Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieltje

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:09

Ohh wat komen hier een bekende dingen voorbij!!
Wekker dubbel checken, aan boeken ruiken, in het engels denken enz enz doe ik ook allemaal *\o/*
Als ik aan het shoppen ben moet ik van alles ook altijd de stof voelen!
Maar mijn grootste tik is toch wel dat ik altijd voorkeursplaatsen heb, zo moet ik eigenlijk altijd rechts (heel soms is het links) zitten, lopen, fietsen.. noem maar op! Het is echt heel apart maar anders voelt het gewoon echt niet goed :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:23

Dus we kunnen wel concluderen dat de gekke gwoontes allemaal heel erg normaal zijn :Y)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:57

leonie1988 schreef:
Bloodymary schreef:
Haha, het staat hier echt boordevol dwangneuroses. Heb ik gelukkig geen last van... Maar als je er echt zoveel hebt als sommigen hier, dan zou ik toch hulp gaan zoeken om daar van af te komen.

Ieder mens heeft bepaalde gewoontes die hij/zij gewend zijn om op die manier te doen. Zorgt voor rust in de kop :P Tenzij het natuurlijk uit de hand loopt ;) Maar ieder mens heeft minstens een of meerdere dwangneuroses :j

Dat zal ook wel, kleine onschuldige dingen aan de wekker voelen en zo. Maar ik bedoel inderdaad met hulp zoeken als het uit de hand loopt. Heb er hier een paar gelezen wiens leven echt bepaald wordt door dwangneuroses.

Momenteel kan ik er eigenlijk bij mezelf geen verzinnen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:15

- Als ik met een jongen hand in hand loop móet ik links lopen en mijn hand aan de voorkant, dat ik hem 'leid' zegmaar, anders voelt t zo irritant xD
- ik moet áltijd op de maat van de muziek lopen, en op het 'goede' been (dus bij de 1e tel van de maat op links, 2e rechts, etc. )
- Het wc papier móet hier met het velletje achter hangen :')
- Als ik mijn ratten een snoepje geef, moeten ze allemaal evenveel krijgen, anders vind ik het zielig :+
- In de trein moet ik altijd bij het raam zitten, en met m'n gezicht naar de kant waar de trein heen gaat. dat kan in de drukke spits nog wel eens voor irritatie's zorgen :')
- Als ik een programma kijk dan moet ik hem helemaal zien, heb ik de eerste 5 minuten gemist? dan kijk ik niet, en zoek ik het later op uitzendinggemist.
- Ik ruik werkelijk aan álles xD
- Ik zit altijd met mijn broodje pindakaas in de tomatensoep te soppen voordat ik hem op eet :P

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:31

ik moet altijd in drinkbekers blazen voordat ik inschenk... (vroeger zat er bij iemand heel veel stof in! wordt weer misselijk als ik eraan denk...)

elastiekjes moeten een oneven aantal ergens omheen zitten, vooral met paarden vlechten, en ZEKER als ik op wedstrijd ga... brengt vast ongeluk ofzo.. ow ja, en dan nog het allerliefst 5 of 7 slagen, meer of minder mag niet... (leuk bij staart invlechten voor op de trailer... ) ;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:56

Oke, heb je even?

