Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:25

Borden en haaientanden: Jep, maar het is ook een gedeelte gewenning en regeltjes. En die blijken niet overal gelijk te zijn helaas :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:29

Saskiaatje schreef:
Ik heb nog wel een irritatie, net weer gezien in het verkeer. Een tweebaansweg en een medeweggebruiker blijft op de linkerbaan plakken. 50km weg, rijdt 45 km/h. En dan rijdt 'ie daar, omdat 'ie na 3 km (!) bij de stoplichten linksaf moet. Dude, het was hartstikke rustig op de weg, je kan er écht nog wel tussen als je het eerste stuk op de rechterbaan blijft. }:0

Dit is echt zooooo irritant :j hier ook iedere ochtend, en je zou denken dan zitten er van die oudjes in de auto maar ook hier gewoon het jongeren grut. Kilometers van te voren links gaan rijden voor de afslag en dan ook nog minder als de maximale snelheid gaan rijden :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:30

Ik heb nog een ergernis, op 3 baans wegen of meerdere banen lekker met zijn alle in het midden gaan rijden. En ja ik maak me dan schuldig aan rechts inhalen. Wat een druiven zijn het dan toch ook als ze 100 op de middenbaan gaan rijden.
Zie je ook vooral veel in het buitenland alleen is het daar redelijk geaccepteerd dat je er gewoon rechts voorbij gaat.

En waar ik mij ook aan kan irriteren zijn de overbelaste caravans die geen juiste kogeldruk hebben en aanhangwagens/trailers/caravans die veeeelste hard rijden en ook soms nog eens leuk op de linkerbaan gaan rijden wat verboden is bij een 3 baans snelweg!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:34

Oh rechts inhalen is bij mij echt een vette no-go!! Zo vreselijk asociaal en ook heel erg gevaarlijk

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:21

Blijven duwen terwijl je niet naar voren of naar rechts kunt.. Dat vind ik eng, als ze zo dicht achterop me zitten :=
En verder geen richting aangeven, of nog even snel je auto ervoor gooien terwijl dat eigenlijk niet kan :=

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:29

Ik woon aan de kust en tijdens schoolvakanties daalt de gemiddelde snelheid altijd ongeveer met de helft.. HATELIJK als je een drukke dag hebt en opgehouden wordt door toeristen die aan 20km/u rijden waar ze 70 mogen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:37

naast heel veel wat al is opgeschreven...

"de zoekende autorijder", die ineens op de rem gaat staan of op een zeer onlogische (gevaarlijke) plek gaat staan om even rustig te kijken waar ze heen moeten.

onnodig in het midden rijden op een meerbaans-snelweg staat ook hoog op mijn lijstje trouwens.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:39

Somebitch schreef:
Heb je even?

*mensen die groot licht voeren.
* Mensen die geen licht aan hebben als het donker / schemerig is
* Mensen die zien dat jij met een hoge snelheid aankomen maar toch even naar de linkerbaan gaan op de snelweg.
* Mensen die te langzaam rijden (lees 80 / 70 waar je 100 mag).
* Mensen die heel langzaam (lees met 20 a 30 km per uur waar je 50 / 60 mag) op het groene licht afrijden zodat jij oranje krijgt.
* Mensen die ontiegelijk bumperkleven, en dan echt in erge mate.
* Mensen die je inhalen op de snelweg en dan voor je ineens veel langzamer gaan rijden dan dat ze reden.
* Mensen die je inhaalt die gas bij geven :?
* Onnodig voeren van de achtermistlamp.
* Mensen die een gevaarlijke verkeersovertreding maken.
* Mensen die een blikje uit de auto gooien op de snelweg die op jou auto beland en vervolgens net doen of ze niets gezien hebben. (ja werkelijk waar pas meegemaakt :? )
* Mensen die de remlicht blijft branden terwijl ze niet remmen.
* Mensen die geen rekeninghouden / snelheid minderen als ze jou en je paard moeten naderen.

Dat was het denk ik wel. :+

Ik sluit me hier bij aan. haha.
En geen knipperlicht aangeven, vooral op rotondes, heel irritant!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:40

Pff, hebben jullie even.

De grootste ergernissen:
* geen richting aangeven
* bumperkleven
* inhalen op de snelweg met een snelheidsverschil van 0-5 km per uur
* onder de toegestane snelheid rijden
* niet uiterst rechts gaan rijden terwijl daar wel plek is (vooral op wegen met meer dan 2 rijstroken)
* rechts inhalen
* de vluchtstrook gebruiken als uitvoegstrook (voornamelijk bij files het geval, bloedlink!)
* geen/ ondeugdelijke verlichting

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:43

rechts inhalen is imo toch niet nodig als er geen ruimte voor is?????
Dan rij je imo zelf niet voldoende rechts hoor... :?

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:47

Grote irritatie: mensen die bij een rotonde wachten met invoegen, totdat er een auto aan komt :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:51

superwoman schreef:
rechts inhalen is imo toch niet nodig als er geen ruimte voor is?????
Dan rij je imo zelf niet voldoende rechts hoor... :?

