Buurman komt te vaak langs, en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:20

Wij hebben een bedrijf aan huis, en zien dus altijd VEEEEEL mensen.
En juist daarom stellen we stilte soms erg op prijs.
Ik trekt het ook niet goed wanneer er ineens iemand op de stoep staat..... We hebben echter veel ruimte, dus wanneer 1 van tweeën daar wel behoefte aan heeft kun je gewoon ergens anders gaan zitten... opgelost.

Toch is het hier altijd zo dat mensen even moeten bellen voordat ze komen... dat zeg ik ze ook altijd, mensen voelen zich hierdoor niet minder welkom.... het is de toon die de muziek maakt nietwaar?

Amaris

Re: Buurman komt te vaak langs, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:25

Ik heb er ook een hekel aan. Zit ik daar in mijn roze panterpyama (jep, jullie kennen nu mijn geheim) voor de tv met mijn haren op half zeven. Dan zit ik er echt niet op te wachten dat er iemand op de stoep staat. Vreselijk. (ik dacht al dat ik de enige was, maar blijkbaar is dat toch niet echt het geval, gelukkig, voel ik me weer ietsje minder asociaal en licht contactgestoord _O- )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:45

Nee hoor je bent niet de enige.
Denk dat iedereen dat wel heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:51

ik ben opgegroeid in een dorp, waar dus heel veel mensen wonen die dus gewoon achterom komen lopen.
Bij kennissen is dat geen probleem, soms heb je echter ook mensen die je alleen van naam/gezicht kent en dus gewoon achterom komen lopen om te vragen of je geld wilt doneren voor een of ander goed dorpsdoel bijvoorbeeld. Die mensen hebben dus echt geen flauw benul van privacy :+

Bij mijn ouders loop ik ook zo achterom naar binnen, is ook het huis waar ik 20 jaar heb gewoond en vinden ze niet erg. Bovendien zien ze me al aan komen op de oprit.
Bij mijn broer/zus ga ik niet achterom, dan bel ik altijd even aan. Een heel enkele keer loop ik achterom, als ze weet dat ik kom en het mooi weer is, dikke kans dat ze dan in de tuin is namelijk.
Mijn zus houdt ook niet van onverwacht bezoek (althans, als ik een keer onverwacht langskom vindt ze dat niet erg, komt toch maar 2x per jaar voor ofzo, voor de rest spreken we altijd wat af), bij haar komt dat ook doordat ze beide werken en twee kleine kids hebben. Dan heb je het ook erg druk en is je tijd je erg kostbaar. Schoonmams snapt dat niet en daar hebben ze vaak onenigheid over, mijn ouders (die net als schoonouders in hetzelfde dorp wonen) snappen het wel en komen dus nauwelijks onverwacht langs en blijven ook nooit te lang plakken.

Ik zou gerust naast mijn ouders/zus kunnen wonen zonder er ooit last van te hebben maar gewoon leuk en goed contact hebben :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:00

Lieve schat, jij hoeft jezelf niet te verantwoorden.
Jij wilt niet dat die man voordurend binnen komt lopen en zoekt een nette oplossing, dat is voldoende uitleg ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:01

Zoals jij overkomt mag je ook naast mij komen wonen, heerlijk zulke buren. Geen geloop van allemaal wildvreemde kerels en niet continue een frituurlucht die om de hoek komt waaien. =:)

opisop_shop schreef:
ik ben opgegroeid in een dorp, waar dus heel veel mensen wonen die dus gewoon achterom komen lopen.
Bij kennissen is dat geen probleem, soms heb je echter ook mensen die je alleen van naam/gezicht kent en dus gewoon achterom komen lopen om te vragen of je geld wilt doneren voor een of ander goed dorpsdoel bijvoorbeeld. Die mensen hebben dus echt geen flauw benul van privacy :+

Bij mijn ouders loop ik ook zo achterom naar binnen, is ook het huis waar ik 20 jaar heb gewoond en vinden ze niet erg. Bovendien zien ze me al aan komen op de oprit.
Bij mijn broer/zus ga ik niet achterom, dan bel ik altijd even aan. Een heel enkele keer loop ik achterom, als ze weet dat ik kom en het mooi weer is, dikke kans dat ze dan in de tuin is namelijk.
Mijn zus houdt ook niet van onverwacht bezoek (althans, als ik een keer onverwacht langskom vindt ze dat niet erg, komt toch maar 2x per jaar voor ofzo, voor de rest spreken we altijd wat af), bij haar komt dat ook doordat ze beide werken en twee kleine kids hebben. Dan heb je het ook erg druk en is je tijd je erg kostbaar. Schoonmams snapt dat niet en daar hebben ze vaak onenigheid over, mijn ouders (die net als schoonouders in hetzelfde dorp wonen) snappen het wel en komen dus nauwelijks onverwacht langs en blijven ook nooit te lang plakken.

