Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:45

Hahahahha dat lijkt me grappig

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:21

Ik las dit topic+website in beginpost gisteravond en dacht; Het zal allemaal wel.
Tot ik vanmorgen wakker werd :D .

Vanacht droomde ik dus dat ik verstopt zat voor een eng iemand, dat diegene mij gevonden had en recht op mij afkwam. Toen besefte ik ineens in mijn droom: STOP, ik droom en dit kan ik zelf sturen! En dus gedaan,droom liep gezellig af niet veel later werd ik wakker :+

Zo grappig. Nu kan ik niet wachten weer te slapen om te kijken of het weer lukt haha.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:48

Littera schreef:
Ik lees net dat je ook andere mensen kunt ontmoeten die lucide dromen in een lucide droom. Haha, ik zie het echt al voor me: 'Hé, ben jij ook van Bokt? Van dat ene topic?' :D

ja en dan gewoon op date gaan met mensen :')
wel op tijd er zijn hé :')(kan dat eigenlijk besturen hoelaat je gaat dromen)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:51

ik weet niet of het komt omdat ik melig ben ofdat ik geak ben :')
maar kunnen dieren ook lucide dromen? lekker in je lucide droom met je paard gaan rijden die ook aan het lucide dromen is(over de regenboog natuurlijk of langs het strand <3 )

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:13

Ik gebruik de 'knijp'methode al sinds ik me kan herinneren. Voor mij werkt hij dus perfect :). Logisch misschien niet, maar ik heb het mezelf aangeleerd.

Nu lekker nog een drankje en dan naar bed. Eens kijken wat ik ervan kan maken!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:20

Heb net de hele site doorgelezen.. En heb nu al een hele periode dezelfde nachtmerrie, dus ga hier vanaf vanacht mee beginnen! Hoop dat t helpt, want word nu echt gewoon 4 x per nacht wakker erg iritant!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:34

Goh, dat t hier bij iedereen zo goed gaat....
Ik probeer t al heel lang en en heb ook al een hele tijd een schriftje bij mn bed liggen om mn dromen op te schrijven.
Maar ik heb er sinds januari nog maar vier dromen in opgeschreven, ik onthoud echt niks, dus echt lucide dromen kan ik denk ik wel vergeten....

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:44

Ik ga het ook proberen las dit topic gister en vond het wel heel interessant, soms herinner ik me droom helemaal maar soms ook bijna niks of niks. Weet alleen dat ik vannacht droomde dat ik op vakantie was ofzo :P

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:39

Helemaal niets hier :(. Ik besefte dat ik droomde, en dan werd ik wakker :). Nog ff oefenen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 06:43

Goedemorgen! Ik herinner me er twee, ben benieuwd hoe het bij jullie gegaan is

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:52

Ik moet straks nog gaan slapen (na m'n nachshift). Ik ben benieuwd of ik
me iets ga herinneren. Heb het er gisteren nog over gehad met een collega.
Hij ging ook eens proberen of hij z'n dromen kan herinneren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:02

Wow, ik heb dit topic gisteren gelezen en toen ik vannacht om 2 uur wakker werd heb ik 3x tegen mezelf gezegd; ik ga zo dromen en ik wil me alles kunnen herinneren.
Het gebeurd bij mij vrij weinig dat ik echt alles tot in detail weet.

Ik werd 2 uur geleden wakker en nu komt mn hele droom terug. Ik weet alles nog!

edit; ik ben dus heel benieuwd of dit toeval is of dat ik hier wellicht meer mee kan doen.
Ik doe dus mee!
Vanmiddag een mooi boekje halen om mn dromen in op te schrijven.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:19

Érg vreemd gedroomd vannacht :') schatkisten onder het strand met enorme gangen en een huis en snoepjes en aan elkaar geplakte foto's in de schatkisten etc Mijn laatste droom althans, niet bewust ermee bezig geweest gisteravond, maar vanochtend meteen opgeschreven. Vanavond weer eens bewuster in slaap proberen te vallen, ik was kapot gisteravond, was blij dat ik mijn bed uberhaupt vond :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:30

ik droom altijd al lucide.....onthoud ook alles,ben me bewust dat ik droom.
kleine dingen kan ik wel sturen,maar vliegen e.d. is me nog niet gelukt.
heb de site doorgelezen en zal toch eens kijken of ik wat van de tips daar kan proberen :j

