Mijn thuissituatie is niet goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Mijn thuissituatie is niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:51

Je bent absoluut niet egoistisch, nee je kiest voor je zorgen. En als je niet voor jezelf zou kunnen zorgen, kun je dat ook niet voor een ander. Voorbeeld daar van je ouders...Die denken alleen aan zichzelf en niet aan jou welzijn.
jij denkt juist na wat het beste is.
Daarnaast: Jezelf vergelijken met X? jij bent uniek, speciaal en jij denkt na! Iets wat X nog niet ontdekt heeft, hardweg gezegd.

Huisarts? Als hij wat door verteld, mag je in hoger beroep gaan ivm zwijgplicht. Dan zal er onderzoek worden gedaan naar thuis situatie, word je zowiezo uit huis geplaatst, omdat ze dan ook naar de situatie gaan kijken. Jij mag in hoger beroep gaan en een rechtzaak beginnen. Word deze gestart en jij wint? Is je huisarts geen huisarts meer. Kies je een ander huis arts waar niet de hele familie bij zit. Problem solved.

Vertel juist aan die vriendin met dat huisje, want kun je daar wel terecht? Gewoon gaan.

Je gaat kapot zo, vroeg of laat. Voor je 18e ben jij dat huis al uit.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:57

winter123 schreef:
Op dit moment heb ik de keuze tussen mezelf en school.
Als ik aan mezelf denk, ga ik terug naar de huisarts, regel ik dat ik morgen bij een psycholoog zit, regel ik dat ik mijn eindexamen in twee jaar tijd mag doen (dat mag een vriendin ook, dus dat maakt een kans) en regel ik via het maatschappelijk werk dat ik weg kan thuis. Doordat ik minder lesuren volg, kan ik wel twee bijbaantjes hebben en als gevolg daarvan in elk geval eten. Het nadeel is dat ik dan niet meer onder de 'oude' regeling voor het hbo en de universiteit val en dat ik dan een enorme lening mag gaan terugbetalen na mijn studie.
Als ik aan school denk, blijf ik tot de zomer thuiswonen. Binnenkort heeft een vriendin een eigen woonruimte in een stad die niet zo heel ver weg is en daar zou ik naartoe kunnen wanneer het me hier te veel wordt. Ze weet (nog) niet wat er speelt, maar ze heeft al gezegd dat haar beste vriendinnen er altijd welkom zijn. Zelf weet ze hoe het is om in een minder fijne thuissituatie te zitten. Thuis ontloop ik mijn familie zoveel mogelijk, negeer ik alles wat er speelt en stort ik me vol op de studie en mijn vrienden. Als ik slaag, kan ik net als een 'gewoon' iemand die aan een vervolgopleiding begint op kamers gaan met behulp van stufi, een lening en een baantje. Het nadeel is dat ik geen idee heb hoe haalbaar het is voor mij om nu nog te slagen.

Kies voor jezelf. Hoe hectisch het misschien ook lijkt nu, toch denk ik dat je meer rust krijgt als je weg bent thuis. Dan kun je er waarschijnlijk al snel rustiger en afstandelijker naar kijken. In het ergste geval doe je langer over je studie, maar wat betreft die lening, zou ik (als ik jou was) toch eens met je mentor gaan praten, of dat eventueel door je psycholoog laten doen; er is misschien wel iets te regelen.

Je zegt zelf dat je geen idee hebt of je nog kunt slagen, in deze rotsituatie zou vrijwel niemand kunnen werken en leren.

Wat betreft je moeder, weleens gehoord van het Stockholmsyndroom? (http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... droom.html). Kan heel goed een rol spelen hoor. Niet alles is zo zwart-wit als het lijkt.

Uiteraard is de keuze aan jou.

Liefs!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:05

Kies voor jezelf inderdaad. School is erg belangrijk absoluut maar niet ten koste van je geestelijke gezondheid, want wat als je nu koste wat kost probeert je opleiding af te maken en thuis uit te zitten, en het lukt niet? dan heb je 2 vreselijke situaties.... Voor jezelf kiezen is echt de beste optie. Zoek hulp, maatschappelijk werk zo snel mogelijk het huis. Weg daar!!!!!! je moeder heeft gekozen en dat is niet voor jou, jij zal dus ook voor jezelf moeten kiezen......

