[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:18

Volgesmij zijn er wel 150 pb verstuurd van mijn kant :+
en de mensen die van mij pb hebben ontvangen zullen ook wel benaderd zijn door de stille meelezers :P

Nell_

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:27

Mag ik ook een link?

Ik kan me hier níks bij voorstellen. Vind het een vies idee.
Heb 2 broers, maar nooit dat ik daarmee zou (willen) rommelen! Zelfs met zwagers etc zou ik een vies idee vinden.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:31

Ik vind het een erg interessant onderwerp, en dan vooral om de reacties, visies en meningen van allerlei mensen te lezen. Het is een enorm taboe in onze samenleving denk ik.
Verliefde gevoelens naar je broer/zus toe kan ik me niet zoveel bij voorstellen, nieuwsgierigheid en evt dingen uitproberen daarentegen zou ik niet zo raar vinden. Reacties als 'ewl' en 'not done' kan ik daarentegen ook wel inkomen.

Zolang het met wederzijds goed vinden gebeurt lijkt het me niet zo'n probleem. Echt gemeenschap zou ik wel wat ver vinden gaan, vooral ook wanneer het onveilig gebeurt met alle risico's van dien (de risico's die in eerdere posts besproken zijn).

Het 'verhaal' heeft echter wel meerdere kanten, als ouder zijnde zou ik het namelijk echt afkeuren, al zou ik dat niet echt kunnen onderbouwen, dat is gewoon een gevoel wat je hebt.

De link ben ik opzich ook wel benieuwd naar, zoals ik al eerder zei vind ik het erg interessant wat andere mensen zeggen/vinden :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:56

lifaya schreef:
Zou me overigens vanuit mijn huidige perspectief best poedersuiker lijken om de zus van Brad Pitt of George Cloony of een andere knappe beroemde man te zijn... Maar nogmaals, dat is vanuit mijn huidige perspectief :')

Nou al was m'n broertje Ryan Gosling himself.. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:57

Zegt me niks :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:58

Laatst bijgewerkt door Marit op 13-03-12 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:58

:oo ik moet er werkelijk waar niet aan denken :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:59

Ken zijn kop wel :') best een knap ventje

Ikzelf vind, dat zolang het vrijwillig is (en veilig) het wel moet kunnen. Ik zou het zelf nooit doen, maar wie ben ik om een ander te veroordelen? :)

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:01

Ik vind het ook ingewikkeld.. Ik kan me er zelf helemaal niets bij voorstellen, maar inderdaad, als er van beide kanten bepaalde gevoelens in het spel zijn - welke in de maatschappij worden gezien als ongepast- kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je daarnaar wilt handelen..

Zou ik ook de link mogen? Ik ben wel benieuwd naar verhalen van mensen die deze keuze hebben gemaakt..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:01

Mag ik ook de link in PB aub?
Ik kan er niet aan denken dat ik met m'n (half)broer of (half)zus zou gaan!
Misschien ook omdat ik 13 jaar verschil met broer en 16 met zus..

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:14

De mens: homo sapiens, een zoogdier.

Alleen bij deze diersoort, de mens, wordt een broer/zusrelatie afgekeurd. Bij ieder ander diersoort is dit een vrij normaal verschijnsel.

Inteelt kwam vroeger vrij veel voor in adelijke families, om zo de bezittingen in de familie te kunnen houden. Afwijkingen komen zo ook vaker binnen één familie voor. Vooral mentale ontwikkelingsstoornissen komen vaker voor bij inteelt. Dit komt omdat ieder mens wel foute recessieve genen draagt, die vaak worden onderdrukt door dominante genen, Echter, bij een broer/zus-voortplanting is de kans groot dat de recessieve genen bij de nakomeling tot uiting komt en een afwijking veroorzaakt.

Het is daarom af te raden om als broer en zus zijnde voor nakomelingen te zorgen, maar meer wordt een relatie tussen deze twee afgekeurd omdat we zijn opgegroeid met het idee dat dit absoluut niet kan. Van vroeger uit kon je beter trouwen met iemand buiten de familie: dit leverde geld of een bruiddschat op. Ook werd hiermee voorkomen dat de verhoudingen binnen de familie scheef liepen. Trouwen met een broer of zus deed je dus gewoon niet. En wanneer de mens eenmaal deze 'regel' weet, houden we ons eraan, zonder de eigenlijke reden te weten. Want het is gewoon 'íeuw' zoals we nu in de 21e eeuw zeggen.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:50

Ik heb dan alleen zussen.. maar nee ik kan me het zelf niet inbeelden..

