Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
suvan schreef:ik ben dus nog niet paardloos maar heb wel al afstand genomen. De zin is helemaal weg. Paard is echt een schat daar ligt het niet aan. Ik ben dus blij dat een ander de verkoop op zich genomen heeft. ik ga er overigens wel af en toe kijken maar voel geen behoefte meer om te gaan rijden of zo. Gek is dat he?
Inmiddels ook alweer 3 jaar een eigen paard op stal staan en geen dag spijt gehad. Echter, dit is wel mijn laatste paard. Er komt geen nieuwe weer
Hij mag bij mij oud worden en dan nemen we samen afscheid van de paardensport
suvan schreef:Hier nog een die definitief gestopt is. Mijn paardje staat te koop via iemand anders zodat ik er geen omkijken meer naar heb. Paardrijden werd voor mij moeten ipv willen. Daarbij hou ik nu zoveel tijd over voor andere dingen!![]()
Ik kreeg wel nog de reactie van iemand dat ik verlies zou maken als ik mn paardje nu verkoop. Ik moest er stiekem wel heel hard om lachen. Iedere maand 200 euro kwijt zijn aan een hobby die je niet meer leuk vind zou dus geen verlies zijn? Ik ga me nu minimaal 2400 euro per jaar besparen. Ik denk dat ik juist winst ga pakken!![]()
Ik vond de keuze maken niet zo moeilijk: die had ik al veel eerder voor mezelf gemaakt. Ik vond die drempel overgaan wel moeilijk.
en vooral veilig. pony 2 durf ik nog wel eens een klein buitenritje op maken, voor het mooi niks, maar kan uiteindelijk wel zo nu en dan. pony 3 is bijna 3 en gaat straks lekker voor de kar want 1 ligt eruit ivm dracht. Enjaa dan komt 6 er al weer aan. 4 en nieuwe 5 daar hoef ik me nog niet zoveel van aan te trekken want die mogen eerst een paar jaar groeien.
Mijn dirtbike is gelukkig niet zo afhankelijk van mij als mijn paardje dat was. Kan er rustig 2 weken of langer niet naar omkijken en dan doet ie het nog steeds! Het is best fijn om gewoon te kunnen focussen op mezelf en lekker doen wat ik op dit moment wil!
Yontheke schreef:Kennissen genoeg met paarden op welke ik altijd een rondje mag hobbelen als ik zin heb. Het is dus niet zo dat ik helemaal niets meer met paarden heb.
Bij mij zit er meer tijd in het trainen/verzorgen van mijn hond dan het verzorgen/rijden van mijn bijrijdpaard. 
geen paardenmensen dus...! Heb vroeger heel wat discussies gehad over de verzorging en huisvesting...
suvan schreef:Yontheke schreef:Kennissen genoeg met paarden op welke ik altijd een rondje mag hobbelen als ik zin heb. Het is dus niet zo dat ik helemaal niets meer met paarden heb.
Ik heb ook al het aanbod van verschillende kennissen gekregen dat ik best wel eens een keer op hun paard mag rijden. Zelf voel ik die behoefte nu niet. Misschien dat het ooit weer komt. Maar een eigen paard? Nee, dat was me toch te duur en teveel verantwoording wat betreft rijden. Een rijpaard is voor mij ook echt een paard om te rijden en niet om op de wei te zetten.