Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:59

Was het ook de bedoeling dat je haar zo snel alweer zou verkopen??
Ik zou haar persoonlijk nooit voor 2000,00 weg doen!

roxiie

DeMolenhoek schreef:
Nou, dat staat er gewoon bij omdat ik het effe niet meer weet. Heb er zelf 10.000 voor gegeven op aanraden van vele. En dit was december 2011. Paard probeer ik al een half jaar te verkopen maar geraak ze niet kwijt. Moet ik er dan echt 8000 verlies op maken? Is toch niet serieus?

Das ook niet gek voor deze prijs, dat je dr niet kwijt raakt.
Indd wat HTM zegt, maar dat maakt het niet minder zuur voor jou :(:)

Is je paard overigens uitgebracht op wedstrijd door jou ( of door iemand anders)?

UltimOo

HTM schreef:
UltimOo schreef:
ja dat vind ik ook! paard ziet er niet heel bijzonder uit

Nee.
even wat paarden rond de 10.000 opgezocht op MP.
http://link.marktplaats.nl/553957631
http://link.marktplaats.nl/549487327
http://link.marktplaats.nl/540726005
http://link.marktplaats.nl/592642097
http://link.marktplaats.nl/590700181
http://link.marktplaats.nl/589322706
http://link.marktplaats.nl/586408008

En dan wordt dat geld gevraagd, niet gegeven...

die van mij heeft ook vraagprijs 10, maar die is wel op niveau geklasseerd en kan nog veel meer.. dan is het ook reëel, net als deze paarden die jij gevonden hebt :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:00

sorry Molenhoek, maar voor een paard wat dusdanig veel op moet brengen moet je wat moeite doen. Zorgen dat ze goed op gewicht is, juiste spieren heeft. Ik denk dat het loont om haar naar een goede trainingsstal te brengen waar ze haar goed rijden, dat zal haar waarde opschroeven en is zeker het geld waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:01

HTM schreef:
DeMolenhoek schreef:
Nou, dat staat er gewoon bij omdat ik het effe niet meer weet. Heb er zelf 10.000 voor gegeven op aanraden van vele. En dit was december 2011. Paard probeer ik al een half jaar te verkopen maar geraak ze niet kwijt. Moet ik er dan echt 8000 verlies op maken? Is toch niet serieus?

als jij 10.000 betaald hebt ben je goed opgelicht. :(:)

En het was dan nog bij een grote fokkerij met meer dan 200 paarden. Lesgeefster was mee etc...

Vjesta: Nee ik nu ook niet meer, maar 2000? Nee, ze is meer waard...

Ciara: Ze is al 150 kilo aangekomen in vergelijking met 2 maand geleden. Ze verhuisd binnenkort maar hoe ver moet ik gaan? Ze heeft me het laatste jaar al 10.000 extra gekost, is altijd iets...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:01

Welke advertentie is het dan?.

Idd HTM zijn mooie foto's en duidelijk professioneel gereden tja dat verkoopt beter helaas.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:02

dat weet je nu eenmaal als je paarden hebt, die kosten gewoon geld.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:02

Heb ook nog een aparte... :o

Een vriendin van me heeft het veulen van haar fjordenmerrie te koop staan. Hardstikke leuk ding, maar dat even terzijde.

Krijgt ze per mail de vraag van een man of ze het veulen ook wil ruilen tegen 11 jaarling shetlandhengstjes..... :D :')

Ze heeft netjes geantwoord dat dat toch echt niet haar bedoeling was :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:03

Caira schreef:
dat weet je nu eenmaal als je paarden hebt, die kosten gewoon geld.

Ja, uiteraard, maar dit zijn dingen die hadden kunnen voorkomen worden, als je meer info wilt kan dat altijd via pb over wat er is gebeurd.

Caira

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:04

Als ze er nu al beter uitziet, dan roep je iemand op met een goede camera, trek de maantjes even netjes, zet je instructrice erop, vlechtjes erin, mooi setje erop en moet jij eens kijken wat dat voor het zicht doet.

roxiie

DeMolenhoek schreef:
En het was dan nog bij een grote fokkerij met meer dan 200 paarden. Lesgeefster was mee etc...

Ciara: Ze is al 150 kilo aangekomen in vergelijking met 2 maand geleden. Ze verhuisd binnenkort maar hoe ver moet ik gaan? Ze heeft me het laatste jaar al 10.000 extra gekost, is altijd iets...

Tip; Zorg dat ze netjes gevlochten is, die lange manen maken het een beetje een zielig paard.
Je paard lijkt op de foto's enorm op de voorhand te lopen, en zelfs overbouwd.
Ik weet niet waar je precies woont? Mag ook via PB, maar als het een beetje in de buurt is wil ik je best helpen met foto's maken :)

UltimOo

vientijntje schreef:

Een vriendin van me heeft het veulen van haar fjordenmerrie te koop staan. Hardstikke leuk ding, maar dat even terzijde.