Ik zou gerust naast mijn ouders/zus kunnen wonen zonder er ooit last van te hebben maar gewoon leuk en goed contact hebben :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:04

bigone schreef:
Zoals jij overkomt mag je ook naast mij komen wonen, heerlijk zulke buren. Geen geloop van allemaal wildvreemde kerels en niet continue een frituurlucht die om de hoek komt waaien. =:)

Dus jij woont naast Ramona? :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:06

Hoe oud is de buurman?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:29

marleen_usar schreef:
Hoe oud is de buurman?

Hoezo? Zoek je nog een leuke vent? Hij is erg sociaal zoals we lezen :P hihi nee hoor geintje Marleen ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:32

Ik ben al getrouwd met een buurman haha, nee mijn buurman kwam ook vaak langs. was dus voor mj, ik dacht dus aan de ts.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:38

Ragdollcat schreef:
Ik vind jou een zeur, bij zo iemand wil ik niet eens langskomen.

Ik vind jou jaloers overkomen dat jouw man en de buurman goed met elkaar kunnen vinden.

Euhm ja een beetje mijn. Idee. Bij ons wordt de bel alleen gebruikt voor de collecte, en niemand belt van te voren. Zal ik wel liggen aan waar je woont denk ik.

Maar dat jij zo veel weg bent kan je man toch niks aan doen? Hij zegt er niks van dat jij zo veel weg bent en hij alleen zit, maar als je er dan wel bent, verwacht je dat hij op je zit te wachten en er alleen voor jou is. Dit vind ik op zijn zachts gezegd een beetje een aparte situatie. Kan me voorstellen dat je. Man ook wel eens een menselijk wezen wil zien :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:45

leonie1988 schreef:
bigone schreef:

Dus jij woont naast Ramona? :')

Jaaa, kom we stichten een bokt-dorp :D

sorry beetje OT

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:45

Nou ik denk echt dat ik niet lezen kan hoor..heb de TS nl nergens zien schrijven dat ze haar man geen sociale contacten gunt en ook niet dat hij er alleen voor haar moet zijn, zodra zij van een drukke werkweek thuiskomt?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:18

Een bordje bij de deur in de trant van: 'wij hangen even lekker samen op de bank, een praatje maken we nu het liefst met elkaar', 'na alle hectiek van de dag zijn we nu druk met elkaar' of 'quality time, niet storen' of een leuke tekst die iedereen aan de deur snapt en zo dus als een soort 'stoplicht' werkt. Een leuke tekst maakt het dan duidelijk zonder banketstaaf over te komen. Begrijp dat je mensen niet wilt kwetsen of een vriendschap verstoren maar met een druk leven is je eigen tijd wel heilig.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:21

Huh dit hoort toch niet bij nieuws en maatschappij????????

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:59

Moderatoropmerking:
Dames, houden we het wel vriendelijk? Persoonlijke aanvallen, beledigingen en off-topic geneuzel zijn helemaal nergens voor nodig. Als je het niet eens bent met iemand anders' mening, is dit nog steeds geen vrijbrief om anderen te gaan beledigen of belachelijk maken.

Blijven jullie zo doorgaan, dan zal het topic op slot worden gezet. En het zou jammer zijn als de TS haar topic verpest wordt door enkelen die het niet kunnen laten om anderen te beledigen of off-topic te gaan. Alvast bedankt.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:35

Citaat:
Ik heb een hond (Een bouvier van 4 jaar) met de naam Flodder, 2 katten Kees en Johnny,
en er staat een roze amerikaanse Chevy voor de deur.

Het is hier vaak een zoete inval, de frituurpan draait in de weekenden overuren,
het bier kan hier soms rijkelijk vloeien, dus ik hoop dat ik hier altijd helder en safe even langs kan komen.

