From negative to positve

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: From negative to positve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:30

Heb je vanmiddag niet lekker gegeten, of heb je niet een lief berichtje van je date gehad? Misschien kan je je de date verplaatsen en kan je je daar op focussen, waardoor de maandag werken wat sneller voorbij gaat? Of je gaat vanavond extra lief voor jezelf zijn, door onder een dekentje op de bank te kruipen, met wat lekkers erbij en een goed boek lezen/leuke film kijken! Dan kan je de dag toch nog positief afsluiten!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:31

Als je nu in een groepstherapie zat of in een 1 op 1 gesprek met een psychologe oid, en jou wordt gevraagd, of je postieve punten wilt opnoemen, dan mag je dus echt geen negatieve dingen opnoemen.....ook geen dingen ter uitleg.....mss een goed idee om dat hier ook te doen?? even goed nadenken, want elke dag is er heus wel wat wat positief is! zoek het ook in de kleine dingen, zoals dat je goed gegeten hebt, of als je slecht eet, dat je dan toch blij mag zijn dat je dat ene broodje hebt gegeten, dat je de vaat hebt gedaan, wasje hebt gedraaid, dat je iets liefs hebt gezegd tegen iemand oid.....zoek het ook in de kleine dingen....zo train je nl je hersens!!

Een idee om dit zo proberen te doen?

(je zult ook merken dat als je alles bijleest en er gewoon alleen maar positieve dingen staan, dat dit heel anders op je inwerkt dan als je ook negatieve dingen tussendoor leest....., 't is maar gewoon een voorstel hoor, gewoon omdat het dan meer effect heeft op wat wij onze hersens/gedachtes willen aanleren....)
We kunnen altijd hiernaast nog een topic openen om ons verhaal kwijt te kunnen kwa negatieve dingen....??

-Blij dat ik dit toch gepost hebt omdat het in mijn hoofd zat!
-Blij dat ik leuke werkdag had!
-Lekker geniet momentje van bij de paardjes die sinds deze week in het land staan!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:41

Dat vind ik opzich best moeilijk merk ik wel om
Mijn positief ding niet weer naar beneden te halen door iets negatiefs :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:45

Ik heb fijn gewerkt en ik voel mij ook erg happy.
Ik heb de kat stiekem wat vlees gevoerd tijdens het eten haha, omdat ik haar te schattig vond!

Ben moe maar voldaan!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:52

MarJon schreef:
Dat vind ik opzich best moeilijk merk ik wel om
Mijn positief ding niet weer naar beneden te halen door iets negatiefs :=

Is ook moeilijk, en als je therapie zou volgen dan zeggen ze ook gelijk: neeeee, iets positiefs,(ja maar blablabla, neeee we hebben het NU over POSITIEVE dingen!!)
Is gewoon heel moeilijk om je daar naar toe te zien krijgen! POSITIEVE DINGEN! hihi
Vergt veel training van onze hersenen....

Maar dat kunnen wij!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:54

Precies, als we het doen, gaan we het ook goed doen! Ik vind het ook echt niet makkelijk, maar het is wel goed om elke dag even heel bewust bij die positieve dingetjes stil te staan. Nu alleen nog leren om er toch niet stiekem negativiteit doorheen te gooien... ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:02

- Ik heb dankzij mijn klacht een grotere externe hardeschijf gekregen en nog geld toe :D
- Ik ben geslaagd voor leuke kaarten
- Ik ga een leuke avond tegemoed *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:07

Ik denk dat een apart topic voor negatieve dingen alleen niet echt een nut heeft, maar om alleen maar gefocussed en dus heel geforceerd te doen of elke dag iets positiefs moet hebben, daar pas ik voor. Er mag namelijk best eens een rot dag tussen zitten :)
Maar dat is mijn mening, als die dagen hier niet verteld mogen worden, dan denk ik dat ik mij veder weer afmeld :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:12

Ik vind dat dit een positief topic is, negatieve dingen kun je echt wel op een andere plek kwijt. Huiskamers genoeg of gewone topics.

