Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Littera schreef:Ik lees net dat je ook andere mensen kunt ontmoeten die lucide dromen in een lucide droom. Haha, ik zie het echt al voor me: 'Hé, ben jij ook van Bokt? Van dat ene topic?'
(kan dat eigenlijk besturen hoelaat je gaat dromen)
. Logisch misschien niet, maar ik heb het mezelf aangeleerd.
. Ik besefte dat ik droomde, en dan werd ik wakker
. Nog ff oefenen!
schatkisten onder het strand met enorme gangen en een huis en snoepjes en aan elkaar geplakte foto's in de schatkisten etc Mijn laatste droom althans, niet bewust ermee bezig geweest gisteravond, maar vanochtend meteen opgeschreven. Vanavond weer eens bewuster in slaap proberen te vallen, ik was kapot gisteravond, was blij dat ik mijn bed uberhaupt vond

elinevandijk schreef:vannacht 1 droom die ik me herriner!
ging over me kat die dood ging... en toen ik ging kijken was dat niet eens waar
komt me moeder in de droom `haha 1 april` ik echt zo van `owkeeee` en toen werd ik wakker...
wat wel raar is: ik word na elke droom even wakker! maar ik slaap daarna weer gewoon verder, en als iemand tegen mij praat in mijn slaap geef ik gewoon antwoord en dan echt logische antwoorden! ik herinner me daar zelf alleen niks meer van...
. Sindsdien heb ik wel vaker dromen waarin ik me bewust ben dat ik droom. Soms zijn ze gewoon leuk en ga ik er bewust van genieten en soms als ik het niet leuk meer vind dan verander ik wat of doe ik expres dingen die niet kunnen. Zo'n achtervolgingsdroom en dan gewoon van een klif afspringen omdat je ineens beseft dat je droomt en toch niet kunt verongelukken bv.
. Of doodvermoeiend. Heb weleens gedroomd van een twee weken durend feest. Hartstikke gezellig, maar je wordt gebroken wakker. En leg dan maar eens uit, als mensen vragen waarom je wallen tot aan je knieën komen, dat dat van dat feest was.
en mijn moeder ging hem uitschelden, de enige die terug gevonden werd was mijn zusje... mijn lijk vond ze later terug in het water...
dus we gingen uitzoeken waar het water vandaan kwam. We kwamen op een enorme zolder terecht (veel groter dan je bij zo'n klein huisje zou verwachten) die grotendeels blank stond. Weer een droom over een zolder dus, maar het water was nieuw. Wel was er iets vreemds aan de hand met het water. Hoger gelegen gedeelten waren nat, terwijl lager gelegen delen droog waren. Daarnaast was niet te zien waar het water vandaan kwam, maar het stroomde wel. Niet echt wat je verwacht van water. Ik begon daardoor argwaan te krijgen en langzaam werd mijn droom lucide. Ik vroeg aan de man hoe laat het was, maar hij noemde een heel andere tijd dan mij bekend was. Daardoor wist ik zeker dat ik droomde en dacht ik 'bekijk het maar, ik doe niet meer mee'. Ik ging de trap af, maar de trap had meer weg van een waterval. Normaal gesproken had ik het niet gedurfd, maar nu wist ik dat het nep was en deed ik het zonder te aarzelen. Beneden aangekomen zag ik een hele dikke prop doorweekt papier liggen. Ik voelde me ondertussen oppermachtig en die prop papier moest en zou branden. Ik probeerde het te sturen met mijn gedachten, maar het lukte eerst niet en ik werd erg kwaad. Even later begon de prop toch te branden. Het voelde echt als een overwinning en voldaan liep ik naar buiten. Daar waande ik me een soort van Alice in Wonderland want ik kwam in een tuin terecht met hagen van buxus en pratende konijnen zo groot als mensen.
Jammer genoeg werd ik toen bruut gewekt door de wekker. Meestal word ik kort voordat de wekker gaat wakker, maar dit was blijkbaar even belangrijker. Ik vond het een erg mooie ervaring. Het voelde alsof ik had afgerekend met die irritante zolderdroom, maar ik ben benieuwd of hij toch weer zal terugkeren en of ik dan opnieuw lucide droom.