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:41

Hoe moeilijk het ook is .. Ik denk dat je misschien toch beter thuis kunt blijven om je volledig te focussen op school. Het is inderdaad niet het allerbelangrijkst maar stel dat je wel weggaat. Ik denk dat dt grotere inpakt zal hebben dan dat je nu denkt. Je hebt dan ook een heel huishouden te verzorgen en dat is veel, heel veel werk! Dan denk ik dat je misschien alsnog niet genoeg tijd hebt om voldoende werk aan je school te besteden. Je zegt het zelf ook, als je nu weg zou gaan en het geld raakt op? Ik ben bang dat de ellende daarna dan alleen maar groter word!

Neem iemand in vertrouwen en ga naar diegene toe als je wilt praten. Je kunt ook die psycholoog van je moeder bellen en het uitleggen. Hij heeft ook zwijgplicht dus mág en zal niet tegen je moeder zeggen dat jij daar ook heen gaat. Misschien kan je makkelijker met hem praten omdat hij enigszins van je moeder ook het verhaal aanhoort.

Ik hoop dat je zelf een juiste beslissing kunt maken. Je moet wel degelijk voor jezelf kiezen! Het is jou keuze en als je vind dat het niet meer gaat dan moet je daarnaar handelen. Maar objectief gezien zou ik proberen om je school af te maken voordat je straks met allemaal lenigen zit die je niet terug kunt betalen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:46

School is heel erg belangrijk, maar niet het belangrijkste. En volgens mij valt die regeling met betrekking tot lening voor het HBO nog best wel mee. Je betaald terug wat jij kan missen. Hoe dit precies zit moet ik even na kijken, maar maak je daar niet te druk over. Het is geen langstudeerboete!

Voor je zelf kiezen is niet egoïstisch, soms (meestal) mag dat echt wel.

winter123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:03

Mijn vader probeert aardig te doen en gesprekken aan te knopen. Ik reageer er niet op, maar ik voel me er wel schuldig over. Ik kan hem geen tweede kans geven en ik kan hem niet vergeven, alleen voel ik mezelf wel een trut omdat ik bijvoorbeeld vandaag de sfeer in huis verpest door het spelletje niet mee te spelen. Het is zo'n dilemma, want ik weet dat het weer fout zal gaan en daarom kan ik niet vrolijk meedoen. Hoe verder ik hem op afstand houd, hoe minder hard de klap straks aankomt.

Zou ik via de psycholoog niet bij maatschappelijk werk terecht kunnen?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:19

Meis wat ben jij dapper!
heb je even een pb gestuurd :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:37

Geen verstand van maatschappelijk werk, maar er zijn vast allerlei mogelijkheden.

Ik denk alleen dat je het jezelf veel gemakkelijker maakt, en mogelijk de rest van het gezin ook, door voor jezelf te kiezen. Dan HOEF je geen spelletjes mee te spelen en is er niemand die je een spelbreker vindt.
Mogelijk gaan hun ogen dan ook open en gaat de rest van het gezin ook op zoek naar een echte oplossing.

Natuurlijk probeer je jezelf enigszins te beschermen, ik vind het een wonder dat je het allemaal nog kunt opbrengen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:08

Houd vol meis! Hoe moeilijk het ook is probeer voor jezelf te kiezen. Ik heb totaal geen verstand van hoe het zit met studies etc. dus daar kan ik echt geen zinnig advies voor geven. Laat je geen schuldgevoel aanmeten. Je doet het supergoed! In ieder geval ontzettend veel sterkte!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:56

Lieve Winter,
Ik heb juist veel respect voor jou, hoe je dit allemaal doet.
Ik heb je ookal een pb gestuurd, maar snap dat je er veel krijgt en niet alles kunt beatwoorden zo snel.

Wat betreft maatschappelijk werk, daar heb je niet perse een doorverwijzing van een huisarts voor nodig.
Google even op maatschappelijk werk en je woonplaats.

En je moet kiezen waar jij je het beste bijvoelt. Thuisblijven maar ook op je eigen gaan wonen zal beide de nodige stress veroorzaken. Maargoed, alleen jij kan die keuze maken.

winter123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 02:47

Bedankt weer voor de reacties. Sorry voor de pb's die ik nog steeds niet heb beantwoord, ik had en heb deze week heel belangrijk schoolwerk en dit topic en de berichtjes maken soms wat emotie los die ik even niet kon gebruiken...