Want anders gaat het aan zijn doel voorbij als er toch negativiteit doorheen komt.
Het moet lekker positief blijven :D
En dat mag heel klein zijn van wow, mooie knipte teennagel tot heel groot! Positief is positief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:12

Maar gewoon even mededelen dat je vandaag even niet mee doet, als dat dan dus al niet mag, tja... Dan doe ik het wel zelf in mijn schriftje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:14

Je kan ook een positieve draai eraan geven dan ;)
'ik was vandaag heel erg moe, maar vind het knap van mijzelf dat ik toch heb gedweild!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:18

vuurneon schreef:
Je kan ook een positieve draai eraan geven dan ;)
'ik was vandaag heel erg moe, maar vind het knap van mijzelf dat ik toch heb gedweild!'

Maar dat heb ik niet :+

Naja, laat maar :)

Succes!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:48

Wat een piepdag, maar ik ga toch proberen 3 positieve punten te noemen.

1. Ik heb tijdens/na een ruzie (die niet mijn schuld was) de eerste stap gezet om het toch goed te maken (en meestal ben ik daar veelte koppig voor) en nu is 't weer helemaal goed.
2. Mensen in de trein geholpen die lichtelijk in paniek raakten, omdat 2 conducteurs schijnbaar hadden gezegd dat ze in de goede trein zaten, maar dat helemaal niet zaten.
3. Als mijn vriend zo naar een feestje gaat, ga ik lekker de nieuwe Greys kijken met een zak M&M's en daarna met een boek in bed liggen. De dag hopelijk toch met een fijn gevoel afsluiten. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:50

Echt een super topic! Ook leuk om alle positieve dingen van anderen te lezen! Ook hoe iedereen elkaar hier toch positief probeert te laten denken!

Ik doe vandaag ook weer mee.

- Ik ben vandaag heel leuk wezen winkelen en terrassen met een goed vriendinnetje van me
- Kreeg een compliment van mama dat ik het feest van morgen heb afgezegd (ze zeurde nogal vanwege het vele uitgaan van afgelopen weken)
- Ik heb een heel leuk rood blazertje en een witte(!!!!!) bikini gekocht, en het stond allebei heel leuk! :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:59

@Maroescha,
Niet gelijk zo negatief dat het NIET mag....Ik heb toch duidelijk neergezet dat het maar een idee is(Uit ervaring kwa therapie.....)En het is natuurlijk het topic van de topicstarter....Ik doe alleen dus maar een voorstel om iedereen te helpen dat je je gedachtes en gevoelens uiteindelijk ook goed leert ombuigen en dat het automatische negatief denken sterk verminderd wordt...

(Wij mensen, ons is het nl door de maatschappij aangeleerd om negatief te denken, ipv positef....en let er maar eens op, zodra iemand vraagt hoe het is of hoe iets ging, dan hoor je 9 van de 10 keer eerst iets negatiefs en dán pas iets positiefs.....)

@vuurneon, een mooi voorbeeld, precies zoals ik het indd bedoel! Ook al heb je een mega rot dag, er zijn altijd positieve dingen, hoe klein het ook is!!
Mooi voorbeeld die je gaf: Waarschijnlijk ook mega géén zin in dweilen....maar je hebt tóch gedweild!! Dus als je indd dan even terugdenkt, dan had je heel wss wel even het gevoel van: hehe, zo blij dat ik dat toch gedaan heb!!Dan is het maar weer klaar!!
Mooi voorbeeld!!

En alsnog, ik opper maar een idee he....ik wandel ook sinds gisteren in dit topic pas rond...Maar heb nou eenmaal één en ander geleerd uit therapie, en heb een psychologe als vriendin...Dus ik wou enkel dit gewoon met jullie delen in de hoop dat er mensen zijn die er dan ook mee geholpen zijn, dat het zijn vruchten gewoon snel zal afwerpen!!

En een ander topic openen bedoel ik ook alleen mee, een topic gebonden aan deze, maar waar we onze negatievere verhalen kwijt kunnen, zodat we elkaar misschien wat beter kunnen leren kennen, en zo elkaar mss ook kunnen helpen!!

Nog een goed voorbeeld denk ik...als je veel bij iemand bent die heel negatief is, dan heb jezelf ook een veel negatiever gevoel, en levert dat jou geen energie...
Ben je een dag met een hele positieve vriendin of vriend of iemand, dan geeft jou dat ook wat energie! Ook al ben je enorm depressief bijvoorbeeld, je zult merken dat het je toch een beter gevoel geeft dan wanneer je in die situatie bij een heel negatief iemand bent....

En hoop gewoon dat de kracht van een Positief topic ook op ons zal inwerken snap je? Vanuit de Psychologie gezien, zou je in dit topic gewoon alleen de positieve dingen moeten neerzetten, en je zult merken, lees je dat allemaal, dat dat ook wat doet met jou! al is het maar voor even!!

Maar nogmaals, het is maar een goed bedoeld idee hoor!!

-kreeg een heerlijk gevoel toen mijn zoontje van 9,5 maand me een "knuffel"gaf!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:08

Ik vond het net prachtig om te zien hoeveel mensen weer op de Dam staan! Echt kippenvel!
Prachtig die betrokkenheid en saamhorigheid bij de herdenking van alleen die gesneuveld zijn. Ik ben er oprecht door geroerd. En dat vind ik super positief!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:05

Misschien is het sowieso gewoon een idee om een ander topic te openen om elkaar beter te leren kennen en verhalen kwijt te kunnen?

Mijn andere positieve dingen;

- Ik merk dat ik steeds beter in m'n vel kom te zitten en ook gewoon in de spiegel kan kijken en zeggen van; oké, ik zie er zo best leuk uit!
- Ik merk dat ik veel opener ben naar mijn moeder toe met sommige dingen.
- Ik heb op een compliment gewoon kunnen reageren met dankjewel. Daarna kwam er wel weer achteraan met; maar niet met een kapsel als een vogelnest. Maar daar werken we aan! :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:13

Ik doe mee ik heb hier ook problemen mee en zit vaak in de negatieve sfeer.
Ik kan ook niet met complimenten omgaan. Gisteren zei de instructrice
dat heb je mooi opgelost en je gaat echt vooruit enz. Ik weet dan nooit wat ik moet zeggen :) Helemaal niet als er ook nog andere mensen bv aan de bakrand staan te kijken. Ik denk dan al vaak wat zullen ze denken?
Ik ben zelf altijd teveel aan het denken wat zullen anderen erover zeggen.
Nu hieronder het paarden voorbeeld maar ook in dagelijks leven heb ik het met veel dingen.

Ik heb 2 verzorgpaarden en 3 bijrijpaarden.
Dan staan mensen weleens te kijken en met priveles ook.
Je hebt gewoon op stallen dat ze dingen achter je rug om zeggen of dat je via via dingen hoort over 1 van de paarden dat had je liever van de eigenaar zelf willen horen.
Puur onzekerheid!! Maar ik ga dan altijd denken , denken, denken.

Vind knap wat bobomelo zegt en dat je zo kan denken. Omdat ik bv vandaag me huis wilde schoonmaken en opruimen.
Het is nog niet schoon en de rest van het weekend zit zo vol dat ik geen idee heb hoe ik het nog moet doen.
maar ik ben er zelf mee gestopt en op de bank gaan zitten. Dus ben niet trots op mezelf.....Het geeft zeg maar geen opgelucht gevoel omdat er nog werk ligt of dat ik toch weer te zwak was om door te gaan.
(hoop dat het te begrijpen is) Reageren via de pb is oke. Anders misschien te offtopic.

Helpt het dan om toch te leren denken,:(hier dus mijn lijstje voor vandaag)

Bij me zusje op bezoek geweest die weer thuis is uit het ziekenhuis
hondjes voor me moeder uitgelaten
Ik heb de was weg gedraaid
Gedeelte opgevouwen
tuintje onkruid vrij
bloem in pot gedaan
afwas is weg

Zag trouwens bij paul en witteman pas over de oud os medailles winnaars dat 1 zei over het winnen van zilver.
Dat bv een reporter zei ja maar dit is geen goud.
Alsof zilver zeg maar niet telt.