De deur moet of dicht, of helemaal open, maar het liefste dicht.
Mijn autoradio mag niet te hard, dan word ik echt naar (ik wil horen of er een auto aankomt bij wijze van)
Ik blaas op ijs en koud drinken net zo hard op hete soep of koffie
Ik smeer boter met een lepel
Ik praat tegen mijn katten en doe regelmatig alsof ze mijn kinderen zijn ( één van hun luistert super goed, als ze iets fout doet en ik zeg dat tegen haar, gaat ze in haar mandje liggen)
Ik moet altijd de paarden begroeten als ik buiten ben, anders voelt het alsof ik ze negeer.
Ik stop mijn mobiel achter mijn bh bandje, zelfs als die in mijn jaszak kan :')
Stukjes op tv waar onderwater word gefilmd druk ik altijd weg.
Voor ik de douche aan doe, moet de douchekop altijd helemaal naar beneden zijn, anders spuit al het water rond en dat ik vind ik zwaar vervelend (mijn vriend kijkt me altijd raar aan :') )
Ik denk ik het engels en praat het liefste ook in het engels.
Mijn ochtendritueel is bijna altijd het zelfde, volgorde van opmaken, ontbijt maken ect.
Altijd draag ik twee verschillende sokken, dat brengt geluk :D
Tijdens het winkelen maak ik, zonder ik het door heb, soms afkeurende geluidjes. Mijn beste vriendin heeft me ooit gefilmd, terwijl ik door een winkel loop, een jurkje vast pak en heel hard "Ugh" zeg.
Ik moet altijd plassen voor ik ga douchen, anders sta ik onder de douche en denk, sjittie, nu moet ik nodig. Waar die plas dan vandaan komt... :')

Ik heb veeeel meer, mijn vriend lacht me nog regelmatig uit, maar dat heb ik soms zelf niet door.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:33

Ik word altijd snachts minimaal 1x wakker om te kijken hoelaat het is.
Ik moet altijd aan kleding voelen als ik aan het shoppen ben
Ik denk graag hardop in mezelf en praat veel tegen mn dieren
en de drang hebben om in bijv een restaurant kaarsjes uit te blazen zodat je ze vervolgens zelf aan kan steken met het liefste lucifers :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:10

Marieke, zet je voor die 1e een wekker? :D

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:18

Ik zeg altijd 'au' als ik heel erg schrik van iets. :oo (Meestal als ik bezig ben, koken of zo...) Maar dan ook echt met zo'n lange toon dat mensen denken dat ik enorm veel pijn heb. :') Als ik echt au heb, is het meestal eerder holy oliebol crap... Iets minder gezellig dus.

Wat ook nogal ongebruikelijk schijnt te zijn, is mijn affectie naar tomatensaus. :') Soms móét ik gewoon een pot leegeten... Onopgewarmd, zonder iets erbij, alleen een lepel... Dan wil ik echt niets anders.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:23

Rosa__ schreef:
Wat ook nogal ongebruikelijk schijnt te zijn, is mijn affectie naar tomatensaus. :') Soms móét ik gewoon een pot leegeten... Onopgewarmd, zonder iets erbij, alleen een lepel... Dan wil ik echt niets anders.

dat klinkt zo vies.. :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:26

casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

Whaha, dat doe ik ook altijd! xD

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:28

Als ik mijn auto op slot heb gedaan, moet ik altijd even voelen of hij echt op slot is. Als ik dat niet heb gedaan, loop ik terug. :))

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:09

-Als ik wil slapen moet ik eerst nog aan mijn ketting voelen en denk dan altijd: welterusten heit. ( deze ketting heb ik van mijn (overleden vader) gekregen) :o
Als ik dit niet doe voel ik me schuldig en kan ik niet slapen :')
-Ik kan niet slapen als ik niet met mijn gezicht naar de muurkant ben gedraaid en met mn handen onder mijn kussen.
-Ook heb ik soms de neiging om aan dingen te ruiken. Laatst heb ik aan mijn fiets geroken :P en bibliotheekboeken ruiken écht vies!
-Als ik fiets probeer ik dat mijn ene been (linker of rechter maakt niks uit) beneden is als ik op zo'n wit streepje op het wegdek fiets, (maar dat lukt meestal maar 4/5 keer )
-Als ik ziek ben (doordeweeks) en ik mag thuisblijven word ik automatisch een kwartier later wakker op het tijdstip waar anders mijn wekker af zou zijn gegaan

Die laatste is trouwens handig als ik vergeten ben mijn wekker te zetten. Ik word toch een kwartiertje later wakker :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:14

Ik ben dus helemaal niet zo vreemd. Ik lees alles rustig door en zie heel veel dingen die ik ook doe. En ik maar denken dat ik maf geworden was ooit... 8)7

