Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:ik ben opgegroeid in een dorp, waar dus heel veel mensen wonen die dus gewoon achterom komen lopen.
Bij kennissen is dat geen probleem, soms heb je echter ook mensen die je alleen van naam/gezicht kent en dus gewoon achterom komen lopen om te vragen of je geld wilt doneren voor een of ander goed dorpsdoel bijvoorbeeld. Die mensen hebben dus echt geen flauw benul van privacy![]()
Bij mijn ouders loop ik ook zo achterom naar binnen, is ook het huis waar ik 20 jaar heb gewoond en vinden ze niet erg. Bovendien zien ze me al aan komen op de oprit.
Bij mijn broer/zus ga ik niet achterom, dan bel ik altijd even aan. Een heel enkele keer loop ik achterom, als ze weet dat ik kom en het mooi weer is, dikke kans dat ze dan in de tuin is namelijk.
Mijn zus houdt ook niet van onverwacht bezoek (althans, als ik een keer onverwacht langskom vindt ze dat niet erg, komt toch maar 2x per jaar voor ofzo, voor de rest spreken we altijd wat af), bij haar komt dat ook doordat ze beide werken en twee kleine kids hebben. Dan heb je het ook erg druk en is je tijd je erg kostbaar. Schoonmams snapt dat niet en daar hebben ze vaak onenigheid over, mijn ouders (die net als schoonouders in hetzelfde dorp wonen) snappen het wel en komen dus nauwelijks onverwacht langs en blijven ook nooit te lang plakken.
Ik zou gerust naast mijn ouders/zus kunnen wonen zonder er ooit last van te hebben maar gewoon leuk en goed contact hebben
Ragdollcat schreef:Ik vind jou een zeur, bij zo iemand wil ik niet eens langskomen.
Ik vind jou jaloers overkomen dat jouw man en de buurman goed met elkaar kunnen vinden.
Citaat:Ik heb een hond (Een bouvier van 4 jaar) met de naam Flodder, 2 katten Kees en Johnny,
en er staat een roze amerikaanse Chevy voor de deur.
Het is hier vaak een zoete inval, de frituurpan draait in de weekenden overuren,
het bier kan hier soms rijkelijk vloeien, dus ik hoop dat ik hier altijd helder en safe even langs kan komen.
Laat ik wat steekjes vallen dan weten jullei dus hoe dit komt.