Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lielle schreef:toch denk ik dat het van je omgeving afhangt. En in die zin zijn initiatieven als Leonardo scholen e.d. IMO erg goed, kinderen krijgen daar de kans om in een passende omgeving zichzelf volledig te ontwikkelen.
Lielle schreef:toch denk ik dat het van je omgeving afhangt. En in die zin zijn initiatieven als Leonardo scholen e.d. IMO erg goed, kinderen krijgen daar de kans om in een passende omgeving zichzelf volledig te ontwikkelen.
dipstaartje schreef:Lielle schreef:toch denk ik dat het van je omgeving afhangt. En in die zin zijn initiatieven als Leonardo scholen e.d. IMO erg goed, kinderen krijgen daar de kans om in een passende omgeving zichzelf volledig te ontwikkelen.
alleen worden deze leonardo scholen allemaal opgeheven.
wij hebben ook leonardo onderwijs op school en dit gaat helemaal stoppen
none schreef:Wat ik een beetje zo lees is dat jullie er vanuit gaan dat bijna elk hoogbegaafde kind hetzelfde 'werkt'? Maar dat hoeft toch helemaal niet? Misschien is het mijn fout hoor, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Zijn er niet ook hoogdbegaafde kinderen/mensen die het allemala niet zo nodig vinden? Dan hoeft hier toch ook niet tot alles uit gehaald te worden?
Ik denk zeker dat die zogenaamde plus klassen nuttig kunenn zijn voor veel mensen.
none schreef:Wat ik een beetje zo lees is dat jullie er vanuit gaan dat bijna elk hoogbegaafde kind hetzelfde 'werkt'? Maar dat hoeft toch helemaal niet? Misschien is het mijn fout hoor, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Zijn er niet ook hoogdbegaafde kinderen/mensen die het allemala niet zo nodig vinden? Dan hoeft hier toch ook niet tot alles uit gehaald te worden?
Ik denk zeker dat die zogenaamde plus klassen nuttig kunenn zijn voor veel mensen.
Lielle schreef:none schreef:Wat ik een beetje zo lees is dat jullie er vanuit gaan dat bijna elk hoogbegaafde kind hetzelfde 'werkt'? Maar dat hoeft toch helemaal niet? Misschien is het mijn fout hoor, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
nee, ik denk dat daar grote verschillen in zijn. Maar ik denk wel dat je alle kinderen moet uitdagen hun grenzen te verkennen, in alle opzichten.
dipstaartje, wat noem jij normale kinderen?
mirim schreef:Ja, ook ik had wat moeite en de term normale kinderen....dat houdt naar mijn idee dan weer in dat ze zich de hele dag weer moeten lopen aanpassen, en dat is zo vermoeiend! Maar misschien begrijp ik het niet goed?
De plusklassen zijn zeker wel verreikend, maar ook niet voor iedereen geschikt. Het heeft veel te maken met de samenstelling van de groep, en degene die de plusklassen leidt. Er zijn zeker kinderen die er niet heen willen om wat voor reden maar ook. Is het officieel dat het Leonardo onderwijs stopt? Of zijn er een paar scholen die stoppen?
Lielle schreef:misschien werkt het, ik heb het in het verleden (maar dat is wel de oertijd) iig anders gezien. Wel aandacht en begeleiding voor de kinderen die moeite hadden om mee te komen, weinig begeleiding voor degenen die het te makkelijk hadden. Hopelijk is dat nu beter.