Mijn vader probeert tegen mij heel aardig te doen en ik doe maar aardig terug zodat mijn moeder en X gelukkig zijn. Ik wil hun kerst niet verpesten.
Tussen mijn ouders zijn alweer de nodige irritaties geweest, mijn vader begint weer te commanderen, te snauwen en geërgerd te kijken, dus het zal een kwestie van tijd zijn voor de andere tikken en de woedeaanval(len) die erop volgt/volgen terug gaan komen.
Ik heb besloten om deze vakantie op een rij te gaan zetten of ik het beste thuis kan blijven of kan weggaan. Vooral het geldgebrek en de familieruzie die er kan ontstaan houden me tegen om te vertrekken. Hier blijven is ook niet alles, zeker niet, vooral niet omdat mijn moeder niet meer achter me staat, maar ik weet niet of ik nu sterk genoeg ben om het helemaal te breken of om contactrust te nemen, want ik weet dat vooral mijn moeder me dat niet in dank afneemt, ook al krijg ik tegenwoordig elke dag te horen dat ik het bloed onder haar nagels vandaan haal en dat ik nooit eens gezellig kan doen.
Mijn moeder slaapt nauwelijks en ik voel me daar zo schuldig over.
Zelf lig ik de hele nacht te piekeren. Ik ben vandaag op school in slaap gevallen, maar bij mij is het mijn eigen schuld. Ik heb dit topic geopend, ik sta compleet anders in de situatie en ik kan niet geloven dat alles goedkomt.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 03:04

Meid wat naar!

Ik snap dat je kerst een beetje gezellig wilt houden.
In de vakantie alles goed overdenken is een heel goed idee :)
Nog even volhouden.

Ik hoop dat de woede aanvallen mee zullen vallen...
Dat je moeder slecht slaapt doet ze zelf en is zeker niet jouw schuld!
En schuld is voor jezelf een slecht woord.
Dat je op school in slaap bent gevallen is echt een teken dat er iets moet veranderen.
Piekeren is erg vervelend en je blijft maar malen en draaien zonder dat je in slaap valt.
Helpt het als je rustgevende muziek op zet?
En dan richten op je ademhaling.
Ontspanningsoefeningen googlen kan helpen :)
Heeft mij geholpen, duurt wel even voordat je het goed kan, dus heb geduld :)

Het komt echt wel goed lieverd.
Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt.

Heb je al naar online hulpsites gekeken?
Daar kunnen ze ook vaak een luisterend oor bieden en tips geven.
Ook 24/7 dacht ik :)

Ik hoop dat je vannacht wel een beetje kan slapen.

Dikke knuffel!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:54

Het lijkt wel of je "vast zit" met jezelf. Jouw mama zal er vast wel van wakker liggen maar daar is ze zelf ook een beetje de oorzaak van denk ik?
Ze onderneemt zelf niet veel en de situatie blijft dezelfde, als ik mijn dochter ongelukkig zou zien vanwege de thuissituatie, zou ik zelf ook heel ongelukkig zijn maar wel innitiatief nemen en de situatie proberen aan te passen.

Je moet voor jezelf gaan uitzoeken wat,waar,wanneer en hoe en dat is een hele zware taak...daarom moet je zeker hulp zoeken zoals YamaSaki zegt.
Het komt vast goed, mits je toelaat dat er hulp komt...ga ervoor meisje..zo ongelukkig blijven is ook geen oplossing :(:)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:38

Lieve ts. Het is zeker een goed idee om deze vakantie eens goed na te denken.

Ik ben wel van mening dat je je open moet stellen naar iemand. Ga alsjeblieft een gesprek aan met je huisarts of iemand anders die je vertrouwt.
Jij bent heus niet de enige die in een moeilijke situatie zit. Een professional kan je helpen het overzicht te krijgen. Er zijn allerlei mogelijkheden om jongeren die in een moeilijke situatie zitten te helpen. En dat hoeft echt niet direct gevolgen voor je broer te hebben. Maar ga er alsjeblieft met iemand over praten die hier voor geleerd heeft, zoals je huisarts, maatschappelijk werker etc. Pas dan kan je een goed overzicht krijgen van de mogelijkheden en weloverwogen keuzes maken.

ingeeusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:57

www.hulpmix.nl kan je chatten met hulpverleners zij kunnen passende hulp zoeken binnen jou omgeving.

winter123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:44

Ik heb het geprobeerd. Tot vandaag.

Naar de politie, huisarts, e.d. kan ik niet. Ik kan er niet over praten. En ik wil mijn familie niet verraden. Hulpverlening op internet houdt me tegen omdat ik dan het hele verhaal in een chat moet gaan uitleggen, hebben ze daar wel tijd voor?

