Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 11:22

Je hebt wel gelijk quartel maar ik had echt niet veel gedaan dit weekend! Dacht dus dat het wel ging en dat ik gewoon een wat mindere dag had. :(

Autorijden mag ik wel zolang ik geen meds slik. Was sinds vrijdag schoon maar gister toch maar even van teruggekomen. Ik durf niet goed meer te rijden (heb niet meer gereden sinds ongeluk) en om die reden wil ik het eigenlijk heel snel weer als gewoonte gaan zien. En natuurlijk omdat ik dan niet meer afhankelijk ben.

Ja mijn paardje is echt mijn trots! ben er helemaal gek op. Hij heeft zo een fijn karakter echt geweldig <3

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:24

Mooi gesproken Quertel !

Even van de zijlijn genieten van je knapperd, hij is ook leuk om naar te kijken :D !!

Leo, als we eind van de week auto gaan kijken, maak je maar wat rondjes in de mijne op een rustig stukje om te beginnen.

Je mag ook helemaal rijden, maar zullen maar ff rustig beginnen :P

manfredie

Re: Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:29

Kop op meid. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar je bent enorm sterk !! dat heb je bewezen.
Ik wens je enorm veel sterkte en kracht toe om ook hiervan te herstellen...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:41

Jeetje wat een ongeluk zeg.
Ik weet niet waar je woont in Brabant, maar ik zit sinds gister zonder baan, dus mocht je een keer hulp nodig hebben of iets, laat maar even weten. Wie weet kan ik ergens mee helpen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:58

Ik woon bij eindhoven dus flink de andere kant op rockwitch. Heel lief aangeboden. Ik probeer juist weer wat zelfstandiger te worden. Houd er niet zo van afhankelijk te zijn.

Uhm ja misschien een optie Renee, maar ik weet echt gewoon niet of ik durf te rijden. Stom is dat he. Ernaast zitten gaat eigenlijk wel redelijk tot we wat inhalen of moeten remmen. De oude angst eigenlijk want er ligt geen sneeuw meer...

Vandaag vanuit mijn bedje
- auto laten schorsen
- verzekering opgezegd
- startkaart aangevraagd
- trailer is vrijdag klaar
- therapieën voor deze week uitgestippeld
- rekeningen betaald
- schadeformulier ingevuld (moet hem nog opsturen
- proefrit met misschien nieuwe auto aan het plannen (toch maar de rode)
Nu resten er nog maar 2 dingen. De financiën voor die auto en het herstellen om erin te kunnen rijden en gebruik te maken van die startkaart. Als dat net zo soepel gaat als mijn administratie is het slechts een formaliteit :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:21

Wow goed bezig Leonie! Topper!
Succeservaringen zijn belangrijk, dan zie je wat je allemaal wel kan........... maar niet te hard willen met je lijf hoor!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:02

Zo was weer een actieve dag dus, ook al ben je de deur niet uit geweest hahaha

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:26

Goed bezig op naar het rode karretje :D !!
Ow dat wordt leuk als je dan naast mij moet zitten in een auto, voel je je vast heel erg op je gemak als je daarna zelf mag rijden }> *\%/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:30

Da´s mooi, ook al ga je nergens naar toe, je komt toch ergens. Zelfs vanuit je bed.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:20

Wauw na alles wat jij hebt meegemaakt heb ik super veel respect! Met grote ogen las ik je beginverhaal, hoe je bent gerevalideerd en hoe je opnieuw zo'n vreselijke schrikervaring hebt meegemaakt.
Daarom heb ik nu superveel respect voor hoe je de zaken nu aanpakt. Daarnaast ben ik het ook wel eens met Quartel; ga niet te snel, het is geen wedstrijd. Als het goed is ga je nog heel lang mee ;) Dus forceer niks.. Misschien ben je mentaal wel sterker dan fysiek..
Wel super dat je zo positief bent ingesteld :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 13:23

Uhm ja Renee, dan rijd ik misschien graag zelf hahaha. ;) Nee jij rijd heel netjes! Durf ik nog wel.

Ja he, dat schiet goed op zo en ben gewoon braaf aan het rusten geweest savonds weer bezoek gehad. Super fijn al dat bezoek ook! Anders zit je zo eenzaam en alleen in je huisje.

