Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:26

Heb niet alleen de reacties van jou gelezen TS, dus sorry als ik niks nieuws toevoeg.

Het kan natuurlijk zijn dat je man een lager libido heeft, maar wat ik ook lees is dat hij 10 minuten hetzelfde standje ook wel prima vindt. Dan vraag ik me af of hij wel genoeg plezier heeft in seks of dat het meer een zaadlozing is, waar hij gewoon niet zo vaak behoefte aan heeft. Want het kan leuk/fijn zijn maar het kan ook passioneel zijn (al snap ik dat dat na 9 jaar misschien iets minder wordt, misschien opnieuw het vuur aanwakkeren?).

Ook is het wel mogelijk om je libido iets op te krikken, maar dan moet hij dat ook wel willen. Een seksuologe is dan misschien ook geen slecht idee.

Een open relatie kan, maar ik ben bang dat dat hem toch in de koude kleren gaat zitten, aangezien hij niet de behoefte heeft om het met anderen te doen. Maar goed, ik ben jouw man niet.

Zwitsal

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:50

Na alleen meelezen nu toch ook even een berichtje van mijn kant.
Ik denk dat ik mee ga met het onderwerp van gesprek eens een keer voorzichtig richting een open relatie sturen. Of misschien eerst een keertje uittesten, en dan bespreken hoe jullie beiden je er bij voelen. Jij dat je wat met een andere man doet, hij met het feit dat zijn vrouw wat met een ander doet.

Dan een kleine ervaring van iemand in de situatie van jouw man. Tijdens de relatie met mijn ex ben ik ook altijd degene geweest met het laagste libido. Het laatste jaar dat we samen waren werden de verschillen tussen ons nogal extreem. (oa door omstandigheden) had ik gewoon geen behoefte mee, ik wilde gewoon niet meer, ik dacht er ook niet meer aan, het kwam niet meer in me op. Mijn ex daarentegen werd natuurlijk steeds gefrustreerder. Maar doordat hij bleeeeef aandringen werd de druk voor mij alleen maar groter (ook omdat ik wist dat hij wel wilde en ik niet). Gevolg was dat ik alleen maar minder zin kreeg. Regelmatig heb ik het toegestaan onder het mom van hem een plezier doen en 'dan was ik er weer even vanaf'.
Maar ik heb besloten dat ik zoiets nooit meer doe. Het heeft zon enorme impact op mij gehad.. Toen hij het uitmaakte en ik de voordeur achter hem dichtliep was het eerste wat ik door m'n tranen heen dacht 'godzijdank, geen seks meer..' . Nu bijna 2 jaar later begin ik heeeeel langzaam aan wat minder negatief te denken over seks.

Het 'misschien moet hij wat meer z'n best doen om meer zin te krijgen/maken' klinkt leuk maar ik denk niet dat hij zich daar heel gelukkig bij gaat voelen. Dan maak je zin omdat iemand anders het wil, niet omdat hij het zelf wil. En zin 'maken' bestaat eigenlijk niet echt in mijn ogen. Je hebt zin of je hebt geen zin.

Ik denk dus dat ik in jouw geval eerder de optie open relatie zou bespreken dan dat hij meer zin moet 'maken' . (ik heb er zelf met m'n ex ook over na gedacht destijds.. Maar besloten het niet naar voren te brengen omdat onze hele relatie niet goed meer liep, paar maanden later is het dan ook uit gegaan, maar voor mij als laag-libido-hebbende vond ik het idee van een soort van open relatie heel aantrekkelijk omdat voor mij zelf dan de druk er af was, ik 'moest' dan niet meer)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:05

Ik heb dus ook in de situatie van TS haar man gezeten. Ik had gewoon geen zin meer. Met mezelf niet, niet op tv, niet met anderen en ook niet met m'n vriend.
En inderdaad, m'n vriend werd gefrustreerder en gefrustreerder.

Je kunt zeggen: jouw probleem, jij wilt seks en ik niet. Maar het is een probleem voor beiden. Dus vind ik ook dat er van beide kanten aan gewerkt moet worden. Het beïnvloedt namelijk wél de kwaliteit van de relatie.