Om iets stoms kregen mijn moeder en ik ruzie, in de auto. Ze kan zo hard schreeuwen... Op een gegeven moment hief ze haar hand en wilde ze me slaan en ik... ik sloeg in een reflex voor zij me kon raken. Niet hard, op haar schouder, maar ik deed het. Ik heb mijn eigen moeder geslagen.
Ik schrok er zo van... normaal ben ik helemaal niet van het geweld en zo, maar haar gezicht was zo vertrokken, haar ogen spuwden voor en haar vuist kwam op me af... Voel me er zo rot over.
Nou ja, ze werd uiteraard nog kwader en zei dat ik uit moest stappen, wat ik weigerde. Na wat geschreeuw vervolgden we de autorit in stilte en toen we bijna thuis waren, zei ze dat ze een hekel aan me had. Al jaren, dus het ligt niet aan mijn veranderde houding. Dat ik de oorzaak van haar problemen was, niet mijn vader, dat ik maar eens gauw naar die psycholoog moest, dat ik nooit meer naar haar om zou kijken zodra ik weg was, dat ik maar bij een van die stomme vriendinnen die me vroeger uitkotsten moest gaan wonen (ze heeft altijd kritiek op iedereen met wie ik bevriend ben, geen idee waarom), dat ik allemaal dingen over haar zei die niet waar waren...
Dat laatste zal wel van X komen, die vindt het wel vaker leuk om te zeggen dat ik negatieve dingen over mijn moeder op bijvoorbeeld twitter zet. Iets wat ik nooit heb gedaan, want ik kan niet eens over de situatie praten.
Ik heb haar overigens ook verteld dat ik inderdaad geen respect meer voor haar heb, omdat ze zegt dat ze alles doet voor haar kinderen, maar nooit bij mijn vader is weggegaan en ook nu weer voor hem heeft gekozen. Ze zei dat ik me niet met haar huwelijk moest bemoeien. Ik heb ook gezegd dat het niet mijn schuld was als ze over een paar jaar doodongelukkig is. Had ik ook niet moeten doen. Ik zit hier evengoed fout. En ik had haar zeker nooit moeten slaan, daar heb ik zo'n spijt van...

Dit komt gewoon zo hard aan. Ik denk niet dat ik het allemaal nog kan. Want misschien ben ik inderdaad gek, ligt alles aan mij, en ben ik de oorzaak van alle ellende in het gezin, drijf ik mijn ouders tot waanzin. Ik weet dat mijn moeder zich niet gewaardeerd voelt en dan maak ik er nog zo'n opmerking bovenop, ik ben harteloos. Ik kan niet op mezelf wonen, dan komen er te veel vragen, ruzie in de hele familie. Ik kan niet weg. Ik zit klem. En bovendien: als ik de parasiet ben, moet ik ervoor zorgen dat ik niet nog meer levens verpest. Kan niet naar vriendinnen, ik wil hen niet belasten, en ik wil hun levens niet verpesten.
Eigenlijk zie ik op dit moment nog maar één uitweg, maar ik ben te laf, te bang voor pijn, of te bang dat ik op het laatst niet meer durf. Ik zou willen dat ik het wel kon, dat ik die moed wel had, dan zou dit gezin waarschijnlijk een stuk gelukkiger zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:27

Nee, nee, nee. Nee!

Lieve schat, je zit in een situatie die te vreselijk voor woorden is en dat is verschrikkelijk naar en gemeen en oneerlijk en pijnlijk maar het is niet, niet, NIET jouw schuld!

Mocht je enigszins in de buurt van Alkmaar wonen, laat het weten, ik ben absoluut bereid om met je mee te gaan naar een arts of hulpverlener als je dat prettig zou vinden. Jij moet weg uit dit huis en snel want hier ga je aan kapot. En er zijn echt plekken waar je terecht kunt, waar je opvang kunt krijgen, en vanuit daar kunnen zij je verder helpen met alles regelen.

Ik weet hoe eng zoiets is. Ik weet hoe het voelt om tegen je familie in te gaan, iets te doen wat ze afkeuren en waar je ze pijn mee doet. Maar echt, je móet voor jezelf kiezen. En dat is niet de dood. Jij wil niet dood, je wil een ander leven. Toch? Dat leven is er. Het kan. Het kan écht.

Je zou ook een brief kunnen schrijven en die aan je huisarts geven, of jouw berichten uit dit topic uitprinten. Of die brief knippen/plakken in zo'n chat met een hulpverlener. Natúúrlijk hebben ze daar tijd voor, ze zitten er juist om hulp te bieden!