Heb je helemaal gelijk aan. Het gebeurd mij ook eigenlijk nooit maar ik zie het regelmatig gebeuren op de weg.
Vaak te koppelen aan mensen die 100 gaan rijden op de middelste baan terwijl 120 is toegestaan, en eerlijk is eerlijk, ik snap het ook nog op zulke momenten maar het is zo gevaarlijk hè.

Zo ook het rechts inhalen in de file. Kijk als je allemaal netjes in de baan blijft ok maar je hebt ook van die mensen die naar rechts schieten, een dot gas geven en er dan snel links weer tussen kruipen, vooral als een file net wat los begint te raken. Daar kan ik me heel erg aan ergeren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:41

MarliesV schreef:
Zo ook het rechts inhalen in de file. Kijk als je allemaal netjes in de baan blijft ok maar je hebt ook van die mensen die naar rechts schieten, een dot gas geven en er dan snel links weer tussen kruipen, vooral als een file net wat los begint te raken. Daar kan ik me heel erg aan ergeren.

Juist, en dat werkt alleen maar vertragend voor de rest :=

Toegeven: Als ik in de rechterbaan rij met 130km per uur, de tussen ingehaalde auto en auto daarvoor zit 200 meter, dan ga ik niet even opzij, maar pak ik die auto daarvoor even mee. Als er dán mensen rechts in gaan halen ben ik ook pissig :=

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:39

Dan hebben de meeste van jullie een "hekel" aan mij... Ik rijd namelijk rustig 110 op de snelweg.. Op 50/80/90/100 km wegen rijd ik altijd netjes de toegestane snelheid. Maar op de snelweg heb ik geen zin in dat gehaast dat ik rustig 110 ga rijden, dan heb ik in ieder geval nergens last van. Ga ik inhalen versnel ik wel tot 120/130, maar op de rechterbaan blijf ik heerlijk 110 rijden..

Ik heb verder weinig irritaties, bij bumperkleven is het gewoon de remlichten laten branden, of bij doorgaan mistlampen aan, geen richting aangeven heb ik weinig last omdat ik genoeg afstand heb... Vervelend is het wel...

Waar ik mij wel erg aan irriteer zijn mensen die bij file de afslag nemen, om vervolgens de oprit weer te nemen, op zelfde punt uitkomen, maar dan toch nog graag voor jou gaan rijden, omdat ik nog een "gaatje" heb... Ik dan weer op de rem moet omdat ik anders aan het bumperkleven ben, diegene achter mij ook weer moet remmen... totdat er eentje niet oplet en die er bovenop knalt.. Nu al 3 x gebeurd in 4 maanden tijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:29

Ah, stukken file overslaan is mijn specialiteit :D
Ik ken in de randstad alle lange op- en afritten om een berg tijd te besparen. Het is niet verboden, dus waarom dan in de file staan wachten?

Overigens, alle mensen die exact de snelheid rijden, rijden eigenlijk +- 10km p/u te zacht. Geen enkele snelheidsteller is helemaal nauwkeurig. Op een 80km weg kan je dus gerust (volgens de teller) 90 rijden, dan pas zit je op je echte toegestane snelheid...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:30

Dat laatste gebeurd hier ook regelmatig, dan gaat het van 3 baans naar 4 baans mensen gaan allemaal nog even snel naar links om hem vooraan er tussen te knallen waardoor de file alleen maar erger wordt aangezien iedereen dan vol op de rem moet voor een zo'n idioot....

110 is nog een prima snelheid voor rechts op de snelweg, maar kom toch geregeld nog mensen tegen die 80/90 gaan rijden. Zou mezelf echt niet veilig voelen bij een km verschil van 20 of meer :j Mijn opa deed dat vroeger ook dat zelfs de vrachtwagens voorbij kwamen, heb doodsangsten beleefd bij de man in zijn autotje %)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:33

hollywood86 schreef:
Ah, stukken file overslaan is mijn specialiteit :D
Ik ken in de randstad alle lange op- en afritten om een berg tijd te besparen. Het is niet verboden, dus waarom dan in de file staan wachten?

Overigens, alle mensen die exact de snelheid rijden, rijden eigenlijk +- 10km p/u te zacht. Geen enkele snelheidsteller is helemaal nauwkeurig. Op een 80km weg kan je dus gerust (volgens de teller) 90 rijden, dan pas zit je op je echte toegestane snelheid...

Het is ook niet verboden... Dat zeg ik ook niet... Maar op de stukken waar ik het tegenkom maakt het geen verschil, maar proppen zich er nog wel even tussen, voordat ze pas hoeven in te voegen... Gevolg; iedereen op de rem.. terwijl er aan einde van invoegstrook een groot gat was geweest waar ze wel in kunnen voegen zonder dat iedereen op de rem moet...

Die grap ken ik; 10 km harder rijden omdat geen meter nauwkurig is.. Heb eens op de meter van de TomTom gereden, die inderdaad een afwijking van +/- 10 km aangaf met mijn snelheidsmeter van de auto, maar had toch wel een mooie bon in de brievenbus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:40

Dat kan niet. De TomTom is de geijkte meter, dus ik denk dat je dan ergens een bord hebt gemist.
Ik rijd beroepsmatig veel en ik rijd standaard 10 km pu ''te hard'', maar nog geen enkele bekeuring gehad.
De TomTom geeft de echte GPS-snelheid, dus daar zitten echt geen fouten in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 19:06

Vandaag weer een automobilist meegemaakt die zijn auto ertussen gooide. Gelukkig geen plakkertjes gehad :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:14

Ik erger me heel vaak in het verkeer. Het lijkt wel alsof ik altijd de pech heb om achter een idioot te rijden.
Waar ik me het meest aan erger is trager rijden dan de toegestane snelheid, trage auto's op de invoegstrook voor de snelweg en bestuurders die links blijven rijden als je ze voorbij wil. En op die momenten maak ik me ook schuldig aan bumperkleven. Het is gewoon zo vreselijk vervelend om niet door te kunnen rijden of om te moeten remmen op de snelweg.
En er zijn nog wel dingen...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:05

Fietsers zonder licht. Levensgevaarlijk.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:14

Ik erger me niet zo snel maar bumperklevers zijn soms wel irritant..

Ga dan eerder van huis ofzo als je haast hebt, ga echt geen boete krijgen omdat de ander zo'n haast heeft achter me.
( hier is zo'n 80km weg waar je niet mag inhalen waar dat vaak is)

Ook snappen sommige schijnbaar niet dat sommige auto's niet zo snel kunnen optrekken.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:17

Jeetje wat irriteert iedereen hier zich zeg..allemaal nog nooit gehoord van de uitdrukking; kijk eerst naar jezelf; daarna pas naar een ander.

Extra langzaam terug naar rechts gaan bij een klever; lekker volwassen. Wat denk je dan? Dat diegene ervan leert? Denk het niet en je komt ze wss toch nooit meer tegen.

Irriteren aan mensen die iets langzamer op een 120 snelweg rijden om zo een hoop geld te besparen; nog kinderachtiger. Als je nou bedoeld dat het vervelend is dat ze dat doen met inhalen, dat begrijp ik wel, maar een hoop ergernissen slaan nergens op.

Ik rijd 4800 km per MAAND met mijn eigen auto en daarnaast nog voor me werk met de vrachtwagen en irriteer me echt niet zo aan mensen hoor. Gevaarlijk rijgedrag is natuurlijk not done (geen richting aan geven, afsnijden, rechts inhalen, kleven, op de rem trappen om een klever te straffen, mensen pesten in het verkeer ect.

Er zijn daarnaast nog 2 dingen die ik vervelend vind en dat zijn die dure auto's die met hoge snelheid op t laatst invoegen (bijv in een file) waardoor andere mensen vol in de remmen moeten. En mensen die op het midden blijven hangen op de snelweg.

Ik rijd overal de max snelheid of net eronder, laat mensen invoegen, rijdt netjes rechts, als iemand kleeft blijf ik dezelfde snelheid rijden en zodra ik kan ga ik naar rechts..ik ben geen slome rijder hoor; gewoon lekker sportief als dat nodig is en denk bij lange stukken om mijn snelheid (110) dan rijdt ik 1/27 bij 120/125 1/24

Dus allemaal; verbeter t verkeer; begin bij jezelf!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:17

A_nouk schreef:
Dat laatste gebeurd hier ook regelmatig, dan gaat het van 3 baans naar 4 baans mensen gaan allemaal nog even snel naar links om hem vooraan er tussen te knallen waardoor de file alleen maar erger wordt aangezien iedereen dan vol op de rem moet voor een zo'n idioot....

110 is nog een prima snelheid voor rechts op de snelweg, maar kom toch geregeld nog mensen tegen die 80/90 gaan rijden. Zou mezelf echt niet veilig voelen bij een km verschil van 20 of meer :j Mijn opa deed dat vroeger ook dat zelfs de vrachtwagens voorbij kwamen, heb doodsangsten beleefd bij de man in zijn autotje %)

Mijn moeder rijdt ook soms 90 op de snelweg met de gedachte benzine geld te besparen haha :+
zegt ze: oh die gaan wel voorbij allemaal als ze er last van hebben _/-\o_

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:30

Winged schreef:
Warbling schreef:
Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden.

Weet je waar dat ook aan kan liggen? In het noorden (friesland, drenthe, groningen) hebben fietsers binnen de bebouwde kom namelijk GEEN voorrang op een rotonde. Mensen uit het noorden zijn het dus niet gewend _O-

Ik weet niet waar in t noorden jij woont, maar ik ken zat rotondes met voorrang voor fietsers..(of was t niet serieus bedoelt?)