Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:39

Die vlieger van "eigen risico" gaat helaas niet op ... als verkoper ben je altijd verantwoordelijk voor de levering !

Zou wel makkelijk zijn: zet een boek op de Marktplaats, in even de verkoopprijs en verzendkosten, ZEG dat je het gepost hebt en zet het boek weer vrolijk terug in de boekenkat :)ddd

Dan zou de koper dus geen poot hebben om op te staan ?

Een pakketje is altijd traceerbaar en als iets waardevol is, laat ik het altijd verzekerd verzenden ( neem dan de extra kosten graag voor eigen rekening )
Mocht er dan iets fout gaan, dan krijg ik tenminste ook mijn geld terug :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:44

lifaya schreef:
ElizeVdS schreef:
Ik had gezegd wat verzendkosten gingen zijn, ze wilde dat ik het probeer via brievenbus post te doen, en bood daarbij een bedrag, ga meteen haar adres op, dus ze wil het verzonden hebben. Maar goed ik heb haar gemaild dat ik wel verzendkosten erbij wil hebben, wacht het wel even af dus :)

zeg wel tegen die persoon dat het verzenden via briefpost op eigen risico is en dat zodra je het afgeeft in postkantoor of in postbak gooit het allemaal aan haar ligt of het wel of niet aankomt

idd als je dit niet vermeld, staat namelijk wettelijk vast gesteld dat de verzender de verantwoording heeft

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:06

Ik weet het, ben inmiddels meester in het recht, dus dat deel gaat wel goed.

Ik had van te voren al aangegeven dat ik niet wist of het zou passen, dus ga er niet vanuit dat het een probleem is dat het als pakket moet. Zo niet: ik kan het niet kleiner toveren helaas.

Maar ik ga er allemaal niet vanuit hoor dat dit een probleem is!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:38

Nou, weer een goede ervaring! :) net de betaling voor het eerste artikel al ontvangen! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:24

Zo irritant als je mailt en ze mailen niet terug....
En wachten ben ik ook niet goed in
Maar goed ik ben van mening dat als je wat verkopen wil je toch regelmatig je mailbox in de gaten moet houden :o

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:26

Ik heb een stom bod gehad..ik ga er niet eens op reageren.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:33

Ik trek ook alleen maar de koopjesjagers aan, heb ik een bitloos hoofdstel op marktplaats staan, (vraagprijs 50,- incl verzenden), krijg ik een mail: Voor 20 euro incl. verzenden kom ik het hoofdstel vandaag ophalen!
Vind ik knap, 20 incl. verzenden ophalen. :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:34

Ja, die's leuk :))

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:37

echt wel.
Ik heb als vp 70 euro staan nieuw was 90 euro 3 keer gebruikt. Hoef er geen 70 voor te hebben maar 25 bieden is wel erg laag.
Zet mijn vp meestal hoger als ik het bieden aan laat staan.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:38

2 ervaringen, 1 zeer positief, haha! Voor het nachtkastje, ze mailde gister dat haar dochter ziek was en niet kon komen, prima, dan zou ze vandaag om 12.30 komen, is goed! En toen bedacht ik me dat ik een afspraak had van 12.00 tot 12.45! Maar dat ik om 13.00 zeker wel thuis was, was prima, kwam ze dan! Die afspraak liep uit! Ik was pas om 13.10 uur thuis, meteen naar binnen gestormd en mijn oudste was thuis, gevraagd of er iemand aan de deur was geweest. Ja, voor een kastje! Ze had het meegenomen, alleen moest hij nog 5 euro terug geven en dat kon hij niet vinden dus dat ik moest ik maar via het internet terug over maken! Ze had het meegenomen, ze was er heel blij mee en stuurde nog een leuke mail terug! Geld dus zo maar even terug storten, hihi! En als ik nog meer leuke meubels had staan, moest ik het even laten weten!

En 1tje die het maar blijft proberen... Er staat ook nog een kast op MP, vraagprijs is 30 euro. Krijg ik een mailtje dat ze er maar 15 euro, hooguit 20 aan uit wil geven. Dat is toch niet mijn probleem? Het staat nog niet in de weg want de andere kast moet nog komen, dus nee, ga ik niet mee akkoord. Week niks gehoord heeft ze gister 10 euro geboden! Bod maar verwijderd. Voor een tientje kan hij altijd nog weg, gratis ook nog wel ;) maar als het niet in de weg staat probeer ik toch die 30 te krijgen :P (of 25 vind ik ook prima)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:38

:D

Ik had een reactie van iemand. Of ik het liever per bank of paypal overgemaakt wilde hebben, de adresgegevens en of ik het goed wilde verpakken. Maar eerder contact hebben we niet gehad, dus ik heb geen idee voor wat voor 'n prijs die het denkt te krijgen?!?!? :+ :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:41

Ik snap wel dat mensen gaan bieden (doe ik zelf ook :P) maar sommige biedingen gaan echt nergens over :')
Heb zelf net een email terug gehad voor een aquarium met onderkastje :)
Die wilde er 75 euro voor en toen heb ik 50 geboden via de email met de tekst dat ik hem dan zo snel mogelijk wil komen ophalen.
Advertentie staat er ook al een tijdje op dus dacht probeer het gewoon :P
Verkoper is akkoord gegaan dus nu even een dag afspreken! :)

@ Mayflower
Dat is inderdaad wel apart :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:43

