Polly schreef:ik gok dat het over het uitkeren van de nieuwwaarde gaat...
nee ik had het over het feit dat jij vast niet heel blij zou zijn als je leerling je auto kapotrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:nou als mijn leerling een noodstop gaat maken voor een overstekend dier dan ken ik hele goede methodes om die leerling de rem te laten lossen en ik zal hem/haar zeker NIET de hemel in prijzen
intral schreef:Sorry hoor maar als jij midden op een weg remt voor een muis dan ben je echt met gevaarlijk rijgedrag bezig hoor, kan best tegen je worden gebruikt denk ik. Wie remt er dan ook midden op een weg voor niets...
_merel_ schreef:Ojajoh schreef:tja typisch politie, die zijn niet zo voor de menselijke gevoelens....
Bah wat n nare reactie!
Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen! Maar deze reactie is misselijk!
Die zelfde politie gaat bij mensen thuis vertellen dat hun ouder, broer/zus of kind verongelukt is!
Die zelfde politie gaat huizen binnen waar mensen misschien wel al dagen dood liggen te gaan of al zijn!
Die zelfde politie haalt n man of vrouw uit huis omdat deze zichzelf weer niet in de hand heeft...
Ga zo maar door!
Savonds gaan zij naar huis, naar hun partner/familie en evt kinderen. En dan is met geen pen te beschrijven wat zij soms als politieagent zijnde meemaken! Politieagent zijn is veel meer dan bonnen schrijven en verkeerstekens geven! Ook al lijkt het als burger zijnde het enige wat ze doen! PolitieMENSEN zijn ook mensen! Je weet nooit waar ze waren voor ze deze bon uitschreven!
@Ts... Heel tof van je dat je opzoek bent gegaan naar de eigenaar! Ik ben er altijd ziek van als ik zoiets zie! Ik vind het zo erg! En dan nog n bon er boven op! Als je overweegt om in beroep te gaan hoop ik dat de bekeuring komt te vervallen!
IKbenEllen schreef:intral schreef:Sorry hoor maar als jij midden op een weg remt voor een muis dan ben je echt met gevaarlijk rijgedrag bezig hoor, kan best tegen je worden gebruikt denk ik. Wie remt er dan ook midden op een weg voor niets...
Een muis? Voor niets? Heb jij wel gelezen?
Stel ik was doorgereden, hond dood (geen eigenaar) auto schade, wie had dat op moeten hoesten?
Citaat:"De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is". Dit staat vermeld in artikel 19 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Op deze rechtsregel baseren wij ons "huis-tuin-en-keuken argument" dat iemand die een ander van achteren aanrijdt altijd aansprakelijk is.
Daar tegenover staat de rechtsregel dat remmen of stoppen zonder vekeersnoodzaak verboden is. Deze regel is gebaseerd op het algemene artikel 5 van de Wegenverkeerswet, dat luidt: "het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd". Dit artikel wordt ook wel een "kapstokartikel" genoemd.
Zonnebloem schreef:om het even over mijn situatie te hebben, dit was op een weg binnen de bebouwde kom en er mag dus 50 gereden worden.
Ik zal wel een mietje zijn, maar zie nog steeds de kat voor me als ik langs die plek rijd en de bloedvlek op de weg zie...
Melissa schreef:Allereerst, vervelend dat je een bon hebt gekregen voor het fout parkeren. De agent in kwestie heeft daar waarschijnlijk zijn eigen redenen voor waarom hij je toch een bon geeft. Het kan zo zijn dat het een plek is waar structureel verkeerd geparkeerd wordt. Er wordt dan een inzetadvies gemaakt en dat kan zijn dat iedere fout parkeerder standaard een bon krijgt, ongeacht het excuus. Als het goed is heb je de gele afdruk meegekregen, daarop staat bovenaan een vrij lang nummer. De laatste paar cijfers zijn het dienstnummer van de agent die de bon heeft uitgeschreven, dus mocht je nog met die agent willen spreken, dan kan je hem zo achterhalen.
Verder verbaas ik mij weer over de reacties hier in het topic. Natuurlijk heeft iedereen negatieve ervaringen met de politie. Een bon krijgen is nooit leuk, maar 9 van de 10 keer toch echt aan jezelf te danken. Zoals ik hierboven al zei, kan het zijn dat er werkafspraken zijn gemaakt, waardoor een agent genoodzaakt is om te schrijven. Dit gebeurd bijvoorbeeld als er veel overlast op een bepaalde plek wordt en er vanuit de buurt signalen komen dat er overlast ondervonden wordt. Aan die werkafspraken moet een agent zich op dat moment dan ook houden.
Verder denk ik dat veel mensen hier onder een steen leven. Als je denkt dat een agent daadwerkelijk alleen maar bonnen uitschrijft en geen mens is, dan heb je het toch echt mis. Een gemiddelde agent is de hele dag bezig met andere zaken.
Agenten komen vaak als eerst ter plaatse bij een reanimatie (waar het familie van het slachtoffer bij aanwezig is_, een ongeval met (zwaar) letsel, een dode in een woning en ga zo maar door. Dit zijn meldingen die dagelijks aan bod komen, evenals mishandelingen, vermissingen, schietpartijen en noem het maar op. Dat agenten dus geen emoties hebben, is klinklare onzin.
Ojajoh schreef:Nou sorry, maar ik heb niemand letterlijk die uitspraak hier zien doen (?)
Wel een hoop ander negatief gebeuren,maar daar geef ik ze wel gelijk in
maaike2800 schreef:Helaas zie ik politie alleen nog maar bonnen uitschrijven en zeuren over regels, als het er echt op aankomt gaan ze niet dat huis binnen waar iemand dood is gegaan, nee veel te druk met bekeuringen voor net een kilometertje te hard, meestal zijn het buren of andere omstanders die de mensen dood aantreffen in huis.
Christyj138 schreef:Nope gevoelloos zijn ze, ze moeten hun gevoel mee naar huis nemen. Misschien is dat nog wel het ergste, want bij het desbetreffende voorval moeten hun hun werk doen. Stel je voor dat als ze bij een dodelijk ongeval zijn of familieleden moeten vertellen dat iemand er niet meer is, dat
ze meegaan in hun emoties.... Nee, dat is thuis het geval. Stel je voor zeg, een stel huilende agenten in huis
Ts, goed gehandeld. Agent niet correct gehandeld. En wat inderdaad ook als is gezegt, het was nog een jonkie. Wat durf je dan verkeerd te doen? Tegenwoordig mag je blij zijn dat je überhaupt bij de politie kont. Want een makkelijke baan is het zeker