Zin heb je of zin heb je niet is niet helemaal waar. Zo kun je best wat zin creëren door bijvoorbeeld voordat je man/vrouw thuiskomt een filmpje te kijken, of een leuk lingeriesetje te kopen of wat dan ook, door er mee bezig te zijn komt het in je hoofd en krijg je dus ook sneller zin. Als je maar moet wachten tot de zin een keer aan komt waaien, kun je lang wachten want je hoofd én lichaam zijn al in sluimerstand gegaan.

Maar als degene die geen zin heeft in seks er ook niet aan wilt werken, dan vind ik het wel zo eerlijk om inderdaad een open relatie te bespreken of toch te besluiten dat het niet gaat werken of ermee te leren leven dat je minder seks hebt dan je wilt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:52

Ik vind ook dat jouw man het jou moet gunnen om jouw plezier elders te 'mogen' zoeken. Hij doet je immers te kort en hoezeer het voor het hem vervelend is, voor jou is dat minstens even vervelend. Ik zou toch echt proberen een open relatie bespreekbaar te maken. De ondertoon in jouw reacties wijst er voor mij op dat hij hier misschien wel voor openstaat. En schamen hoef je je niet te doen, ik bedoel, seks is een behoefte zoals een ander.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:35

unicorn_kiss schreef:
Ik vind ook dat jouw man het jou moet gunnen om jouw plezier elders te 'mogen' zoeken. Hij doet je immers te kort en hoezeer het voor het hem vervelend is, voor jou is dat minstens even vervelend. Ik zou toch echt proberen een open relatie bespreekbaar te maken. De ondertoon in jouw reacties wijst er voor mij op dat hij hier misschien wel voor openstaat. En schamen hoef je je niet te doen, ik bedoel, seks is een behoefte zoals een ander.

Mee eens!
Ts; hoe gaat het nu?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 14:49

Tjah, goed en niet goed.

Het goede nieuws is: we hebben gepraat over het feit dat ik wel meer en ook andere dingen wil. Nu doet hij erg z'n best en de seks is zeker niet slecht. We zijn laatst ook een paar dagen weggeweest en dat heeft ons zeker goed gedaan.

Het slechte: Nu besef ik des te meer dat een open relatie in mijn geval al zeker geen goede beslissing is, omdat ik gewoon snel verliefd word blijkbaar. Zoals ik al zei, een paar maand geleden ben ik iemand tegen gekomen (met een open relatie) die mij hierover heeft doen nadenken. Maar ik kan hem eigenlijk heel moeilijk uit mn hoofd zetten. Ik had gehoopt dat als mijn relatie beter zou worden (wat ze nu dus is), ik die ander wel zou vergeten, maar het is toch allemaal veel moeilijker dan ik dacht.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:27

En hoe ga je dat nu aanpakken dan?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:32

Ik kies voor mn relatie, dus ik doe er alles aan om de ander te vergeten.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:34

Fleur1984 schreef:
Ik kies voor mn relatie, dus ik doe er alles aan om de ander te vergeten.

Dat had ik inderdaad al uit je verhaal opgemaakt, maar hoe ga je dat aanpakken dan? :)

Wel top van je overigens +:)+

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 15:36

Tjah, sowieso heb ik geen contact met die persoon, dus dat maakt het wel makkelijker. Maar voor de rest heb ik geen concrete plannen. Ik hoop echt dat het gewoon over gaat, dat ik later kan terugdenken: "wat heb ik daar nou in gezien"

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:39

Anderzijds, in een goede relatie nauwelijks oog voor andere mannen toch..
Heb zegt wel wat dat jij verliefd wordt.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:45

Als mijn vriend met een ander kust, smak ik hun met hun koppen zo hard tegen elkaar, dat ze van brein wisselen }>

Maar serieus nu. Als jij en je vriend het daarover eens zijn (lees: als jullie het ok vinden), waarom niet dan... Al zou ik het zelf echt nooit pikken :o
Jij zegt: mijn libido is hoger als dat van mijn man. En je zegt ook, dat je al vaak zat hebt aangegeven dat jij best meer wil.
Ik lees ook heel duidelijk dat je man er geen problemen mee heeft, dat jij je plezier ergens anders gaat halen..