Ze zei: Je wint zilver je verliest geen goud.

Dat je daar ook echt trots op mag zijn! Vond ik een mooie zin.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-05-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:21

@linnie050
ik vind het knap dat je uberhaupt al zoveel hebt gedaan op 1 dag!!
en dank je wel voor je compliment, maar ook ik ben er nog lang niet hoor, ik heb op dit moment therapie, en dit is een hele mooie aanvulling!(moet het eignelijks dus in een schriftje schrijven).
En wat ik leer met die therapie deel ik graag!

Zal ik een ander topic openen voor de offtopic praat? en om elkaar beter te leren kennen?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:25

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:59

Vandaag ben ik goed bezig geweest, omdat ik:
- Eindelijk heb ik dat mailtje gestuurd wat ik al heel lang wilde doen.
- Goede feedback gegeven op onze opdracht.
- Al mijn taken die ik op de planning had staan voor vandaag, zijn ook echt af :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:04

Ik mag ook wel wat positiever worden! Ik en m'n man hebben het vooral financieel erg moeilijk op het moment en m'n hart zit constant in m'n keel :=

Vandaag:
- Ik ben er trots op dat ik eindelijk een wasmand heb ( :') ) en lekker alles heb gesorteerd en gewassen. Heerlijk!
- Ik heb lekker gesport, ondanks dat ik me door m'n maandelijkse ongemak best wel slap voelde.
- Ik heb m'n keukenkastjes opnieuw gesorteerd en dat schept heel veel overzicht.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:06

Oke.... Vrijdag:

1 nog steeds vakantie met de kids dus lekkerrrrrr uitgerust in bed met dochter erbij. Lekker keuvelen. Zoon was al up and running (letterlijk, hij heeft ADHD en had nog geen pil genomen.... Jihaaaaa)
2 me niet geërgerd aan zoon vanmorgen
3 lekker op stal bezig geweest met de kids
4 met de kids shoppen bij de ruiterzaak en me niet druk gemaakt om hun drukke gedrag
5 weer gezongen gekookt
6 maar zonet gezondigd met chocomousse... Tsja soms moet je jezelf even verwennen
7 even flink gewerkt met manlief aan de jaarrekeningen voor 2 klanten.
8 nu lekker met manlief op de bank iPadden en TopGear kijken (ja ik heb 2 passies: paarden en snelle auto's)

Oja gisteren nog eentje: onze officiële uitnodigingen verstuurd voor ons koperen huwelijksfeestje. Belangrijke knoop doorgehakt: geen kado's voor onszelf maar een bijdrage gevraagd voor stichting Jarige Job zodat wij ervoor kunnen zorgen dat enkele kinderen alsnog een verjaardag kunnen vieren!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:15

1 ik ben goed bezig omdat ik de quiz van computational modelling redelijk goed heb gemaakt denk ik!
2 Ik ben goed bezig omdat ik lekker mijn verzorgpaard heb verzorgd vandaag, heb wel alles gedaan wat je met een kreupel paard kan doen dat niet los mag (helaas ;( )
3 Ik ben goed bezig omdat ik vandaag eindelijk een pan schoon heb gekregen die al een week aangebrand stond te zijn! :')

Wij zijn goed bezig, ook al zeggen ze van niet :)ddd

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:22

Ik wil ook graag meedoen, ik zou ook wat vaker stil moeten staan bij dingen die wel goed gaan. Er gaat namelijk genoeg wel goed, maar ik ben vaak geneigd om naar het negatieve te kijken...

Dus ik begin met vandaag:

- Ik heb even tijd voor mezelf vrij gemaakt vanavond, omdat ik dat echt nodig had. Terwijl ik eigenlijk nog genoeg andere dingen te doen had.
- Ik heb op mijn werk mijn geduld bewaard, terwijl sommige kinderen het bloed onder mijn nagels vandaan haalden.
- Ik ben op tijd opgestaan zodat ik genoeg tijd had om te douchen enzo. Ik blijf altijd net iets te lang liggen, zodat ik altijd moet haasten in de ochtend. Vandaag dus niet gedaan, voor de verandering :)