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:35

Ik kan me er ook echt níks bij voorstellen... echt niet. Stiefbroer/zus is dan weer een ander verhaal, helemaal als ze niet met elkaar zijn opgegroeid.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het inderdaad niet storend vind als anderen dit zouden doen. Zolang beide partijen ermee instemmen, meerderjarig zijn en niet van plan zijn om kinderen te krijgen met elkaar, is er toch niks aan de hand? Alleen een beetje een raar idee, dat wel.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:41

Ik zou me er zelf helemaal niets bij voor kunnen stellen, en ik denk dat ik er een ander ook wel om zou veroordelen, maar ik denk dat het inderdaad meer voorkomt dan wij (willen) denken. Ik krijg er in ieder geval jeuk van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:55

Mag ik ook een link?

Ik vind het bizar :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 02:03

Link staat een paar posts boven je.. ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:11

Haha scheelt de TS weer!
Ach liefde doet veel met de mens, als ze allebei van elkaar houden is het hun eigen keus, maar ik zou het nooit kunnen met mijn zusje, bovendien heb ik dan een enorm blauw oog te pakken :')!

Wat ik wel erg vind is pedofilie, maar dat kan ook in incestvorm! en daar moet je niet bij mij mee aankomen :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:20

Hoewel ik er niet aan zou moeten denk, moet ik wel zeggen dat het in de oudheid een erg veel voorkomend iets was. Vooral onder de koninklijke families, broers die met zussen trouwde, om zo de macht in de familie te houden.
Maar tegenwoordig is dit echt NOT-DONE en het is medisch ook bewezen dat het du voor lichaamlijke afwijkingen bij kinderen kan zorgen. ( weet zeker dat dit al aangegeven is in dit topic).
Maar ik denk dat je wel goed moet kijken in wat voor situaties veel van deze kinderen leven teenwoordig. Vaak zit er toch een dieper probleem achter dit soort dingen. Zoals TE strenge ouders, of mishandeling o.i.d.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:39

Ik heb net de link gelezen en begrijp het al wel ietsje beter. Maar toch is het ongezond. Vraag me af of die Debsie ooit stil heeft gestaan bij het feit dat ze met haar 14 jaar wel zwanger kon worden van haar broer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:03

LecyTinker schreef:
Hoewel ik er niet aan zou moeten denk, moet ik wel zeggen dat het in de oudheid een erg veel voorkomend iets was. Vooral onder de koninklijke families, broers die met zussen trouwde, om zo de macht in de familie te houden.

Buiten ‘t feit dat het al een paar keer genoemd is zit je er met de oudheid wel een paar jaar naast :)

Tenzij je de Egyptische oudheid bedoeld, daar namen sommige Farao’s hun eigen dochters en zussen als vrouw. Die hadden echter zoveel vrouwen dat, dat weinig met ‘liefde’ of macht te maken had. En rijkdom was ook toen anders dan in de (late) middeleeuwen en daarna. (De periode waar je wrs op doelt, maar dat valt niet onder oudheid)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:15

Heb het forum ook gelezen maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij. Experimenteren met je broer of zus? Jekk!! Kan er niets aan doen maar vind het echt ranzig. Je bent met elkaar opgegroeid. Dat had ik alleen al met mijn beste vriend vroeger dat we zoiets hadden van nee dat kan echt niet als wij samen iets zouden hebben. Voelt als incest.. hahaha Maar goed ieder zijn ding denk ik dan. Moet er alleen niet aan denken, word al misselijk bij de gedachte dat ik meer zou doen met mijn broers dan 3 kussen geven als ik ze zie..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:42

shilady schreef:
Volgesmij zijn er wel 150 pb verstuurd van mijn kant :+
en de mensen die van mij pb hebben ontvangen zullen ook wel benaderd zijn door de stille meelezers :P

Heb inderdaad het topic gelezen dat je gepb't hebt.
heb het echt met verbazing zitten lezen, wat zijn die mensen er open over zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:45

Dat die mensen zo open zijn lijkt me logisch, het is dan ook een forum over seks :+

Het is dus wat dat betreft een onderwerp dat goed past op dat forum, ik vraag me alleen af of het een onderwerp is dat goed past op Bokt :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:47

Apple schreef:
Dat die mensen zo open zijn lijkt me logisch, het is dan ook een forum over seks :+

Tuurlijk, maar dan nog is het niet een alledaags geaccepteerd iets denk ik.
Nou ben je daar wel anoniem(er dan hier), maar dan nog. Ik verbaasde me echt over de verhalen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:49

Zelf heb ik geen broers of zussen maar ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik er tegenover zou staan. Seks kan ook gewoon lekker zijn en dan met je broer of zus... Waarom niet eigenlijk? Alleen omdat het door de maatschappij niet geaccepteerd is?