Moest ik jou zijn, zou ik eens goed praten met vriendlief. Kans zit er dik in, dat ie jouw laat 'vreemdgaan' als jij dat wil.
Dat jij toch je ding kunt doen, zonder dat hij daar een aandeel in heeft. Als hij daar akkoord mee gaat (en dat lijkt me wel als ik jouw verhaal lees), is iedereen blij, toch?

Als hij écht een laag libido heeft, zul je van hem niet al te veel moeten verwachten, denk ik. Kijk, als hij echt geen zin heeft, gaat hij ook geen initiatief tonen. En forceren werkt dan alleen maar averrechts.

Maar eerlijk, ik zou het echt ontzettend dom vinden, om een einde te maken aan je relatie als je het op alle andere vlakken zo goed kunt vinden met elkaar. Seks is belangrijk, tuurlijk, maar je hebt niks aan een vent waar je fijn mee in bed kan duiken, maar waar geen zinnig woord uitkomt.

Jij hebt een leuke vent. Alleen de seks is minder leuk.
Dus moet jij jezelf afvragen: ga ik voor een leuke vent, een leuke (reeds langdurige!) relatie, ...
Of gooi je alles om, en ga je op zoek naar iemand die je én een leuke relatie én goeie seks kan geven...
Of blijf je bij je man, en blijf je vreemdgaan ter compensatie...

Dat moet jij natuurlijk helemaal zelf beslissen :) Maar ik zou het wel weten.. Ik geef voorkeur aan een goeie basis, aan de gesprekken en aan de humor.. Dat de seks niet perfect is.. Tja, ik heb het liever zo, dan goeie seks en een rotvent :j Je komt vast nog heel veel venten tegen met eenzelfde libido als het jouwe, maar zal daar ook zo'n maatje tussen zitten als jouw man nu voor jou is?

Oja. Als je dan toch perse moet vreemdgaan.. Doe het dan niet in zijn vriendenkring :+

Edit. Ik lees nu dat je voor je relatie kiest *\o/* Leuk om te horen!
Koop desnoods een la vol speeltjes haha, maar echt, wat je met je man hebt is belangrijker dan seks :) Als de basis goed zit, volgt de rest wel :j

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 15:54

Was ff in mn berichten aan het lezen en wou toch nog even updaten

Pff laatste maanden gaat het weer niet zo goed op seksueel vlak. laatste keer is geleden van 23/3 en daarvoor van 16/2, gemiddeld 1 keer per maand dus... Langs de andere kant, we doen veel dingen samen, amuseren ons, gaan samen eens eten of een weekendje weg,... heb echt het gevoel dat onze relatie goed zit. Maar toch,... Ik heb er nogmaals eens over gepraat en volgens hem ligt het eigenlijk aan mij. In het begin dat we elkaar kenden hadden we veel seks, maar na een paar jaar is het van mijn kant minder geworden (mijn mama is toen gestorven en ik wou toen eigenlijk alleen maar een 'volwassen' leven en zo snel mogelijk gaan samenwonen, werken etc,.. terwijl seks toen geassocieerd werd met jong en onbezonnen leven) Enfin, als ik er over nadenk weet ik dat hij toen wel wat moeite deed maar werd afgewezen. Daarna heeft hij zoiets van 'ok ik kan eigenlijk wel zonder, voor mij hoeft dat allemaal niet'. Maar nu we gesettled zijn heb ik dus weer meer zin, maar hij dus niet. vandaar dat alles van mijn kant komt. Laatst ook nam ik initiatief (en nee hij heeft niet veel nodig) maar het duurde welgeteld 4 minuten. En voelde het goed? Eerlijk? Nee....
Ok ok nu kun je wel zeggen, probeer eens iets anders, gebruik een speeltje, enz maar ik krijg meer en meer het gevoel dat het aan mij ligt. Dat hij nog kan proberen wat hij wil, dat het toch niet goed zal zijn. Ik heb behoefte aan een ander denk ik? (dat klinkt echt heel raar). Pff ik vind het allemaal zo lastig. En toch zie ik hem graag en wil ik met hem oud worden. Hoe kan dit nou??? Ik word er helemaal gek van!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 16:01

Nu ben ik het belangrijkste vergeten te melden. voor mij zijn er twee opties
1. ik leer er mee leven
2. ik ga voor een open relatie

Ik heb dus optie 2 voorgesteld maar hij ziet dat niet zitten.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:22

Zo te horen heeft hij het toen leren accepteren dat jij niet wou. En zich aangepast.
En nu is het verhaal dus andersom...

Oftewel, hij heeft jou toen gerespecteerd en ook jullie relatie en is toen niet vreemd gegaan.
Het lijkt me dat je uit het oogpunt van respect alleen al hem hetzelfde respect zou moeten gunnen.

Daarbij: het geheim van geluk is leren tevreden te zijn met wat je hebt en niet naar meer verlangen (want daar wordt je nou juist ongelukkig van).

Natuurlijk is dit alles makkelijker gezegd dan gedaan... maar als je jezelf traint in zelfbeheersing en probeert om altijd het goede te zien van wat je hebt, dan zou je al een heel eind moeten komen.
Daarbij, wie zegt dat je met een ander niet uiteindelijk in hetzelfde schuitje terecht komt. En dan misschien nog wel met een minder goede relatie als je nu hebt.

Succes met het maken van een wijze beslissing!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:38

Leg de hand aan je zelf als je seksueel gefrustreerd bent.... doen de meeste mannen ook als de vrouw geen zin heeft... :)*

Tegenwoordig gaat het wel heel makkelijk allemaal, hup dan neem ik een bij voor de seks, hup ik neem een ander, vechten mensen tegenwoordig nog wel voor hun relatie?
In mijn ogen kiezen mensen tegenwoordig alleen nog maar voor hun eigen geluk, ze kiezen de weg van de minste weerstand en werken niet meer aan hun relatie, wat dachten jullie nou dat het allemaal vanzelf leuk blijft....

Ik zal wel ouderwets zijn.... :O

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:49

Ik krijg het gevoel dat hier toch een beetje oud zeer meespeelt. Is je man tevreden met de seks en hoeveelheid of heeft hij zich er bij neergelegd?
Wat je zelf zegt, hij voelde zich afgewezen. Misschien moet hij zich meer bewondert en geaccepteerd voelen?
Misschien zul je even geen initiatief moeten nemen, dat hem dat activeert.

Ik zou dus een goed gesprek houden over wat hij misschien mist en ook verschillende dingen proberen, wie niet waagt die niet wint.

Misschien zijn er wel dingen die je wel kunt doen (online ofzo) waar je man geen problemen mee heeft en jij toch een beetje spanning hebt. Of samen naar een kamasutrabeurs oid gaan. (Dus samen de spanning op gaan zoeken) Ik denk namelijk dat je niet zozeer behoefte hebt aan een ander, maar wel aan seksuele spanning en dat je daardoor een geromantiseerd beeld hebt van een ander en de seks daarmee.

Wel zul je hierin (wat moeilijk is met frustratie) respectvol naar je man moeten blijven, anders wordt het alleen maar erger denk ik.
Let ook op dat je alle kleine bewegingen richting de goede weg niet uit het oog verliest, als jouw man iets probeert bijv. en dat wordt niet gewaardeerd, zal hij sneller inkakken en het erbij laten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:22

Boompje1985 schreef:
Leg de hand aan je zelf als je seksueel gefrustreerd bent.... doen de meeste mannen ook als de vrouw geen zin heeft... :)*

Tegenwoordig gaat het wel heel makkelijk allemaal, hup dan neem ik een bij voor de seks, hup ik neem een ander, vechten mensen tegenwoordig nog wel voor hun relatie?
In mijn ogen kiezen mensen tegenwoordig alleen nog maar voor hun eigen geluk, ze kiezen de weg van de minste weerstand en werken niet meer aan hun relatie, wat dachten jullie nou dat het allemaal vanzelf leuk blijft....

Dan ben ik dat ook...
Vriend heeft zich een beetje aangepast aan mij, ik heb me een beetje aangepast aan vriend (hij kan elke dag zeg maar, ik heb daar niet echt behoefte aan) en met allebei een beetje moeite doen voor elkaar, hebben we een fijne balans gevonden. <3
en mijn libido is eigenlijk ook wat hoger geworden sinds. :o :)

Ik vind het een beetje jammer TS; en zelfs een beetje respectloos, dat hij, toen jij dat nodig had, zich aan jou heeft aangepast, maar dat het nu éénrichtingsverkeer is en je enkel aan jezelf denkt (ik wil meer seks dus hij moet me toestaan dat bij een ander te gaan zoeken)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:34

Ik kan me ook voorstellen dat hij de weinige zin die hij nog had, volledig verliest omdat hij aan jou merkt dat het toch nooit genoeg of goed is. Waarom niet die ene keer per maand dat je het doet hem dé man laten voelen., hem verleiden, niet je op hem storten want je hebt zo een zin. Maak het voorspel dan maar wat langer en geniet ervan, ook al is het maar kort.
Maar als jij daar ligt en denkt aan de 4 minuten die het maar gaat duren of aan "de laatste keer dat we het gedaan hebben is al een maand geleden", tja, dan kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat de sex ijskoud en saai is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:38

Toen ik las dat ze de datums bij hielt had ik ook zo iets van "wtf, duid je het aan in je agenda ofzo? :')"

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:32

Ayasha schreef:
Boompje1985 schreef:

Dan ben ik dat ook...
Vriend heeft zich een beetje aangepast aan mij, ik heb me een beetje aangepast aan vriend (hij kan elke dag zeg maar, ik heb daar niet echt behoefte aan) en met allebei een beetje moeite doen voor elkaar, hebben we een fijne balans gevonden. <3
en mijn libido is eigenlijk ook wat hoger geworden sinds. :o :)

Ik vind het een beetje jammer TS; en zelfs een beetje respectloos, dat hij, toen jij dat nodig had, zich aan jou heeft aangepast, maar dat het nu éénrichtingsverkeer is en je enkel aan jezelf denkt (ik wil meer seks dus hij moet me toestaan dat bij een ander te gaan zoeken)

Lijkt me dat, als je je absoluut niet goed voelt in een relatie, je zelf wel kan kiezen of je een ultimatum stelt: of er verandert iets grondig aan de situatie, of we gaan uit elkaar. En nee, dat hoeft hij niet toe te staan, hij kan er ook voor kiezen om uit elkaar te gaan. Niet iedereen neem de weinige seks 'voor lief', de één hecht er veel meer belang aan dan de ander.
En ja als de relatie voor mij niet goed aanvoelt dan ben ik egoïstisch en denk ik aan mijn eigen geluk. Ik denk dat jij nog nooit een relatie níet beëindigd hebt omdat dat 'oneerlijk' is voor de andere partij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:20

unicorn_kiss schreef:
Lijkt me dat, als je je absoluut niet goed voelt in een relatie, je zelf wel kan kiezen of je een ultimatum stelt: of er verandert iets grondig aan de situatie, of we gaan uit elkaar. En nee, dat hoeft hij niet toe te staan, hij kan er ook voor kiezen om uit elkaar te gaan. Niet iedereen neem de weinige seks 'voor lief', de één hecht er veel meer belang aan dan de ander.
En ja als de relatie voor mij niet goed aanvoelt dan ben ik egoïstisch en denk ik aan mijn eigen geluk. Ik denk dat jij nog nooit een relatie níet beëindigd hebt omdat dat 'oneerlijk' is voor de andere partij?

