Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:42

Ik heb in een ruk dit hele topic doorgelezen.....ben er even stil van.

Werken je ouders overdag TS? En woont je zus nog thuis of woont die in een eigen huis?

Heb je nooit, vroeger ook niet, met je zus kunnen praten? Mag je zus wel gewoon alles doen waar ze zin in heeft? Is ze wel een volle zus van je of een halfzus of zoiets?

Ik krijg bijna het assepoestergevoel..

En ik begrijp goed dat je nu helemaal onzeker wordt van al die adviezen. Maar de enige manier om iets aan jouw situatie te veranderen is hulp zoeken voor jezelf. En ook al is dat heel moeilijk waarschijnlijk..je zult vanaf de eerste minuut heel duidelijk moeten zijn naar je huisarts of hulpverlener om ze in te laten zien dat jij in een onhoudbare situatie zit.

Dat jij hele grote problemen hierdoor kan krijgen omdat je ouders echt gaan flippen als ze erachter komen dat jij iemand op de hoogte stelt van je situatie.
(welke rol speelt je vader hier eigenlijk in, is hij hetzelfde als je moeder?)

Kortom: je moet duidelijk maken dat je eigenlijk niet terug kunt naar huis en per direct hulp nodig hebt.

De eerste stap heb je gezet, er staat een afspraak voor maandag, super gedaan. Maar heb je al bedacht hoe je het huis uit kan komen?

Meisje, ook mijn pb box staat voor je open.

Ik ben zelf moeder en het zou mijn hart breken wanneer mijn dochter in de toekomst een topic zou moeten openen als dit omdat ze zich bij mij thuis niet veilig voelt. Dikke knuf voor jou! :(:)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:51

TS is het misschien een idee om je thuis situatie te beschrijven op papier waarin je eerlijk en duidelijk uitlegt hoe het er thuis aan toe gaat. Dit kun je bv doen in de bibliotheek zodat je het niet stiekem thuis hoeft te doen als je het daar niet durft. Op die manier heb je een steuntje in de rug als je met je huisarts gaat praten en kun je dat hem/haar evt ook laten lezen (en laat je door eventuele zenuwen niks belangrijks ongezegd)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:00

Dat is een heel goed idee van Chans :j

Dan hoef je desnoods alleen de brief af te geven. Briljant! Ik zou dan als ik jou was het hele verhaal opschrijven en dan kan je HA aan de hand van de brief aanvullende vragen stellen. En actie ondernemen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 00:05

chans daar wordt aan gewerkt alles wordt op geschreven

mijn zus is een volle zus van mij. mijn vader heeft dezelfde rol als mijn moeder maar is meer aggresief. er is ook vaak ruzie geweest die te ver ging. ik heb zojuist een email gestuurt naar de politie. en hoop van hun mijn mogenlijkheden te horen.
de vele reacties doet mij zeker veel en ik ben van mezelf een heel voorzichtig persoon en kijk graag eerst naar mijn risicos voor ik een stap neem maar op het moment zit er toch wel echt door heen

wel heel erg bedankt allemaal :)

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 00:06

het verhaal is al grotendeels opgeschreven. van begin toen ik bij mijn oma woonden tot nu. alles wat ik me herriner staat op papier

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:13

Super meid! Je komt hier uit! Mijn pb-box staat voor je open!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 00:16

Dankjewel. al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb alsof ik nu mijn famillie een mes in de rug steek.. ik weet niet waarom ik werd net al verteld dat ik moet stoppen mezelf overal de schuld van te geven maar alsnog het zijn wel mijn ouders..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:23

Ik heb net je topic helemaal doorgdlezen.
Ik wil je vooral heel veel succes wensen en mijn pb box staat altujd open mocht het nodig zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:25

riekie15 schreef:
Dankjewel. al moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb alsof ik nu mijn famillie een mes in de rug steek.. ik weet niet waarom ik werd net al verteld dat ik moet stoppen mezelf overal de schuld van te geven maar alsnog het zijn wel mijn ouders..

Je bent, naast dat je volwassen bent, altijd nog het kind van...
En kinderen blijven altijd loyaal naar hun ouders, wat die ook uitvreten met hun kinderen.
Daarin ben jij niet anders dan anderen. Jouw gevoel is heel normaal.

Maar ik heb het idee dat het bij jou een kwestie is van leven of overleven. Nu ben je aan het overleven en dat hou je gewoon niet meer vol. De oorzaak daarvan ligt niet bij jou, aan jou ligt het niet. Jij wil graag een veilig en harmonieus nest. Maar na al die jaren besef je nu zelf dat je dat, helaas, bij je ouders nooit zult gaan vinden.

Je doet het goed, echt waar :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:36

Mooi om te zien dat we hier allemaal op één lijn zitten. Ik had haar inderdaad al aangeraden om alles op te schrijven, anders vergeet je in de emotie van het moment misschien de helft te vertellen..

Je doet het goed Riekie! Ben trots op je!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:08

Echt ontzettend knap Riekie dat je nu al zoveel stappen hebt gezet!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:26

Lieve TS kijk eens in dit topic [MW] Abortus ... of toch houden? van MADExLIEFJE Ik denk dat je daar veel moed uit kunt putten. Zij heeft het gedaan. Ze heeft zich losgewrikt uit een hele moeilijke thuissituatie (ik zeg niet dat die van jou hetzelfde is maar wel vergelijkbaar qua mentale druk denk ik) en woont nu op zichzelf. Er zijn verblijfhuizen waar meisjes zoals jij tijdelijk terecht kunnen en hulp krijgen om hun leven op poten te zetten.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:33

MarliesV schreef:
Kan je niet wat dichter bij afspreken dan met die persoon?

Ik vind het eng klinken dat je een brief op bed thuis achter laat voor als het fout af loopt. Als je wilt mag je me wel per pb uitleggen wat er aan de hand is maar dit maakt dat ik me zorgen maak.

Hè meis, heb hier geen fijn gevoel bij. Niet bij wat je gaat doen maar bij je thuis situatie. Misschien zit ik wel heel verkeerd, dat hoop ik.....

Doe voorzichtig!

Ook mijn gedachte. Ook klopt de thuissituatie bij jullie van geen kant.. of wel? En wie is de jongen waarmee je afspreekt, een bekende?

Je mag mij ook altijd pb-en als je wat kwijt wil hoor :)

Edit: volgensmij moet ik verder lezen dan alleen de beginpagina, ga ik nu doen, sorry!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:00

Meis het zit je niet mee,
Het is balen dat je 18 bent want dan val je niet meer onder jeugdzorg. Dam had je uithuisgeplaatst kunnen worden.
Wat je moet doen is voor je zelf opkomen je bent nu volwassen en ze kunnen eigelijk niks meer voor je bepalen. Wat je ook kan doen is je indchrijven bij de woningbouw werk zoeken en opzoek gaan naar een kamer.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 17:27

voel me alweer vast.. het leek zo goed te gaan en nu zegt de politie me niet te kunnen helpen en sturen mij door naar SIW.. wat volgens hun een langen procedure wordt..

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:08

Dus ga je het anders oplossen. Wat heb je nodig om op jezelf te kunnen? Naak s een stappenplan zoals jij denkt dat het moet? Dan sturen wij indien nodig bij. maar je eerste stap is leren onafhankelijk te zijn en daar willen we je allemaal heel graag ins teunen en helpen. Vandaar dat ik en vele anderen niet alles voorkauwen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden hoor meis.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:38

had alles aan 'iemand' uit de familie uitgelegt.. en nu weet mijn moeder overal van.. werdt net door iemand die me helpt verteld me rustig te houden tot maandag..

wat ik nodig heb ik een uitkering of een normalen baan die ver van hier is en ook dan gaat het nog heel lang duren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:43

Ok, das waardeloos dan. En je tante? Weet zij inmiddels ook dat je moeder ervan af weet?
Sowieso mocht er geslagen worden, dan bel je 112. Mogen zij het aan de politie uitleggen.

En wie heeft er zijn mond voorbij gepraat?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:45

mijn tante en oom samen. mijn oom was hier en is zijn mond voorbij gepraat.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:49

En wat heeft je moeder gedaan/gezegd erna?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:51

ze is boos. ik ben op mijn kamer ze komt nu vaak via de zoldertrap mijn kamer in kijken dus voel me niet zo comfortabel ze doet meer maar ik weet niet of ik goed doe alles zo open en bloot neer te zetten. Maar dan moet ik er ook wel bij zeggen dat ze toen ik net eindelijk naar beneden ging uiteindelijk, dat ze opeens heel vriendelijk deed

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:56

Ja die zal ook wel snappen dat het uit de hand is gelopen. Maar dat is geen belofte dat het nooit meer gebeuren zal. Alleen een rustmoment die jij moet gebruiken om je zaken op orde te krijgen zodat je een vangnet hebt wanneer t alsnog mis gaat.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:56

Meis heel veel sterkte, al heb je iemand nodig om tegen aan te praten ik ben er voor je!!!

Ik hoop echt dat het allemaal goed komt voor je!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:00

ik dacht dat ik een 'vangnet' had.. ik had echt nooit verwacht dat dit zou gebeuren nog nooit hebben zo zoiets gedaan.. nu in mijn ogen is mijn familie ook weg gevallen. ik heb mijn oma maar ze is ziek en ook zij zegt te veel tegen mijn moeder.. dus nu zit ik best vast.. het is niet dat ik het niet alleen kan oplossen maar ook de politie kon niet helpen en SIW zal lang duren.. ugh.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:01

Dankjewel allemaal voor de heel vriendelijke reacties en alle hulp. ik ben er heel dankbaar voor. ik hoop dat dat duidenlijk is :)