Dank je wel Sabini, weet nooit zo goed wat ik op zulke berichten moet zeggen. Voel me juist zo zwak...

Vandaag mijn eerste pijnbestrijdingstherapie. Half 3 melden in het ziekenhuis, krijg ik uitleg en om 15 uur gaat het dan beginnen. Ik heb aangegeven het zonder pijnstilling te willen doen zodat ik overdag helder kan zijn. Dit red ik bijna iedere dag... Maar hierdoor dus wel wat meer therapie nodig. Zo leert mijn lichaam het tenminste zelf oplossen. Vorige keer was dit echt onmogelijk, maar nu wil ik het toch echt proberen.
Even afwachten hoe mijn lichaam op de verschillende therapieën reageert nu en dan word het plan hierop aangepast.
En dan morgen de 2de behandeling ( een andere soort) en de laatste scan als het goed is.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:36

Succes vandaag dan Leo!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:22

De 2de behandeling zit er ook op. Vooralsnog verbeterd het de situatie niet, maar dat is helaas meestal niet zo. Hopelijk morgen of overmorgen.
Vanmiddag nog naar het ziekenhuis voor de 2de en hopelijk laatste scan...

Nu even uitrusten van alles :z

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:24

Slaap lekker en succes straks :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 20:25

Pff ik was vergeten hoe een emotionele rollercoaster zoiets is... Het ene moment voel ik me echt oke, het volgende moment zit ik weer te janken. Ik ben ook ZO moe. Ik blijf maar slapen. EN ja tijd van de maand, helpt ook niet echt mee

De scan was op zich positief wederom, maar ik moet echt mijn gemak houden de komende 8 weken. 2x in de week therapie (tens/fysio en Mensendieck/craniosacraal) en de overige 5 dagen thuis tens toepassen en verder RUST! (nou ja en Empi verzorgen)

Mijn paardje had al sinds dinsdag een dik been. Dit blijkt nu een infectie die naar binnen is geslagen en ik moet hem dus terugtrekken voor de VSN competitie morgen. :( Hij krijgt flinke meds en hopelijk knapt hij nu snel op.

Nu ben ik er wel weer even klaar mee met al dat slechte nieuws!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:40

TS, het lijkt alsof je je berichten bijna elke keer opnieuw post.. Je bericht staat bij mij vaak boven aan met dezelfde post van jou..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:48

Ow jee, balen zeg..

Wel fijn dat de scan positief is!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 19:15

Ik volg je niet helemaal Rocky?

Vandaag echt te veel gedaan,naar een auto wezen kijken en mijn paardje staat weer in zijn eigen stal. Alleen al van de rit naar die auto (45min, was ik gesloopt en toen moest ik nog zo veel doen) Nu net weer wakker na 3 uur slapen, maar voel me nog steeds vermoeid en leeg :(. Zal van vandaag wel ff last hebben vrees ik. Was echt te veel. :(

nektosha bedankt voor je kaartje!

Vandaag ook het wrak van mijn auto voor het eerst echt gezien. Dat zag er toch wel heel wat heftiger uit als op de foto. Nu zag ik pas hoe diep de impact op de volledige auto is geweest... Dat was behoorlijk schrikken. Heb nu wel hem helemaal leeg kunnen halen, dus dat is wel fijn. Alles in de hal gemikt toen ik thuis kwam. Morgen proberen uit te zoeken, want ik verzamel nogal veel in mijn auto :P (rijdende stal)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:39

Graag gedaan Leonie. Komen er misschien nog wel meer :)

Neem je tijd overal voor, zowel emotioneel als fysiek. Het is niet niks. :(:)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:19

Jeetje wat heb jij pech zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je snel opknapt en het zonnetje voor jou gaat schijnen want dat verdien jij wel

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:17

Heb gewoon 20 uur :Z geslapen :oo
Voel me nu wel weer ietsjes beter,maar zoals ik gister al voorspelde, echt te veel gedaan dus nu veel last.

Wil eigenlijk stofzuigen, boodschappen doen, naar me paardje, wasjes draaien en dweilen maar pfff. Ben al blij dat ik wat gegeten heb.
Boodschappen moeten wel echt vandaag dus straks maar weer kijken of mijn brommer zin heeft en dan vanavond misschien even naar stal via een lift als het gaat. Even knuffelen zal me goed doen :))

Vooralsnog maar grauw buiten he wendy ;). Maar het voorjaar zal toch wel weer komen...

