Tja, wij hebben een staleigenaar die de bakken goed bijhoudt, zodat die ook te rijden zijn met sneeuw en vorst. En ik ga sneeuwbeslag bij mijn paard laten zetten, dat scheelt ook!
Je kon blijven krabben onder die hoeven,5 tellen later zat het weer vast. De pony's gingen toen maar anders lopen,ze wisten dat ze rustig aan moesten doen met die sneeuwklompen.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-12 20:19
Als je door de smid sneeuwzooltjes eronder laat zetten, heb je geen last van sneeuwklompjes. Of op "blote voeten"! Dat helpt ook.
Hier wordt ook gewoon gereden, op een paar zeurpieten na...
Hier lopen ze het hele jaar door op blote voeten,maar met verse plaksneeuw krijgen ze sneeuwklompen. Ze zeggen dat je vaseline onder de hoeven moet smeren? dat de sneeuw dan niet plakt. Maar hier wonen allemaal lieve mensen,veel mensen halen de sneeuwklompen onder hun hoeven vandaan als het te hoog is.
Zo even een weekendje weg naar Parijs, storm in NL en het topic is direct 10 pagina's verder..
De storm zondag heb ik gelukkig niet meegemaakt! Wij hadden in Parijs zondag een heerlijk zonnetje, met strak blauwe lucht en een heerlijke temperatuur!! Zelfs nog op het terras gezeten!
Nayomie, ik heb idd geen binnenbak. Sneeuwbeslag, kan het proberen. Helaas is ze net naar de smid geweest. Over 8 weken dus pas. Zal je net zien dat alle ellende net voorbij is.
Vanaf morgen wordt het kouder? Ik heb gisteren nog een 300 gram onderdeken besteld, je weet maar nooit.
En sneeuw hoeft pas met kerst. Kan gelukkig wel gewoon rijden. Na 6 jaar ellende met een rot buitenbaan, sinds een jaar weer 2 binnenbanen.
Eliine
Geplaatst: 27-11-12 11:15
He Gohya, hadden we niet afgesproken dat het zou sneeuwen op mijn verjaardag
Nouja, dit weer past er ook wel bij Ultiem herfstig novemberweer
Nayomie
Geplaatst: 27-11-12 11:32
NatasjavE schreef:
Nayomie, ik heb idd geen binnenbak. Sneeuwbeslag, kan het proberen. Helaas is ze net naar de smid geweest. Over 8 weken dus pas. Zal je net zien dat alle ellende net voorbij is.
Eind van de week gaat het vriezen he?
oh ja, dan is het wat minder.
gohya
Geplaatst: 27-11-12 11:51
Eliine schreef:
He Gohya, hadden we niet afgesproken dat het zou sneeuwen op mijn verjaardag
Nouja, dit weer past er ook wel bij Ultiem herfstig novemberweer
Gefeliciteerd Eline. De sneeuw komt een paar dagen later,ik geloof in het weekend. De zon schijnt nu.