Lieszje schreef:
Ik snap wel dat mensen gaan bieden (doe ik zelf ook :P) maar sommige biedingen gaan echt nergens over :')
Heb zelf net een email terug gehad voor een aquarium met onderkastje :)
Die wilde er 75 euro voor en toen heb ik 50 geboden via de email met de tekst dat ik hem dan zo snel mogelijk wil komen ophalen.
Advertentie staat er ook al een tijdje op dus dacht probeer het gewoon :P
Verkoper is akkoord gegaan dus nu even een dag afspreken! :)

Dat is niet zo veel verschil in prijs, en helemaal als de advertentie al een tijd staat. mijne staat er sinds vanmorgen :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:00

Ik heb vorige week een advertentie geplaatst waarin ik me aanbied als bijrijder. Heb ook een aantal flauwe mails binnengekregen van mannen die wel het paard wilden zijn en dat ik hun wel mag 'bijrijden' :+.
Nu wel een serieuze mail gekregen en daarmee wat aan het over en weer mailen wat diegene precies zoekt etc en heb net wat data doorgegeven waarop ik beschikbaar ben om te komen kijken en praten. Ben benieuwd of het wat word.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:51

Kentaro schreef:
:D

Ik had een reactie van iemand. Of ik het liever per bank of paypal overgemaakt wilde hebben, de adresgegevens en of ik het goed wilde verpakken. Maar eerder contact hebben we niet gehad, dus ik heb geen idee voor wat voor 'n prijs die het denkt te krijgen?!?!? :+ :D

Misschien de prijs die erbij staat?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:36

Ik heb weer iemand die bied, reageerd op mijn bevestigingsmail en nu ik de bankgegevens heb gestuurd niets meer laat horen...... Gggrrrr

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:39

Er was laatst iemand die een dekje van mij zal kopen via marktplaats, ik heb mijn gegevens gemaild en zij haar adres, en ze zal het geld gelijk overmaken. (het is nog een bokker ook, herkende haar naam, ze heeft wel eens eerder iets van me gekocht) Ik heb de dagen erna elke dag even gekeken of het er al op stond, maar nee, niks.. Na een week heb ik maar eens gemaild of er misschien iets fout was gegaan, ik ging er echt vanuit dat het wel zou komen omdat ze al eens eerder iets van me had gekocht.

Ik kreeg een mail terug dat ze de dag ervoor over had gemaakt. Ik weer een aantal dagen mijn rekening gecheckt: niets. Na een week nadat ze had gezegt dat ze het had overgemaakt kreeg ik een mail van haar of het geld al binnen was? Ik heb terug gemaild dat het er nog steeds niet was, daarna heb ik niets meer gehoord. Het geld is dus ook nooit binnen gekomen.

Ik vind dat zo raar, als je het geld niet over hebt gemaakt, ga je toch niet vragen of het er al is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:14

Inmiddels al 8 mensen een mail gestuurd dat het bod op m'n deken akkoord is, van 1 iemand reactie gekregen dat ze geen interesse meer had, van de rest totaal niet meer, heb het bieden uitgezet bij de deken nu ben er klaar mee als ze interesse hebben dan mailen ze maar..
Had er al bij gezet alleen bieden bij serieuze interesse maar dat helpt dus niet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:18

Nee dees_daan, dat zet ik er ook altijd bij, maar we kunnen het net zo goed niet doen. Helpt toch niets :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:26

het lijkt erop dat ik eindelijk geluk heb, iemand die me het drumstel toe wil sturen :) nu hopelijk voor een niet al te gekke prijs..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:44

Is de box in hoogte verstelbaar?
Nee, dat is hij niet.
Oh ok, geen probleem, mogen we eens komen kijken?
Natuurlijk, wanneer schikt het voor u?
Morgen?
Ok, we moeten wel ruim een uur rijden dus het kan zijn dat we wat later zijn.
Prima, ik zie u wel verschijnen.

Staan ze hier aan de deur:
Oh nee, hij is niet in hoogte verstelbaar, die hoeven we niet, daaaaag!

WTF?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:46

_Nadia_ ,

die kan echt niet lezen! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:50

zorro schreef:
Nee dees_daan, dat zet ik er ook altijd bij, maar we kunnen het net zo goed niet doen. Helpt toch niets :)

Nee blijkbaar niet nee.. Nu mailen ze maar, ben er echt klaar mee.. Het is dat het eigenlijk alleen in de winter verkoopt anders had ik hem er af gehaald.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:50

En niet luisteren want het staat in de advertentie en dit was een telefoongesprek, echt sommige mensen..
Wij hebben dus een zaak in tweedehands baby en kinderspul, en heb al zoooo vaak mensen gehad die denken voor 150 euro een splinternieuwe Quinny kinderwagen te kopen, terwijl er in ieder advertentie staat dat ze gebruikt zijn. Echt mensen van 200 km verderop gehad die dan niet kopen omdat het niet nieuw is. Nee, leer LEZEN

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

_Nadia_ schreef:
En niet luisteren want het staat in de advertentie en dit was een telefoongesprek, echt sommige mensen..
Wij hebben dus een zaak in tweedehands baby en kinderspul, en heb al zoooo vaak mensen gehad die denken voor 150 euro een splinternieuwe Quinny kinderwagen te kopen, terwijl er in ieder advertentie staat dat ze gebruikt zijn. Echt mensen van 200 km verderop gehad die dan niet kopen omdat het niet nieuw is. Nee, leer LEZEN

Woow! via telefoon nog wel..

Ben je lekker klaar mee dan :? fijn he, zulke mensen... O:)