Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
winter123 schreef:Op dit moment heb ik de keuze tussen mezelf en school.
Als ik aan mezelf denk, ga ik terug naar de huisarts, regel ik dat ik morgen bij een psycholoog zit, regel ik dat ik mijn eindexamen in twee jaar tijd mag doen (dat mag een vriendin ook, dus dat maakt een kans) en regel ik via het maatschappelijk werk dat ik weg kan thuis. Doordat ik minder lesuren volg, kan ik wel twee bijbaantjes hebben en als gevolg daarvan in elk geval eten. Het nadeel is dat ik dan niet meer onder de 'oude' regeling voor het hbo en de universiteit val en dat ik dan een enorme lening mag gaan terugbetalen na mijn studie.
Als ik aan school denk, blijf ik tot de zomer thuiswonen. Binnenkort heeft een vriendin een eigen woonruimte in een stad die niet zo heel ver weg is en daar zou ik naartoe kunnen wanneer het me hier te veel wordt. Ze weet (nog) niet wat er speelt, maar ze heeft al gezegd dat haar beste vriendinnen er altijd welkom zijn. Zelf weet ze hoe het is om in een minder fijne thuissituatie te zitten. Thuis ontloop ik mijn familie zoveel mogelijk, negeer ik alles wat er speelt en stort ik me vol op de studie en mijn vrienden. Als ik slaag, kan ik net als een 'gewoon' iemand die aan een vervolgopleiding begint op kamers gaan met behulp van stufi, een lening en een baantje. Het nadeel is dat ik geen idee heb hoe haalbaar het is voor mij om nu nog te slagen.

winter123 schreef:Ik heb het geprobeerd. Tot vandaag.
Naar de politie, huisarts, e.d. kan ik niet. Ik kan er niet over praten. En ik wil mijn familie niet verraden. Hulpverlening op internet houdt me tegen omdat ik dan het hele verhaal in een chat moet gaan uitleggen, hebben ze daar wel tijd voor?
.