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:31

vannacht 1 droom die ik me herriner!
ging over me kat die dood ging... en toen ik ging kijken was dat niet eens waar :')
komt me moeder in de droom `haha 1 april` ik echt zo van `owkeeee` en toen werd ik wakker...

wat wel raar is: ik word na elke droom even wakker! maar ik slaap daarna weer gewoon verder, en als iemand tegen mij praat in mijn slaap geef ik gewoon antwoord en dan echt logische antwoorden! ik herinner me daar zelf alleen niks meer van...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:35

Ik heb vanochtend dan gedroomt, heel raar dat ik eerst met mn paard over een soort pier liep, en er was kermis en ik wilde een cafe in maar dat mocht niet(ondertussen was ie ook gekrompen tot 30cm hoog)
dus toen ging ik maar naar een feestje en daar heb ik de hele avond gewacht tot 12u en toen was er nog niemand en toen werd ik wakker :?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:42

elinevandijk schreef:
vannacht 1 droom die ik me herriner!
ging over me kat die dood ging... en toen ik ging kijken was dat niet eens waar :')
komt me moeder in de droom `haha 1 april` ik echt zo van `owkeeee` en toen werd ik wakker...

wat wel raar is: ik word na elke droom even wakker! maar ik slaap daarna weer gewoon verder, en als iemand tegen mij praat in mijn slaap geef ik gewoon antwoord en dan echt logische antwoorden! ik herinner me daar zelf alleen niks meer van...

Dat had ik vannacht ook! Ik werd 3 of 4 x wakker met flarden van dromen en dan sliep ik weer in.
Ik kan me van die dromen niks herinneren, maar toen ik tegen de ochtend tegen mezelf bleef zeggen dat ik ging dromen en het me wilde herinneren toen bleef de droom ineens heeeeel duidelijk hangen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:05

Ik had als kind al lucide dromen. Begon ooit met een droom dat ik in de schuur stond en dat er een spook achter me stond die begon te gillen. Doodeng. En die droom bleef maar terugkomen. Op een gegeven moment had ik die droom ook weer en bedacht me ineens dat ik droomde en dat er dus niets kon gebeuren. Heb me omgedraaid en ben gaan terug gillen waarop het spook met een WTF?!?blik wegvloog :') . Sindsdien heb ik wel vaker dromen waarin ik me bewust ben dat ik droom. Soms zijn ze gewoon leuk en ga ik er bewust van genieten en soms als ik het niet leuk meer vind dan verander ik wat of doe ik expres dingen die niet kunnen. Zo'n achtervolgingsdroom en dan gewoon van een klif afspringen omdat je ineens beseft dat je droomt en toch niet kunt verongelukken bv.
Zal wel komen omdat ik ook al zo leuk kan visualiseren (op het enge af, ik kan zonnebrandgevoel of kippenvel oproepen door gewoon aan Antartica of een zomerdag te denken), van mijzelf al erg gevoelige zintuigen heb en vaak gelijk zie als er iets niet klopt dat dat lucide gebeuren zo makkelijk komt. Zou het anders ook niet weten, echt moeite heb ik er nooit voor gedaan. :o

Dromen onthouden lukt ook altijd redelijk goed, maar dat is gewoon omdat ze vaak te bizar voor woorden zijn. Of gewoon erg leuk, dan verzet ik mijn wekker en droom nog even lekker verder :z . Of doodvermoeiend. Heb weleens gedroomd van een twee weken durend feest. Hartstikke gezellig, maar je wordt gebroken wakker. En leg dan maar eens uit, als mensen vragen waarom je wallen tot aan je knieën komen, dat dat van dat feest was. :')

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:47

Ik herinner me wel 3 domen van vannacht, best wel grappig als je zegt tegen jezelf dat je ze morgen nog herinnert gebeurt het ook nog :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:55

Ik herinner me geen droom van vannacht -O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:59

Voor de mensen die er graag eens wat meer over willen weten en/of lezen, ook over het aanleren van lucide dromen raad ik dit boek aan:
http://www.succesboeken.nl/boek/9789021 ... roomsucces

