gelukkig samen!

Maar wij hebben hier wel goed over gepraat met mijn ouders.

Dankje!

Ik maak me er nu ook niet echt druk om hoor.
Das ook erg mooi om te horen dat het bij jullie uiteindelijk nog steeds goed is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:38

Fellor schreef:
Boself schreef:
Je hebt je mening gegeven, niet iedereen is het daarmee eens, dus stop dan op een gegeven moment ook. Niet iedereen zit te wachten op constant commentaar en dat doorzagen.

het heen en weer sturen van posts met iemand anders om je nader te verklaren is dus doorzagen? Misschien dat jij beter een keer wat aan leesvaardigheden en opvattingsvaardigheden kn doen in plaats van andere mensen lastig te vallen.

Mijn post ging over iemand hier die zegt op haar 15e haar 33 jarige vriend te hebben leren kennen. Sorry, maar even over een eerdere post over morele principes.. dat is in dat geval van toepassing dus vandaar dat ik reageer. Het gaat in mijn posts nog neit eens om de leeftijd van de topicstarter.

En iedereen hier die het fantasiebeeld heeft dat pedofielen alleen maar lust willen vervullen; lees je eens in, perdofielen denken soms ook dat ze een liefdesrelatie hebben en die kinderen daar geen kwaad mee doen enz. Dat is ook niet altijd een kwestie van opgewonden worden van kinderen zien. Niet iedereen hier heeft dat helemaal begrepen.

bromfiets schreef:
Zo, kon niet echt reageren omdat ik heerlijk met mijn knol naar het bos was :P

Maar Fellor, je noemt mijn vriend nu weer een pedofiel. Ik ben inmiddels bijna 30, als hij echt een pedo was, zou hij me dan niet al lang geleden ingeruild hebben? Ik ben niet bepaald een kind meer... Bovendien is er ook al meerdere keren gezegd dat hij zich totaal afzijdig hield tot aan mijn 18e, toen was ik ook geen kind meer ;)

Ironisch. Ík moet aan mijn taalvaardigheid werken. :')

'Mensen lastig vallen' alsjeblieft zeg. Ik ga hier verder maar niet op in. Blijf maar on topic, wel zo aardig voor de TS, of niet dan?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:44

Fellor, in mijn ogen valt Boself helemaal niemand lastig!

Boself, laat ze maar. Bokt is geen bokt zonder mierenneukers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:05

_AlMaraam_ schreef:

Was ik ook van plan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:33

Boself schreef:
_AlMaraam_ schreef:

En weer een 15-jarige die denkt dat ze weet hoe de wereld werkt.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:35

Fellor, nogmaals: hoe weet jij in godsnaam hoe wij in elkaar zitten van achter je schermpje? idd, niet dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:35

Fellor...relax... Alle 15 jarigen denken dat toch? Was jij niet zo als puber? Ik heb ook lang gedacht dat ik heel wat volwassener was dan mijn leeftijdsgenoten :8 viel toch tegen, maar dat ontdekte ik zo rond mijn 20e.
Het is jouw kind niet dus je bent er niet verantwoordelijk voor. Bovendien moet iedereen zelf leren van evt. fouten. :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:37

verootjoo schreef:
Fellor...relax... Alle 15 jarigen denken dat toch? Was jij niet zo als puber? Ik heb ook lang gedacht dat ik heel wat volwassener was dan mijn leeftijdsgenoten :8 viel toch tegen, maar dat ontdekte ik zo rond mijn 20e.
Het is jouw kind niet dus je bent er niet verantwoordelijk voor. Bovendien moet iedereen zelf leren van evt. fouten. :)

Beetje jammer weer dat jij dat ook denkt. Niet iedereen van die leeftijd denkt dat. Het is ook niet omdat jij zo was dat ik of iemand anders ook zo ben.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:44

Gatver, wat kan bokt toch soms een problemen maken om niets :roll:
Meiske is hartstikke blij met haar vriend, die ze ook nog eens via bokt ontmoet heeft!
Die paar jaar verschil maken dan niks meer uit, als haar vriend echt van haar houdt wacht hij geduldig af :j

TS & vriend veel plezier samen!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:47

lifeofmarit schreef:
Gatver, wat kan bokt toch soms een problemen maken om niets :roll:
Meiske is hartstikke blij met haar vriend, die ze ook nog eens via bokt ontmoet heeft!
Die paar jaar verschil maken dan niks meer uit, als haar vriend echt van haar houdt wacht hij geduldig af :j

TS & vriend veel plezier samen!

Ik ben idd onwijs blij met hem :)

Dankje :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:52

Fijn dat je ouders het ook accepteren!

Ik heb een keer een freak van 45 achter me aan gehad,
Die had gezegt dat ie 29 was, ( zag er ook erg jong uit voor ze leeftijd )
Nou toen hij uiteindelijk de waarheid sprak,
Heb ik ook gelijk doei gezegt, het kan ook te ver gaan,
Bah vind het nog een naar ventje!
En die vertelde me ook trots dat zijn ex, 16 jaar was

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:56

Angeliquee18 schreef:
Fijn dat je ouders het ook accepteren!