Krijgt ze per mail de vraag van een man of ze het veulen ook wil ruilen tegen 11 jaarling shetlandhengstjes..... :D :')

hahaha zoiets had ik laatst ook!
kreeg een mailtje via MP of ik mijn Z springpaard wou ruilen tegen een drachtige tuigpaard merrie van 16, altijd als fokmerrie gebruikt, inteelt gefokt en een veulen aan de voet :+
dacht het dus ff niet :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:05

Tja ruilen schijnt ookin te zijn. Ik zette in mijn advertentie neer dat ik ermee stopte en ivm weinig gebruik.

krijg ik een reactie of ik wil ruilen???. Mensen lezen gewoon heeeeel slecht. Beetje jammer irriteert vaak.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:06

vientijntje schreef:

:') das toch schattig, een stel van die lastige shetjes :+

DeMolenhoek schreef:

Ook op grote fokkerijen willen ze graag goed geld verdienen. Meestal betaal je dan ook meer omdat jij wel betaald hebt voor dat papiertje, en veel mensen dat nu niet doen.
En als je lesgeefster mee was, dan had ze je misschien beter moeten informeren, maar zie helaas hier in de buurt ook vaak dat mensen paarden kopen op advies het het niet bij elkaar blijkt te passen.

En het geld wat jij er in stopt doe je zelf, paarden kosten nu eenmaal geld.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:09

Even heel simpel gesteld, stel dat ik 2x een advertentie plaats 1x met deze:"

Afbeelding

en 1x met deze foto

Afbeelding

Zelfde paard, maar het geeft een volledig ander beeld. Foto's zijn zo enorm belangrijk, het bepaalt alleen al of mensen de moeite nemen om je tekst te lezen...

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:11

ja precies Caira, dat is een mooi voorbeeld van foto's! :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:16

Als je echt wil verkopen maak je proff. foto's en niet met iemand die toch naast je woont.

En voorkeur gereden door iemand die goed rijdt en proff. die het beeld kan overbrengen. Stand foto, onder het zadel en sprong en dan los. Dan zien mensen het een beetje.
Dan weten ze of ze willen komen kijken.

Ik zou nooit beiden op een paard heeft geen zin je wilt hem ZIEN.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:19

Waarom vind ik het paard niet op de bokt markt? :')

Edit; Gevonden! :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:21

Zeker een goed voorbeeld Caira.
Die eerste ziet er niet echt uitnodigend uit.
Op die 2de ziet die er wel heel stoer uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:23

Dat is wel echt de truc met advertenties, foto's moeten uitnodigend zijn

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:29

karakteromschrijving van t paardje van molenhoek zou voor mij een aantrekkelijk paard zijn....ben recreatieruiter......fokmerrie geweest, dat zou voor mij betekenen weinig niveau. Goede papieren. 2500/3000 zou voor mij de max zijn....

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:30

vind t trouwens wel een leuk paardje...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:30

wenckep schreef:
Ik kreeg gister ook weer een paar rare vragen over paarden elastiekjes die ik te koop heb staan zn groot bakje/emmertje vol (voor 1 euro). Eerst werd er gevraagd hoeveel er in het bakje zaten. Terug gemaild dat het er niet opstaat maar dat er zeker een paar honderd inzitten, mail terug voor 50 cent ex btw wil ik het wel overnemen ik weer mailen dat 1 euro is de vaste lage prijs is. Krijg ik weer een mail of ik de elastiekjes niet even kan tellen want stel je voor ik kan ze ergens anders voor minder krijgen dan 1 euro 8)7 . Ik zeggen dat ik dat niet ga doen voor die 1 euro die ik eraan verdien. Of het dan verstuurrd kan worden en wat dit kost, bakje past niet door de brievenbus dus dan is het 6,75 of ik haal ze eruit en doe ze in een envelop voor 50cent verzendkosten. Daar moest ze nog even over nadenken en ik zou wel weer een berichtje krijgen.. Nog niks gehoord..... :+

Nou ja!! _O- ook flauw dat je niet even gaat tellen!! :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:32

Ik ben het wel eens met de reacties op de advertentie. Sorry Molenhoek, bedoel het niet vervelend maar zo te zien heb je zelf veel teveel betaald voor deze merrie. Dat is heel vervelend voor jou, maar je moet dan niet verwachten dat je weer goed geld kunt krijgen met de verkoop. Ze is dat geld gewoon vanaf die foto's in ieder geval niet waard en straalt ook geen uitzonderlijk talent uit wat ervoor zorgt dat kopers het alsnog neer willen tellen.
Dan kan het nog 100x een De Niro zijn, maar op een papiertje kun je niet rijden. Daarnaast ligt de markt ook op z'n kant en leveren De Niro's ook niet zo heel veel op, of er moet een geweldig tonend paard tussen zitten. Aan moederskant zit ook geen enkel predikaat en dat maakt haar voor de fokkers niet erg interessant.
Dat bod van 5000 euro had ik persoonlijk heel blij mee geweest!

Ik zou haar voorlopig van de verkoopsites halen, op een goede manier laten trainen zodat ze niet meer zo iel toont en goede bespiering krijgt, en dan over een maand of 5 er opnieuw op zetten met een flitsende rits foto's erbij :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-09-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:34

Haha ik ben niet de enige die het helemaal niets uitmaakt wat voor afstamming je paard heeft. Als je niet gaat fokken, geen wedstrijdambities hebt (als je dan er al op moet letten..), dan is het toch niet boeiend? Snap niet dat sommige mensen voor een paard zo veel "meer" betalen (op fokkers nagelaten) voor een paard met afstamming x.

Het moet gewoon klikken en je moet zoiets hebben van "wow"... Het mooie was nog wel dat mijn pony (ouders onbekend :')) in de wei stond met een paar merries met weet ik veel wat voor papieren (iig leuke lijnen, durf zo niet meer te zeggen wat er allemaal in zat) en dat een oud mannetje langskwam die vroeger altijd gefokt had met kwpn'ers en die zei dat ie die van mij het leukst vond :')) Degene die de paarden zou gaan verkopen/verzorgde maar opscheppen over wat voor goede paarden er in de wei stonden :')