Daar gaat het me niet om. Hoewel ik me niet kan bedenken dat ik een relatie heb uitgemaakt waarbij het oneerlijk was voor de andere partij... Het waren er maar twee en beide hebben het zich zelf op de hals gehaald. :+
Het gaat me er om, dat vriendlief zich toendertijd heeft moeten aanpassen en dat TS toen, voor zover ik lees, geen enkele moeite of poging heeft ondernomen om zich aan hem aan te passen. Maar dat ze nu wel "jankt" terwijl vriendlief wél moeite doet enz.
Prima, niemand moet van mij in een relatie blijven waarin ie zich niet goed voelt. Maar dan ook niet janken en zielig doen op bokt dat je tekort gedaan wordt.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:55

Euh excuseer,

Mijn vriendlief heeft er indertijd wel nooit over gepraat en het ook niet laten merken. Het is net nu ik over mijn behoefte praat, dat hij afkomt van 'ja maar toen had jij ook geen zin en dus heb ik dat maar geaccepteerd'. Hij is trouwens altijd wel diegene geweest met een lager libido. En in die periode dat we het moeilijk hadden, ging het niet enkel over seks, maar er was toen een andere behoefte (genegenheid, geborgenheid, vriendschap) die ik toen ook niet kreeg en vandaar dat ik toen 'hem ook maar geen seks gaf' juist omdat we in een moeilijke periode zaten. nu zijn we door dit moeilijke heen en praten we wel over wat we verwachten van elkaar. En dat impliceert natuurlijk dat we beiden water bij de wijn doen. Alleen op vlak van seks hebben we dus nog geen balans gevonden.

Ik heb dit topic geopend omdat ik het gevoel heb dat mijn relatie wel goed zit, beter dan ooit maar dat het gewoon op seksueel vlak niet meer gaat. Aan opgeven heb ik nog maar weinig gedacht. Ik wil alleen voor mezelf proberen uit te maken of seks dan wel zo belangrijk is in een relatie of hoe ik dat minder belangrijk kan maken voor mezelf.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:07

Of de relatie tussen jou en je vriend echt wel zo goed is als je zegt.. ik kan dat van buitenaf niet beoordelen. Opmerkelijk vind ik wel een zinnetje in je laatste post:
"....maar er was toen een andere behoefte (genegenheid, geborgenheid, vriendschap) die ik toen ook niet kreeg en vandaar dat ik toen 'hem ook maar geen seks gaf' juist omdat we in een moeilijke periode zaten.." - dat vind ik niet bepaald een kenmerk van een goede relatie, meer van dwingelandij "als jij mij niet geeft wat ik wil, geef ik jou ook niks'..

Als je waarde hecht aan je huidige relatie, dan zou ik eerst maar eens beginnen om echte hulp te zoeken bij dit probleem. Je hart luchten op een paardenforum is voor even leuk en wellicht ontmoet je wat herkenning, maar het gaat tenslotte om jou en je vriend en niemand hier kan doorzien hoe en of jouw eenzijdige verhaal klopt. Misschien moet je de relatie goed laten doorlichten door een therapeut - en ook jezelf onder de loep nemen en onder begeleiding met elkaar praten.. Verschillen in seks-drive bestaan uiteraard, maar de vraag kan ook zijn of daar hier sprake van is. Wie weet ben je wel op zoek naar hele andere dingen en vertaal je dat zelf naar een behoefte aan seks, en evengoed kan dat mindere libido van jouw vriend ook wel hele andere oorzaken hebben.
Als je een aantal zaken helder hebt, kun je aan oplossingen werken, of afspraken maken hoe jullie hiermee verder willen.
Zonder te weten waar de kernen liggen, kun je wel vluchten ( of uitwijken zo je wilt) in een 'open relatie' , maar voor je het weet zit je met nog veel grotere problemen.

Ik zou jullie aanraden dit op een wat professioneler niveau te tillen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:18

De zin die Jannepauli aanhaalt van jou, TS, vind ik ook wel een beetje "schokkend". Ik vind dat jouw algemene beeld over seks en seks in een relatie best wel ongezond is. Seks als beloning, seks als "voor wat hoort wat", seks als een must (krijg je het niet bij de een, dan is het ok om het bij een ander te zoeken).

Ik zou je ook willen aanraden om hier heel open en duidelijk met je vriend over te praten en professionele hulp te zoeken. Dit is zo oneerlijk naar je vriend toe en ik ben er zeker van dat die er waarschijnlijk even hard mee worstelt en er ongelukkig door wordt als jij.