Wat je zegt nektosha. Ben emotioneel ook echt een wrak. Heel irritant. Ben ook wat sneller gepikeerd :o , maar vooral bij het minste aan het janken. (houd me vrij groot als er mensen bij zijn)
Kreeg gister de wei niet meer dicht en dat was echt de druppel terwijl ik me al verder dan te ver slecht voelde. En ik maak dus iedere week de wei schoon, maar mijn weigenoot niet. Ik vraag dat dan altijd vriendelijk maar gebeurt nooit wat. Nu is mijn paardje dus 3 weken weggeweest en wat tref ik aan. Een wei die zo vreselijk goor is dat het niet om aan te zien was. En ik kan het nu gewoon echt echt niet zelf. Dus boze sms gestuurd en toen kreeg ik weer een smoes waarom ze het niet kan doen... Echt heel vervelend. :( Ga het van de week proberen toch maar beetje bij beetje eruit te krijgen. Misschien met wat hulp, maar ik wil me paard niet in al die stront hebben staan. (3 weken stront van haar paard! want ik heb de wei nog schoon gemaakt voor ik hem wegbracht)Zeker niet met de infectie die hij nu heeft!

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:00

Wat een ontzettende pech zeg.
Nu maar hopend dat dit revalideren een stukkie sneller gaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:17

pppfff ik zou zowiezo pissed worden als iemand me zo zou laten zitten....
Daar hoef je niet exztra prikkelbaar voor te zijn denk ik :(
Gewoon alle mest leggen waar haar paard altijd graag staat.......sja....

Is er niet iemand anders die je wil helpen???
Al is het maar 1x per week of zo???
Dat is altijd nog beter dan niets.

Je moet echt gaan stoppen met je grenzen opzoeken hoor........straks blijf je met onnodige rest schade zitten.
Ik weet ook hoe moeilijk dat is want ben er zelf ook geweest en ook ik ben hard en eigenwijs als ik dat nodig vind.
Maar daardoor heb ik ook met rest schade te maken die ik anders wellicht niet gehad had.

Zuinig zijn op jezelf hoor......gewoon omdat je dat waard bent :* :*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:16

Heb je er al over gedacht om een advertentie op Bokt te plaatsen waarin je kort je situatie schetst en vraagt om tijdelijke hulp van iemand uit de buurt?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 13:12

Nog niet over nagedacht maflinger. Vind ik ook niet nodig. Ik heb zo iemand ook niks als tegenprestatie te bieden want dat is toch wat de meeste dan willen.
Er is vast wel iemand die beetje wil helpen hoor en anders iedere dag paar drollen er zelf uit plukken op de dagen dat ik kan gaan. Maar vind het gewoon heel vervelend dat er nu 3 weken stront van haar paard in ligt :n en ik die moet opruimen. Normaal vind ik het ook wel vervelend dat zij het niet doet, maar ik vind het geen ramp om te doen en doe het dus ieder weekend. Dat is het enige wat je bij ons hoeft te doen. Stallen worden dagelijks gemest, dekens verwisseld, binnen en buiten gezet. Alles word gedaan. Alleen de wei niet.... Nu moet ik alleen zijn voetje koelen en gel erop doen. De meds geven zij door zijn eten heen dus ook hier hoef ik niet speciaal voor te komen. ECht super stalling hoor +:)+ ! Kan met een gerust hart q dagje niet komen als hij gewoon gezond is. Nu wil ik wel iedere dag even checken als dat gaat.

Gister geweest zijn been was dun maar zat een enorme bult op de plek waar het wondje zat. Lijkt een abces. Straks weer ff kijken, maar als die bult er nog zit maar weer de DA maar weer bellen.

Op zich heb je gelijk quartel. Anderzijds denk ik altijd, je moet door en dan word je vanzelf weer sterker. Dit gaat niet altijd op, want het heeft me vorige keer ook zeker wel wat gekost dat ik te snel te veel ging doen. Ik probeer nu echt een balans te vinden, maar dat valt nog niet mee. Ik heb het een beetje onderschat hoe zwaar deze klap is geweest denk ik.
Vrijdag zit in ieder geval nog flink in mijn benen dus we doen nog steeds heeel rustig aan. Wel weer 12 uur geslapen dus ik rust wel flink uit.