:(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:00

Niet doen!
Natuurlijk is dit afschuwelijk. Natuurlijk voel je je vreselijk. Ik snap dat je je ook schuldig voelt. Logisch. Aan de andere kant heb je ook wel heel veel meegemaakt. En je bent vast geen heilige, net zomin als jouw moeder, je broer, of wie dan ook.

Voor ouders kunnen pubers ontzettend moeilijk zijn. Jouw moeder heeft waarschijnlijk in boosheid gereageerd en meende er maar een heel kleine beetje van. Misschien is jouw reactie en/of gedrag iets waar zij moeite mee heeft, vooral bovenop alle andere problemen die ze ongetwijfeld heeft. Ze kan wel zoveel beweren, maar als jouw schets van jouw vaders gedrag klopt, krijgt ook je moeder heel veel voor haar kiezen. Is vermoedelijk erg gestresst en kan er gewoon niets meer bij hebben.

Nog wat, laat je niet weerhouden door wat 'men' of de familie vindt, dat heb je lang genoeg gedaan. Er zal ongetwijfeld heisa van komen, maar dat waait wel weer over.

Hou eens op met te zeggen dat je ieders leven verpest. Tot nu toe hebben anderen jouw leven verpest. Voel je niet overal schuldig over, behalve dat het niet helpt, klopt het ook niet. Waarom zou het allemaal meer jouw schuld zijn dan die van een ander gezinslid?

Zoek hulp, maakt niet uit waar, maar ga weg, niet dood. Gewoon naar een veilige plaats, voor jou alleen. Een blijf van mijn lijf huis, een opvangcentrum, of liever nog een tante of vriendin.

Overigens, hulpverlening... je zou natuurlijk jouw eigen verhaal hier kunnen copy/paste-en in een e-mail en die hen toezenden.

Ook ik weet niet waar je woont. maar als dat hier in het Noorden (ik woon bij Delfzijl) is, wil ik met alle liefde met je mee naar een hulpverlener, arts of opvanghuis.

Sterkte en blijf een beetje geloven in jezelf.

Hier in groningen was Ede Staal een beroemde zanger, een van zijn beroemdste teksten is:" 't Het nog nooit, nog nooit zo donker west - Of 't wer altied wel weer licht!"

Dat geldt ook voor jou!!

Liefs!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:18

Ik heb net je hele verhaal gelezen. Wat zit jij in een verschrikkelijk nare situatie.

Zie dit als stap één je bent al begonnen om er over te praten. Dat is heel belangrijk! Probeer inderdaad een vertrouwenspersoon op te zoeken. Je verraad natuurlijk helemaal geen familie. Hoewel het misschien eerst zo lijkt. Je helpt ze juist door het te vertellen en hulp te zoeken!

Veel sterkte met de keuzes die je gaat maken :(:)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:32

Lieverd wat een drama!
Als ik een auto had dan was ik meteen naar je toe gereden, maakt me niet uit waar je woont!
Omgeving Amsterdam? Let me know en ik ga met je mee :)

Dat jij je moeder een klap tegen dr schouder hebt gegeven is beter dan dat je een vuist van je moeder krijgt! Want zodra ze dat doet, dan heet dit "mishandeling" je bent nog minderjarig toch?

Je moet echt met iemand gaan praten, dit is niet om iemand te verraden, zeer zeker niet!
Dit is JUIST het enige dat je kan helpen.
En de chat is niet zo eng, ookal kopieer en plak je hier je OP, daar hebben ze de tijd voor, daarvoor zijn die mensen daar, daarom zitten ze achter de computer! :D

Dat je moeder het op jou schuift, is compleet onterecht!
Zij koos ervoor om kinderen te krijgen, of niet soms ;)
Het is voor haar, (onvoorstelbaar maar waar), makkelijker om dr eigen dochter de schuld te geven dan dr man, waarschijnlijk ook omdat ze wellicht een beetje bang voor hem is.
(Wat mij met zijn woede aanvallen en bijna dwangmatige neurose achtig gedrag, niet gek lijkt).