'Droomsucces' van Victor Spoormaker, hij is psycholoog en werkt als droomonderzoeker aan de Universiteit van Utrecht. Overigens heeft hij nog meer boeken over dromen (en nachtmerries) geschreven die wellicht interessant zijn om ook eens te lezen. :j

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:03

Ik wou heeeel graag dromen dat ik Justin Bieber ging ontmoeten. En waar droomde ik over? Juist ja! Dat ik Justin Bieber ging ontmoeten! Hahahaha

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:18

mijn moeder had vannacht ook gedroomt!

het ging over dat we op vakantie waren en toen kwam er een schip deze ging het land op door het zand, en toen kwam er een tornado die veroorzaakte een draaikolk, mijn vader zat op het land te huilen :') en mijn moeder ging hem uitschelden, de enige die terug gevonden werd was mijn zusje... mijn lijk vond ze later terug in het water...

nou lekker dan :roll: >;) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:46

Ik wilde vannacht eens gaan bekijken of ik inderdaad via slaapverlamming in een lucide droom kon komen, maar ben al ruimschoots voor de REM-slaap gewoon hartstikke in slaap gevallen :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:18

Aangezien ik mede door dit topic een lucide droom heb gehad zal ik ook maar even een berichtje plaatsen. :Y)

Mijn dromen zijn erg levendig, ik onthoud er vaak meer dan één per nacht en heel soms heb ik een lucide droom. De nacht nadat ik dit topic voor het eerst zag had ik weer een lucide droom en dat zal geen toeval zijn denk ik. Nachtmerries heb ik heel zelden, maar ik heb wel een paar terugkerende dromen die irritant zijn. De belangrijkste daarvan heeft verschillende varianten, maar het komt er altijd op neer dat ik op een hoge plek zit (meestal een zolder of dak van een hoog gebouw) waar ik niet af kan of durf.

Ik droomde dat ik in een vakantiehuis was met een man en een vrouw (ik weet niet zeker wie, maar volgens mij jongere versies van mijn ouders), maar echt rustig zaten we daar niet, want er stroomde water door het plafond en langs de muren. Dat leek ons niet zo veilig :+ dus we gingen uitzoeken waar het water vandaan kwam. We kwamen op een enorme zolder terecht (veel groter dan je bij zo'n klein huisje zou verwachten) die grotendeels blank stond. Weer een droom over een zolder dus, maar het water was nieuw. Wel was er iets vreemds aan de hand met het water. Hoger gelegen gedeelten waren nat, terwijl lager gelegen delen droog waren. Daarnaast was niet te zien waar het water vandaan kwam, maar het stroomde wel. Niet echt wat je verwacht van water. Ik begon daardoor argwaan te krijgen en langzaam werd mijn droom lucide. Ik vroeg aan de man hoe laat het was, maar hij noemde een heel andere tijd dan mij bekend was. Daardoor wist ik zeker dat ik droomde en dacht ik 'bekijk het maar, ik doe niet meer mee'. Ik ging de trap af, maar de trap had meer weg van een waterval. Normaal gesproken had ik het niet gedurfd, maar nu wist ik dat het nep was en deed ik het zonder te aarzelen. Beneden aangekomen zag ik een hele dikke prop doorweekt papier liggen. Ik voelde me ondertussen oppermachtig en die prop papier moest en zou branden. Ik probeerde het te sturen met mijn gedachten, maar het lukte eerst niet en ik werd erg kwaad. Even later begon de prop toch te branden. Het voelde echt als een overwinning en voldaan liep ik naar buiten. Daar waande ik me een soort van Alice in Wonderland want ik kwam in een tuin terecht met hagen van buxus en pratende konijnen zo groot als mensen. :') Jammer genoeg werd ik toen bruut gewekt door de wekker. Meestal word ik kort voordat de wekker gaat wakker, maar dit was blijkbaar even belangrijker. Ik vond het een erg mooie ervaring. Het voelde alsof ik had afgerekend met die irritante zolderdroom, maar ik ben benieuwd of hij toch weer zal terugkeren en of ik dan opnieuw lucide droom.