Kleine opsomming:
- Een deur in mijn gezichtsveld MOET open staan. Ik kan geen gesloten deur zien. Balkondeur staat dus ook open als het koud is...
- Radio uit in de auto als het spannend wordt. Alsof ik beter kan zien als het stil is...
- Als ik de deur uitloop, loop ik vaak terug om te checken of het gasfornuis wel echt uit is...
- Ik klets met mezelf... Soms hele discussies...
- Als ik mijn paardlief een goede avond wens en ik naar huis ga, krijgt hij precies 3 paardensnoepjes...
- Het velletje van de WC rol moet naar voorkant hangen, als ik ergens anders ben en hij hangt naar achteren, draai ik de rol om...
- Schoenen moeten rechtop staan en naast elkaar, als ik mijn laarzen uitdoe, moeten de ritsen weer dicht...
- Voordat ik de deur uitga, moeten de katten een aai over de bol krijgen...
- Als ik ergens langs moet lopen en ik kan kiezen links of rechts (bijv lantaarnpaal, boom) moet ik er links langs. Mijn moeder zei altijd: Hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter...
- Als ik ga slapen moet ik op mijn rechterzij liggen... Heeft een speciale reden...

Ik heb er vast nog veel meer...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:17

Ik tel altijd als ik het weerbericht zie, de getallen bij elkaar op en weer van elkaar af :+!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:25

Haha wat herkenbaar sommige dingen zeg!

* Ik controleer als ik naar bed ga altijd de deur, moet altijd even extra duwen ( als mijn vriend dan aan de deur gezeten heeft of vaak voor de grap nog een x los doet..moet ik terug naar beneden om als laatste voor mijn goede gevoel weer de deur aan te raken ondanks ik weet dat hij dicht is.

* Ik heb een stierlijke hekel aan oneven getallen. Dus de Radio ect alles moet altijd op een even getal.
(mijn vader moet dus 9 van de 10 x met het knopje achter zn stuur even testen of ik oplet) grrr!

* ik wil altijd Rechts lopen, mensen moeten links van mij zitten of ik wil in het midden.

* En ben ik tot vervelends toe echt pdd alles moet goed en recht en op kleur en bléééegh! echt alles.
De stoelen in huis, precies op het randje dat als je kijkt van de zijkant het 1 stoel lijkt zo strak moet het staan. (met alles trouwens)

* En heb ik de pest aan rommel, troepjes , stof dus sta ik tot ergenis te poetsen.

* Met eten koken moet alles voor ik aan tafel ga weer opgeruimd zijn, zodat als we klaar zijn ik niet nog eens hoef op te ruimen...helaas denkt vriendlief over al mijn gestoorde dwangmatige tics niet na & Ben ik altijd de sjaak bij mezelf...maar uiteindelijk geeft het rust en kan ik weer lekker slapen..( als alle deuren / kiertjes ed dicht zijn.

en zo heb ik nog veel meer irritante gewoontes ziekelijk bijna !

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:28

Ik heb ook een rare :'). Ik wil/moet altijd met avondeten alles 1 voor 1 eten.. ( Bijvoorbeeld eerst de aardappels, dan pas de groente en dan het vlees ) Ik kan dus echt niet door elkaar eten :').

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:47

Gelukkig ben ik niet de enige die rare dingen doet!