Laat ik wat steekjes vallen dan weten jullei dus hoe dit komt.

Dames is denk dat ze zelf de oorzaak al aandraagt :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:46

hier in de achterhoek is het ook zoete inval, eigenlijk altijd bij alles en iedereen.
Ik snap je punt wel ivm privacy, maar ik denk dat je er rustig vanuit kan gaan dat wanneer straks de baby er is hij vanzelf minder langskomt omdat dat gewoon niet altijd gaat.

mijn man is int chauffeur en alleen de weekenden thuis, sommige bellen van de voren en de rest valt gewoon binnen. Vaak vergeten we de achterdeur op slot te doen en met een beetje geluk staat de koffie al klaar als wij thuis komen. De tijden dat wij samen/alleen zijn, zijn wanneer de kinderen slapen, en de visite de deur uit is, dus zo ong tussen 24 uur snachts en 6uur smorgens.
En soms hebben wij er ook geen zin in. oplossing? lekker een dagje eropuit met t gezin en we kunnen er weer tegen aan.

nu moet ik er wel bij vermelden, dat ik voor niets of niemand mijn werk in de stallen, met de paarden, de honden, de kinderen of wat dan ook laat vallen of liggen, kom je langs? Gezellig!! maar dan kun je of wachten, of helpen.. want anders krijg ik niks gedaan..
En wanneer ik ga koken, dan kook ik gewoon wat meer.. maakt me allemaal niks uit. :)

maar zo gaat het veelal in de achterhoek dacht ik zo.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:59

Ts,wat knap dat je nog zo vriendelijk kan reageren op sommige reactie's.

Is er ondertussen al iets verbeterd met de buurman?
Een goed gesprek met een pot koffie en pak koeken kan wonderen verrichten maar of je het met humor of sarcasme of recht voor de raap moet zeggen,die inschatting zal je zelf moeten maken.

Die bonte in je profiel,is dat een jonge Kazimier? Vind het hoofd zo sprekend lijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:13

leonie1988 schreef:
bigone schreef:

Dus jij woont naast Ramona? :')[/quote

:D :D :D :D :D :D :D :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:33

Volgens mij heb ik een aantal berichten gemist, maar te zien aan de opmerking van de Mod waren ze niet zo inhoudelijk / ontopic ;)

ik vond het wel bij nieuws&maatschappij passen, het is een discussie over een maatschappelijke situatie?

De bonte uit mijn profiel is een fries x gelder :)

De buurman komt hier niet voor mij, anders zou hij ook wel alleen komen als ik thuis ben maar dat is niet zo.

Hij is vanmorgen en vanmiddag hier geweest, vanmorgen kwamen we net tegelijk de straat in rijden en hebben hij en mijn man een klus gedaan, die hebben ze vanmiddag afgemaakt.
Mijn man heeft rond etenstijd gezegd dat hij ging stoppen, de buurman dacht daar niet aan, het is mij nogmaals duidelijk dat hij er andere ideeen op nahoudt (net als over zondagsrust; "er is toch niemand gelovig in de straat, dan kun je best grasmaaien hoor" Ook al zijn wij niet gelovig, wij doen geen lawaaiige dingen op zondag of rond etenstijden). Dat is dus al 1 verklaring.
Hij zei vanmorgen "ik kom vanmiddag wel even langs zodat we de klus af kunnen maken" en toen heeft mijn man gezegd dat hij graag een tijd wilde afspreken omdat ik soms een dutje doe en anders wakker wordt van de hond. Dat ging dus wel goed. Ze hebben voor morgen weer een tijd afgesproken om de klus af te maken.

Toevallig kwamen vanmiddag mijn zwagers onverwacht langs omdat een van hen een nieuwe auto had gekocht en ze die graag wilden showen.

En stond net een andere buurman bij de deur omdat hij lekkage had, met de vraag of mijn man even kon helpen.

Moet zeggen dat ik er nu wel om kan lachen; deels door het feit dat ik vandaag mijn eerste verlofdag had en dus zeeen van tijd heb nu :D maar ook deels door dit topic, ik zie er de humor wel een beetje van in dat het na opening van het topic ineens zo druk is hier, hahaha.