Ik heb een keer een freak van 45 achter me aan gehad,
Die had gezegt dat ie 29 was, ( zag er ook erg jong uit voor ze leeftijd )
Nou toen hij uiteindelijk de waarheid sprak,
Heb ik ook gelijk doei gezegt, het kan ook te ver gaan,
Bah vind het nog een naar ventje!
En die vertelde me ook trots dat zijn ex, 16 jaar was

He bah, wat een nare situatie had jij :(:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:57

verootjoo schreef:

Ik vond mezelf als puber ook volwassener dan leeftijdsgenoten en dat vind ik ruim 10 jaar later nog steeds. Sommige mensen zijn nu eenmaal sneller volwassen dan anderen. Desondanks blijf je nog steeds in een bepaalde leeftijdsfase zitten, maar daarbinnen is zeker een boel variatie :)

TS en haar vriend doen zo te horen niemand kwaad, leven en laten leven. Juist rondom relaties is het belangrijk dat je als ouders/vriendinnen in gesprek blijft met elkaar, en het niet direct afwijst. Mocht het dan ooit wel stuk lopen (om welke reden dan ook) weet je tenminste wat er speelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:01

Fellor schreef:
Boself schreef:

Tenminste een 15 jarige die anderen in hun waarde laat. :D

Laag van je trouwens dat je mijn leeftijd als argument probeert te gebruiken. Erg laag.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:08

Veel plezier samen, TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:40

Boself schreef:
Tenminste een 15 jarige die anderen in hun waarde laat. :D

Laag van je trouwens dat je mijn leeftijd als argument probeert te gebruiken. Erg laag.

Zeggen dat iemand anders doorzaagt, zijn mening afkraken en met tunnelvisie een topic in is mensen in hun waarde laten :Y) .

Omdat een feit is dat je op je 15e gewoon nog geen "complete" kijk op de wereld hebt. Maar gezien er maar herhaald blijft worden dat ik het de ts "niet gun" en het hier een soort pubers tegen de wereld topic wordt ga ik me er weer buiten houden :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:43

Fellor schreef:

Lekker makkelijk een ander aanvallen, als je helemaal niets over jezelf bekend maakt. Jij zou goed ook pas 14 kunnen zijn ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:54

Ik snap niet hoe men erbij komt dat seks met iemand onder de 18 strafbaar is? :?

Even een topic erbij gezocht waarin ik hierover een tijdje terug wat postte.

Onderwerp: relatie met minderjarige verboden door werkgever.

Karin schreef:
Vanaf je 16e mag je idd een (seksuele) relatie aangaan met een meerderjarige.

[Edit] Het is zelfs toegestaan volgens de wet, dus externe partijen hebben geen poot om op te staan. Tenzij er sprake is van dwang, verkrachting o.i.d., maar dan gelden andere wetten dan artikel 245 Wetboek van Strafrecht.

Misschien is deze casus interessant in dat verband: http://www.juridischadvies-info.nl/arti ... g_dat.html

Citaat:
De ouders in onze casus stonden juridisch gezien met lege handen op het moment dat hun 16-jarige zoon vrijwillig en bij zijn gezonde verstand een (sexuele) relatie aanging met een veel oudere vrouw. De zoon mág dat, maar ook de veel oudere vrouw mag volgens het strafrecht een relatie aangaan met een zestienjarige.

In het kort: op je 18e ben je voor de wet meerderjarig, maar op je 16e mag je legaal een seksuele relatie hebben met iemand die meerderjarig is.

En verder mag je ook gerust op je 15e seks hebben met je vriend(innet)je van 17. Zolang dat maar gebeurt binnen een gezonde relatie tussen leeftijdsgenoten, zonder dwang etc. (zie boven).

TS, tof dat je via Bokt iemand ontmoet hebt! Ik wens jullie heel veel geluk samen! +:)+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:57

Karin, dat kwam door deze bron:

lifaya schreef:
Ik heb het van een betrouwbare site ;)
http://www.cjghardenberg.nl/jeugd/seksu ... egelgeving

Hier botsen de berichten dus wat met elkaar. Jouw bericht stond mij inderdaad ook bij, maar n.a.v. de link in de post van Lifaya ging ik toch twijfelen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:00

Karin, ik heb ook geleerd dat het vanaf je 16de gewoon mag.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:02

Waarom zou iemand van 15 zich niet 'volwassen' kunnen gedragen? Ik was namelijk ook zo. Uitgaan? Boeide me niet, vriendjes, roken en drugs evenmin ik had mijn paard! Buiten school ging ik werken om zo deels bij te kunnen leggen voor mijn paard.

Is dat trouwens niet een paar jaar geleden veranderd dat je als 16 jarige wel een relatie met een volwassene mag hebben?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:05

Blue_Eyes schreef:
Karin, dat kwam door deze bron:

lifaya schreef:
Ik heb het van een betrouwbare site ;)
http://www.cjghardenberg.nl/jeugd/seksu ... egelgeving

Hier botsen de berichten dus wat met elkaar. Jouw bericht stond mij inderdaad ook bij, maar n.a.v. de link in de post van Lifaya ging ik toch twijfelen.

Dit leek mij toch echt een betrouwbare site :) Ik had het namelijk ook eerder gehoord

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:10

Oeh, nou leuk toch?

:') Moet wel lachen dat meteen mensen 'de sex' erbij halen, lijkt mij dat daar nog wel even wat tijd overheen gaat toch? Tenminste hoop het..

Leeftijdsverschil, is maar net hoe je bent. Ik ken iemand die heel jong is maar al járen een vriend heeft en het uitgaansleven e.d. totaal niet interessant vind, heeft nog nooit gedronken zelfs.

shilady schreef:
maarja mannen houden nou eenmaal van jonge bloemetjes :P

Mijn vriend is jonger, maar 2 jaar hoor :7 (Ben al bijna 12 jaar met hem hoor)