* vaak moet ik timmy (van south park) zeggen en dan ook nog op de manier hoe ze dit in south park doen. (als er mensen zijn doe ik dit echt heel zachtjes in de hoop dat ze het niet horen) gewoon omdat ik dit dan leuk vind :')
* je voeten omhoog en omlaag doen (dus in ritme) bij de strepen op de weg of de bomen of de hectometerpaaltjes.
* moederlijk tegen mijn paard praten en doen (mijn moeder zegt dan ook altijd tegen blaze: hier is oma weer :+)
* een heel erg irritante: zo vaak teruglopen om je auto op slot te doen totdat ik zeker weet dat ik de auto op slot heb gedaan. heel erg hinderlijk als je met een zware trolley en zware boodschappentas je auto in een vrij drukke straat moet parkeren.
* altijd hetzelfde zeggen tegen mijn paard als ik weg ga. in het dialect: dag muppie, tot morgen schat.
* ik moet met schone voeten het bed in!
* ik moet altijd iets tussen mijn benen hebben als ik ga slapen. een stuk deken dan he, niet doordenken ;)
* mijn kamer moet opgeruimd zijn voordat ik kan studeren (met als resultaat dat ik de hele dag aan het opruimen ben en niet aan studeren toe kom)
* de deur controleren of die wel op slot zit
* de deur op mijn kamer thuis moet of op een kier of dicht, nooit helemaal open.
* de deur van de badkamer op mijn kot moet altijd dicht zijn (ik werd ook helemaal gek toen ik eens na de vakantie kwam en hij bleek op een kier te staan)

volgens mij waren ze dit wel denk ik.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:54

Wow als ik sommige mense zo lees :oo ben blij dat ik het niet O extreem en veel heb ondanks m'n pdd-nos

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:04

Annettu_ schreef:
Ik heb ook een rare :'). Ik wil/moet altijd met avondeten alles 1 voor 1 eten.. ( Bijvoorbeeld eerst de aardappels, dan pas de groente en dan het vlees ) Ik kan dus echt niet door elkaar eten :').

Ik kan wel door elkaar eten, maar alles moet gescheiden op het bord liggen, en de dingen die veel mensen mengen laat ik dus gescheiden. Wel eet ik altijd eerst het smerige/minder lekkere eten en het lekkerste als laatste.

En oh, ik maak lijstjes, elke dag wel 1 of 2. Van wat ik nog moet/wil doen, of wat ik wil hebben of niet moet vergeten.. Echt heel vervelend want of ik raak ze kwijt of kijk er gewoon niet meer na.. Staan echt teveel word bestandjes met allemaal stomme lijstjes :o

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:15

Nou ik ben de gelukkig niet de enige :o

- Als ik samen fiets met iemand, fiets ik altijd aan de buitenkant.
- Altijd zing ik hard mee met de muziek, maar onder de douche klap ik dicht en ben ik doodstil en geniet..
- Het ganglicht moet altijd aan staan als ik naar boven ga.
- Ik check altijd of alles goed zit.
- Ik kijk doordeweeks echt élke dag rtl nieuws, dat móet ik altijd echt zien!
- Ik probeer meestal een bepaald loopje aan te houden, stap,stap, huppel,stap, huppel etc. :')
- Ik wil altijd op 1 tegel tegelijk lopen en doe dan net of die tussenstukjes, stukjes lava zijn ofzo :')
- Altijd na het paardrijden, houd ik mijn rijkleding gewoon aan tot ik naar bed ga.
- Ik kan er echt niet tegen als ik ga slapen & mijn deur is helemaal dicht, op een kier dus!!

Dat waren ze wel zo'n beetje :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:16

Sky_Sam_Floo schreef:
casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

Dat heb ik nou ook. Pff, heel irritant. Dan word ik ook altijd heel gespannen als de bomen heel dicht bij elkaar staan
en ik tussen elke boom de trapper omlaag moet hebben. :')

Verder heb ik ook last van een opruim tik. Als ik ga leren voor school aan de eettafel moet ik niet ergens vuil ofzo zien want dan
sta ik gelijk op en maak ik dat eerst schoon.

Dit komt zo bekend voor!! Ook als mijn kalender nog niet is bijgewerkt, eerst dat even doen enz..

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:17

PuurxNatuur schreef:
- Ik probeer meestal een bepaald loopje aan te houden, stap,stap, huppel,stap, huppel etc. :')

Probeer deze eens :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:38

Die is zooo leuk! Hij was laatst weer op tv :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:44

PuurxNatuur schreef:
- Ik wil altijd op 1 tegel tegelijk lopen en doe dan net of die tussenstukjes, stukjes lava zijn ofzo :')

Toevallig had ik het vandaag met stalgenoot over: