Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Saskiaatje schreef:Ik heb nog wel een irritatie, net weer gezien in het verkeer. Een tweebaansweg en een medeweggebruiker blijft op de linkerbaan plakken. 50km weg, rijdt 45 km/h. En dan rijdt 'ie daar, omdat 'ie na 3 km (!) bij de stoplichten linksaf moet. Dude, het was hartstikke rustig op de weg, je kan er écht nog wel tussen als je het eerste stuk op de rechterbaan blijft.
hier ook iedere ochtend, en je zou denken dan zitten er van die oudjes in de auto maar ook hier gewoon het jongeren grut. Kilometers van te voren links gaan rijden voor de afslag en dan ook nog minder als de maximale snelheid gaan rijden

Somebitch schreef:Heb je even?
*mensen die groot licht voeren.
* Mensen die geen licht aan hebben als het donker / schemerig is
* Mensen die zien dat jij met een hoge snelheid aankomen maar toch even naar de linkerbaan gaan op de snelweg.
* Mensen die te langzaam rijden (lees 80 / 70 waar je 100 mag).
* Mensen die heel langzaam (lees met 20 a 30 km per uur waar je 50 / 60 mag) op het groene licht afrijden zodat jij oranje krijgt.
* Mensen die ontiegelijk bumperkleven, en dan echt in erge mate.
* Mensen die je inhalen op de snelweg en dan voor je ineens veel langzamer gaan rijden dan dat ze reden.
* Mensen die je inhaalt die gas bij geven![]()
* Onnodig voeren van de achtermistlamp.
* Mensen die een gevaarlijke verkeersovertreding maken.
* Mensen die een blikje uit de auto gooien op de snelweg die op jou auto beland en vervolgens net doen of ze niets gezien hebben. (ja werkelijk waar pas meegemaakt)
* Mensen die de remlicht blijft branden terwijl ze niet remmen.
* Mensen die geen rekeninghouden / snelheid minderen als ze jou en je paard moeten naderen.
Dat was het denk ik wel.
superwoman schreef:rechts inhalen is imo toch niet nodig als er geen ruimte voor is?????
Dan rij je imo zelf niet voldoende rechts hoor...
MarliesV schreef:Zo ook het rechts inhalen in de file. Kijk als je allemaal netjes in de baan blijft ok maar je hebt ook van die mensen die naar rechts schieten, een dot gas geven en er dan snel links weer tussen kruipen, vooral als een file net wat los begint te raken. Daar kan ik me heel erg aan ergeren.

Mijn opa deed dat vroeger ook dat zelfs de vrachtwagens voorbij kwamen, heb doodsangsten beleefd bij de man in zijn autotje

hollywood86 schreef:Ah, stukken file overslaan is mijn specialiteit
Ik ken in de randstad alle lange op- en afritten om een berg tijd te besparen. Het is niet verboden, dus waarom dan in de file staan wachten?
Overigens, alle mensen die exact de snelheid rijden, rijden eigenlijk +- 10km p/u te zacht. Geen enkele snelheidsteller is helemaal nauwkeurig. Op een 80km weg kan je dus gerust (volgens de teller) 90 rijden, dan pas zit je op je echte toegestane snelheid...
A_nouk schreef:Dat laatste gebeurd hier ook regelmatig, dan gaat het van 3 baans naar 4 baans mensen gaan allemaal nog even snel naar links om hem vooraan er tussen te knallen waardoor de file alleen maar erger wordt aangezien iedereen dan vol op de rem moet voor een zo'n idioot....
110 is nog een prima snelheid voor rechts op de snelweg, maar kom toch geregeld nog mensen tegen die 80/90 gaan rijden. Zou mezelf echt niet veilig voelen bij een km verschil van 20 of meerMijn opa deed dat vroeger ook dat zelfs de vrachtwagens voorbij kwamen, heb doodsangsten beleefd bij de man in zijn autotje
Winged schreef:Warbling schreef:Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden.
Weet je waar dat ook aan kan liggen? In het noorden (friesland, drenthe, groningen) hebben fietsers binnen de bebouwde kom namelijk GEEN voorrang op een rotonde. Mensen uit het noorden zijn het dus niet gewend