De buurman komt hier trouwens nooit binnen hoor, daar is mijn man dan weer niet zo van; ze kletsen/klussen altijd buiten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:54

leonie1988 schreef:

sorry beetje OT

Mag ik dan mijn roze panterpyama aan, dan wil ik zelfs wel voor iedereen koffie zetten die me niet uitlacht :') _O-

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:55

Amaris schreef:
leonie1988 schreef:

sorry beetje OT

Mag ik dan mijn roze panterpyama aan, dan wil ik zelfs wel voor iedereen koffie zetten die me niet uitlacht :') _O-

Je quote verkeerd, dat heb ik niet gezegd ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:10

tja kan het nu niet meer aanpassen.... :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:21

Update:

Ik dacht laat ik even een update plaatsen.
Sinds de opening van het topic ben ik met zwangerschapsverlof en toen pas kon ik goed zien hoevaak de buurman langs komt. Dat is dus letterlijk dagelijks en vaak meerdere keren.

Vorige week heeft mijn man tegen hem gezegd dat hij het echt druk had met allerlei klussen enz. en dus niet echt zoveel tijd had. We gingen vervolgens samen de schutting verbouwen en serieus waar, een kwartier later kwam hij eraan om te vertellen dat hij bij de ene winkel 40cent meer moest betalen voor hetzelfde product als bij een andere winkel. Toen dacht ik echt dat hij een bord voor zijn kop had.

Deze week liep het echt de spuigaten uit; door het mooie weer waren wij ook veel buiten aan het tuinieren en het klussen en hij kwam echt dagelijks meerdere keren langs.
Het was zelfs zo, dat als wij achter het huis aan het klussen waren, hij naast het huis ging staan voor aan de weg en over de schutting keek of hij ons kon zien, en zoja dan groette hij ons.
Onze honden hebben hem zo vaak gezien deze week dat ze zelfs niet eens meer blaffen als ze hem zien, de enige anderen bij wie ze niet blaffen zijn wijzelf...
Op 1 dag was het wel 4x zo en toen we vervolgens gingen bbq'en in de achtertuin zat ik continu richting voorkant te spieken of ik hem misschien zag. Dat was voor mij de druppel; ik heb tegen mijn man gezegd dat hij er deze week iets van moest zeggen want ik voelde me gewoon echt niet meer op mijn gemak in mijn eigen huis/tuin en daar pas ik voor :(

Afijn, manlief heeft een geschikt moment uitgezocht en dat was dus vandaag.
We zagen hem al 2x voor het huis langslopen vandaag maar hij zag ons niet, wij zaten binnen.
Om 2 uur kwam hij aan de deur met de vraag of hij een zaag kon lenen.
We hadden visite (schoonzusje) en mijn man heeft gezegd dat hij dat niet had en is meteen weer weggegaan. Zonet om kwart voor zes was mijn man nog even in de achtertuin en ja hoor, een hoofd over de schutting heen met een groet erbij. Toen vond mijn man het een geschikt moment om er wat van te zeggen. Hij heeft hem gezegd dat we het erg vervelend vinden dat hij zo vaak langskomt, omdat we erg op onze rust en privacy gesteld zijn, dat hij de enige is die eigenlijk steeds langskomt en dat we het niet prettig vinden als hij steeds aan de deur/tuinhek/schutting komt. Mijn man heeft erbij gezegd dat hij het leuk vindt om met hem te kletsen over technische dingen, maar alles op zijn tijd en nogmaals dat onze privacy erg belangrijk voor hem is. Hij heeft niets gezegd over mijn zwangerschap of met oog op de baby, want dat is natuurlijk allemaal tijdelijk en we willen dit gewoon permanent niet hebben.
Het was natuurlijk wel een beetje sneu voor hem, hij zei dat hij het wel begreep en ze hebben daarna nog even kort gepraat over de vraag waarvoor hij kwam en daarna is hij weggegaan.

Afijn, ik ben erg benieuwd hoe dit nu vergaat; heeft hij echt een bord voor zijn kop / geen idee van sociale etikette (wie komt er nou sowieso op zondag aan de deur voor een zaag en wie komt er nou rond etenstijd storen?) of snapt hij het nu wel echt en respecteert hij onze grenzen?
Ik ga nu goed bijhouden hoevaak hij langskomt en waarvoor (als hij uberhaubt nog langskomt :Y) ) en als het me nog te vaak is dan ga ik er zelf wat van zeggen, dan komt de boodschap vast en zeker duidelijk over ;)

Ik zal jullie op de hoogte houden :)