Werken je ouders overdag TS? En woont je zus nog thuis of woont die in een eigen huis?
Heb je nooit, vroeger ook niet, met je zus kunnen praten? Mag je zus wel gewoon alles doen waar ze zin in heeft? Is ze wel een volle zus van je of een halfzus of zoiets?
Ik krijg bijna het assepoestergevoel..
En ik begrijp goed dat je nu helemaal onzeker wordt van al die adviezen. Maar de enige manier om iets aan jouw situatie te veranderen is hulp zoeken voor jezelf. En ook al is dat heel moeilijk waarschijnlijk..je zult vanaf de eerste minuut heel duidelijk moeten zijn naar je huisarts of hulpverlener om ze in te laten zien dat jij in een onhoudbare situatie zit.
Dat jij hele grote problemen hierdoor kan krijgen omdat je ouders echt gaan flippen als ze erachter komen dat jij iemand op de hoogte stelt van je situatie.
(welke rol speelt je vader hier eigenlijk in, is hij hetzelfde als je moeder?)
Kortom: je moet duidelijk maken dat je eigenlijk niet terug kunt naar huis en per direct hulp nodig hebt.
De eerste stap heb je gezet, er staat een afspraak voor maandag, super gedaan. Maar heb je al bedacht hoe je het huis uit kan komen?
Meisje, ook mijn pb box staat voor je open.
Ik ben zelf moeder en het zou mijn hart breken wanneer mijn dochter in de toekomst een topic zou moeten openen als dit omdat ze zich bij mij thuis niet veilig voelt. Dikke knuf voor jou!