Je moet jezelf echt niet zoveel schuld aan laten praten hoor!
Dat verdien je niet en dat klopt niet!
Jij bent juist degene met het grote hart in het gezin, niet de harteloze, voor harteloos komt je moeder nog eerder in aanmerking dan dat jij dat doet.
(wie slaat nou zn eigen dochter? wie verwijt zijn eigen dochter? nee dat hoort niet)

Dat jij je met haar huwelijk bemoeit, natuurlijk doe je dat!
Zodra jij als kind zijnde er last van krijgt, is het jouw probleem geworden, dan hebben zij ervoor gezorgd dat ze jou erbij betrekken, bewust of onbewust maakt niet uit. Dus jij staat compleet in je recht om er iets over te zeggen :j

Je bent niet gek, je bent een schat een hele lieve moedige meid ben je!
En waar je het over hebt, moet je zeer zeker niet doen!
Ik ken het, ik ben ook op dat punt geweest, heel lang, maar wat ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.
En dat moet jij zeer zeker ook niet doen!
Het is niet jouw schuld.

Kan je nog steeds bij vriendinnen slapen deze vakantie?
Dan moet je dat zeker doen hoor!
En gewoon naar zo een site gaan, die chatten echt wel vaker met jongeren die het heel lastig hebben.
Die staan open voor je verhaal en zullen je vertellen waar je terecht kan.

Je hebt ook begeleid wonen voor jongeren die het moeilijk hebben.
Die helpen je dan met alles en nog wat, en vaak hoef je ook geen huur te betalen :)

Ik hoop dat je mijn hele bericht hebt gelezen lieverd...
Heel veel sterkte en succes!
Hou vol het komt echt goed!

:(:)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:01

winter123 schreef:
Ik heb het geprobeerd. Tot vandaag.

Naar de politie, huisarts, e.d. kan ik niet. Ik kan er niet over praten. En ik wil mijn familie niet verraden. Hulpverlening op internet houdt me tegen omdat ik dan het hele verhaal in een chat moet gaan uitleggen, hebben ze daar wel tijd voor?

.

Eigenlijk doe je precies hetzelfde als je ouders, je houd de ellende in stand. Als je er echt uit wil komen zul je anders moeten doen dan je ouders en jijzelf nu doen.

Wat zou voor jou een eerste stap kunnen zijn om uit deze ellende te stappen. Probeer het eens, zet eens 1 klein stapje in de goede richting. Ik ben heel benieuwd of dat wilt en wat je eerste stapje dan zal zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:40

TS, wat Ulyse schrijft is wel de waarheid. Om iets te veranderen moet je wel een eerste stap zetten. En dat is zeker geen verraden zoals je zelf schrijft, maar helpen. Want deze hele situatie is voor het hele gezin niet goed.

Kijk eens op de site www.vooreenveiligthuis.nl dit is de site van het meldpunt huiselijk geweld. Je kan daar (ook via e-mail) contact opnemen met een hulpverlener in jouw regio. Als je twijfelt kan je gewoon een anoniem gmail account aanmaken en een e-mail sturen of vanaf een afgeschermd telefoonnummer bellen. Dan kan je anoniem en zonder consequenties om advies vragen.

Hou één ding voor je zelf voor ogen. Jij hebt geen schuld aan deze situatie!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:16

Lieve ts, zou je mij in on kunnen vertellen waar je woont? Ik heb een auto, en weet niet hoe en welke en waar een huisarts zit die jou kan helpen, maar ik kom je met liefde ophalen morgen...

Meid laat dit je niet tot het eind drijven, er is zoveel moois op deze bol... Dat ga je allemaal zien als je uit de ellende bent...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:34

Wanneer ga je eens aan jezelf denken, ipv de rest van de omgeving? Er zijn zoveel mogelijkheden om uit huis te gaan, afhankelijk van jou leeftijd. Je zegt steeds als ik dit doe gaat mijn moeder en vader niet leuk vinden. Denk nou eens aan jezelf, en aan x (broertje?)! Ga naar de HA en zeg gewoon dat het zo niet langer meer gaat zonder veel meer op de feiten in te gaan. En dat er gewoon zsm hulp moet komen.

In het heets van het vuur worden er vaak over en week dingen gezegd waar je achteraf spijt van hebt.

Ik snap dat je laatste stuk (van je laatste bericht) een schreeuw om hulp is. Maar wij kunnen hier niet veel vanachter ons beeldscherm doen.... Jij bent de gene die hier iets aan kan doen...

Succes

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:50

God meid wat zit jij in een k*tsituatie zeg!!
Maar kom uit je gouden kooitje en kies voor jezelf!! je kunt dat!
Je kan zelfs naar een crisisopvang gaan maar kies niet voor de dood! dat is zonde en het zeker niet waard!!
Er is zoveel moois om voor te keven ook al zie je dat nu even niet..
Kop op!!
Ik zou wél naar een vriendin oid gaan..praat meid..praat!! het is zo belangrijk!!
JIJ bent belangrijk!!